Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Δημιουργία σεναρίου.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
Η έννοια της επιχείρησης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το σχολείο ως χώρος εργασίας και επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Διοίκησης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου P.Chatzipanagiotou@euc.ac.cy

ΟΙ…ΠΥΛΩΝΕΣ της εισήγησης Στις μέρες μας οι εκπαιδευτικοί καλούνται  να λειτουργήσουν ως ικανοί διαχειριστές ενός πρωτόγνωρου και καταιγιστικού πλαισίου αλλαγών, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό περιβάλλον του σχολείου. Μέσα από το σύνθετο (οικονομικό, πολιτικό & κοινωνικό) συγκείμενο  ξεπροβάλλουν  ζητήματα που αφορούν στον επαγγελματισμό, την επαγγελματική ταυτότητα και την επαγγελματική  ανάπτυξη του εκπαιδευτικού,  τα οποία  συνθέτουν την επαγγελματική οντότητα  του εκπαιδευτικού και προσδιορίζουν την επαγγελματική του υπόσταση.

ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΡΟΕΣ ΠΟΡΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΚΡΟΕΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ - profession μόνιμη εργασία για βιοπορισμό» (Τεγόπουλος-Φυτράκης, 2004), «μόνιμη βιοποριστική απασχόληση» (Κριαράς, 2003) και «κάθε εργασία κοινωνικά ή νομικά αποδεκτή, που ασκείται επί μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα για βιοπορισμό» (Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη, 1999). απαιτεί προχωρημένη εκπαίδευση και ειδική κατάρτιση

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ - profession Ο Hoyle (1982) αναφέρει ότι ο όρος επάγγελμα χρησιμοποιείται τόσο περιγραφικά όσο και ρυθμιστικά. Η περιγραφική του χρήση βασίζεται στην παραδοχή ότι τα επαγγέλματα (professions) έχουν διακριτά χαρακτηριστικά γνωρίσματα που τα ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες «ασχολίες» (occupations). Υποστηρίζει ότι οι «ασχολίες» (occupations) βρίσκονται σε μια συνεχή γραμμή, πάνω στην οποία στο ένα άκρο είναι οι ασχολίες που θεωρούνται «επαγγέλματα» και στο άλλο άκρο βρίσκονται τα αναδυόμενα επαγγέλματα ή τα «ημι-επαγγέλματα» ή τα «οιονεί» επαγγέλματα.

Χαρακτηριστικά επαγγελμάτων Τα επαγγέλματα έχουν πέντε κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα, τα οποία πρέπει να συνυπάρχουν προκειμένου μια ασχολία ή απασχόληση (occupation) να χαρακτηριστεί ως επάγγελμα (profession). Αυτά είναι η διαπίστευση, η ένταξη, η επαγγελματική ανάπτυξη, η εξουσία και η αποζημίωση. (National Centre for Education Statistics, 1997) Στοιχεία του «επαγγέλματος» θεωρούνται επίσης η αναγνώριση (κύρος), τα προσόντα, οι κανόνες (νόρμες), η δημιουργία επαγγελματικού σώματος (συνδέσμου) και ο κώδικας συμπεριφοράς.

Επαγγελματίας (professional) Αυτός που «ασκεί επάγγελμα» και «το πρόσωπο που κάνει σωστά τη δουλειά του, που εργάζεται σκληρά και μεθοδικά» (Μπαμπινιώτης, 2006). Υπεισέρχονται οι έννοιες της «επαγγελματικής ευσυνειδησίας», «επαγγελματικής συνείδησης», «επαγγελματικής δεοντολογίας» «επαγγελματικού κώδικα» «επαγγελματικής ηθικής» «επαγγελματικής συμπεριφοράς» και «επαγγελματικών αξιών»

Επαγγελματισμός (professionalism) Σύμφωνα με τον Hoyle (1982) ο όρος κατανοείται ως η διαδικασία μέσω της οποίας μια ασχολία ή απασχόληση (occupation) βαθμιαία ικανοποιεί τα κριτήρια που αποδίδονται σε ένα επάγγελμα (profession) και ότι εμπλέκεται σ’ αυτή τη διαδικασία η επαγγελματική ανάπτυξη, από την οποία επωφελείται ο πελάτης.

Επαγγελματοποίηση ορισμός των λειτουργιών του επαγγέλματος, κατοχή των θεωρητικών γνώσεων, ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, χρήση πρακτικών γνώσεων, ενδυνάμωση (αυτοβελτίωση), τυπική κατάρτιση, διαπίστευση, δημιουργία ιδιαίτερης κουλτούρας νομική ενίσχυση, δημόσια αποδοχή, ηθική πρακτική, κυρώσεις, σχέσεις με άλλα επαγγέλματα, σχέσεις με τους χρήστες της υπηρεσίας

Επαγγελματοποίηση (Professionalization) Mια στρατηγική προστασίας του επαγγέλματος από τον εξωτερικό ανταγωνισμό, μέσω του καθορισμού των απαιτούμενων δεξιοτήτων και ικανοτήτων προκειμένου κάποιος να έχει πρόσβαση στο επάγγελμα. Συνδέεται με τις προσπάθειες για την ενημέρωση, την αναβάθμιση και την ανάπτυξη των ικανοτήτων των μελών του, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το επάγγελμά τους και να ενεργούν επαγγελματικά στην καθημερινή τους εργασία. Είναι απόλυτα συνυφασμένη με τη βελτίωση της ποιότητας και την αποτελεσματικότητα των συστημάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς επίσης και με την προετοιμασία των επαγγελματιών για αντιμετώπιση της αλλαγής (CEDEFOP, 2004).

Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Ο όρος «επαγγελματική ανάπτυξη» περιλαμβάνει την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σε καινούρια θέματα, τη συμπλήρωση γνώσεων που έχουν αποκτηθεί από παλιά, την προώθηση της διδακτικής ικανότητας, την ανάπτυξη της ικανότητας συνεργασίας και τη βαθύτερη συνειδητοποίηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού (Fullan & Hargreaves, 1992). Η επαγγελματική ανάπτυξη περιλαμβάνει όλες τις φυσικές μαθησιακές εμπειρίες, καθώς κι εκείνες τις συνειδητές και σχεδιασμένες δραστηριότητες, που σκοπεύουν στο άμεσο ή έμμεσο όφελος του ατόμου, της ομάδας ή του σχολείου και οι οποίες συμβάλλουν, μέσω αυτών, στην ποιότητα της εκπαίδευσης μέσα στην τάξη… Είναι η διαδικασία μέσω της οποίας αποκτούν και αναπτύσσουν κριτικά τη γνώση, τις δεξιότητες και τη συναισθηματική νοημοσύνη που είναι απαραίτητες για το σωστό τρόπο επαγγελματικής σκέψης, το σχεδιασμό και την πρακτική άσκηση με τα παιδιά, τους νέους ανθρώπους και τους συναδέλφους σε κάθε στάδιο της επαγγελματικής τους ζωής (Day, 2003). Πλέον χρησιμοποιείται ο όρος συνεχής/συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη και εντάσσεται στη φιλοσοφία της διαβίου εκπαίδευσης, τον ακρογωνιαίο λίθο της κοινωνίας της μάθησης.

Επαγγελματική ανάπτυξη/μάθηση Η επαγγελματική ανάπτυξη έχει στόχο να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον, διασφαλίζοντας ότι: α. όλα τα άτομα που έχουν διασφαλίσει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος έχουν προετοιμαστεί επαρκώς, β. οι εκπαιδευτικοί θα επιζητούν συνεχώς να ανακαλύπτουν την περισσότερο υπεύθυνη πορεία δράσης και γ. θα αναλαμβάνουν πρώτιστα την ευθύνη για την ευημερία των πελατών τους μέσω της διερευνητικής ικανότητας και της ηθικής συμπεριφοράς (L. Darling-Hammond, 1988, 66)

Εκπαιδευτικός Ακεραιότητα χαρακτήρα Ενθουσιασμός, Χιούμορ Ορθή κρίση Καλή οργάνωση της τάξης Γνώση του αντικειμένου Επανατροφοδότηση μαθητών Σχεδιασμός μαθήματος Επικοινωνία Εξατομίκευση διδασκαλίας Χρήση ΤΠΕ

ΚΑΛΟΣ Ή/ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ Το ερώτημα δεν είναι ποια διδασκαλία είναι πιο αποτελεσματική, αλλά ποιο νόημα αποδίδεται στη διδασκαλία και στα συμβάντα της σχολικής ζωής από εκπαιδευτικούς και μαθητές Ποια η κουλτούρα της διδασκαλίας Ποιες οι σκέψεις των εκπαιδευτικών, οι λανθάνουσες νοητικές & συναισθηματικές καταστάσεις, οι παρατηρήσιμες δράσεις, οι ικανότητές τους για επίλυση διλημμάτων

Φάσεις Επαγγελματικής Ανάπτυξης Huberman’s teachers life cycle (2001) Φάση Προσαρμογής: (1-3 χρόνια) - Άγχος- Αδυναμία Συσχέτισης Θεωρίας και Πράξης. - Συμβιβασμός με «παιδαγωγικό ιδεαλισμό» και «ωμή» πραγματικότητα της τάξης. - Προγράμματα Επιμόρφωσης - Διδακτικές Ικανότητες Φάση Ένταξης: (4-6 χρόνια) -Μεγαλύτερη Άνεση σε θέματα Διδασκαλίας -Προσπάθεια Επαγγελματικής Κοινωνικοποίησης -Προγράμματα Επιμόρφωσης- Διαφοροποίηση Διδασκαλίας Φάση Πειραματισμού: (7-11 χρόνια) - Εμπλουτισμός της διδακτικής ρουτίνας -Συνεργασία με συναδέλφους - Προγράμματα Επιμόρφωσης - Εναλλακτικές Προσέγγισης

Φάσεις Επαγγελματικής Ανάπτυξης Huberman’s teachers life cycle (2001) Φάση Επαγγελματικής Κρίσης : (12-19 χρόνια) -Προσωπική Ματαίωση και Αμφισβήτηση Επαγγελματικής Αξίας -α)’Eξοδος από το επάγγελμα β) αποδοχή της υφιστάμενης κατάστασης γ) επανεξέταση -Προγράμματα Επιμόρφωσης - Συσχέτιση Εκπαιδευτικών Θεμάτων –Προβλημάτων και συμμετοχή σε συλλογική δράση Φάση Επαγγελματικής Ωριμότητας : (20-30 χρόνια) - Εξαρτάται αν πέρασε την προηγούμενη φάση ο εκπαιδευτικός και πώς - Εξουθένωση, Συντηρητισμός ή Επαγγελματική Ειδημοσύνη /Επαγγελματική Αυτοεκτίμηση - Προγράμματα Επιμόρφωσης - Εμπλουτισμός και Στοχαστικοκριτική Ανάλυση Φάση Ψυχολογικής Αποστασιοποίησης : (31-35 χρόνια) -Αποστασιοποίηση ή Απόσυρση - Θετικά ή Αρνητικά Συναισθήματα ανάλογα με την προηγούμενη πείρα

Μορφές Επαγγελματικής Ανάπτυξης Αναστοχασμός Ανατροφοδότηση - Αξιολόγηση Επιμόρφωση Μεταπτυχιακές Σπουδές Βιβλιοθήκη προσωπικού - Τράπεζα πληροφοριών Ομάδες συζήτησης, εργασίας και αξιολόγησης Συνεδρίες προσωπικού Σεμινάρια, συνέδρια, διαλέξεις, εργαστήρια Μαθητεία Παρατηρήσεις διδασκαλίας συναδέλφων και ανταλλαγή απόψεων Θεσμός μέντορα Κοινότητες Μάθησης

Το …ζητούμενο; Ο ΕΝΕΡΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙAΣ Α. Εξειδικευμένη γνώση Β. Ηθικό ενδιαφέρον για τους πελάτες Γ. Αυτονομία Δ. Συνεργατική δράση Ε. Μεταβίβαση εξουσίας στον εκπαιδευτικό

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ