ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΕΝΤΑΞΙΑΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Advertisements

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΥ2- ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ο ΕΠΑΛ.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
«Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ειδικής Αγωγής
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Μονογραφία Επαγγέλματος
H εισαγωγική σελίδα του δικτυακού τόπου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ( Επιλέξτε «Σχολικός Επαγγελματικός.
ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Μόλβερ, Γ., Λαμπροπούλου, Π., 1991) ©  Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
1. 2 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 3 ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ Αυτοχρηματοδοτούμενα Προγράμματα Αναγνωρισμένα Μεταπτυχιακά από τον ΔΟΑΤΑΠ Συνεργασίες με Πανεπιστήμια Εξωτερικού.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Επαγγελματικά Περιγράμματα
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΟΑΕΔ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
εκπαιδευτικη μεταβαση
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Τα Προγράμματα Επαγγελματικής Κατάρτισης των Εξειδικευμένων Κέντρων
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΕΝΤΑΞΙΑΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ Mέτρο 1.1: «Βελτίωση των Συνθηκών Ένταξης στο Εκπαιδευτικό Σύστημα Ατόμων Ειδικών Κατηγοριών» Ενέργεια 1.1.4: «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» ΑΘΗΝΑ 2003

Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΡ. Φ. – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΘΗΝΑ

Hellen Keller HELLEN KELLER

RAY CHARLES ΤΥΦΛΟΣ Έχασε το φως του σε ηλικία 7 ετών. Αναζήτησε τη σχέση των Μαθηματικών και της Μουσικής. Θεωρείται ο δημιουργός της μουσικής soul Κέρδισε πολλούς χρυσούς δίσκους και 12 βραβεία Grammy. Υπέρμαχος της φυλετικής δικαιοσύνης και υποστηρικτής του Martin Luther King. Ray Charles

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ Ι © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Επαγγελματική Προετοιμασία Το σύνολο των δραστηριοτήτων, ενεργειών και διαδικασιών που εφαρμόζονται με στόχο τη μετάβαση του ανθρώπου προς την εργασία. Σχετικά θέματα:  Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική Συμβουλευτική Επαγγελματική Συμβουλευτική  Επαγγελματικός Προσανατολισμός Επαγγελματικός Προσανατολισμός  Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ Ια © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Επαγγελματική Προετοιμασία Το σύνολο των δραστηριοτήτων, ενεργειών και διαδικασιών που εφαρμόζονται με στόχο τη μετάβαση του ανθρώπου προς την εργασία. Σχετικά θέματα:  Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική Συμβουλευτική Επαγγελματική Συμβουλευτική  Επαγγελματικός Προσανατολισμός Επαγγελματικός Προσανατολισμός  Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Συνήθως αναφέρεται σε δραστηριότητες επαγγελματικής προετοιμασίας που είναι ενταγμένες μέσα σε ένα γενικό (όχι επαγγελματικό) πρόγραμμα (π.χ. σχολικό) που προετοιμάζουν για ένταξη μέσα πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης.

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ Ιβ © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Επαγγελματική Προετοιμασία Το σύνολο των δραστηριοτήτων, ενεργειών και διαδικασιών που εφαρμόζονται με στόχο τη μετάβαση του ανθρώπου προς την εργασία. Σχετικά θέματα:  Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική Συμβουλευτική Επαγγελματική Συμβουλευτική  Επαγγελματικός Προσανατολισμός Επαγγελματικός Προσανατολισμός  Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Κάθε οργανωμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα που έχει ως σκοπό την επαγγελματική αποκατάσταση

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ Ιγ © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Επαγγελματική Προετοιμασία Το σύνολο των δραστηριοτήτων, ενεργειών και διαδικασιών που εφαρμόζονται με στόχο τη μετάβαση του ανθρώπου προς την εργασία. Σχετικά θέματα:  Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική Συμβουλευτική Επαγγελματική Συμβουλευτική  Επαγγελματικός Προσανατολισμός Επαγγελματικός Προσανατολισμός  Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Κλάδος της Συμβουλευτικής που ασχολείται με επικούρηση σε θέματα επαγγέλματος, απασχόλησης κ.τ.λ.. (Δημητρόπουλος, Ε., 1998)

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ Ιδ © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Επαγγελματική Προετοιμασία Το σύνολο των δραστηριοτήτων, ενεργειών και διαδικασιών που εφαρμόζονται με στόχο τη μετάβαση του ανθρώπου προς την εργασία. Σχετικά θέματα:  Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική Συμβουλευτική Επαγγελματική Συμβουλευτική  Επαγγελματικός Προσανατολισμός Επαγγελματικός Προσανατολισμός  Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Περιέχεται στην Επαγγελματική Συμβουλευτική και περιλαμβάνει συνήθως την επαγγελματική πληροφόρηση και την καλλιέργεια δεξιοτήτων μετάβασης. Συμπληρώνεται από την Επαγγελματική Συμβουλευτική με το κεφάλαιο της αυτογνωσίας.

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ Ιε © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Επαγγελματική Προετοιμασία Το σύνολο των δραστηριοτήτων, ενεργειών και διαδικασιών που εφαρμόζονται με στόχο τη μετάβαση του ανθρώπου προς την εργασία. Σχετικά θέματα:  Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Προεπαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση Επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση  Επαγγελματική Συμβουλευτική Επαγγελματική Συμβουλευτική  Επαγγελματικός Προσανατολισμός Επαγγελματικός Προσανατολισμός  Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Μέρος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού που ασχολείται με τις εκπαιδευτικές επιλογές του ανθρώπου οι οποίες σχετίζονται με τους επαγγελματικούς στόχους του.

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΙI © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ (WHO 1980)  ΜΕΙΟΝΕΞΙΑ – ΒΛΑΒΗ (IMPAIRMENT) Απώλεια ή ανωμαλία ψυχολογικής, φυσιολογικής ή ανατομικής δομής ή λειτουργίας.  ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ Ή ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ (DISABILITY) Περιορισμός ή έλλειψη της ικανότητας (που προέρχεται από μια μειονεξία ή βλάβη) για την εκτέλεση μιας δραστηριότητας με τον τρόπο ή μέσα στην κλίμακα που θεωρείται κανονική για τον άνθρωπο.  ΑΝΑΠΗΡΙΑ (HANDICAP) Οι περιορισμοί ή τα εμπόδια που συναντά ένας άνθρωπος στην πλήρη συμμετοχή σε ρόλους της κοινωνίας που θεωρούνται κανονικοί.

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΙIα © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Παράδειγμα για τη διασαφήνιση των ορισμών της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας «Ο Βαγγέλης δεν εργάζεται πια μετά από την απώλεια της όρασής του λόγω γλαυκώματος.» ΜΕΙΟΝΕΞΙΑ – ΒΛΑΒΗ (IMPAIRMENT) «Ο Βαγγέλης δεν εργάζεται πια μετά από την απώλεια της όρασής του λόγω γλαυκώματος.» ANIKANOTHTA Ή ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ (DISABILITY) «Ο Βαγγέλης δεν εργάζεται πια μετά από την απώλεια της όρασής του λόγω γλαυκώματος.» ΑΝΑΠΗΡΙΑ (HANDICAP) «Ο Βαγγέλης δεν εργάζεται πια μετά από την απώλεια της όρασής του λόγω γλαυκώματος.»

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΙΙI © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ κανονικό (normal, regular) σχολείο x γενικό σχολείο

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΙV © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Ο Γιάννης είναι τυφλός Ο Γιάννης έχει τυφλότητα Ελάχιστα μπορεί να κάνει εξαιτίας της τυφλότητάς του Μπορεί να κάνει τα πάντα εκτός από αυτά που η μειονεξία του δεν επιτρέπει Ο Γιάννης είναι τυφλός Ελάχιστα μπορεί να κάνει εξαιτίας της τυφλότητάς του Ο Γιάννης έχει τυφλότητα Μπορεί να κάνει τα πάντα εκτός από αυτά που η μειονεξία του δεν επιτρέπει

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ V © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΕΠΙΓΡΑΦΟΘΕΤΗΣΗ (CATEGORISATION - LABELING) Williams, P., 1991  Η προσοχή εστιάζεται στη μειονεξία και όχι στον άνθρωπο  Οι ειδικοί ασχολούνται περισσότερο με το μείζον πρόβλημα (που προσδιορίζεται από την ετικέτα) και παραγνωρίζουν δευτερογενή (και πολλές φορές σημαντικότερα) προβλήματα.

ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ SΗΕLTERED EMPLOYMENT © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ, ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ  ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑ  ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ SUPPORTED EMPLOYMENT © Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Πραγματοποιείται η τοποθέτηση μετά από έρευνα. Προηγούμενες εμπειρίες δε θεωρούνται απαραίτητες. Ο εργαζόμενος υποστηρίζεται από τον υποστηρικτή (job coach, foster worker) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η εκπαίδευση γίνεται μέσα στον εργασιακό χώρο, σε πραγματικό εργασιακό αντικείμενο. Ο υποστηρικτής συμμετέχει στο σχήμα για όσο χρόνο απαιτείται για την απαραίτητη εκπαίδευση και προσαρμογή του εργαζόμενου. ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ο εργαζόμενος υποστηρίζεται, ώστε να διατηρήσει την εργασία του. Ο υποστηρικτής αποχωρεί.

© Α. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ και ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ Ή ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ Ή ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΗΘΩΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΑΖΟΥΝ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΔΕΝ ΕΥΝΟΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΔΕΝ ΒΟΗΘΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΑΝΗΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΔΕ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΕΝΗΛΙΚΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΕΥΝΟΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΒΟΗΘΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΙ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΕΝΗΛΙΚΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ