ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΙ Α΄ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΠΛΕΓΜΈΝΟΣ ΣΤΑ ΔΊΧΤΥΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΎΟΥ... ΜΙΑ ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΎΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ (WEBQUESTS) γιατί ιστοεξερευνήσεις;;; πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν; τι είναι; 1.
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Ατομικό έργo Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος στην Α! τάξη
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ WEBQUEST;.  Είναι μια εικονική διάταξη διδασκαλίας και μάθησης μέσα στο διαδίκτυο.  Όλες οι πληροφορίες γι’ αυτή τη διαδικασία προέρχονται.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Θουκυδίδου Ιστορίαι Τα Κερκυραϊκά.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
ΜΑΛΑΣΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
1η Φάση Εργασίας o Ευαγγέλη Ντάρλα: Υπεύθυνος συλλογής πληροφοριών, Σχεδιαστής παρουσίασης, Υπεύθυνος παρουσίασης o Ζάρρου Γεωργία: Υπεύθυνος συλλογής.
Διδακτική Πληροφορικής
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Δημιουργία σεναρίου.
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Αντικειμενικοί ιστορικοί
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΙ Α΄ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ Το Θέμα Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΑ Πηγές Σελίδα του καθηγητή Θεοδωρακόπουλος Γεώργιος Μπενάκη Πολυξένη

Το θέμα ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ : ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ. ΜΙΑ ΜΕΛΑΝΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ. Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΣΠΑΡΑΓΜΟ. ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ : ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ « ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΙ » ΚΕΡΚΥΡΑΙΟΙ « ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΟΙ » ΚΕΡΚΥΡΑΙΟΙ Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ Με τον όρο « Κερκυραϊκά » εννοούμε τις πολιτικές αναστατώσεις και τον εμφύλιο πόλεμο που ξέσπασε στην Κέρκυρα κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Πολλές θηριωδίες είχε αυτός ο πόλεμος – όπως άλλωστε όλοι οι πόλεμοι- τις οποίες ο Θουκυδίδης εξιστορεί με τη γνωστή βαρύθυμη ψυχραιμία του. Στα Κερκυραϊκά ωστόσο φαίνεται να ραγίζει κάπως αυτή η ψυχραιμία, γιατί ο ιστορικός αφήνεται να καταγράψει κάποιες απαισιόδοξες σκέψεις του, αυτές που οι φιλόλογοι θα χαρακτηρίσουν αργότερα ως «Παθολογία του πολέμου». Εδώ λοιπόν θα δούμε πώς επεμβαίνουν στα εσωτερικά του νησιού οι μεγάλες δυνάμεις της εποχής, οι Αθηναίοι και οι Λακεδαιμόνιοι (μαζί με τους ισχυρούς συμμάχους τους Κορίνθιους), πώς τα δύο κόμματα του νησιού, το δημοκρατικό και το ολιγαρχικό, έρχονται σε λυσσαλέα σύγκρουση μεταξύ τους με τις πλάτες του ισχυρού συμμάχου του το καθένα και πώς μετά από αλλεπάλληλες μεταπτώσεις της εξουσίας από το ένα κόμμα στο άλλο η αντιπαράθεση καταλήγει σε γενική σφαγή. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

ΕΙΣΑΓΩΓΗ : Μεταφερόμαστε στην Κέρκυρα του εμφυλίου πολέμου και καλούμαστε να διαμορφώσουμε ένα « παιχνίδι ρόλων » έτσι όπως προκύπτει μέσα από τις εμπλεκόμενες πόλεις – κράτη και τις πολιτικές παρατάξεις των « δημοκρατικών » και « ολιγαρχικών » στο νησί. Οι μαθητές μελετούν το Κεφάλαιο 78 του 3ου Βιβλίου και χωρίζονται σε ομάδες των 5 - 6 ατόμων ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνάς τους. Με τη βοήθεια που κειμένου των « Ιστοριών » του Θουκυδίδη διεισδύουμε στην « Παθολογία » των εμφυλίων πολέμων όπως αυτή απαντά διαχρονικά σε όλες τις περιόδους της ανθρώπινης δημιουργίας. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

ΣΤΟΧΟΙ : Α. ΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ Β ΣΤΟΧΟΙ : Α. ΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ Β. ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΤΡΙΗΡΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΜΙΑΣ ΝΑΥΜΑΧΙΑΣ Γ. ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΝΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

Η Διαδικασία 1/2 Εργαζόμαστε σε ομάδες των πέντε ή έξι ατόμων και εκτελούμε τις ακόλουθες ενέργειες : Συλλέγουμε πληροφορίες για την πολιτική κατάσταση στην Κέρκυρα πριν τη ναυμαχία. Γίνεται μελέτη των προηγούμενων ενοτήτων ώστε να υπάρξει μια ομαλή σύνδεση με το γεγονός της ναυμαχίας ως αναπόφευκτο ιστορικό επακόλουθο. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

Η Διαδικασία 2/2 Στη συνέχεια με βάση την ίδια αριθμητική σύνθεση προχωρούμε στη διανομή των « ρόλων » : 1. Τους « Τεχνολόγους » , 2. Τους « ρεπόρτερς », ΑΘΗΝΑΣ – ΣΠΑΡΤΗΣ , 3. Τους « πολιτικούς αναλυτές », 4. Το « ναυτικό πλήρωμα ». Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΡΩΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΝΑ ΕΚΠΟΝΗΣΕΤΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ( POWER POINT ) ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΙΗΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΩΝ ΝΑΥΜΑΧΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ. ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ : http://trireme.gr/gr/trireme.html http://perialos.blogspot.gr2012/09/blog-post_27.html 2. ΠΟΙΑ ΣΕΙΡΑ ΚΩΠΗΛΑΤΩΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΠΙΕΣΗ ; ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ : http://www.ekivolos.gr/H%20trihrhs.htm Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2 ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ : https://www.google.com/maps/@39.564412,19.885941,10z?hl=el-GR 2. ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΙΓΜΟΥΣ ΤΩΝ ΣΤΟΛΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΑΛΩΝ. ΣΤΕΙΛΤΕ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΣΠΑΡΤΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΡΙΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3 ΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ « ΙΣΤΟΡΙΩΝ» ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ 2.83 – 2.84 ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ 429 π. Χ. ΣΤΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟ. ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ : http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/corpora/anthology/contents.html?author_id=6 2. ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ « ΘΟΥΚΥΔΙΔΕΙΟΥ » ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΤΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗ ΝΑΥΜΑΧΙΑ. ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ : http://www.ekivolos.gr/Kerkyraika.htm http://www.ekivolos.gr/H%20pathologia%20tou%20polemou.htm http://filologos-in-athens.blogspot.gr/2009/02/blog-post_7218.html http://www.istoria.gr/mar02/1.htm Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : ( ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 4 ) 1. ΩΣ « ΝΑΥΤΕΣ » ΕΝΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΧΘΕΙΣΑ ΥΛΗ ΤΩΝ « ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ » ΤΟΥ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΠΡΙΝ ΤΗ ΜΑΧΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ. 2. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΤΕ ΕΝΑΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕΤΑΞΥ « ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΩΝ » ΚΑΙ « ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ » ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ ΟΠΑΔΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟ- ΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΛΟΙΟ. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

Αξιολόγηση 1/2 Μετά το τέλος της εξερεύνησης αποτιμάμε την προσπάθειά μας, το αποτέλεσμα της εργασίας μας, αυτά που μας γοήτευσαν ή μας δυσκόλεψαν. Eπαρκής-ές Μέτριος -α -ο Καλός -ή -ό Εξαιρετικός-ή-ό Διατύπωση Παρουσίαση ΠΗΓΕΣ Προσβασιμότητα Λειτουργία Περιεχόμενο ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Με την ομάδα Με τον καθηγητή ΤΟ ΘΕΜΑ Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

Αξιολόγηση 2/2 Eπαρκής-ές Μέτριος -α -ο Καλός -ή -ό Εξαιρετικός-ή -ό Συμπεράσματα Γλωσσικές παρατηρήσεις Υποστήριξη από καθηγητή /-τρια Ιστορική αφήγηση Ποικιλία εκφρα-στιών τρόπων Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Πληρότητα περιεχομένου Αλληλουχία γεγονότων ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα

Σελίδα του καθηγητή 1/2 Προαπαιτούμενα: Στόχοι: Συμβατότητα με το ΑΠ: Το Web Quest είναι μια απόπειρα διδακτικής προσέγγισης των Αρχαίων Ελλήνων Ιστοριογράφων και απευθύνεται σε μαθητές της Α΄ Λυκείου. Προαπαιτούμενα: Γνώσεις των λογισμικών Ppt ή Word και πλοήγησης στο διαδίκτυο Στοιχειώδεις δεξιότητες ανάγνωσης του αρχαίου κειμένου, χειρισμού των γλωσσικών παρατηρήσεων και αναγνώρισης φραστικών δομών και προτάσεων. Στόχοι: Γνωστικοί Να γνωρίσουν τους λόγους συντριβής των Αθηναίων στους Αιγός Ποταμούς Να ασκηθούν στην επεξεργασία και παραγωγή κειμένου, αρχαίου και σύγχρονου. Συμβατότητα με το ΑΠ: Υπάρχει πλήρης αντιστοιχία με το σχολικό εγχειρίδιο και του στόχους του ΑΠ της Α΄ Λυκείου (2008) Παιδαγωγικοί Να αναπτύξουν στρατηγικές άντλησης και διαχείρισης πληροφοριών από πηγές. Να καλλιεργήσουν ομαδοσυνεργατικές δεξιότητες Διδακτική μεθοδολογία: Διερευνητική – οικοδομιστική με αρχαιογνωστικό προσανατολισμό. Κειμενοκεντρική είναι η προσέγγιση του αρχαίου κειμένου. Τεχνολογικοί Να ασκηθούν στη αναζήτηση και αξιοποίηση πληροφοριών στο διαδίκτυο. Να διευρύνουν τις γνώσεις τους στα λογισμικά MS-WORD και MS-PPT Εισαγωγή Στόχοι ... ... Διαδικασία Αξιολόγηση Πηγές Το θέμα Σελίδα του καθηγητή

Σελίδα του καθηγητή 2/2 Οργάνωση διδασκαλίας Ο ρόλος του καθηγητή Οι μαθητές συνεργάζονται σε ομάδες ανά πέντε ή έξι. Κριτήρια σχηματισμού των ομάδων είναι οι δεξιότητές τους στις ΤΠΕ, οι επιδόσεις τους στο μάθημα και οι προσωπικές τους προτιμήσεις. Το Web Quest προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 8 διδακτικές ώρες Ο ρόλος του καθηγητή Οργανωτικός και καθοδηγητικός: προετοιμάζει το εργαστήριο, επιλέγει τους ιστοτόπους, οργανώνει τις διερευνητικές αποστολές σε ‘βήματα’, δίνει οδηγίες για τη διερεύνηση στο διαδίκτυο και στο αρχαίο κείμενο, για την εκπόνηση των δραστηριοτήτων και τη σύνθεση του ρεπορτάζ. Φύλλα Εργασίας 1- 2- 3 - 4 Αξιολόγηση Κάθε ομάδα αξιολογεί περιγραφικά τη δική της εργασία και την εργασία μιας άλλης ομάδας σύμφωνα με το σχήμα: Η Α αξιολογεί την Β, η Β τη Γ, η Γ τη Δ, ... και η Χ την Α. Κατά την αξιολόγηση του καθηγητή προβάλλονται πάντα τα θετικά στοιχεία και ενισχύονται ή αποσαφηνίζονται οι στρατηγικές διαχείρισης των πληροφοριών και εποικοδόμησης της γνώσης Διαχείριση πηγών: Γιαν την εργασία με Web Quest προεπιλέγεται περιορισμένος αριθμός ιστοτόπων με κριτήριο την αξιοπιστία και τη σαφήνεια των πληροφοριών καθώς και τη λειτουργικότητά τους. Το θέμα Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές

ΠΗΓΕΣ Α: Α. ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ " ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΑ " ΤΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ : ΠΗΓΕΣ Α: Α. ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ " ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΑ " ΤΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ : ] http://www.ekivolos.gr/Kerkyraika.htm http://www.ekivolos.gr/H%20pathologia%20tou%20polemou.htm http://filologos-in-athens.blogspot.gr/2009/02/blog-post_7218.html http://www.istoria.gr/mar02/1.htm Β. ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ : http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/corpora/anthology/contents.html?author_id=6 Γ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΤΡΙΗΡΗ : http://trireme.gr/gr/trireme.html http://perialos.blogspot.gr2012/09/blog-post_27.html Το θέμα Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές

ΠΗΓΕΣ Β ΄ : ΧΑΡΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ : https://www.google.com/maps/@39.564412,19.885941,10z?hl=el-GR ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΤΡΙΗΡΕΩΝ : http://kotsanas.com/exh.php?exhibit=1901005 Το θέμα Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Πηγές