Ακαδημαϊκό Πρόγραμμα Έργο 1 Σύγκλιση σχολικών βαθμίδων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
«Διαχείριση ποιότητας και Ελληνικά σχολεία»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
Βιολογία Γυμνασίου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ακαδημαϊκό Πρόγραμμα Έργο 1 Σύγκλιση σχολικών βαθμίδων

Δεξιότητες εξόδου των μαθητών του Δημοτικού και του Γυμνασίου σε πέντε διδακτικά αντικείμενα: Ελληνική Γλώσσα Αγγλική Γλώσσα Φυσικές επιστήμες Μαθηματικά Πληροφορική

Υπεύθυνοι για την υλοποίηση: οι ακαδημαϊκοί προϊστάμενοι Νέων Ελληνικών, Μαθηματικών, Φυσικής και Πληροφορικής Κολλεγίου Αθηνών και Κολλεγίου Ψυχικού, κοινοί για το Γυμνάσιο και το Λύκειο συνεργάστηκαν οι διδάσκοντες της 6 ης Δημοτικού με τα μέλη της επιτροπής EFQM οι διασχολικοί προϊστάμενοι Αγγλικών, κοινοί και για τις τρεις σχολικές βαθμίδες

Εγώ το δίδαξα, οι μαθητές το έμαθαν;

Μέσα από τα ερωτηματολόγια, αλλά και από τις συνεδριάσεις των τμημάτων προέκυψε η ανάγκη να οργανωθούν κοινές για όλους (Κ.Α., Κ.Ψ., τρεις βαθμίδες) διαδικασίες στον τομέα του ακαδημαϊκού σχεδιασμού. Οι διαδικασίες αυτές, αν κριθούν αποτελεσματικές, θα αποτελέσουν βάση για την ενδοσχολική αλλά και διασχολική συνεργασία σε επίπεδο καθηγητών.

Η εμπεριστατωμένη καταγραφή η ανάλυση των ακαδημαϊκών στόχων η στόχευση σε συγκεκριμένες δεξιότητες επιτρέπει στους διδάσκοντες να: –παρακολουθούν στενά την απόδοση των μαθητών. –παρεμβαίνουν διορθωτικά. –βελτιώνουν την απόδοση. –βοηθούν στην ομαλή μετάβαση.

Γιατί δεξιότητες εξόδου και όχι ακαδημαϊκοί στόχοι; Για να επιτύχουμε μία προσέγγιση που θα θέτει στο κέντρο της : –τους μαθητές –τις διδακτικές τους ανάγκες, και –θα επιτυγχάνει τους στόχους της με μεγαλύτερη επάρκεια.

Το έργο (project) Ολοκληρώθηκε σε έξι στάδια. Σκοπός μας ήταν να καταλήξουμε σε ένα σύνολο ξεκάθαρα διατυπωμένων δεξιοτήτων εξόδου των μαθητών της 6 ης Δημοτικού και της 3 ης Γυμνασίου στα πέντε διδακτικά αντικείμενα.

Το έργο Εργάστηκαν οι ακαδημαϊκοί προϊστάμενοι με μια μικρή ομάδα διδασκόντων στα Γυμνάσια και στα Λύκεια και στο Δημοτικό ένας υποδιευθυντής με μια ομάδα διδασκόντων. Όλες οι αποφάσεις συζητήθηκαν και πήραν την τελική έγκριση της ολομέλειας του σχετικού ακαδημαϊκού τμήματος. Η διατύπωση αυτή, δεξιοτήτων και κριτηρίων, δεν είναι οριστική, αλλά εντάσσεται σε μία διαδικασία που είναι διαρκής και υπόκειται σε αξιολόγηση.

Τα στάδια ΔεξιότηταΟ μαθητής πρέπει να είναι σε θέση να: Τρόποι αξιολόγησης της δεξιότητας 1.Η Διασχολική Ομάδα Διαχείρισης Ποιότητας διαμόρφωσε μία κοινή φόρμα και για τα πέντε διδακτικά αντικείμενα: Μέθοδοι διδασκαλίας

2. Στις συναντήσεις των Ακαδημαϊκών Τμημάτων εντοπίστηκαν τα βασικά κριτήρια για τις δεξιότητες εισόδου και εξόδου. 3.Στις συναντήσεις αντιπροσώπων και από τις τρεις σχολικές βαθμίδες έγινε περαιτέρω συζήτηση για τα κριτήρια, αλλά και για τους τρόπους αξιολόγησης των δεξιοτήτων. Επίσης συζητήθηκαν οι διδακτικές μέθοδοι. Έγινε η πρώτη συμπλήρωση της φόρμας.

4. Σε νέες συναντήσεις των Ακαδημαϊκών Τμημάτων επικυρώθηκαν τα κριτήρια και οι δεξιότητες και ελέγχθηκε η πρώτη καταγραφή. 5. Σε διασχολικές συναντήσεις αντιπροσώπων των τριών βαθμίδων διαμορφώθηκε το κοινό κείμενο Κολλεγίου Αθηνών και Κολλεγίου Ψυχικού.

6.Στις συναντήσεις των Ακαδημαϊκών τμημάτων εγκρίθηκε και επικυρώθηκε το τελικό κείμενο. Όπου υπήρξαν διαφωνίες, τα στάδια 5 και 6 επαναλήφθηκαν. Στο τέλος του έτους οι Ακαδημαϊκοί Σύλλογοι ενημερώθηκαν για την πορεία του έργου.

Αξιολόγηση και αναθεώρηση Η ίδια η διαδικασία περιλάμβανε και την αξιολόγησή της, εφόσον σε κάθε στάδιο έπρεπε να επικυρώνεται από το ακαδημαϊκό τμήμα. Το τελικό κείμενο θα πρέπει να αξιολογηθεί με το τέλος της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς.

Παραδείγματα 1. Ελληνική Γλώσσα - Δημοτικό ΔεξιότηταΟ μαθητής πρέπει να είναι σε θέση να: Τρόποι αξιολόγησης της δεξιότητας Κατανόηση του κειμένου ως προς το περιεχόμενο: έχει κατακτήσει τις βασικές δεξιότητες ανάγνωσης απαντά σε ερωτήσεις κατανόησης εντοπίζει συγκεκριμένες πληροφορίες οδηγείται σε κάποιο συμπέρασμα βάσει λογικών συλλογισμών διακρίνει σημασιολογικές σχέσεις διακρίνει το κειμενικό είδος διακρίνει το ύφος του ομιλητή ανάλογα με την περίσταση της επικοινωνίας Προφορική ή γραπτή Ερωτήσεις κλειστού τύπου Ερωτήσεις ανοιχτού τύπου που αναφέρονται σε παραδοχές, συνεπαγωγές, τεκμηρίωση, σύγκριση, γενίκευση

1.Ελληνική γλώσσα - Γυμνάσιο ΔεξιότηταΟ μαθητής πρέπει να είναι σε θέση να: Τρόποι αξιολόγησης της δεξιότητας Κατανόηση Κειμένου διακρίνει το κειμενικό είδος με βάση το επικοινωνιακό πλαίσιο διακρίνει το θέμα, τη θέση του συγγραφέα και τα επιχειρήματα Με έντυπα του σχολείου Με προφορική αξιολόγηση Επεξεργασία καταγράφει τους επιμέρους θεματικούς άξονες φτιάχνει πλαγιότιτλους αντιλαμβάνεται τη δομή και λειτουργία του υποταγμένου λόγου αντιλαμβάνεται τους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου και τη λειτουργία των μερών της ελέγχει τη συνοχή του κειμένου Με έντυπα του σχολείου

Μέθοδοι διδασκαλίας Η προσέγγιση είναι κειμενοκεντρική και διαθεματική. Η μέθοδος είναι επαγωγική. Ο διάλογος είναι καθοδηγούμενος, περισσότερο στο Δημοτικό, λιγότερο στο Γυμνάσιο.

2. English as a foreign language – Δημοτικό Skill : writing SKILL AREASTUDENTS CANASSESSMENT Composition narrative Write a guided narrative fiction or non-fiction composition with a beginning, a main part and an ending Write about personal experiences, activities etc. Informal: on going observation of students responses to written work done in class/homework Composition descriptive Write a guided descriptive composition Describe people, places, dreams, etc. Formal: pieces of writing are assessed according to content, organization, Formal lettersWrite a formal letter of request using the correct format Grammar and syntax, vocabulary, spelling and legibility Informal letter or Write a personal letter or an describing experiences, feelings and events End-of-unit tests Common reflection forms with criteria decided on Book-reportComplete a book report, describing the plot and characters, and expressing an opinion by teams of teachers

English as a Foreign Language - Γυμνάσιο Creative writing Can write clear, detailed descriptions of real or imaginary events an experiences, marking the relationship between ideas in clear connected text and following established conventions of the genre concerned. Reports and essays Can write an essay or report which develops an argument systematically with appropriate highlighting of significant points and relevant supporting detail. Can evaluate different ideas or solutions to a problem. Can write an essay or report which develops an argument giving reasons in support of/or against a particular point of view. Can synthesize information and arguments from a a number of sources. Correspondence Can write letters conveying degrees of emotion and highlighting the personal significance of events and experience and commenting on the correspondent’s new and views. Assessment Same as in Elementary school

3. Μαθηματικά - Δημοτικό ΔεξιότηταΟι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να:Τρόποι αξιολόγησης της δεξιότητας Στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων λύνουν προβλήματα αναγνωρίζοντας γνωστά και άγνωστα στοιχεία Εφαρμογή μαθηματικών εννοιών στην καθημερινή ζωή διαβάζουν σωστά και να επεξεργάζονται τα στοιχεία του προβλήματος Έντυπα σχολείου με αυτοαξιολόγηση – ετεροαξιολόγηση. λύνουν προβλήματα μέσα από την καθημερινή τους ζωή, τέτοια ώστε να διερευνούν μια κατάσταση. Με ερωτημοτολόγια, με χρήση Η/Υ. λύνουν απλά προβλήματα ανάλογων ποσών με τη σχέση αναλογίας και αντιστρόφως ανάλογων με αναγωγή στη μονάδα. Με μετρήσεις επιφανειών και όγκου εκτός τάξης. γνωρίζουν την έννοια του ποσοστού ως λόγου, πηλίκου και δεκαδικού.

3. Μαθηματικά - Γυμνάσιο ΔεξιότηταΟι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να:Τρόποι αξιολόγησης Εκφραστικέςδιατυπώνουν ορισμούς προτάσεις και θεωρήματα 1.Προφορική εξέταση παρουσιάζουν αποδεικτικούς συλλογισμούς2. Γραπτά τεστ & Διαγωνίσματα με: Συμπλήρωση κενών, Σωστό/λάθος, Αποδείξεις, Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης, Ερωτήσεις πλήρους ανάπτυξης χρησιμοποιούν τους συνδέσμους ή / και Συσχετίσεις & συνδυασμοί εννοιών συσχετίζουν τα στοιχεία της γραπτής παράστασης με αλγεβρικά στοιχεία της συνάρτησης εκφράζουν ένα μέγεθος ως συνάρτηση άλλου μοντελοποίηση φυσικών φαινομένων και προβλημάτων συνδέουν μαθηματικές μεθόδους και έννοιες ελέγχουν λογικά τις λύσεις Ανάλυση προβλήματος σε δεδομένα ζητούμενα αναγνωρίζουν από την εκφώνηση τα δεδομένα και τα ζητούμενα «μεταφράζουν» τα δεδομένα σε μαθηματικές εκφράσεις

3. Μαθηματικά Μέθοδοι διδασκαλίας: Ερωτήσεις – απαντήσεις Μετωπική διδασκαλία Συνθετικές εργασίες Φύλλα εργασίας Συζήτηση Καταιγισμός ιδεών Ασκήσεις (ατομικά ή σε ομάδες) Χρήση νέων τεχνολογιών Μελέτη ειδικής περίπτωσης Λύση προβλήματος Εκπαιδευτική επίσκεψη

4. Φυσικές επιστήμες Δεξιότητες που εξελίσσονται και αναβαθμίζονται: Χειρισμός γραπτού και προφορικού λόγου Μαθηματικές δεξιότητες Πειραματικές δεξιότητες Σύνδεση με την καθημερινή ζωή Δεξιότητες που επαναπροσδιορίζονται: περιβαλλοντική συμπεριφορά, και τέλος, Δεξιότητες που πρωτοεμφανίζονται ακολουθώντας τη νοητική και ηλικιακή ανάπτυξη: Νοητικές δεξιότητες

4. Φυσικές επιστήμες - Δημοτικό ΔεξιότηταΟι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:Τρόποι αξιολόγησης Βασικός χειρισμός του γραπτού και προφορικού λόγου - δεξιότητες επικοινωνίας να αναφέρουν και να καταγράφουν πληροφορίες, έννοιες και νόμους Ερωτήσεις γραπτές και προφορικές, συμπλήρωση εντύπων και εργασίες να περιγράφουν φαινόμενα να συλλέγουν πληροφορίες να ανακοινώνουν συμπεράσματα Ικανότητα σύνδεσης καθημερινών φαινομένων με τις φυσικές επιστήμες να αντιλαμβάνονται τη συμβολή των φυσικών μαθημάτων στην ποιότητα ζωής του ανθρώπου Ερωτήσεις ανοικτού ή κλειστού τύπου να αναθεωρήσουν τυχόν λανθασμένες αντιλήψεις για φυσικά φαινόμενα που βιώνουν

Φυσικές επιστήμες - Γυμνάσιο ΔεξιότηταΟι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:Τρόποι αξιολόγησης Χειρισμός γραπτού και προφορικού λόγου να αναφέρουν και να καταγράφουν πληροφορίες, έννοιες, νόμους Ερωτήσεις ανοικτού ή κλειστού τύπου, γραπτές ή προφορικές να αιτιολογούν την ορθότητα επιστημονικών προτάσεων να διατυπώνουν επιχειρήματα που να στηρίζουν την άποψή τους να περιγράφουν την εξέλιξη φαινομένων Ικανότητα σύνδεσης καθημ. φαινομένων με τα μαθήματα φ.επιστημών να αναγνωρίζουν με ποιο φυσικό νόμο ή διαδικασία συνδέεται ένα καθημερινό γεγονός Ερωτήσεις από την καθημερινή ζωή να κατανοούν τη λειτουργία συσκευών που χρησιμοποιούν καθημερινά Περιβαλλοντ. συμπεριφορά να αναγνωρίζουν περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη Έλεγχος της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς των μαθητών να συνειδητοποιούν την επίδραση του ανθρώπου στην εμφάνιση και όξυνση των προβλημάτων να προτείνουν μέτρα αντιμετώπισης

Φυσικές επιστήμες Μέθοδοι διδασκαλίας: Ερευνητική και εποικοδομητική μέθοδος Πειραματικές δράσεις μέσα από ομάδες εργασίας Ανάπτυξη περιέργειας και παρατήρησης μέσα από τη δημιουργία του κατάλληλου περιβάλλοντος Σωστή χρήση κατάλληλα εξοπλισμένων εργαστηρίων Χρήση διαδραστικού πίνακα Χρήση κατάλληλων εντύπων

5. Πληροφορική - Δημοτικό ΔεξιότητεςΟι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να: Τρόποι αξιολόγησης Έρευνα στο διαδίκτυο χρησιμοποιούν εργαλεία του διαδικτύου για να αντλούν πληροφορίες αξιολογούν την πληροφορία αποθηκεύουν και να ανακτούν την πληροφορία αντιγράφουν, να επικολλούν αποθηκεύουν έναν ιστότοπο ή στοιχεία από μία ιστοσελίδα Projects που απαιτούν τη χρήση των δεξιοτήτων αυτών

5. Πληροφορική – Γυμνάσιο ΔεξιότητεςΟι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να:Τρόποι αξιολόγησης Χρήση δεδομένων και πηγών πληροφορίας Αναζήτηση και επιλογή αναγνωρίζουν αν μία πηγή είναι έγκυρη ή μεροληπτική αναγνωρίζουν ποιες πληροφορίες είναι σχετικές με την εργασία τους επινοούν και εφαρμόζουν κριτήρια που τους βοηθούν να αξιολογήσουν τη χρησιμότητα της πληροφορίας για να υποστηρίξουν την άποψή τους αιτιολογούν τη χρήση της συγκεκριμένης πληροφορίας για την έρευνα ή την εργασία τους αναζητούν ποικιλία πληροφοριών αξιολογούν την πληροφορία σε σχέση με την πηγή περιορίζουν το εύρος της αναζήτησης για να πετύχουν καλύτερο αποτέλεσμα αναπτύσσουν και τελειοποιούν τις μεθόδους αναζήτησης Projects με χρήση Power Point και Projects με αναλυτική παρουσίαση της πληροφορίας και των μεθόδων αναζήτησης.

5. Πληροφορική Μέθοδοι διδασκαλίας Projects Φύλλα εργασίας Φύλλα αυτοαξιολόγησης Εργασίες στο CMS

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ η σαφής διατύπωση των δεξιοτήτων η διαπίστωση της κοινής γλώσσας η επικοινωνία: –μεταξύ των βαθμίδων –ανάμεσα στις ίδιες βαθμίδες η διαδικασία –διαρκής –ουσιαστική