Μικροδιδασκαλία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογερμανική Αγωγή
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Σενάριο.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ανατροφοδότηση /Μαρία Κωνσταντινίδου)
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
H Πτυχιακή Εργασία στην ΑΣΠΑΙΤΕ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Project.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μικροδιδασκαλία

Μικροδιδασκαλία Μια μικρογραφία ενός μαθήματος, διάρκειας 15-25 λεπτών, η οποία διενεργείται ως άσκηση σε ένα ελεγχόμενο, εργαστηριακό περιβάλλον και στοχεύει στην βελτίωση της διδακτικής πρακτικής ενός εκπαιδευτικού Ένα μικρό γκρουπ 5-7 ατόμων, υπό τη συμβουλευτική καθοδήγηση ενός επόπτη Παρουσία βιντεοκάμερας – καταγραφή όλων των μικροδιδασκαλιών

Μικροδιδασκαλία Η ανατροφοδότηση μέσω της βιντεοσκοπημένης μικροδιδασκαλίας (video feedback) εντοπίζει και αναδεικνύει ατέλειες, λάθη και σημεία τα οποία χρήζουν βελτίωση ενισχύοντας παράλληλα την τάση επανάληψης θετικών στοιχείων (Βαλάκας, 1999)

Μικροδιδασκαλία Η Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ (Η.Π.Α) το 1963, επινόησε τη πρακτική άσκηση της μικροδιδασκαλίας (microteaching), ως μέθοδο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών

Κλίμακα αξιολόγησης μικροδιδασκαλίας (Stanford University, 1963) Μικροδιδασκαλία Κλίμακα αξιολόγησης μικροδιδασκαλίας (Stanford University, 1963) Χρήση μαθητοκεντρικών διδακτικών μεθόδων Ενίσχυση της συμμετοχής των εκπαιδευόμενων Χρήση παραδειγμάτων κατά τη διδασκαλία Διαμόρφωση θετικού μαθησιακού κλίματος Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των διδασκόμενων

Μικροδιδασκαλία Στην Ελλάδα, η μικροδιδασκαλία ως εργαστηριακή άσκηση εκπαίδευσης εκπαιδευτικών πρωτοχρησιμοποιήθηκε στη ΣΕΛΕΤΕ (νυν ΑΣΠΑΙΤΕ) το 1975

Προβληματισμοί - κριτικές Μικροδιδασκαλία Προβληματισμοί - κριτικές Είναι απλά μια εργαστηριακή άσκηση, η οποία δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διδασκαλία σε συνθήκες πραγματικής σχολικής τάξης 2) Το τεχνητό σκηνικό διενέργειας μιας μικροδιδασκαλίας δεν προσιδιάζει με ρεαλιστικές συνθήκες διδασκαλίας

Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως εκπαιδευτική διαδικασία παρουσιάζει μια σειρά από πλεονεκτήματα

Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις Μικροδιδασκαλία Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις Η παρακολούθηση της βιντεοσκοπημένης μικροδιδασκαλίας, σε συνδυασμό με τις αξιολογήσεις που ακολουθούν παρέχουν ανατροφοδότηση στον εκπαιδευτικό 2) Η μικροδιδασκαλία αποτελεί μια ευκαιρία για τον εκπαιδευτικό να εξασκήσει και να τελειοποιήσει τις διδακτικές του τεχνικές, σε ένα ελεγχόμενο και οικείο περιβάλλον

Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις Μικροδιδασκαλία Πλεονεκτήματα – θετικές επιδράσεις 3) Η παρακολούθηση άλλων μικροδιδασκαλιών, παρέχει σε έναν εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να μελετήσει τη διδακτική μεθοδολογία και το στιλ διδασκαλίας άλλων εκπαιδευτικών 4) Εξοικειώνει τον εκπαιδευτικό με την οργάνωση και τη διαχείριση του διδακτικού χρόνου

Μικροδιδασκαλία – Πρακτικές Συμβουλές Προετοιμαστείτε όσο γίνεται καλύτερα 2) Οπλιστείτε με ενέργεια και ενθουσιασμό 3) Χρησιμοποιείστε τη γλώσσα του σώματος και τη «δύναμη της παύσης» 4) Το powerpoint είναι εδώ για να σας βοηθήσει, όχι για να σας υποκαταστήσει

Μικροδιδασκαλία – Πρακτικές Συμβουλές 5) Μην περνάτε μπροστά από τις διαφάνειες 6) Μην υπερφορτώνετε τις διαφάνειες 7) Παρακολουθείστε τους συναδέλφους σας με προσοχή 8)Χρησιμοποιείστε μαθητοκεντρικές μεθόδους 9) Μην αγχώνεστε 10) Προσοχή στη διαχείριση του χρόνου

Διαχείριση διδακτικού χρόνου

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Διδακτική ώρα: ο προκαθορισμένος χρόνος που έχει στη διάθεσή του ο εκπαιδευτικός προκειμένου να ολοκληρώσει μια συγκεκριμένη μαθησιακή διαδικασία Διάρκεια διδακτικής ώρας: 40-45 λεπτά Κάποιες φορές στην πράξη: 20-30 λεπτά

Λόγοι μειωμένης χρονικής διάρκειας διδακτικής ώρας

Λόγοι μειωμένης χρονικής διάρκειας διδακτικής ώρας α) καθυστερημένη προσέλευση μαθητών β) αστάθμητα γεγονότα εντός της σχολικής μονάδας (π.χ. ομιλία διευθυντή μετά την προσευχή ή σε κάποιο διάλλειμα, συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων κ.ά.) γ) αστάθμητα γεγονότα που θα προκύψουν μέσα στο μάθημα

Λόγοι μειωμένης χρονικής διάρκειας διδακτικής ώρας: δ) διάφορα προγραμματισμένα γεγονότα (π.χ. εκλογές δεκαπενταμελούς, πρόβες σχολικών γιορτών-παρελάσεων, ομιλίες προσκεκλημένων στη σχολική μονάδα)

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Στη διάρκεια του μαθήματος, ο εκπαιδευτικός οφείλει να έχει αίσθηση του χρόνου να συμβουλεύεται το ρολόι του να προσαρμόζεται σε αστάθμητα γεγονότα που ενδεχομένως να εκτρέψουν το μάθημα από τον αρχικό σχεδιασμό

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Στο πλαίσιο αυτό, ο εκπαιδευτικός αναπτύσσει στρατηγικές προσαρμοστικότητας και δεξιότητες διαχείρισης διδακτικού χρόνου

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Διδακτική ευελιξία (teaching flexibility) Ύπαρξη εναλλακτικού σχεδίου (plan B) Φύλλο Πληροφοριών Επαναληπτικό φύλλο ελέγχου Πρόσθετο διδακτικό υλικό Αξιοποίηση Διδακτικού αρχείου

Βιβλιογραφία: Γιαννακοπούλου, Γ. (2008). Η μικροδιδασκαλία στην εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων. Εκπαίδευση Ενηλίκων, τ.14, σ.11-16 Kpanja, E. (2001). A study of the effects of video tape recording in microteaching training. British Journal of Educational Technology, 4, 483-486 Campbell, R., Kyriakides, L., & Muijs, R. & Robinson, W. (2003). Differential Teacher Effectiveness: towards a model for research and teacher appraisal. Oxford Review of Education, 29(3), 347-362 Assude, T. (2005). Time Management in the Work Economy of a Class, a Case Study: Integration of Cabri in Primary School Mathematics Teaching. Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Βαλάκας, (1999). Είδη και Λειτουργία Εποπτικών Μέσων. Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. ΕΑΠ