Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 1 Πολιτική συνοχής (2007-2013) Πρόταση της Επιτροπής για νέους κανονισμούς 14 Ιουλίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 η Εγκύκλιος Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Στόχοι: Ενημέρωση των αρμόδιων φορέων σχεδιασμού για το υπό διαπραγμάτευση προτεινόμενο νέο πλαίσιο της Προγραμματικής.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΕΑΕΚ 6-10 – 2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ.
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
Ημερίδα για την Ολοκληρωμένη Αστική Ανάπτυξη
Χαρακτηριστικές Προκλήσεις για την Αυτοδιοίκηση στην Ευρωπαϊκή Ενωση κατά την περίοδο 2007 – 2013 Σκέψεις για την αξιοποίηση τους από τις ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΒΑΣΑΡΔΑΝΗΣ.
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Region of Western Macedonia Intermediate Managing Authority ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ενδιάμεση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
E2020 και μελλοντική Πολιτική Συνοχής μετά το 2013
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Εξειδίκευση Αξόνων Στρατηγικής
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
27 juin 2014 Slide N° 1 19 Ιουνίου η διαφάνεια Γραμματεία προγράμματος Urbact URBACT II Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ε δαφικής Συνεργασίας για.
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion I.Η Πολιτική Συνοχής και II.Περιφερειακές ανισότητες :
Εισήγηση: Νάντια Χατζημητράγκα
Απασχόληση και Διεύρυνση εμπειρίες από διασυνοριακές περιοχές
Η Πολιτική Συνοχής της ΕΕ
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Απασχόληση, Ανθρώπινο Κεφάλαιο και Κοινωνική Συνοχή» Πρόταση Αναθεώρησης 2012 Σωκράτης Μέλης Καθοδηγητική Επιτροπή Αξιολόγησης.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΕΕ ΓΣΕΒΕΕ ΕΣΤΕ Κοινή Συνέντευξη Τύπου Αθήνα, 24/4/2013.
Η νέα οικονομική διακυβέρνηση στη ζώνη του ευρώ και η Ελλάδα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΙΑΡΓΚΟΒΑΣ.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης Ενημέρωση για τη διαδικασία σύνταξης του νέου Προγράμματος Ανάπτυξης περιόδου 2007 – 2013 της Περιφέρειας Ανατολικής.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ EX ANTE ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ 4Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Παρουσίαση: Μιράντα Θεοδωροπούλου Ε.Υ.Σ.ΕΚΤ - Στέλεχος.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
HELLENIC REPUBLIC 1 Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων - ΕΣΠΑ ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο 21/06/06 Καθηγήτρια Ελένη Λουρή Οικονομικό Πανεπιστήμιο.
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
Περιφερειακή Πολιτική EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Έγγραφα εργασίας Εκ των προτέρων Αξιολόγηση - Δείκτες Α. Σίμου Μονάδα Αξιολόγησης Γενική Διεύθυνση.
Επενδύοντας στο μέλλον της Ευρώπης
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
Προετοιμασία των ελληνικών επιχειρήσεων για την εφαρμογή του κανονισμού REACH Αθήνα, 18 Μαίου 2006 Πορεία έγκρισης της πρότασης REACH από την ΕΕ Αλέξανδρος.
2-4/7/2009Σύστημα Διαχείρισης και ελέγχου ΕΠ ΕΣΠΑ1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ & ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΕΠΑΝ ΙΙ (2007 – 2013) Νίκος Ιωαννίδης ΕΥΔ ΕΠΑΕ Μονάδα Α1.
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
Απαιτήσεις ΟΠΣ Αναστασία Σιδέρη, ΕΥΟΠΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΕΠΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
1 Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Παρόν και μέλλον.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ, ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ 15/10/2009 ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ.
«Στρατηγική της Π.Ι.Ν. για τη νέα Προγραμματική Περίοδο » ενημέρωση Περιφερειακού Συμβουλίου - ΙΟΥΝΙΟΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Π.Ι.Ν.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. Περιφερειακή.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
MINISTRY OF ECONOMY AND FINANCE MANAGING AUTHORITY CSF «Συντονισμός διαδικασιών Σχεδιασμού 4ης Προγραμματικής περιόδου » Ειδική Υπηρεσία.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
EL Περίληψη Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL 1 Η πολιτική συνοχής και τα χρηματοδοτικά μέσα της
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Τούλα Πατσάλη Διεύθυνση Διαρθρωτικών Ταμείων και Ταμείου Συνοχής Γραφείο Προγραμματισμού ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΕΝΤΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
EL Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Τρίτη Έκθεση για την οικονομική και κοινωνική συνοχή Φεβρουάριος 2004 Σύγκλιση, Ανταγωνιστικότητα και Συνεργασία.
Πολιτική συνοχής της ΕΕ 2014 – 2020
ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΙΙ Το Τμήμα Εργασίας ανέλαβε την υλοποίηση /διαχείριση των Σχεδίων Χορηγιών του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Απασχόληση, Ανθρώπινο Κεφάλαιο.
Δίκτυο Europe Direct για την Ελλάδα Αθήνα, 10 Ιουνίου 2014 Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα1 Ανεργία των Νέων και Εγγύηση για την Νεολαία (Youth Guarantee)
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ρόϊδω Μητούλα. Ρόϊδω Μητούλα.
Μεθοδολογία και Κριτήρια Επιλογής Πράξεων Ενημερωτική ημερίδα δυνητικών δικαιούχων Χανιά 26 Ιανουαρίου 2016.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Ο θεσμός των Ευρωπαϊκών Ομίλων Εδαφικής Συνεργασίας (Ε.Ο.Ε.Σ.) τη νέα Προγραμματική Περίοδο,
1. Εισαγωγή  Δεν υφίσταται πλέον ΚΠΣ  Αντικαθίσταται με το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ Εθνικός & Περιφερειακός Σχεδιασμός
Συμβούλιο Οικονομικών και Δημοσιονομικών Θεμάτων (ECOFIN- Economic and Financial Affairs Council) ΠΛΕΣΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
Προγραμματική Περίοδος
ΚAΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ)1467/1997 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Οριζόντια Προτεραιότητα & Εγκάρσιος Στόχος
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Β’ ΚΠΣ - ΕΠΕΑΕΚ
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
Πολιτική συνοχής της ΕΕ 2014 – 2020
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 1 Πολιτική συνοχής ( ) Πρόταση της Επιτροπής για νέους κανονισμούς 14 Ιουλίου

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 2 Γενικός Κανονισμός για το ΕΤΠΑ, το ΕΚΤ και το Ταμείο Συνοχής  Κανονισμός ΕΤΠΑ  Κανονισμός ΕΚΤ  Κανονισμός Ταμείου Συνοχής Ένας κανονισμός της Επιτροπής Ενημέρωση, διαφήμιση, δημοσιονομικός έλεγχος και δημοσιονομικές διορθώσεις Ομοφωνία Συμβουλίου, σύμφωνη γνώμη Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ΕΤΠΑ, ΕΚΤ: συναπόφαση Ταμείο Συνοχής: διαβούλευση Προτεινόμενη νέα νομική διάρθρωση Νέο: ο Γενικός Κανονισμός ισχύει και για το Ταμείο Συνοχής· νέο Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης τώρα εκτός πολιτικής συνοχής· ένας κανονισμός της Επιτροπής αντί για πέντε με ειδικές πτυχές· κανόνες επιλεξιμότητας που είναι απλοποιημένοι και ενσωματωμένοι στο Γενικό Κανονισμό και τους κανονισμούς των Ταμείων.  Κανονισμός για τη σύσταση Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διασυνοριακής Συνεργασίας (ΕΥΔΣ)

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 3 Ιστορικό : ευρεία συζήτηση με τα κράτη μέλη, τις περιφέρειες και άλλους παράγοντες για τις μελλοντικές προτεραιότητες και τη διαχείριση, που διοργάνωσε η Επιτροπή Φεβρουάριος 2004: η Επιτροπή υιοθετεί την ανακοίνωση περί δημοσιονομικών προοπτικών για την περίοδο που χορηγεί 336 δισ. ευρώ στην πολιτική συνοχής και την 3η Έκθεση για τη συνοχή που θέτει το πλαίσιο για τη μεταρρύθμιση της πολιτικής Μάιος 2004: Τρίτο φόρουμ για τη συνοχή, στις Βρυξέλλες, με περισσότερους από συμμετέχοντες να στηρίζουν ευρέως την προσέγγιση της Επιτροπής.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 4 Ανάπτυξη: μέσα συνοχής που αυξάνουν τις δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις στις περιφέρειες που είναι δικαιούχοι Σύγκλιση: τα ταμεία συμβάλλουν στην αύξηση του ΑΕΠ στις περιφέρειες που παρουσιάζουν υστέρηση Απασχόληση: δημιουργία θέσεων εργασίας και μεγιστοποίηση του δυναμικού ανθρωπίνων πόρων Αύξηση υλικού και ανθρωπίνου κεφαλαίου Καλύτερη περιφερειακή και τοπική διακυβέρνηση Δημοσιονομική σταθερότητα για 7 χρόνια Επίδραση της πολιτικής Συνοχής

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 5 Στόχος Ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής και μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων Μέσα Τρεις Στόχοι και τέσσερις κοινοτικές πρωτοβουλίες· 49,5% του πληθυσμού της ΕΕ25 ζει σε περιοχές που καλύπτονται από το Στόχο 1 ή το Στόχο 2 Δημοσιονομικοί πόροι περίπου 233 δισ. EUR, που αντιστοιχούν στο ένα τρίτο του συνολικού προϋπολογισμού της ΕΕ ή στο 0,45% του ΑΕΠ της ΕΕ Πολιτική συνοχής κατά την περίοδο

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί Στόχος «Σύγκλιση» 78,5% συμπεριλαμβανομένου ειδικού προγράμματος για τις (264 δισ. EUR) εξαιρετικά απομακρυσμένες περιφέρειες Προγράμματα και Μέσα ΕπιλεξιμότηταΠροτεραιότητεςΕπιδοτήσεις Στόχος «Ευρωπαϊκή εδαφική συνεργασία» 3,94% (13,2 δισ. EUR) Στόχος «Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα και απασχόληση» 17,2% (57,9 δισ. EUR) Πολιτική Συνοχής Στόχοι Προϋπολογισμός: € 336,1 δις (0,41% του ΑΕΠ-ΕΕ) Άρθρ. 3-7 και Γεν. Καν. και Δημοσιονομικών Προοπτικών Περιφερειακά και εθνικά προγράμματα ΕΤΠΑ ΕΚΤ Ταμείο Συνοχής Περιφέρειες με κατά κεφαλή ΑΕΠ <75% του μέσου όρου της ΕΕ25 Στατιστικό αποτέλεσμα: περιφέρειες με κατά κεφαλή ΑΕΠ <75% στην ΕΕ15 και >75% στην ΕΕ25 Κράτη μέλη με κατά κεφαλή ΑΕΕ<90% του μέσου όρου της ΕΕ25 καινοτομία περιβάλλον/ πρόληψη κινδύνων προσβασιμότητα υποδομές ανθρώπινοι πόροι διοικητική ικανότητα μεταφορές (TEN) αειφόρες μεταφορές περιβάλλον ανανεώσιμες πηγές ενέργειας 67,34% = 177,8 δισ. EUR 8,38% = 22,14 δισ. EUR 23,86% = 62,99 δισ. EUR Περιφερειακά προγράμματα (ΕΤΠΑ) και εθνικά προγράμματα (ΕΚΤ) Τα κράτη μέλη προτείνουν κατάλογο περιφερειών (NUTS1 ή NUTS2) «Σταδιακή είσοδος» Περιφέρειες που καλύπτονται από το Στόχο 1 την περίοδο και δεν καλύπτονται από το Στόχο «Σύγκλιση» καινοτομία περιβάλλον/ πρόληψη κινδύνων προσβασιμότητα Ευρωπαϊκή Στρατηγική Απασχόλησης 83,44% = 48,31 δισ. EUR 16,56% = 9,58 δισ. EUR Διασυνοριακά και διακρατικά προγράμματα και δίκτυα (ΕΤΠΑ) Παραμεθόριες περιφέρειες και ευρύτερες περιφέρειες διακρατικής συνεργασίας καινοτομία Περιβάλλον /πρόληψη κινδύνων προσβασιμότητα πολιτισμός, εκπαίδευση 35,61% διασυνοριακές 12,12% ΕΜΓΣ (Ευρωπαϊκό Μέσο Γειτνίασης και Σύμπραξης) 47,73% διακρατικές 4,54% δίκτυα

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 7 Σύγκλιση Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα και απασχόληση Ευρωπαϊκή εδαφική συνεργασία Περιφέρειες με ΑΕΠ < 75% Περιφέρειες στατιστικού αποτελέσματος Ταμείο Συνοχής Ειδικό πρόγραμμα για τις εξαιρετικά απομακρυσμένες περιφέρειες: 1,1 Περιφέρειες εκτός σύγκλισης "Σταδιακή είσοδος" για περιφέρειες του Στόχου 1, κατά την περίοδο Διασυνοριακή συνεργασία: 4,7 Διακρατική συνεργασία: 6,3 Εξωτερικά σύνορα: 1,6 Δίκτυα: 0,6 Πολιτική Συνοχής Ανά στόχο σε δισ. Euro (σύνολο: EUR 336,1 δισ.) Άρθρ Γεν. Καν. και Δημοσιονομικών Προοπτικών

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 8 Βασικές αρχές της μεταρρύθμισης Συγκέντρωση: πιο στρατηγική προσέγγιση που ενισχύει τις προτεραιότητες της Ένωσης. Γεωγραφική – περίπου 80% της χρηματοδότησης στις λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες· θεματική – εστιάζει στην ατζέντα της Λισσαβόνας και του Γκέτεμποργκ Απλοποίηση: μείωση του αριθμού των κανονισμών· λιγότεροι στόχοι – λιγότερα ταμεία· προγραμματισμός· πιο ευέλικτη δημοσιονομική διαχείριση· αναλογικότητα για τον έλεγχο, την αξιολόγηση και την παρακολούθηση· επιλεξιμότητα των δαπανών Αποκέντρωση: ενίσχυση του ρόλου των περιφερειών και των τοπικών παραγόντων

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 9 Συγκέντρωση: πιο στρατηγική προσέγγιση Υιοθέτηση συνολικού στρατηγικού εγγράφου για την πολιτική συνοχής από το Συμβούλιο με γνωμοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πριν τη νέα περίοδο προγραμματισμού: προσδιορισμός σαφών προτεραιοτήτων για τα κράτη μέλη και τις περιφέρειες Σαφής σχέση μεταξύ της πολιτικής συνοχής και της στρατηγικής της Λισσαβόνας και του Γκέτεμποργκ, μεγαλύτερη συνάφεια προς τους Γενικούς Προσανατολισμούς της Οικονομικής Πολιτικής και την Ευρωπαϊκή Στρατηγική Απασχόλησης Ετήσιος απολογισμός που υποβάλλεται από την Επιτροπή στα θεσμικά όργανα της ΕΕ για την αξιολόγηση της προόδου των κρατών μελών και εξέταση από το Συμβούλιο Άρθρ Γεν. Καν.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί "φυσιολογικά" πάνω από 75% λόγω ανάπτυξης άλλες περιφέρειες δείκτης ΕΕ 25 = 100 Πηγή: Eurostat Άρθρ. 5-6 Γεν. Καν. Μέσος όρος ΑΕΠ/κεφαλή Γεωγραφική συγκέντρωση Περιφέρειες κάτω από το κατώτατο όριο του 75% ή κοντά σ’αυτό κάτω από 75% στην ΕΕ25 στατιστικό αποτέλεσμα κάτω από 75% στην ΕΕ15 και πάνω στην ΕΕ25

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 11 Δημοσιονομικοί πόροι: μεγαλύτερη συγκέντρωση στις λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες Στόχος «Σύγκλιση»: 78,5% (264 δισ. EUR) της συνολικής κατανομής για κράτη μέλη και περιφέρειες σε επίπεδο NUTS2, κατανομή ανάλογα με τον επιλέξιμο πληθυσμό, την περιφερειακή και εθνική ευημερία, και την ανεργία Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα και απασχόληση: 17,2% (57,9 δισ. EUR) της συνολικής κατανομής για περιφέρειες σε επίπεδο NUTS1 ή NUTS2, κατανομή ανάλογα με τον επιλέξιμο πληθυσμό, την περιφερειακή ευημερία, την ανεργία, τα ποσοστά απασχόλησης, το μορφωτικό επίπεδο των εργαζομένων και την πυκνότητα του πληθυσμού Ευρωπαϊκή εδαφική συνεργασία: 3,94% (13,2 δισ. EUR) της συνολικής κατανομής για τα κράτη μέλη, με βάση τον επιλέξιμο πληθυσμό Άρθρ Γεν. Καν.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 12 Απλοποίηση Γενικά: 3 στόχοι αντί για 7, 3 ταμεία αντί για 5, προγράμματα ενός ταμείου, κανένας προσδιορισμός χωρικών ζωνών εκτός του Στόχου «Σύγκλιση» Προγραμματισμός: 2 φάσεις αντί για 3 Προσθετικότητα: θα ελέγχεται μόνο για το Στόχο «Σύγκλιση» Δημοσιονομική διαχείριση σε επίπεδο άξονα προτεραιότητας, που επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στις προσαρμογές προγραμμάτων Επιλεξιμότητα δαπανών που θα ορίζεται σύμφωνα με εθνικούς κανόνες (εκτός ορισμένων εξαιρέσεων) Σύστημα ελέγχου: αναλογικό σε περίπτωση κοινοτικής συγχρηματοδότησης μικρότερης του 33% και συνολικού κόστους 250 εκατ. EUR Άρθρ και 73 Γεν. Καν.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 13 Αποκέντρωση Ενίσχυση ρόλου περιφερειών: κοινή διαχείριση σε ευρωπαϊκό, εθνικό, περιφερειακό, αστικό και τοπικό επίπεδο Όλες οι περιφέρειες θα επωφελούνται της πολιτικής συνοχής Θέματα πόλεων: δυνατότητα εκχώρησης αρμοδιοτήτων σε αρχές των πόλεων Άρθρ. 12 και 58 1a Γεν. Καν.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 14 Διατήρηση των βασικών αρχών πολιτικής (1) Συμπληρωματικότητα, συνάφεια και συμμόρφωση: οι παρεμβάσεις συμπληρώνουν τις εθνικές, περιφερειακές, τοπικές και κοινοτικές προτεραιότητες, είναι συναφείς προς το στρατηγικό πλαίσιο και συμμορφώνονται με τις διατάξεις της Συνθήκης Πολυετής προγραμματισμός που διασφαλίζει τη συνέχεια Εταιρική σχέση: αφορά τη στρατηγική και την επιχειρησιακή πτυχή της πολιτικής και προϋποθέτει τη συμμετοχή των περιφερειακών, αστικών, τοπικών και άλλων αρχών, των οικονομικών και κοινωνικών εταίρων και της κοινωνίας των πολιτών, των περιβαλλοντικών οργανώσεων και των οργανώσεων ίσων ευκαιριών Άρθρ Γεν. Καν.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 15 Διατήρηση των βασικών αρχών πολιτικής(2) Επικουρικότητα και αναλογικότητα: οι παρεμβάσεις σέβονται το θεσμικό σύστημα των κρατών μελών και η διαχείριση είναι ανάλογη της κοινοτικής συμβολής στις περιοχές ελέγχου, αξιολόγησης και παρακολούθησης Κοινή διαχείριση: τα κράτη μέλη και η Επιτροπή μοιράζονται την ευθύνη του ελέγχου του προϋπολογισμού Προσθετικότητα: τα διαρθρωτικά ταμεία μπορεί να μην υποκαθιστούν τις εθνικές δημόσιες δαπάνες (ισχύει για τη «Σύγκλιση») Ίσες ευκαιρίες για άνδρες και γυναίκες: εφαρμόζονται σε όλες τις φάσεις διαχείρισης των κονδυλίων Art Gen.Reg.Άρθρ Γεν. Καν.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 16 Δημοσιονομικοί πόροι: επιβράβευση της ποιότητας και μεγαλύτερη ευελιξία Αποθεματικό ποιότητας και επίδοσης: 3% των επιδοτήσεων για τους Στόχους «Σύγκλιση» και «Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα και απασχόληση»· το Συμβούλιο θα αποφασίσει το 2011 για την απόδοση, σύμφωνα με κριτήρια ποιότητας Εθνικό αποθεματικό απροσδόκητων γεγονότων: 1% του Στόχου «Σύγκλιση» και 3% του Στόχου «Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα και απασχόληση» που θα διατίθεται για απροσδόκητες οικονομικές και κοινωνικές αναδιαρθρώσεις Art. 35 and 36 Gen.Reg. Άρθρ. 20, 48, 49 Γεν. Καν.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 17 Κοινοτικές στρατηγικές κατευθυντήριες γραμμές για τη συνοχή προτείνονται από την Επιτροπή, υιοθετούνται από το Συμβούλιο με τη σύμφωνη γνώμη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 1 «Εθνικό στρατηγικό πλαίσιο αναφοράς» προτείνεται από τα κράτη μέλη κατ΄εφαρμογή της αρχής εταιρικής σχέσης. Αντικατοπτρίζει τους προσανατολισμούς της Ένωσης, προσδιορίζει μια εθνική στρατηγική και τον προγραμματισμό της, ενώ την τελική απόφαση λαμβάνει η Επιτροπή 2 Επιχειρησιακά προγράμματα ένα πρόγραμμα ανά ταμείο και κράτος μέλος ή περιφέρεια· περιγραφή των προτεραιοτήτων, της διαχείρισης και των πηγών χρηματοδότησης· προτείνεται από τα κράτη μέλη ή την περιφέρεια, ενώ την τελική απόφαση λαμβάνει η Επιτροπή 3 Διαχείριση προγράμματος και επιλογή έργων από τα κράτη μέλη και τις περιφέρειες· αρχή της «από κοινού διαχείρισης» = διαβούλευση με την Επιτροπή 4 Στρατηγικές κατευθυντήριες γραμμές, προγραμματισμός και παρακολούθηση 5 Στρατηγική παρακολούθηση και ετήσια συζήτηση από το εαρινό Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, με βάση τον ετήσιο απολογισμό της Επιτροπής και των κρατών μελών Art and 28 Gen.Reg. Άρθρ Γεν. Καν.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 18 Από κοινού διαχείριση και έλεγχος Art and Gen.Reg. Γενικά: τα κράτη μέλη πρέπει να δημιουργήσουν αποτελεσματικά συστήματα διαχείρισης, πιστοποίησης και ελέγχου των δαπανών Επιχειρησιακά Προγράμματα: διαχειριστική αρχή για την υλοποίηση του προγράμματος, αρχή πιστοποίησης για την πιστοποίηση των δαπανών και ελεγκτική αρχή για τη διεξαγωγή ελέγχων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα Επιτροπή: διατηρεί την αρμοδιότητα για την υλοποίηση του γενικού προϋπολογισμού, με διεξαγωγή δικών της ελέγχων Αναλογικότητα: αν το κοινοτικό ποσοστό συγχρηματοδότησης είναι μικρότερο από 33% ή 250 εκατ. EUR, ορισμένες διατάξεις δεν ισχύουν Άρθρ. 12, 57-59, Γεν. Καν.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 19 Διαμόρφωση των ποσοστών συμμετοχής της Κοινότητας Modulation Τα ποσοστά συμμετοχής ποικίλουν ανάλογα με τα οικονομικά, κοινωνικά και τοπικά προβλήματα, και υπολογίζονται ως τμήμα των δημοσίων δαπανών: 85% για το Ταμείο Συνοχής· εξαιρετικά απομακρυσμένες περιφέρειες και απομακρυσμένα ελληνικά νησιά 75% για τα προγράμματα «Σύγκλισης» (εξαίρεση: 80% για κράτη μέλη του Ταμείου Συνοχής) 50% για τα προγράμματα «Περιφερειακής ανταγωνιστικότητας και απασχόλησης» 75% για τα προγράμματα «Ευρωπαϊκής εδαφικής συνεργασίας» +10%για τη «διαπεριφερειακή συνεργασία» + 5% (ανώτατο όριο 60%) για προγράμματα «περιφερειακής ανταγωνιστικότητας και απασχόλησης» για τις περιοχές με φυσικά μειονεκτήματα (νησιά, βουνά, πυκνοκατοικημένες περιοχές και περιφέρειες που αποτελούσαν εξωτερικά σύνορα ως την 30η Απριλίου 2004) Άρθρ Γεν. Καν.

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 20 Σύγκλιση και περιφερειακή ανταγωνιστικότητα (1) Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) χρηματοδοτεί στο πλαίσιο του Στόχου «Σύγκλιση»: Έρευνα και τεχνολογική ανάπτυξη, καινοτομία και επιχειρηματικότητα, κοινωνία της πληροφορίας, περιβάλλον, πρόληψη κινδύνων, τουρισμός, δίκτυα μεταφορών /ΤΕΝ, δίκτυα διανομής ενέργειας και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εκπαίδευση και επενδύσεις στην υγεία, άμεσες ενισχύσεις στις ΜΜΕ του Στόχου «Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα και απασχόληση»: Καινοτομία και οικονομία της γνώσης (Ε&ΤΑ, μεταφορά τεχνολογίας, καινοτομία στις ΜΜΕ) Περιβάλλον και πρόληψη κινδύνων (NATURA 2000 αποκατάσταση μολυσμένων περιοχών, προώθηση της αποδοτικότητας της ενέργειας και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας) Πρόσβαση – εκτός αστικών περιοχών – σε υπηρεσίες μεταφορών και τηλεπικοινωνιών γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος Άρθρ. 4-5 Καν. ΕΤΠΑ

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 21 των διασυνοριακών οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη των ΜΜΕ, τουρισμός και πολιτισμός, προστασία του περιβάλλοντος, καλύτερη πρόσβαση στις μεταφορές, δίκτυα και υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης, συστήματα ύδρευσης και διανομής ενέργειας, κοινωνικές και πολιτιστικές υποδομές, κυρίως στον τομέα της υγείας και της εκπαίδευσης της διακρατικής συνεργασίας, ολοκληρωμένη εδαφική ανάπτυξη: διαχείριση υδάτων και ακτών, προσβασιμότητα, προηγμένες επικοινωνίες και τεχνολογίες της πληροφορίας, θαλάσσια ασφάλεια, πρόληψη κινδύνων, Ε&ΤΑ και δίκτυα τεχνολογικής ανάπτυξης, κ.ά. της δικτύωσης και της ανταλλαγής εμπειρίας μεταξύ των περιφερειακών και τοπικών αρχών: προγράμματα δικτύων συνεργασίας, μελέτες, συλλογή στοιχείων, παρατήρηση και ανάλυση των αναπτυξιακών τάσεων στην Ένωση (μελέτες, συλλογή στοιχείων, και ανάλυση των τάσεων κοινοτικής ανάπτυξης). Art. 5 ERDF Reg. Ευρωπαϊκή εδαφική συνεργασία Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) χρηματοδοτεί στο πλαίσιο Άρθρ. 6 Καν. ΕΤΠΑ

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 22 Εστίαση στην απασχόληση Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) χρηματοδοτεί στο πλαίσιο των: Στόχος «Σύγκλιση» και «Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα και απασχόληση»: Αύξηση της προσαρμοστικότητας των εργαζομένων και των επιχειρήσεων· Βελτίωση της πρόσβασης στην απασχόληση και συμμετοχή στην αγορά εργασίας· Ενίσχυση της κοινωνικής ένταξης των μειονεκτούντων ατόμων και καταπολέμηση των διακρίσεων· Κινητοποίηση για μεταρρυθμίσεις στον τομέα της απασχόλησης και της ένταξης (συμβάσεις, εταιρικές σχέσεις). Στόχος «Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα και απασχόληση»: Επέκταση και βελτίωση των επενδύσεων σε ανθρώπινο κεφάλαιο (εκπαίδευση, κατάρτιση, μεταπτυχιακές σπουδές), ενίσχυση της θεσμικής ικανότητας και της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης και άλλων οργανισμών (σπουδές, κατάρτιση για στελέχη διαρθρωτικών ταμείων). Art. 2 ESF Reg.Άρθρ. 3 Καν. ΕΚΤ

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 23 Εστίαση στις υποδομές μεταφορών και περιβάλλοντος: Ταμείο Συνοχής Πολυετής προγραμματισμός: το Ταμείο Συνοχής θα προγραμματίζεται πλέον μαζί με το ΕΤΠΑ στα Επιχειρησιακά Προγράμματα για τις υποδομές μεταφορών και περιβάλλοντος Συγχρηματοδοτούμενα έργα: Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, έργα προτεραιότητας στον τομέα του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης, που προωθούν τις σιδηροδρομικές, θαλάσσιες, πολλαπλών μέσων συνδέσεις μέσων μεταφοράς καθώς και τις συνδέσεις των αειφόρων αστικών συγκοινωνιών, την αποδοτικότητα της ενέργειας και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Υπό όρους βοήθεια: η στήριξη εξαρτάται από τη διαχείριση του δημόσιου ελλείμματος του κράτους μέλους Art CF Reg. Άρθρ. 3 Γεν. Καν. και άρθρ. 5 Καν. Ταμείου Συνοχής

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 24 Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διασυνοριακής Συνεργασίας (ΕΥΔΣ) Ιστορικό: δυσκολίες διαχείρισης διασυνοριακών, διακρατικών και διαπεριφερειακών προγραμμάτων και έργων, λόγω διαφορετικών νομικών διαδικασιών και εθνικής νομοθεσίας Προσέγγιση: ένας θεσμός με νομική υπόσταση με βάση την υπογραφή εκούσιας «σύμβασης» μεταξύ των κρατών μελών και/ή των περιφερειών που υλοποιούν διασυνοριακά, διακρατικά και διαπεριφερειακά προγράμματα και έργα δυνάμει του άρθρ. 159 Επ. 3 ΣΕΚ Καμία δημοσιονομική ευθύνη των κοινοτικών ταμείων δεν μπορεί να μεταβιβαστεί στην ΕΥΔΣ Άρθρ. 1-3 Καν. ΕΥΔΣ

Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 25 Επόμενα βήματα Τέλη 2005: απόφαση του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Αρχές 2006: το Συμβούλιο υιοθετεί τις κοινοτικές στρατηγικές κατευθυντήριες γραμμές για τη συνοχή 2006: εκπόνηση προγραμμάτων για την περίοδο η Ιαν. 2007: έναρξη υλοποίησης