Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών ΔΕΔ-Μ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
Στόχος του προγράμματος
Πρόγραμμα πλαίσιο για την Ανταγωνιστικότητα και την Καινοτομία (2007 – 2013) Competitiveness and Innovation Framework Programme CIP (2007 – 2013) Γενική.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Η Άνοδος και η Πτώση του Ελληνικού Σχεδίου για την Οικονομική Ανασυγκρότηση των Βαλκανίων Χαράλαμπος Τσαρδανίδης - Αστέρης Χουλιάρας.
Συνέδριο Κοπενχάγης 7 – 18 Δεκεμβρίου 2009.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου – Μαρία Κουτροκόη Χανιά, 21 Σεπτεμβρίου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΕΕ ΓΣΕΒΕΕ ΕΣΤΕ Κοινή Συνέντευξη Τύπου Αθήνα, 24/4/2013.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
Περιφερειακή Πολιτική EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Έγγραφα εργασίας Εκ των προτέρων Αξιολόγηση - Δείκτες Α. Σίμου Μονάδα Αξιολόγησης Γενική Διεύθυνση.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ Γιώργος Λογοθέτης Πάφος,
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
«Στρατηγική της Π.Ι.Ν. για τη νέα Προγραμματική Περίοδο » ενημέρωση Περιφερειακού Συμβουλίου - ΙΟΥΝΙΟΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Π.Ι.Ν.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 1 Πολιτική συνοχής ( ) Πρόταση της Επιτροπής για νέους κανονισμούς 14 Ιουλίου.
Στρατηγική «Ευρώπη 2020» ICT - θέσεις εργασίας - οικονομική ανάπτυξη - καθημερινότητα.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
Δίκτυο Europe Direct για την Ελλάδα Αθήνα, 10 Ιουνίου 2014 Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα1 Ανεργία των Νέων και Εγγύηση για την Νεολαία (Youth Guarantee)
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, Γεώργιος Κανελλαΐδης, Καθηγητής ΕΜΠ Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Μεθοδολογία και Κριτήρια Επιλογής Πράξεων Ενημερωτική ημερίδα δυνητικών δικαιούχων Χανιά 26 Ιανουαρίου 2016.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (Στρατηγικού χαρακτήρα)
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΟΥΣ ΠΟΛΗΣ
360funding.gr Μάϊος 2017.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
Προγραμματική Περίοδος
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΤΑΠΤοΚ «ΑΡΚΑΔΙΑ 2020» «Σχεδιασμός του προγράμματος ΤΑΠΤοΚ σε περιοχή παρέμβασης της Π.Ε. Αρκαδίας»
Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον Αειφόρος Ανάπτυξη»
5η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
ΤΟ Ε.Π. «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Τομέας Μεταφορών & Τεχνική Βοήθεια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών ΔΕΔ-Μ Οι νέοι προσανατολισμοί και ο χρηματοδοτικός μηχανισμός "Συνδέοντας την Ευρώπη - CEF" Αλέξανδρος Σωτηρίου Στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο Κρήτης: Προγραμματισμός για την Ανάπτυξή, παρεμβάσεις για την Οδική Ασφάλεια Χανιά 15-16 Νοέμβρη 2013

Πολιτικό, νομικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο Άρθρα 154, 155 και 156 της Συνθήκης. Κανονισμός περί προσανατολισμών της Ένωσης για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (TEN-T). Κανονισμός για τη σύσταση της Διευκόλυνσης "Συνδέοντας την Ευρώπη" (CEF)

Στόχοι του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών Γενικοί στόχοι Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η λειτουργία των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών συμβάλλουν στην επίτευξη μειζόνων στόχων της Ένωσης, όπως η εύρυθμη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και η ενίσχυση της οικονομικής, της κοινωνικής και της εδαφικής συνοχής.

Στόχοι του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών Ειδικοί στόχοι Η αδιάλειπτη, ασφαλή και βιώσιμη κινητικότητα προσώπων και εμπορευμάτων Προσβασιμότητα και συνδεσιμότητα όλων των περιοχών της Ένωσης Περαιτέρω οικονομική μεγέθυνση και ανταγωνιστικότητα σε παγκόσμια προοπτική. Αυτοί οι ειδικοί στόχοι θα πρέπει να επιτευχθούν με τη δημιουργία διασυνδέσεων και διαλειτουργικότητας μεταξύ εθνικών δικτύων μεταφοράς με αποδοτική και βιώσιμη αξιοποίηση των πόρων.

Αναθεώρηση της πολιτικής του ΔΕΔ-Μ Επιδιώξεις της πρότασης της Επιτροπής Να αναθεωρήσει το σύνολο των διαθέσιμων χρηματοοικονομικών και θεσμικών μέσων για την υλοποίηση της πολιτικής ΔΕΔ-Μ,, έτσι ώστε να καταστούν πιο αποτελεσματικά Να διασφαλισθεί ο βέλτιστος συντονισμός των δράσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να ενεργοποιηθούν όλοι οι άλλοι παράγοντες - σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα– για να συμβάλουν στην έγκαιρη ολοκλήρωση του ΔΕΔ-Μ

Τα βασικά στοιχεία της πρότασης της Επιτροπής Υποστήριξη για την υλοποίηση της Λευκής Βίβλου Μεταφορών: Διάρθρωση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών σε δύο επίπεδα, που συνίσταται σε ένα εκτεταμένο δίκτυο και ένα κεντρικό δίκτυο βασισμένα σε κοινή και διαφανή μεθοδολογία Φιλόδοξα πρότυπα και απαιτήσεις για όλες τις υποδομές Κοινές προθεσμίες για την ολοκλήρωση του δικτύου (2030/2050) Διάδρομοι και συντονιστές για την υλοποίηση του δικτύου Κανονισμός αντί απόφασης

Τα αποτελέσματα: Χάρτες Κεντρικό και εκτεταμένο δίκτυο που βασίζονται σε μια αντικειμενική μεθοδολογία Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο δέχθηκαν και αναπροσάρμοσαν τη μεθοδολογία Το εκτεταμένο δίκτυο θα πρέπει να είναι ένα ευρωπαϊκής κλίμακας δίκτυο μεταφορών που να εξασφαλίζει την προσβασιμότητα και συνδεσιμότητα όλων των περιοχών της Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων των απομακρυσμένων, νησιωτικών και άκρως απόκεντρων περιοχών Το κεντρικό δίκτυο επικεντρώνεται στα στρατηγικά και πιο σημαντικά μέρη και κόμβους του δικτύου: 94 λιμάνια, 93 αεροδρόμια, 79 λιμένες εσωτερικής ναυσιπλοΐας Eξουσιοδότηση της Επιτροπής για την προσαρμογή του εκτεταμένου δικτύου, σύμφωνα με τη ροή της κυκλοφορίας (ένταξη / αποκλεισμός των κόμβων)

Κεντρικό Δίκτυο: Σιδηρόδρομοι και αερολιμένες Κεντρικό Δίκτυο: Οδοί, λιμένες και αερολιμένες

Εκτεταμένο Δίκτυο: Οδοί, λιμένες, σιδηροδρομικοί-οδικοί τερματικοί σταθμοί και αερολιμένες Κεντρικό Δίκτυο: Οδοί, λιμένες, σιδηροδρομικοί-οδικοί τερματικοί σταθμοί και αερολιμένες Overview TEN-T Connections with the Nordic countries and Russia via PP20 Fehmarn Belt together with PP11 (Øresund) and PP12 Nordic Triangle MOS PP12 Nordic Triangle: connects EU MS with Norway and Russia Reducing of traveling times Road safety on E18 in FI to RU border PP23 Railway Gdansk-Vienna (PEC VI): Rail service to connect Baltic States with Central Europe PP25 Motorway Vienna-Gdansk Connects Baltic States with Central Europe Already carries a high share of international lorry traffic Improvement of road safety by bringing infrastructure up to EU standards for weight and dimensions Crucial in Poland PP27 Rail Baltica North South rail link through the Baltic States and Poland Making the existing railway network in the Baltic States (Russia gauge) up to EU standards and interoperable with the network in DE and PL Reduce road transport in DE and PL Integrate Baltic states in the EU

Εκτεταμένο Δίκτυο: Σιδηρόδρομοι, λιμένες και σιδηροδρομικοί-οδικοί τερματικοί σταθμοί (RRT) Overview TEN-T Connections with the Nordic countries and Russia via PP20 Fehmarn Belt together with PP11 (Øresund) and PP12 Nordic Triangle MOS PP12 Nordic Triangle: connects EU MS with Norway and Russia Reducing of traveling times Road safety on E18 in FI to RU border PP23 Railway Gdansk-Vienna (PEC VI): Rail service to connect Baltic States with Central Europe PP25 Motorway Vienna-Gdansk Connects Baltic States with Central Europe Already carries a high share of international lorry traffic Improvement of road safety by bringing infrastructure up to EU standards for weight and dimensions Crucial in Poland PP27 Rail Baltica North South rail link through the Baltic States and Poland Making the existing railway network in the Baltic States (Russia gauge) up to EU standards and interoperable with the network in DE and PL Reduce road transport in DE and PL Integrate Baltic states in the EU

Τα αποτελέσματα: Πρότυπα Το εκτεταμένο δίκτυο Κατά κύριο λόγο βάση για συγκεκριμένες νομικές πράξεις (π.χ. οδηγία για την ασφάλεια των σηράγγων, οδηγία για την ασφάλεια των οδικών υποδομών, πολιτική ενιαίου ουρανού, κ.λ.π.) Σιδηρόδρομος: ERTMS + ηλεκτροδότηση με δυνατότητα εξαιρέσεων Εσωτερικές πλωτές οδοί: κλάση IV με δυνατότητα εξαιρέσεων Ασφάλεια και προστασία, προστασία του περιβάλλοντος, την ανθεκτικότητα στις κλιματικές αλλαγές, την προσβασιμότητα για όλους τους χρήστες

Τα αποτελέσματα: Πρότυπα Κεντρικό δίκτυο Οδικές μεταφορές: οδοί ταχείας κυκλοφορίας και αυτοκινητόδρομοι, χώροι στάθμευσης, εναλλακτικά καθαρά καύσιμα Σιδηροδρομικές μεταφορές: ERTMS, ηλεκτροδότηση, ευρωπαϊκό εύρος των σιδηροτροχιών Σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές: 22,5 τόνοι φορτίου ανά άξονα, 740 m μήκος της αμαξοστοιχίας 100 km / h Ταχύτητα γραμμής Διαθεσιμότητα εναλλακτικών καθαρών καυσίμων στους λιμένες, λιμένες εσωτερικής ναυσιπλοΐας και αεροδρόμια Δυνατότητες εξαιρέσεων από την Επιτροπή, υπό προϋποθέσεις

Τα αποτελέσματα: Προθεσμίες Εκτεταμένο δίκτυο 2050: " τα κράτη μέλη λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα προκειμένου το εκτεταμένο δίκτυο να αναπτυχθεί έτσι ώστε να συνάδει με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2050“ Κεντρικό δίκτυο 2030: " τα κράτη μέλη λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα προκειμένου το κεντρικό δίκτυο να αναπτυχθεί έτσι ώστε να συνάδει με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2030 "

Τα αποτελέσματα: Μέσα υλοποίησης Συντονιστής και διάδρομοι κεντρικού δικτύου Διευκόλυνση της συντονισμένης υλοποίησης του κεντρικού δικτύου. Συντονισμένη και συγχρονισμένη προσέγγιση όσον αφορά τις επενδύσεις Ενοποίηση των τρόπων μεταφοράς με συμμετοχή τουλάχιστον τριών κρατών Ευέλικτες δομές διαχείρησης Συμμετοχή ενδιαφερόμενων μερών

Τα αποτελέσματα: Υλοποίηση ενός διαδρόμου 1 Ορισμός Ευρωπαίου Συντονιστή 2 Σχεδιασμός προγράμματος εργασίας 3 Διαβούλευση με το φόρουμ του διαδρόμου 4 Έγκριση από τα ενδιαφερόμενα κράτη μέλη 5 Απόφαση υλοποίησης

Γενική εκτίμηση Ισχυρότερη ευρωπαϊκή προσέγγιση Έμφαση στην ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία Δικτυακή προσέγγιση Ενισχυμένα μέσα υλοποίησης Ισχυρότερη δέσμευση από τα κράτη μέλη και τα ενδιαφερόμενα μέρη (προθεσμίες, κανονισμός) Ισχυρότερη πολιτική μεταφορών Υποδομές ως βάση για την πολιτική μεταφορών Πρότυπα Νέες τεχνολογίες και καινοτομία

Συνδέοντας την Ευρώπη: Ένας μηχανισμός – Τρείς τομείς Χρηματοδοτικό πλαίσιο 2014-2020 Τομεακά πλαίσια πολιτικής (καθορισμός προτεραιοτήτων για 2020, 2030, 2050) 17 17

Ανάγκες σε χρηματοδοτικούς πόρους Ένα δίκτυο μεταφορών με καλές επιδόσεις απαιτεί σημαντικούς πόρους. Το κόστος της ανάπτυξης υποδομών στην ΕΕ για την αντιμετώπιση της ζήτησης μεταφορών εκτιμάται ότι ανέρχεται σε περισσότερα από 1,5 τρισεκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2010-2030. Η ολοκλήρωση του δικτύου ΔΕΔ-Μ απαιτεί περίπου 550 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2020, εκ των οποίων 215 δισεκατομμύρια ευρώ μπορούν να διατεθούν για την εξάλειψη των κύριων σημείων συμφόρησης. Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται οι επενδύσεις σε οχήματα, εξοπλισμό και υποδομές χρέωσης για τις οποίες ενδέχεται να απαιτηθούν ένα τρισεκατομμύριο επιπλέον

CEF: Νέο χρηματοδοτικό πλαίσιο Ισχυρότερη συγκέντρωση της χρηματοδοτικής στήριξης σε έργα με ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία Αξιοποίηση των διατομεακών συνεργειών Μεγαλύτερη έμφαση στη χρήση καινοτόμων χρηματοδοτικών μέσων Συμπληρωματικότητα (και όχι αλληλοεπικάλυψη) με το πλαίσιο της πολιτικής συνοχής

Οι 9 διάδρομοι όπως σχηματικά ορίζονται στο παράρτημα του CEF

Στοιχεία παραρτήματος ελληνικού ενδιαφέροντος (1) Επί των διαδρόμων Σόφια - Θεσσαλονίκη - Αθήνα Σιδηροδρομικές Μεταφορές Μελέτες και εργασίες Θεσσαλονίκη, Ηγουμενίτσα Λιμένας Αναβάθμιση και ανάπτυξη υποδομής, διασυνδέσεις συνδυασμένων μεταφορών Πειραιάς/Ηρακλείο – Λεμεσός Λιμένες Θαλάσσιες αρτηρίες, χωρητικότητα του λιμένα και διασυνδέσεις συνδυασμένων μεταφορών Πάτρα Διασυνδέσεις λιμένων, (περαιτέρω) ανάπτυξη συστημάτων συνδυασμένων μεταφορών Αθήνα – Πάτρα Μελέτες και έργα, διασυνδέσεις λιμένα

Στοιχεία παραρτήματος ελληνικού ενδιαφέροντος (2) Άλλα τμήματα του κεντρικού δικτύου Κλείδι – Πολύκαστρο – Εύζωνοι Διασυνοριακό τμήμα Οδικές μεταφορές Αναβάθμιση Σέρρες – Προμαχώνας - ΕΛ/ΒΛ μεθόριος Έργα υπό εκτέλεση Ιωάννινα – Κακαβιά – ΕΛ/ΑΛ μεθόριος Μελέτες Αλεξανδρούπολις – Κήποι – ΕΛ/ΤΡ μεθόριος Μελέτες και έργα Σιδηροδρομική Εγνατία Οδός Σημείο συμφόρησης Σιδηροδρομικές μεταφορές Μελέτες υπό εκτέλεση

Οριζόντιες προτεραιότητες Καινοτόμος διαχείριση & υπηρεσίες Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός - SESAR Συστήματα τηλεματικών εφαρμογών στις οδικές, σιδηροδρομικές , εσωτερικές πλωτές μεταφορές και στην κυκλοφορία των σκαφών (ITS, ERTMS , RIS και VTMIS) Θαλάσσιοι λιμένες του κεντρικού δικτύου, θαλάσσιες αρτηρίες και αερολιμένες, ασφαλείς και προστατευμένες υποδομές Νέες τεχνολογίες & καινοτομία Νέες τεχνολογίες και καινοτομία

CEF Μεταφορών: χρηματοδοτικοί πόροι €26.2 δισ. για ΔΕΔ-Μ €14.9δισ. διαθέσιμα για όλα τα κράτη μέλη €11.3δισ. για τις επιλέξιμες χώρες του Ταμείου Συνοχής Για να δαπανηθούν μέσω : Επιχορηγήσεων (€24.2 δισ.) Καινοτόμων χρηματοδοτικών μέσων (€ 2 δισ.)

CEF Μεταφορών: Αμιγείς πόροι ΔΕΔ-Μ 4 οριζόντιες προτεραιότητες 9 διάδρομοι του κεντρικού δικτύου Σημαντικά διασυνοριακά τμήματα και σημεία συμφόρησης Εξουσιοδότηση για τροποποίηση του καταλόγου 15 – 20 % για άλλα έργα του κεντρικού και εκτεταμένου δικτύου και για χρηματοδοτικά μέσα

CEF Μεταφορών: 10 δισ. του ταμείου Συνοχής (1) Αποκλειστικά για έργα μεταφορών στα κράτη μέλη που είναι επιλέξιμα για το Ταμείο Συνοχής Ο στόχος είναι να χρηματοδοτήσει δύσκολα έργα που τα κράτη μέλη δεν θα χρηματοδοτήσουν από το Ταμείο Συνοχής Έργα με υψηλή ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία Σιδηροδρομικές και εσωτερικές πλωτές μεταφορές, τα διασυνοριακά τμήματα (συμπεριλαμβανομένων των οδικών) και τα κύρια σημεία συμφόρησης επί των διαδρόμων ΔΕΔ-Μ Μόνο για έργα που αναφέρονται στο παράρτημα και τα έργα του κεντρικού δικτύου Κοινή δέσμη έργων για το Ταμείο Συνοχής και CEF, σύμφωνα με τη στρατηγική μεταφορών Ανάγκη να διασφαλιστεί η διάσταση του δικτύου, ιδίως όσον αφορά διαδρόμους του κεντρικού δικτύου

CEF Μεταφορών: 10 δισ. του ταμείου Συνοχής (2) Τήρηση της κατανομής στο πλαίσιο του Ταμείου Συνοχής μέχρι το τέλος του 2016 Δεσμευτική κατανομή ανά κράτος 2014 - 2016: κανένα κράτος μέλος δεν μπορεί να λάβει μεγαλύτερη χρηματοδότηση Ευρωπαϊκή Επιτροπή στοχεύει να διαθέσει το σύνολο του ποσού πριν από το 2017 Όσα κονδύλια δεν διατεθούν μέχρι το 2016 θα επαναπροκυρηχθούν με ανταγωνιστική διαδικασία χωρίς εθνικές κατανομές Ανάκληση κονδυλίων από έργα που δεν υλοποιούνται σύμφωνα με τον προγραμματισμό και επαναπροκύρηξη με ανταγωνιστική διαδικασία. Δεν προβλέπεται διάθεση δημοσιονομικών πόρων σε χρηματοδοτικά μέσα πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2016

Ποσοστά συγχρηματοδότησης 28

CEF: Κεντρική διαχείριση των επιχορηγήσεων Επιλογή των έργων και διάθεση των πόρων Από την Επιτροπή σε συνεργασία με την αντίστοιχη Executive Agency Ίδια κριτήρια για όλες τις προτάσεις των κρατών μελών Ποιότητα, ωριμότητα, EU προστιθέμενη αξία, κοινωνικο-οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις Συγκέντρωση σε έργα με υψηλή προστιθέμενη αξία Διασυνοριακές συνδέσεις που λείπουν, ενίσχυση της πολυτροπικότητας, εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των διασυνοριακών δικτύων Αύξηση της αποτελεσματικότητας των δαπανών του προϋπολογισμού της ΕΕ Ανταγωνισμός μεταξύ των προτάσεων Εφαρμογή της αρχής "use-it-or-lose-it" 29

Καινοτόμα χρηματοδοτικά μέσα Ο στόχος των χρηματοδοτικών μέσων στο πλαίσιο της ΔΣΕ είναι να διευκολύνει τα έργα υποδομής να αποκτήσουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση έργων και επιχειρήσεων χρησιμοποιώντας ως μόχλευση την ενωσιακή χρηματοδότηση. Παρέχουν στους εμπλεκόμενους με τις υποδομές όπως χρηματοδότες, δημόσιες αρχές, διαχειριστές υποδομών, κατασκευαστικές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες μια συνεκτική εργαλειοθήκη ενωσιακής χρηματοδοτικής στήριξης προσανατολισμένη προς την αγορά.

Τα χρηματοδοτικά μέσα συνίστανται σε : Τα χρηματοδοτικά μέσα συνίστανται σε : «Χρεωστικό Μέσο»: ένα μέσο για δάνεια και εγγυήσεις που διευκολύνεται από μέσα επιμερισμού του κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων μηχανισμών πιστωτικής ενίσχυσης για ομόλογα έργων (Project bonds) «Συμμετοχικό Μέσο»: ένα μέσο ιδίων κεφαλαίων Τα χρηματοδοτικά μέσα βοηθούν να ξεπεραστούν οι περιορισμοί της αγοράς βελτιώνοντας τη χρηματοδότηση και / ή το προφίλ κινδύνου των επενδύσεων σε υποδομές. Αυτό, με τη σειρά του, ενισχύει την πρόσβαση των επιχειρήσεων και των άλλων δικαιούχων σε δάνεια, εγγυήσεις, μετοχές και άλλες μορφές ιδιωτικής χρηματοδότησης.

Χρεωστικό Μέσο: Επιμερισμός του κινδύνου Το μέσο επιμερισμού του κινδύνου για δάνεια και εγγυήσεις σχεδιάζεται για να δημιουργεί πρόσθετη ικανότητα ανάληψης κινδύνων στις εντεταλμένες οντότητες Επιτρέπει στις εντεταλμένες οντότητες να παρέχουν χρηματοδοτούμενο και μη χρηματοδοτούμενο μειωμένης και αυξημένης εξασφάλισης χρέος σε έργα και επιχειρήσεις, για να διευκολύνουν την πρόσβαση των φορέων προώθησης στην τραπεζική χρηματοδότηση Η χρηματοδότηση χρέους μειωμένης εξασφάλισης, κατατάσσεται μετά το ανώτερο χρέος, αλλά πριν την αυτοχρηματοδότηση και συναφή χρηματοδότηση που σχετίζεται με ίδια κεφάλαια Η χρηματοδότηση του μη χρηματοδοτούμενου χρέους μειωμένης εξασφάλισης δεν υπερβαίνει το 30% του συνολικού ποσό της εγγεγραμμένης κύριας οφειλής

Χρεωστικό Μέσο: Πρωτοβουλία για Ομόλογα Έργων Το μέσο καταμερισμού κινδύνου για ομόλογα έργων σχεδιάζεται ως χρηματοδότηση χρέους μειωμένης εξασφάλισης προκειμένου να διευκολύνει τη χρηματοδότηση προς επιχειρήσεις εκτέλεσης έργων που επιδιώκουν να λάβουν δάνεια υπό μορφή ομολόγων Το μέσο πιστωτικής ενίσχυσης έχει ως στόχο να βοηθάει το κύριο χρέος να επιτύχει επενδυτικού βαθμού πιστοληπτική αξιολόγηση Κατατάσσεται πίσω από την κύρια οφειλή, αλλά μπροστά από τα ίδια κεφάλαια και τη χρηματοδότηση που σχετίζεται με ίδια κεφάλαια Η χρηματοδότηση του χρέους μειωμένης εξασφάλισης δεν υπερβαίνει το 30% του συνολικού ποσού της εγγεγραμμένης κύριας οφειλής

Συμμετοχικό Μέσο Ο στόχος του Συμμετοχικού Μέσου είναι να συμβάλει ώστε να ξεπεραστούν οι ελλείψεις των ευρωπαϊκών κεφαλαιαγορών κεφαλαίου, προσφέροντας επενδύσεις μετοχικού και οιονεί μετοχικού κεφαλαίου Το ανώτατα ποσά της ενωσιακής συνεισφοράς περιορίζονται ως εξής: 33% του μεγέθους-στόχου για το μετοχικό κεφάλαιο, ή η συνεπένδυση σε ένα έργο από την Ένωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 30% του κεφαλαίου μιας εταιρίας.

Xρηματοδοτικά μέσα Πρόγραμμα ΔΕΔ-Μ CEF Ταμείο Συνοχής Ταμείο Συνοχής Ταμείο Συνοχής Ταμείο Συνοχής Περιφερειακό Ταμείο Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων Δημόσιοι πόροι Καινοτόμα εργαλεία μηχανισμός δανειακών εγγυήσεων για έργα ΔΕΔ-Μ (LGTT) Project bonds Ιδιωτική χρηματοδότηση

Βασικά κριτήρια ανάθεσης Όταν καθορίζονται κριτήρια ανάθεσης λαμβάνονται υπόψη οι εξής γενικοί προσανατολισμοί:   Ωριμότητα της δράσης κατά την ανάπτυξη του έργου Βιωσιμότητα του προτεινόμενου σχεδίου υλοποίησης Η επίδραση της ενωσιακής στήριξης ως κινήτρου για δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις Η ανάγκη υπέρβασης χρηματοδοτικών εμποδίων, όπως η έλλειψη χρηματοδότησης από την αγορά Οι οικονομικές, κοινωνικές, κλιματικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η προσβασιμότητα η διασυνοριακή διάσταση

Προς ένα ευρωπαϊκό χώρο οδικής ασφάλειας: πολιτικές κατευθύνσεις για την οδική ασφάλεια 2011-2020 (COM(2010)389) Βελτίωση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης των χρηστών του οδικού δικτύου Αύξηση της ικανότητας επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας Ασφαλέστερη οδική υποδομή Ασφαλέστερα οχήματα Προώθηση της χρήσης σύγχρονης τεχνολογίας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας Βελτίωση των υπηρεσιών παροχής πρώτων βοηθειών και μετατραυματικής περίθαλψης Προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου

Διαχείρηση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (Οδηγία 2008/96) Στόχος Η καθιέρωση διαδικασιών για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου οδικής ασφάλειας στο ΔΕΔ-Μ Διαδικασίες Αξιολόγηση των επιπτώσεων οδικής ασφάλειας κατα το στάδιο σχεδιασμού Έλεγχοι οδικής ασφάλειας κατά το στάδιο υλοποίησης της οδικής υποδομής Επιθεωρήσεις ασφαλείας στους εν λειτουργία οδικούς άξονες Κατάταξη των τμημάτων υψηλής συγκέντρωσης ατυχημάτων και κατάταξη της ασφάλειας του δικτύου

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Email: alexandros.sotiriou@ec.europa.eu