ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΕΓΓΙΣΕΙΣ Η θεωρία της δραστηριότητας Δέγγλερη Σοφία
Περιεχόμενα Τι είναι η Θεωρία της δραστηριότητας; Δομή ενός συστήματος δραστηριότητας
Τι είναι η Θ.Δ Activity Theory (AT) Απαρχές στις θέσεις του Vygotsky Αναπτύχθηκε από τον Leontiev Συνεργάτης και μαθητής του Vygotsky
Τι είναι η Θ.Δ Προσφέρει ένα πλαίσιο για τη μελέτη των ανθρωπίνων πράξεων Στο περιβάλλον στο οποίο εξελίσσονται Βασικές κινητήριες ιδέες (Nardi, 1996) Η ανθρώπινη νόηση κατανοείται μόνο μέσα από την ανθρώπινη αλληλεπίδραση Η αλληλεπίδραση είναι κοινωνικά και πολιτιστικά προσδιορισμένη
Τι είναι η Θ.Δ Δραστηριότητα Επίτευξη κάποιου σκοπού Ο σκοπός αντιστοιχεί σε κάποιο κίνητρο Εκτέλεση επιμέρους βημάτων - αυτόνομων πράξεων Κάθε μία ικανοποιεί έναν σκοπό Απαρτίζεται από μία σειρά ενεργειών Οριοθετούνται από τις επικρατούσες συνθήκες Εκτέλεση όλων των πράξεων Ικανοποίηση αρχικού κινήτρου
Τι είναι η Θ.Δ
Δεν επικεντρώνεται στις καταστάσεις γνώσης Επικεντρώνεται Στις δραστηριότητες που εμπλέκονται οι άνθρωποι Στις κοινωνικές σχέσεις που αναπτύσσουν Στη φύση των εργαλείων που χρησιμοποιούν Στους σκοπούς των δραστηριοτήτων Στα αντικείμενα Στα αποτελέσματα
Τι είναι η Θ.Δ Ένας κοινωνικοπολιτισμικός φακός για την ανάλυση των συστημάτων της ανθρώπινης δραστηριότητας
Περιεχόμενα Τι είναι η Θεωρία της δραστηριότητας; Δομή ενός συστήματος δραστηριότητας
Δομή ενός Σ.Δ Εργαλεία Καταμερισμό ς εργασίας Κανόνες Υποκείμεν ο Αντικείμεν ο Κοινότητα Αποτέλεσμ α
Δομή ενός Σ.Δ Ανθρώπινη δραστηριότητα Εντάσσεται σε ένα πλαίσιο πρακτικής Εξυπηρετεί έναν στόχο Αντικείμενο δραστηριότητας Εκτελείται από κάποιο υποκείμενο Άτομο ή ομάδα Χρησιμοποιούνται διαμεσολαβητικά εργαλεία Υλικά (π.χ χάρακας) Νοητικά (π.χ χάρτης) Διεξάγεται σε ένα χωροχρονικό πλαίσιο Διέπεται από νόρμες (κανόνες) Το έργο επιμερίζεται μεταξύ Υποκειμένων Υποκειμένων - εργαλείων
Μελέτη περίπτωσης ενός Σ.Δ Πλαίσιο Εφαρμογή της θεωρίας της δραστηριότητας με σκοπό την εξέταση σύνθετων παιδαγωγικών, κοινωνικών και τεχνολογικών θεμάτων στη διαδικασία ενσωμάτωσης ΤΠΕ στην τάξη Δύο δάσκαλοι από δύο δημοτικά σχολεία Συντονιστές ΤΠΕ Μαθητές από τα δύο σχολεία