Εμπλουτισμός Σχολικών Βιβλίων Αγγλικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Η Σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με το ΚΠΓ
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΝ(ΔΙΑΦΕΡΟΝ) ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΤΕΤ) Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Φιλογλωσσία Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας (2η Δράση του ΙΕΛ στην Γλωσσική.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΕΑΠ ΣΕ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ-ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οδηγός του Εκπαιδευτικού των Ξένων Γλωσσών
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Σχεδιάζοντας μαθησιακές ενότητες στη λογική της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
Edugames ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΤΗΝ Α’ΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ Β’ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ INSTRUCTIONAL MATERIALS Self- Assessment Tests Listening Apps.
Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής.
ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΤΗΝ Α’ΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ Β’ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Μπέσσυ Μητσικοπούλου, Συντονίστρια της Ομάδας Αγγλικής Εισαγωγή στις.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Το ψηφιακό σενάριο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «Αίσωπος»: Εμπειρίες από το σχεδιασμό και την υλοποίηση του Έργου Βασιλική Μητσικοπούλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια.
Audio Extracts ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΤΗΝ Α’ΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ Β’ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ INFORMATIVE MATERIALS Glossaries Picture dictionaries.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Μαθαίνοντας το Φωτόδεντρο
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εμπλουτισμός Σχολικών Βιβλίων Αγγλικής Ομάδα Αγγλικής Ελένη Αργυρίου, Λίνος Βίγκλας, Κατερίνα Μακρή, Σοφία Μυσιρλάκη, Χρυσάνθη Σωτηρίου, Μαίρη Φρέντζου, Βασίλης Χαρτζουλάκης, Σούζαν Μουτσουρούφη, Δημήτρης Παράς Συντονίστρια: Μπέσσυ Μητσικοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΕΚΠΑ

Ομάδα Αγγλικής Αποτελείται από: Καθηγητές αγγλικής σε σχολεία Ειδικούς για e-learning Καθηγήτρια πληροφορικής Μηχανικούς Η/Υ

To έργο του εμπλουτισμού Στόχος: Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη διαδραστικού ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού το οποίο θα συνοδεύει το σχολικό βιβλίο. Επίσης η καταγραφή μεταδεδομένων για κάθε μαθησιακό αντικείμενο που παράγουμε. Το διαδραστικό αυτό υλικό θα μπει επίσης και σε μια Ψηφιακή Βάση Γνώσεων εκπαιδευτικού υλικού, που θα λειτουργεί ως το Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ο νέος χάρτης των εγχειριδίων της αγγλικής Τα βιβλία του Δημοτικού Βιβλίο της Γ Δημοτικού Βιβλίο της Δ Δημοτικού Βιβλίο της Ε Δημοτικού Βιβλίο της Στ Δημοτικού Τα βιβλία του Γυμνασίου Βιβλίο Α Γυμνασίου (Αρχάριοι) Βιβλίο Α Γυμνασίου (Προχωρημένοι) Βιβλίο Β Γυμνασίου (Αρχάριοι) Βιβλίο Β Γυμνασίου (Προχωρημένοι) Βιβλίο Γ Γυμνασίου Αυτός είναι ο νέος χάρτης σχολικών βιβλίων της αγγλικής. Συνολικά θα εμπλουτιστούν 9 βιβλία, 4 για το Δημοτικό και 5 για το Γυμνάσιο.

Φεβρουάριος-Αύγουστος 2011 Ψηφιακός εμπλουτισμός 2 βιβλίων 1. Βιβλίο Think Teen B Advanced (B Γυμνασίου Προχωρημένοι) Βιβλίο Think Teen B Beginners (B Γυμνασίου Αρχάριοι) Από το Φεβρουάριο μέχρι τον Αύγουστο του 2011 η Ομάδα Αγγλικής ασχολήθηκε με τον εμπλουτισμό των δύο σχολικών βιβλίων της Β Γυμνασίου, Αρχαρίων και Προχωρημένων. Η απόφαση να ξεκινήσει ο εμπλουτισμός με τη Β Γυμνασίου ήταν κεντρική από το Υπουργείο Παιδείας και όλες οι Ομάδες ξεκίνησαν από εκεί. Η Ομάδα Αγγλικής ξεκίνησε με το βιβλίο των Προχωρημένων και στη συνέχεια προχώρησε στο εμπλουτισμό του βιβλίου των Αρχαρίων.

Κατάρτιση Σχεδίου Εμπλουτισμού Ελήφθησαν υπόψη: α) η εισαγωγή της αγγλικής από την Α δημοτικού => διαφοροποιημένη διδασκαλία β) οι αρχές και η λογική του νέου προτεινόμενου Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών Ξένων Γλωσσών γ) οι εξελίξεις στο χώρο των ΤΠΕ στη γλωσσική εκπαίδευση δ) η φιλοσοφία και η μεθοδολογική προσέγγιση που υιοθετούν τα σχολικά βιβλία ε) η ανάλυση των βιβλίων της β γυμνασίου στο πλαίσιο της ανάλυσης αναγκών που πραγματοποιήθηκε

Προκαταρκτικό στάδιο: Ανάλυση Βιβλίων Ανάλυση των βιβλίων: του μαθητή (ανάλυση δομής κάθε κεφαλαίου) του καθηγητή (για τη φιλοσοφία του βιβλίου) του τετραδίου εργασιών (για το εύρος και είδος ασκήσεων) Συζητήσεις με καθηγητές που διδάσκουν τα βιβλία Συζητήσεις με τους συγγραφείς των βιβλίων Αναζήτηση κατάλληλων τεχνικών λύσεων για κάθε εφαρμογή που έχει αποφασιστεί

Χαρακτηριστικά των βιβλίων της Β Γυμνασίου καλή θεματολογία για εφήβους προάγουν την συνεργατική μάθηση διαφοροποιημένη παιδαγωγική δυνατότητα αυτοπαρακολούθησης / αυτοαξιολόγησης (can-do statements στο τέλος κάθε κεφαλαίου) ενδιαφέροντα projects και mini-projects σε κάθε κεφάλαιο Ταυτόχρονα: πυκνογραμμένα με πολύ υλικό σε κάθε ενότητα κάποια κείμενα είναι μεγάλα σε έκταση με απαιτητικό λεξιλόγιο τα 10 κεφάλαια του βιβλίου είναι πολλά - δεν είναι εφικτός στόχος για μια σχολική χρονιά

Αρχές εμπλουτισμού των βιβλίων της αγγλικής γλώσσας Αρχές εμπλουτισμού των βιβλίων της αγγλικής γλώσσας Ο εμπλουτισμός είναι συστηματικός, στοχευμένος, και διατρέχει όλο το βιβλίο Το είδος και το εύρος του εμπλουτισμού αποφασίζονται από τα μέλη της Ομάδας και τη Συντονίστρια μετά από έρευνα που έχει προηγηθεί για την εξεύρεση της καλύτερης λύσης σε παιδαγωγικό και τεχνικό επίπεδο Τα μέλη της Ομάδας συνεργάζονται μεταξύ τους ώστε να δουλεύονται όλα τα κεφάλαια του βιβλίου με παρόμοιο τρόπο Εμπλουτισμός με πόρους που ετοιμάζει η Ομάδα, όχι με εξωτερικά links πάνω στο html (που μπορεί να είναι ανενεργά στο μέλλον) Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη διάθεση των παραγόμενων πόρων με διαφορετικούς τρόπους για πολλαπλή αξιοποίησή τους (επαναχρησιμοποιούμενα μαθησιακά αντικείμενα) [Για τον επιμορφωτή/τρια: πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα το πρώτο σημείο «Ο εμπλουτισμός είναι συστηματικός, στοχευμένος, και διατρέχει όλο το βιβλίο». Δηλαδή ο εμπλουτισμός δεν θα είναι περιστασιακός σε τυχαία επιλεγμένα σημεία και αποφασίζεται στο επίπεδο της Ομάδας]

Δύο (2) διαφορετικοί τύποι εμπλουτισμού Τύποι Εμπλουτισμού Δύο (2) διαφορετικοί τύποι εμπλουτισμού Α. Στοχευμένος Εμπλουτισμός του σχολικού βιβλίου (από τα μέλη της Ομάδας) Β. Εμπλουτισμός του σχολικού βιβλίου με Υλικό Αναφοράς (Reference Materials)

Α. Στοχευμένος Εμπλουτισμός του σχολικού βιβλίου (από τα μέλη της Ομάδας)

A. Στοχευμένος Εμπλουτισμός σε συγκεκριμένα σημεία του βιβλίου «Κάθετος» εμπλουτισμός –δεν ακολουθεί τον ίδιο σχεδιασμό για όλα τα σχολικά βιβλία Συνίσταται σε (α) προσεκτική μελέτη της φιλοσοφίας και της παιδαγωγικής προσέγγισης κάθε βιβλίου (β) εντοπισμό των χαρακτηριστικών/ αδυναμιών του και παρέμβαση Ο χαρακτήρας της παρέμβασης υποστηρικτικός (για τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή) δεν είναι ανατρεπτικός του σκεπτικού του εγχειριδίου δεν είναι προσθετικός ως προς το διατιθέμενο υλικό

Είδη στοχευμένου εμπλουτισμού για Β Γυμνασίου 4 είδη εμπλουτισμού Γλωσσάρι (E-companion) Εκπαιδευτικά Παιχνίδια (Edugames) Ηχητικά Αποσπάσματα Επαναληπτικά Τεστ Αυτοαξιολόγησης

1. Γλωσσάρι (Glossary/ E-companion) Αίτημα των καθηγητών (προέκυψε από την ανάλυση αναγκών) 2,190 όροι για το βιβλίο των Προχωρημένων Διαθέσιμο στο http://digitalschool.minedu.gov.gr/courses/DSDIM-B100/ Πεδία (1-4 υποχρεωτικά, 5-7 ανά περίπτωση) 1. Κωδικοποίηση (ανά κεφάλαιο και μάθημα) 2. Όρος 3. Ορισμός (αγγλικά) 4. Παράδειγμα 5. Συνώνυμα 6. Αντώνυμα 7. Σχετικές λέξεις (παράγωγα)

Υλοποίηση για το γλωσσάρι Συνολικά το γλωσσάρι είναι καταχωρημένο με βάση τα μαθήματα κάθε κεφαλαίου. Για παράδειγμα, στο Βιβλίο της Β Γυμνασίου Προχωρημένων, κάθε κεφάλαιο του βιβλίου αποτελείται από 8 μέρη (Σύνολο: 64 μέρη/parts όλο το βιβλίο) το κάθε μέρος θα παρουσιάζεται στην αρχή κάθε μαθήματος π.χ. U1 Intro U1L1 U1L1w U1L2 U1L2w U1L3 U1L3w U1sa [Για τον επιμορφωτή/τιρα: Εδώ να τονιστεί ότι μόνο για το Βιβλίο της Β Γυμνασίου (Προχωρημένοι) καταγράφηκε και το γλωσσάρι για το τετράδιο εργασιών καθώς θεωρήθηκε ότι περιέχει ιδιαίτερα χρήσιμο λεξιλόγιο για τις ανάγκες του βιβλίου το οποίο δεν περιλαμβάνεται στο λεξιλόγιο του βιβλίου του μαθητή]

Γλωσσάρι: Αναζήτηση Στόχος: η εύχρηστη και καλαίσθητη παρουσίαση του λεξιλογίου του βιβλίου και η δυνατότητα αναζήτησης των όρων με διαφορετικούς τρόπους ανά μάθημα ανά κεφάλαιο αλφαβητικά και σε διαφορετικά σημεία (ολόκληρο ή και σε μέρη)

Γλωσσάρι: προβολή όρων αλφαβητικά Για να δει κανείς όλο το γλωσσάρι ενός βιβλίου πηγαίνει από τις Επιλογές Μαθήματος στο Γλωσσάριο. Εδώ μπορεί να δει το γλωσσάρι αλφαβητικά, και μπορεί να εκτυπώσει μέρος του μέσω του φυλλομετρητή (browser). Αν κανείς κλικάρει στο Κατηγορίες στο πάνω δεξιά μέρος θα βρεθεί [μετάβαση στην επόμενη διαφάνεια]

Γλωσσάρι: προβολή κατηγοριών Εδώ μπορεί να επιλέξει το μάθημα που θέλει και θα οδηγηθεί στο λεξιλόγιο του κάθε μαθήματος όπως φαίνεται στην επόμενη διαφάνεια]

Γλωσσάρι: προβολή όρων ανά κεφάλαιο & ανά μάθημα

Μοναδική ηλεκτρονική διεύθυνση για κάθε όρο Πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε όρος του γλωσσαρίου έχει τη δική του μοναδική διαδικτυακή διεύθυνση (το δικό του url) κι έτσι μπορεί να ανασύρεται ανάλογα με την κατηγοριοποίηση που του ζητούμε.

Γλωσσάρι: προβολή κατηγοριών Επίσης στην αρχή κάθε μαθήματος υπάρχει υπερσύνδεσμος που οδηγεί στο γλωσσάρι του κάθε μαθήματος.

2. Εκπαιδευτικά παιχνίδια (EduGames) Το εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε για το γλωσσάρι χρησιμοποιήθηκε για την ετοιμασία ασκήσεων-παιχνιδιών Ασκήσεις-παιχνίδια εμπέδωσης Εφαρμογή: μηχανές-flash για ασκήσεις-παιχνίδια που βγάζουν τυχαία κάθε φορά διαφορετικές λέξεις ή προτάσεις αντλώντας από τα δεδομένα τους. Παράδειγμα: για ένα μάθημα έχουμε ετοιμάσει ένα παιχνίδι σταυρόλεξο για το οποίο έχουμε εισάγει στην άσκηση 40 λέξεις που βρίσκονται στο μάθημα αυτό και κάποια hints που θα οδηγήσουν στην ανεύρεση της λέξης. Κάθε φορά που μπαίνει κανείς στο παιχνίδι, το πρόγραμμα φτιάχνει ένα νέο σταυρόλεξο με άλλες λέξεις (τυχαία επιλογή από τις 40 λέξεις που του έχουμε δώσει).

Εκπαιδευτικά παιχνίδια (EduGames) Βιβλίο Προχωρημένων 6 Edugames για κάθε κεφάλαιο (2 για κάθε μάθημα) Σύνολο 48 παιχνίδια Βιβλίο Αρχαρίων 4 Edugames για κάθε κεφάλαιο Σύνολο 40 παιχνίδια Διαφορετική λογική του περιεχομένου από το βιβλίο των προχωρημένων (ασκήσεις για το κεφάλαιο, όχι για το κάθε μάθημα, 1 στις 4 ασκήσεις δίνει έμφαση σε κάποιο γραμματικό φαινόμενο) Επισημαίνεται ότι τα παιχνίδια είναι καλό να παίζονται όταν έχει ολοκληρωθεί ένα κεφάλαιο, καθώς στοχεύουν στην εμπέδωση του λεξιλογίου ενός κεφαλαίου. Έχουν τοποθετηθεί στην αρχή του κεφαλαίου, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα και να μην «χάνονται» μέσα στο πυκνογραμμένο βιβλίο.

EduGames Εδώ βλέπετε την αποτύπωση των παιχνιδιών και του γλωσσαρίου στο html. Είναι από το δεύτερο μάθημα και οι πόροι εμπλουτισμού έχουν τοποθετηθεί ακριβώς κάτω από τον εισαγωγικό τίτλο του κεφαλαίου. Στο μάθημα αυτό έχουν χρησιμοποιηθεί δύο παιχνίδια, το Anagram και το Blank Tank.

Τύποι ασκήσεων – παιχνιδιών (EduGames) Σταυρόλεξο  Crossword Κρυπτόλεξο (Hidden words) Wordmine Κρεμάλα  Hangman Αναγραμματισμός  Anagram Αντιστοίχιση (matching) EZ match Cloze Test Blank Tank Jumble sentences Jumble Jungle Jumble words Go figure! Multiple Choice 2 answers Double Jeopardy Multiple Choice 3 answers  Triple Jeopardy Χρησιμοποιήθηκαν 10 διαφορετικά παιχνίδια. Με κόκκινο βλέπετε τις ονομασίες που επιλέχθηκαν ώστε να γίνουν πιο ελκυστικά στα παιδιά.

Crossword

Double Jeopardy (multiple choice2)

Wordmine (hidden words)

EZ match (match words)

Blank tank (cloze test)

Hangman

Go figure! (jumble word order)

3. Ηχητικά Αποσπάσματα Πρόκειται για τα ηχητικά των ασκήσεων κατανόησης προφορικού λόγου (listening activities) του βιβλίου Η ηχογράφηση έγινε σε επαγγελματικό στούντιο με επαγγελματίες εκφωνητές, η επεξεργασία των αρχείων από τα μέλη της Ομάδας Αγγλικής

Εμφάνιση των ηχητικών αποσπασμάτων Α) στο html των βιβλίων – στα σημεία που εμφανίζονται οι σχετικές ασκήσεις κατανόησης προφορικού λόγου Ο χρήστης της πλατφόρμας έχει πρόσβαση στα ηχητικά αποσπάσματα με δύο διαφορετικούς τρόπους. Στο εμπλουτισμένο βιβλίο, στα σημεία που υπάρχουν δραστηριότητες κατανόησης προφορικού λόγου (listening activities) έχει προστεθεί μια μπλε μπάρα. Κλικάροντας στην αρχή της μπάρας ξεκινά το ηχητικό απόσπασμα, το οποίο μπορεί να ακούσει ο μαθητής και να κάνει τις συνοδευτικές ασκήσεις. Αυτός ο τρόπος απευθύνεται κυρίως στους μαθητές που μπορούν μόνοι τους κι από το σπίτι να κάνουν τις ασκήσεις κατανόησης προφορικού λόγου. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα στην τάξη εφόσον υπάρχει, για παράδειγμα, ένας διαδραστικός πίνακας ή ένας υπολογιστής.

Κι εδώ βλέπετε ένα άλλο παράδειγμα πόρου με ηχητικό απόσπασμα το οποίο διαφοροποιείται από το βιβλίο με την οριζόντια μπλε μπάρα.

Β) Επιλογές Μαθήματος > Αρχεία Μαθήματος : σε ένα φάκελο όλα τα ηχητικά μαζί με τις εκφωνήσεις των ασκήσεων για να μπορεί να τα κατεβάζει ο καθηγητής, να τα σώζει σε ένα CD ή άλλο ψηφιακό μέσο και να τα αναπαράγει στην τάξη του (για την περίπτωση που δεν υπάρχει διαδικτυακή σύνδεση στην τάξη) Επίσης τα ηχητικά αποσπάσματα διατίθενται όλα μαζί, με τις εκφωνήσεις τους, σε ένα συμπιεσμένο αρχείο .zip στις Επιλογές Μαθήματος > Αρχεία Μαθήματος. Αυτός ο τρόπος διάθεσης του ηχητικού υλικού προορίζεται κυρίως για τους καθηγητές, οι οποίοι μπορούν να κατεβάσουν το συμπιεσμένο αρχείο και να το αποθηκεύσουν σε ένα CD-ROM ή άλλο ψηφιακό μέσο και να το έχουν διαθέσιμο στην τάξη τους. Καθώς προχωράει ο εμπλουτισμός των βιβλίων θα αναρτώνται στην ψηφιακή πλατφόρμα τα ηχητικά αποσπάσματα των βιβλίων.

4. Επαναληπτικά Τεστ Αυτοαξιολόγησης Ψηφιοποίηση 7 επαναληπτικών τεστ που περιλαμβάνονται στο βιβλίο του καθηγητή (με το Net Quiz Pro 4) ώστε να μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές για αυτοέλεγχο. Μετατροπή της λογικής του pen and paper test στη λογική του online test (και σχετική ανάπτυξη). Ανάγκη εμπλουτισμού: Πολύ χρήσιμο υλικό το οποίο σπανιότατα χρησιμοποιείται από τους καθηγητές και μένει αναξιοποίητο.

Είδη στοχευμένου εμπλουτισμού για το βιβλίο Β Γυμνασίου Προχωρημένων Είδη στοχευμένου εμπλουτισμού για το βιβλίο Β Γυμνασίου Προχωρημένων 4 είδη εμπλουτισμού για το Βιβλίο των Προχωρημένων Γλωσσάρι (E-companion) (2,190 όροι, σε 64 μέρη) Εκπαιδευτικά Παιχνίδια (48 games) Ηχητικά Αποσπάσματα (38 listening texts) Επαναληπτικά Τεστ Αυτοαξιολόγησης (7 tests) ΣΥΝΟΛΟ 157 πόροι

Είδη εμπλουτισμού για το βιβλίο των Αρχαρίων Είδη εμπλουτισμού για το βιβλίο των Αρχαρίων 3 είδη εμπλουτισμού για το Βιβλίο των Αρχαρίων Γλωσσάρι (1240 όροι, 50 parts) Εκπαιδευτικά παιχνίδια (40 EduGames) Ηχητικά Αποσπάσματα (20 listening texts) ΣΥΝΟΛΟ 110 πόροι

Β. Εμπλουτισμός με Υλικό Αναφοράς (Reference Materials) Β. Εμπλουτισμός με Υλικό Αναφοράς (Reference Materials)

Β. Εμπλουτισμός με Υλικό Αναφοράς Β. Εμπλουτισμός με Υλικό Αναφοράς Πρόκειται για «οριζόντιο» εμπλουτισμό ο οποίος διατρέχει (με διαφορετικό περιεχόμενο) όλα τα σχολικά βιβλία Είναι σημαντικός καθώς παρέχει σε μαθητές και καθηγητές εργαλεία στα οποία αν θέλουν ανατρέχουν ανά πάσα στιγμή Σχετίζεται με τη διερευνητική προσέγγιση και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης

Πόροι εμπλουτισμού Σύνδεση με υπάρχοντα λογισμικά (πχ εκπαιδευτικό υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) για τα αγγλικά γυμνασίου http://www.pi-schools.gr/software/gymnasio/ Εκπαιδευτικό υλικό από το Βρετανικό Συμβούλιο http://synergasia.minedu.gov.gr/LearnEnglish/

British Council material Έχει παραχωρηθεί στο πρόγραμμα από το Βρετανικό Συμβούλιο ένα DVD με μεγάλο αριθμό δραστηριοτήτων που ξεπερνά τα 250. Πρόκειται για οπτικοακουστικό υλικό το οποίο θα εμπλουτίσει τα σχολικά βιβλία με εκπαιδευτικά βίντεο και ηχητικά αποσπάσματα. Η Ομάδα Αγγλικής μελετά τον καλύτερο τρόπο αξιοποίησης του υλικού αυτού με σκοπό να το διαθέσει ολόκληρο αλλά και με συνδέσεις σε κατάλληλα σημεία όλων των βιβλίων του γυμνασίου. [Οι επόμενες τρεις διαφάνειες παρουσιάζουν το υλικό του Βρετανικού Συμβουλίου]

Οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό Magazine Ηχογραφημένα άρθρα που καλύπτουν μια μεγάλη ποικιλία θεμάτων. Κατάλληλα για B1 επίπεδο γλωσσομάθειας. UK Culture Μια σειρά podcasts για τον σύγχρονο πολιτισμό της Βρετανίας. Stories and Poems Συλλογή από ηχογραφημένες ιστορίες και ποιήματα γραμμένα από διάσημους συγγραφείς όπως ο Σαίξπηρ, και ο Wordsworth.

Οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό Big City Small World Επεισόδια μιας ιστορίας που διαδραματίζεται στο Λονδίνο με μια ομάδα νέων ανθρώπων από όλο τον κόσμο. Overcooked Μια σειρά από βίντεο με συνταγές και παραδοσιακό φαγητό.

Οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό "How to" videos Μια σειρά από βίντεο για διάφορες επικοινωνιακές περιστάσεις. I wanna talk about ... Σε αυτή τη σειρά των podcasts διαφορετικά οι άνθρωποι μιλούν για τα πράγματα που τους ενδιαφέρουν ή πράγματα που έχουν κάνει ή δει.

Επόμενα βήματα Ολοκλήρωση εμπλουτισμού βιβλίων του Γυμνασίου Ξεκινούν οι προκαταρκτικές εργασίες για τον εμπλουτισμό των βιβλίων της Ε και Στ Δημοτικού Δημιουργία μαθησιακών αντικειμένων που ψηφιοποιούν συγκεκριμένες δραστηριότητες των βιβλίων (πειραματικό στάδιο: η ψηφιοποίηση όλων των listening activities με τις οδηγίες τους, τα pre-tasks και post-tasks).

και στην επικοινωνία μαζί σας Είμαστε ανοικτοί στις προτάσεις, τις παρατηρήσεις σας και στην επικοινωνία μαζί σας Για περισσότερες πληροφορίες και ερωτήματα μπορείτε να απευθύνεστε στη Συντονίστρια της Ομάδας Αγγλικής του Ψηφιακού Σχολείου Μπέσσυ Μητσικοπούλου mbessie@enl.uoa.gr