Life Long Learning E.I.L.C. Erasmus Intensive Greek Language course Summer 2010 27/08/10– 30/09/10.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Σ.Δ.Ε Φυλακών Δομοκού Σχολικό Έτος: Εισήγηση: Ηλιοπούλου Βασιλική.
Advertisements

Απλά παραδείγματα συνεργασιών. «8 μήνες- 8 αξίες» •Στόχος: Μέσω δραστηριοτήτων στα πλαίσια 8 πανανθρώπινων αξιών και στα δύο αδελφοποιημένα σχολεία, τα.
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
Ημερίδα Γραφείου Διασύνδεσης 21/11/2006 ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
Πως κρίνετε συνολικά την εκπαιδευτική σας εμπειρία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 1.Μη ικανοποιητική 2.μέτρια 3.ικανοποιητική 4.πολύ καλή 5.δεν έχω γνώμη.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Comenius- αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης και στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασής της.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Τεχνικός Σύμβουλος Έργου Έργο LIGHT, Oι Βιβλιοθήκες συνεργάζονται με άλλα Πολιτιστικά Ιδρύματα και βελτιώνουν την πρόσβαση.
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
Ευρωπαϊκά Προγράμματα Υ.ΠΑΙΘ.Π.Α., 12 Νοεμβρίου 2012 Αγάθη Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος Γ΄ Αθήνας.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ II: ΤΕΧΝΙΚΕΣ & ΜΕΣΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
DS Label - Ένας Εφικτός Στόχος Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2011 Γεώργιος Χαραλαμπίδης Πρόεδρος Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας Αικατερίνη Μπλάντα Συντονίστρια ECTS Τ.Ε.Ι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
TΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΚΡΗΤΗΣ
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
«Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά»
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Ημέρα Γνωριμίας Σάββατο, 26 Ιανουαρίου Στόχοι και Αποστολή Τμήματος Γαλλικών Σπουδών & Σύγχρονων Γλωσσών Καλλιέργεια Διαπολιτισμικότητα και διάλογο.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Συγκρότηση Επιτροπής Εσωτερικής Αξιολόγησης – Φεβρουάριος 2008 Εσωτερική Αξιολόγηση.
“We mean Business” Επενδύουμε στους νέους, στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα Ιφιγένεια Γεωργιάδου ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 16 Οκτωβρίου.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Την ημέρα κατά της παχυσαρκίας 24/10/2014 πραγματοποιήθηκε ομιλία με ομώνυμο θέμα από την κ. Μπαλάσκα Ουρανία καθηγήτρια φυσικής αγωγής.
 ΕΓΓΡΑΦΕΣ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ  ΔΕΙΠΝΟ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΤΑΠΑΣ(ΙΣΠΑΝΙΚΟΙ ΜΕΖΕΔΕΣ)
Τίτλος Προγράμματος: ή «Τα παιγνίδια του παππού/ γιαγιά»
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus “ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ακ. έτους ” ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ/ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ERASMUS+
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ERASMUS
School of Pedagogical & Technological Education
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
Erasmus EMaTTech.
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011 Αθήνα, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ιφιγένεια Γεωργιάδου ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ www. hcc. edu
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Life Long Learning E.I.L.C. Erasmus Intensive Greek Language course Summer /08/10– 30/09/10

Erasmus Unites Europe Love The Differences

E.I.L.C 2010 T.E.I Patras

E.I.L.C Σύντομη ανασκόπηση, Σύντομη ανασκόπηση, Δυσκολίες, Δυσκολίες, Επιδράσεις, Επιδράσεις, Μελλοντικές Εξελίξεις Μελλοντικές Εξελίξεις

Το πρόγραμμα EILC, που υποστηρίχθηκε από το Erasmus, διοργανώθηκε από το Τ.Ε.Ι Πάτρας και συντονίστηκε από το Κέντρο Ξένων Γλωσσών και Φυσικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι., ξεκίνησε με την φάση οργάνωσης τον Mάιο 2010 και συνεχίστηκε με την φάση υλοποίησης από 27/08/2010 έως 30/09/2010 (διάρκειας 35 ημερών). Στα πλαίσια του προγράμματος το Τ.Ε.Ι Πάτρας φιλοξένησε και εκπαίδευσε 34 (τριάντα τέσσερις) αλλοδαπούς φοιτητές, από πολλές χώρες της Ευρώπης (Ισπανία, Φινλανδία, Γερμανία, Τουρκία,Τσεχία, Βέλγιο, Ουγγαρία, Αυστρία κ.λ.π.). Το Τ.Ε.Ι Πάτρας συνέβαλε στην επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος, παρέχοντας τους χώρους διεξαγωγής των μαθημάτων, των σεμιναρίων και των εκδηλώσεων υποδοχής και λήξης του προγράμματος, που πραγματοποιήθηκαν στο Συνεδριακό Κέντρο του Ιδρύματος. Επίσης, διέθεσε τους χώρουςάθλησηςχώρουςάθλησης

Στους φοιτητές διανεμήθηκαν ειδικά φοιτητικά δελτία, έτσι ώστε να έχουν όλα τα προνόμια των φοιτητών του Ιδρύματός μας. Την σίτιση των φοιτητών κατά την 1η εβδομάδα καθώς και την δεξίωση υποδοχής που πραγματοποιήθηκε στο φουαγιέ του Συνεδριακού Κέντρου του Ιδρύματος την Τετάρτη 28/09/2010, χορήγησε το εστιατόριο του Τ.Ε.Ι Πάτρας. ΓυμναστήριοΓυμναστήριο πούλμαν και το Γυμναστήριο του Κ.Ξ.Γ.Φ.Α για την δωρεάν εκμάθηση Ελληνικών χορών. Εκεί οι φοιτητές είχαν και την δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας, ενώ γενικά το Τ.Ε.Ι. διευκόλυνε την επικοινωνία τους. Επίσης το ΤΕΙ παρείχε το πούλμαν για μια τοπική μετακίνηση και εξασφάλισε την δωρεάν σίτισή τους, τόσο τις καθημερινές, όσο και τα Σαββατοκύριακα. πούλμανΓυμναστήριοπούλμαν

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Εκμάθηση της Ελληνικής Γλώσσας και κουλτούρας Γνωριμία του Ελληνικού τρόπου ζωής Γνωριμία του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος Ξενάγηση στα σημαντικότερα αξιοθέατα της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής Την αρμονική συνύπαρξη μέσα σε ένα πολύ-πολιτισμικό περιβάλλον Την διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού Το πρόγραμμα απέβλεπε στους κάτωθι στόχους:

ής ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 1Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ - Κατά την άφιξη των συμμετεχόντων στο Τ.Ε.Ι Πάτρας στις 27/08/2010, τους υποδέχτηκαν οι υπεύθυνοι του προγράμματος Erasmus, καθώς και εθελοντές φοιτητές. Διανεμήθηκε στους φοιτητές σχετικό ενημερωτικό υλικό, και υλικό προώθησης με το λογότυπο του Τ.Ε.Ι και του Προγράμματος Life Long Learning. - Διαμονή σε ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια γύρω από το Τ.Ε.Ι.( 5 εξ’ αυτών διέμειναν στην εστία φοιτητών Erasmus Τ.Ε.Ι.). - Πολιτιστική προετοιμασία των εισερχομένων φοιτητών E.I.L.C, που περιλάμβανε επίσκεψη στην οινοποιία Αχαΐα Κλάους, στα αξιοθέατα της Πάτρας, το λιμάνι, το Αρχαίο Ωδείο, τον Άγιο Ανδρέα, την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου κ.ά. - Εισαγωγή στο πρόγραμμα μαθημάτων, διαχωρισμός τμημάτων. Έτσι, δημιουργήθηκαν 2 τμήματα με ενδιάμεση γλώσσα επικοινωνίας την Αγγλική. - Πραγματοποίηση σεμιναρίων 12 ωρών στο Συνεδριακό κέντρο του Τ.Ε.Ι Πάτρας από τους καθηγητές του Κέντρου Ξένων Γλωσσών με θέμα: ‘ Κουλτούρα και Πολιτισμός στην Αρχαία και Μοντέρνα Ελλάδα. - Θεωρητική προσέγγιση των αρχαιολογικών χώρων που επισκέφθηκαν στη συνέχεια οι συμμετέχοντες, πάντα συνοδευόμενοι από εκπαιδευτικούς του Κ.Ξ.Γ.Φ.Α, που ανέλαβαν και την ξενάγησή τους στους αρχαιολογικούς και ιστορικούς χώρους.

δείπνο υποδοχ Πραγματοποίηση δείπνου υποδοχής σε ελληνική ταβέρνα με παραδοσιακά εδέσματα στον παραδοσιακό οικισμό ‘Γλαύκος Πατρών’. Στην εκδήλωση υποδοχής συμμετείχαν οι υπεύθυνοι του προγράμματος, μέλη του Κ.Ξ.Γ.Φ.Α και η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του Τ.Ε.Ι, καθώς και σπουδαστές, που ανέλαβαν να ξεναγήσουν και να συνοδέψουν τους ξένους φοιτητές στη νυχτερινή ζωή της πόλης.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2ΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ – ΜΑΘΗΜΑΤΑ Ειδική εκδήλωση υποδοχής πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο του Τ.Ε.Ι., την Δευτέρα 30/08/2010, όπου καλωσόρισε τους ξένους φοιτητές ο Πρόεδρος και Ιδρυματικός Υπεύθυνος του προγράμματος Erasmus Καθηγητής Δρ. Σωκράτης Καπλάνης και η Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος κα. Βασιλική Δούσμπη. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε το πρόγραμμα EILC 2009 και διανεμήθηκε στους φοιτητές το πρόγραμμα δραστηριοτήτων EILC 2010.

Οι επόμενες εβδομάδες αφιερώθηκαν στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας. Στους φοιτητές χορηγήθηκαν βιβλία και φωτοτυπίες ασκήσεων, καθώς και CD για ακουστική εξάσκηση σε ατομική βάση. Δυνατότητα να χρησιμοποιούν το Internet στη βιβλιοθήκη του Τ.Ε.Ι και στα εργαστήρια του Κ.Ξ.Γ.Φ.Α., Δυνατότητα ενασχόλησης με αυθεντικό υλικό μέσα στην τάξη, καθώς τους διανεμήθηκε δημοσίευμα στον τοπικό τύπο σχετικά με τις δραστηριότητες του προγράμματος, το οποίο και ανέλυσαν. Αξιολόγησή σε εβδομαδιαία βάση, με τεστ αξιολόγησης και με το τελικό τεστ επίδοσης την τελευταία εβδομάδα, αλλά και σε καθημερινή βάση με την προφορική τους συμμετοχή στις διαλέξεις. Διεξήχθησαν 90 διδακτικές ώρες ανά τμήμα.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ Στα πλαίσια της πολιτιστικής προετοιμασίας, οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν: - Στην Αχαΐα Κλάους, - Στην πόλη της Πάτρας (Αρχαιολογικό Μουσείο, Αρχαίο Ωδείο, Κάστρο, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου κ.λ.π.), - Στους αρχαιολογικούς χώρους των Μυκηνών, Επιδαύρου και στην πόλη του Ναυπλίου, - Στην αρχαία Ολυμπία. - Στις Σπέτσες (2ήμερη εκδρομή). - Στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και στην γραφική Αράχοβα, καθώς και στην πόλη της Ναυπάκτου. - Στην ιστορική πόλη των Καλαβρύτων και στα Καστριά- σπήλαιο λιμνών, - Στην Αθήνα – Ακρόπολη, Αρχαιολογικό Μουσείο.

-Επιπροσθέτως, είχαν προγραμματιστεί διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία, χάρη στις προσπάθειες της οργανωτικής επιτροπής E.I.L.C και του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων του Τ.Ε.Ι. Στα πλαίσια των πολιτιστικών εκδηλώσεων οι φοιτητές είχαν την δυνατότητα να παρευρεθούν και να παρακολουθήσουν εκδηλώσεις, σε μια ευγενική χορηγία του Δήμου Πατρέων, και συγκεκριμένα στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας.

Στα πλαίσια των πολιτιστικών εκδηλώσεων πραγματοποιήθηκαν επίσης: - Προβολή ταινιών στο Αμφιθέατρο του Συνεδριακού κέντρου Τ.Ε.Ι. Πάτρας - Αποχαιρετιστήριο δείπνο που προηγήθηκε της τελετής λήξης του προγράμματος σε παραδοσιακή ταβέρνα – Ελληνική βραδιά, (26/09/2010) και στις εγκαταστάσεις διαμονής των φοιτητών, προσφορά της ιδιοκτήτριας, κας. Γεωργίου. -Όλες οι εκδηλώσεις σχεδιάστηκαν κατά τέτοιο τρόπο ώστε οι ξένοι φοιτητές να ενταχθούν στη ζωή της πόλης και να βιώσουν τα πολιτιστικά στοιχεία αυτής. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 6ΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ - Περάτωση του προγράμματος με μια συγκινητική τελετή λήξης, που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο του Ιδρύματός μας την Τετάρτη 29/09/2010, σε μια προσπάθεια Τελικής Αξιολόγησης του Προγράμματος από το Ε.Π. και τους φοιτητές. - Αξιολόγηση με συμπλήρωση Ερωτηματολογίων και σχολιασμός σε ειδικό Ημερολόγιο. - Αναδρομή στις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, με παράλληλη προβολή φωτογραφικού υλικού. - Κατάθεση της εμπειρίας δυο φοιτητών, έτσι ώστε να υπάρχει πραγματικό feedback. - Ανάλυση του ποιήματος του Κ. Καβάφη ‘Ιθάκη’. - Απονομή πιστοποιητικών επιτυχούς παρακολούθησης της Ελληνικής Γλώσσας στους φοιτητές Erasmus, οι οποίοι στο τέλος θα χορέψουν Ελληνικούς χορούς, που αποτελούν μέρος του προγράμματός τους.

‘ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ‘ ‘Erasmus combats racism and xenophobia’ & ‘Love the differences ’ Στο φουαγιέ του Συνεδριακού Κέντρου του Τ.Ε.Ι Πατρών παρουσιάστηκε παράλληλα, έκθεση φωτογραφίας από φοιτητές E.I.L.C.και την ομάδα φωτογραφίας του Ιδρύματος με θέμα: ‘ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ‘ η οποία πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά με αφορμή το πρόγραμμα E.I.LC., που είχε σαν σύνθημα: ‘Erasmus combats racism and xenophobia’ & ‘Love the differences ’ ’

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - Όλοι οι συμμετέχοντες απέκτησαν πολύτιμη εμπειρία, μέσα από την αρμονική τους συνύπαρξη σ’ αυτό το πολυεθνικό και πολυπολιτισμικό γκρουπ, αποβάλλοντας συναισθήματα ρατσισμού και ξενοφοβίας, ανασφάλειες και φοβίες, καθώς η ιστορική και πολιτιστική προσέγγιση πραγματοποιήθηκε με σεβασμό απέναντι στις παραδόσεις, την διαφορετική κουλτούρα των λαών και τις ιδιαιτερότητές τους. - Η περίοδος E.I.LC πιστοποιήθηκε με τα χορηγηθέντα πιστοποιητικά, με την απονομή 6 ECTS Credits, την έκδοση των οποίων ανέλαβε το Κ.Ξ.Γ.Φ.Α, σε συνεργασία με το τμήμα Δημοσίων Σχέσεων.

ΔΙΑΔΟΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Δημοσίευση Δελτίων Τύπου στον τοπικό τύπο. Προβολή σχετικού φωτογραφικού υλικού στην ιστοσελίδα του ΤΕΙ Τελικά προϊόντα: 1.DVD με τα αξιοθέατα της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής 2. DVD με την παρουσίαση του κ. Σ. Καπλάνη 3. CD με φωτογραφικό υλικό των δραστηριοτήτων του προγράμματος 4. Δημιουργία βιβλιοθήκης και αρχείου στο Κ.Ξ.Γ.Φ.Α με όλο το σχετικό υλικό του προγράμματος.

ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ 1.Θετικές επιδράσεις στους εισερχόμενους Erasmus, 2.Αύξηση της κινητικότητας εισερχομένων Erasmus στο ΤΕΙ Πάτρας, 3.Διάδοση των EILCs και στους δυνητικούς εξερχόμενους Erasmus, 4.Καταπολέμηση της Ξενοφοβίας και του Ρατσισμού μέσω της κατανόησης της κουλτούρας των συμμετεχόντων χωρών, ↓ 5. Η Ελλάδα και η Ελληνική γλώσσα λειτουργεί ως φορέας διάδοσης όχι μόνο της Ελληνικής γλώσσας, κουλτούρας και πολιτισμού, αλλά ταυτόχρονα διαχέει την πολύ - πολιτισμικότητα προσδίδοντάς της Ευρωπαϊκή διάσταση, 6. Θετική επίδραση & αντιμετώπιση των EILCs και από μέλη του Ε.Π., 7. Αύξηση των επαφών με αντίστοιχα πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού με στόχο τις μελλοντικές συνεργασίες, 8. Οι συμμετέχοντες λειτούργησαν ως πολλαπλασιαστές της θετικής εμπειρίας που βίωσαν κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας τους στην Πάτρα και συντέλεσαν στη διάδοση της Ελληνικής γλώσσας & κουλτούρας.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ 1.Ώθηση και κίνητρα ενασχόλησης του Ε.Π. για τη δημιουργία μελλοντικών προγραμμάτων αναφορικά με την Ελληνική γλώσσα & τον πολιτισμό, 2.Δημιουργία consortium αποτελούμενου από εταίρους που ασχολούνται με τις λιγότερο ομιλούμενες Ευρωπαϊκές γλώσσες, με στόχο την περαιτέρω διάδοσή τους και ανταλλαγή απόψεων καλής πρακτικής, 3.Δημιουργία Network of Linguists στα πλαίσια του L.L.P. 4.Δημιουργία on-line εκπαιδευτικού υλικού, ως παροχή κινήτρων για τη συνέχιση της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και μετά τη λήξη του προγράμματος E.I.L.C. ΑΠΩΤΕΡΟΣ ΣΤΟΧΟΣ Στόχος μας είναι η επέκταση της δράσης του ιδρύματος μας όσον αφορά τη διδασκαλία & διάδοση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού και στην ομογένεια μεγάλων Ευρωπαϊκών χωρών (Γερμανία, Βρετανία) αλλά και Καναδά και Αυστραλία.