8.1.1 Περιγραφή προγράμματος 8.1.2 Στόχοι Προγράμματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Πληροφορική και εκπαίδευση
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Διάλεξη 7: Από την Θεωρία στην Πράξη – Μελέτες Περίπτωσης
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική Πληροφορικής
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ «ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» ΤΕΚΕ Έλενα Πουλλή Επιστημονικός Λειτουργός Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διάλεξη 6: Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση μέσω Τηλεδιάσκεψης σε Περιβάλλον Δημοτικού Σχολείου 8.1.1 Περιγραφή προγράμματος 8.1.2 Στόχοι Προγράμματος 8.1.3 Το παιδαγωγικό μοντέλο Γενικές Αρχές Διδακτική μεθοδολογία – Βήματα υλοποίησης Επιλογή μαθημάτων - διδακτικών ενοτήτων και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης Το μοντέλο επικοινωνίας Το μοντέλο του χωροταξικού σχεδιασμού Το τεχνολογικό μοντέλο υποστήριξης Το μοντέλο οργάνωσης και υποστήριξης Αναστασιάδξς Παναγιώτης 2004-2005

8.1 Το Θεωρητικό Υπόβαθρο του Προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 8.1 Το Θεωρητικό Υπόβαθρο του Προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ Στην ενότητα αυτή παρατίθεται η θεωρητική τεκμηρίωση του Προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2002 στα πλαίσια του οποίου υλοποιήθηκε η Διδασκαλία της Επιστήμης και των Μαθηματικών.

8.1.1 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Περιγραφή προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 8.1.1 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Περιγραφή προγράμματος ΟΙΚΑΔΕ ΟΔΥΣΣΕΑΣ Το πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ αποτελεί τη λειτουργική επέκταση του προγράμματος ΟΙΚΑΔΕ. Πρόκειται για ένα ερευνητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο υλοποιεί την ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Tη χρονική περίοδο 2000-01 εφαρμόστηκε στο μάθημα των Ελληνικών.

8.1.2 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Στόχοι προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 8.1.2 ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Στόχοι προγράμματος Μαθητές και δάσκαλοι να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες σύγχρονης μετάδοσης Να εκπονηθεί παιδαγωγικό μοντέλο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σε περιβάλλον δημοτικού σχολείου Να εκπονηθεί μεθοδολογία αξιολόγησης όλων των φάσεων του Προγράμματος Να δημιουργηθεί εκπαιδευτικό υλικό Στόχος μας: Η δημιουργία ενός Υβριδικού Μαθησιακού Περιβάλλοντος

Σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Ελένειον Δημοτικό Σχολείο – Λευκωσία * ΙΘ΄ Δημοτικό Σχολείο – Λεμεσός * * Σχολική χρονιά: 2000-01 (πιλοτική εφαρμογή)

8.1.3 Εκπόνηση Παιδαγωγικού Μοντέλου ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 8.1.3 Εκπόνηση Παιδαγωγικού Μοντέλου Γενικές αρχές Διδακτική μεθοδολογία Μοντέλο επικοινωνίας Μοντέλο χωροταξικού σχεδιασμού Τεχνολογικό μοντέλο Μοντέλο οργάνωσης και υποστήριξης Ολιστική αξιολόγηση Διδακτικές ενότητες - Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Παιδαγωγικό μοντέλο – Γενικές αρχές ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Παιδαγωγικό μοντέλο – Γενικές αρχές Οριοθέτηση υβριδικού μαθησιακού περιβάλλοντος. (Αναστασιάδης, 2000 & Clark, 2000) Αρχές Υλοποίησης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ADEC) Αρχές ανάπτυξης παιδαγωγικού μοντέλου (Instructional Model: Dick & Carey, 1990; Gustafson & Powell, 1991) Κοινωνικές Επιπτώσεις (Anastasiades, 2002; Eastmond, 1995; Mathiews B, 1992; Wiesenberg and Hutton, 1995; Dede,1996; Jonassen, 1995) Μεθοδολογία και βήματα υλοποίησης Social & Educational Informatics (Anastasiades, 2001) Ολιστική Αξιολόγηση (Calder 1995 & Anastasiades 2001)

Βασικές Αρχές Εκπαίδευσης από Απόσταση (ADEC) Clear Purpose Use of a variety of media ADEC Principles Support Interaction Communities of Interest The learner is actively engaged Knowledge-Based Learning Based on Hybrid Learning Environment American Distance Education Consortium

ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Διδακτική μεθοδολογία ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Διδακτική μεθοδολογία ΤΗΛΕ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ ΤΗΛΕΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Μοντέλο επικοινωνίας ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Μοντέλο επικοινωνίας Δάσκαλος Μαθητές Δάσκαλος Μαθητές ISDN Λευκωσία Λεμεσός Μοντέλο ‘Α’ του Πανεπιστήμιου του Maryland των Η.Π.Α (IDE, 1996).

ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Μοντέλο χωροταξικού σχεδιασμού ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Μοντέλο χωροταξικού σχεδιασμού ΟΘΟΝΗ Ενεργητικό Ακροατήριο Δάσκαλος/α Πίνακας Παθητικό Ακροατήριο Αναστασιάδης, 2001

ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Τεχνολογικό μοντέλο ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Τεχνολογικό μοντέλο Το τεχνολογικό μοντέλο ανά σχολική μονάδα υποστηρίζεται από: 3 ISDN γραμμές 1 γραμμή για διαδίκτυο 1 τηλεόραση 1 κάμερα τηλεδιάσκεψης 1 βίντεο 1 υπολογιστή και 1 τηλεφωνική συσκευή

ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Μοντέλο οργάνωσης και υποστήριξης ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Μοντέλο οργάνωσης και υποστήριξης Επιτροπή Σχεδιασμού και Υλοποίησης Επιτροπή Παρακολούθησης Ερευνητική Ομάδα Ομάδα Υποστήριξης Τεχνολογική Ομάδα

ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αξιολόγηση Μεθοδολογία Αξιολόγησης (Γιατί και Πως Αξιολογούμε) Επίπεδα Αξιολόγησης (Ποιους και τι αξιολογούμε)

ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μεθοδολογία Αξιολόγησης Η πιο διαδεδομένη μέθοδος αξιολόγησης εξ αποστάσεως προγραμμάτων αναφέρεται στην ανώτατη εκπαίδευση και εισάγει ένα σύστημα αξιολόγησης τεσσάρων σημείων (Keegan και Rumble, 1982). Η αξιολόγηση επικεντρώνεται στα ποσοτικά δεδομένα του εκπαιδευτικού ιδρύματος που παρέχει προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, στο κύρος που διαθέτει το εκπαιδευτικό ίδρυμα και τέλος στο σχετικό κόστος της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Επίσης, ένας σημαντικός αριθμός επιστημονικών εργασιών έχουν εστιάσει στο θέμα της αξιολόγησης προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Malone, Bobby κ.ά, 1998; Rowland, F., Rubbert, I., 2001; Henderson, D., 2001; Dasher-Alston κ.ά, 1998). Η μεθοδολογία του προγράμματος «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» υιοθετεί στοιχεία από το μοντέλο της ολιστικής αξιολόγησης (Calder, 1995). Όμως, οι ιδιαιτερότητες ενός προγράμματος εξ αποστάσεως διδασκαλίας σε δημοτικό σχολείο επιβάλλουν την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης μεθοδολογίας, η οποία θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις μιας τέτοιας προσπάθειας.

Επίπεδα Αξιολόγησης (Ποιους και τι αξιολογούμε) Επίπεδα Αξιολόγησης (Ποιους και τι αξιολογούμε) ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΠΤΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΑΡΧΙΚΗΣ (EXANTE) ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΗΣ (EXPOST) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Βήματα αξιολόγησης Περιγραφή 1. Ο στόχος αξιολόγησης Βελτίωση μέσων και μεθόδων και εργαλείων του μαθησιακού συστήματος. 2. Το αντικείμενο της αξιολόγησης (οριοθέτηση περιοχή αξιολόγησης). Αξιολόγηση διδακτικής και παιδαγωγικής προσέγγισης Καταγραφή και αξιολόγηση των ενδεχόμενων κοινωνικών επιπτώσεων 3. Το υποκείμενο της αξιολόγησης (ποιον αξιολογούμε) Οι μαθητές Οι δάσκαλοι Το σχολείο Ο τεχνολογικός εξοπλισμός και τα εκπ. Εργαλεία 4. Φορείς αξιολόγησης (ποιοι αξιολογούν) Η υποστηρικτική ομάδα Η ερευνητική ομάδα 5. Ασφαλιστικές δικλείδες αξιολόγησης Ανάπτυξη τεχνικών για την διασφάλιση της αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων 6. Κριτήρια αξιολόγησης Αξιολόγηση γνώσεων και δεξιοτήτων μαθητών Αξιολόγηση γνώσεων και δεξιοτήτων δασκάλων Αξιολόγηση Τεχνολογικού εξοπλισμού Αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας από την πλευρά των μαθητών Αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας από την πλευρά των δασκάλων Αξιολόγηση κοινωνικής επίπτωσης από την πλευρά των μαθητών Αξιολόγηση κοινωνικής επίπτωσης από την πλευρά των δασκάλων

ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Βήματα αξιολόγησης Περιγραφή 7. Χρονισμός αξιολόγησης Προϋπολογιστικός (Exante) Συνεχούς παρακολούθησης (On Going) Απολογιστικός (Ex post) 8. Μέσα -Εργαλεία αξιολόγησης Ερωτηματολόγια Εκθέσεις – αναφορές Ομαδικές συνεντεύξεις Κλείδες Παρατήρησης Βιντεσκόπηση 9. Συλλογή δεδομένων - Επεξεργασία- ανάλυση δεδομένων Η συλλογή δεδομένων είναι άμεση και συνεχής Λογιστικά Φύλλα – SPSS Ποιοτική – ποσοτική ανάλυση 10. Παρουσίαση αποτελεσμάτων Ομογενοποιημένοι Πίνακες Δομημένες εκθέσεις-αναφορές Προτάσεις για βελτιωτικές ενέργειες 11. Αξιοποίηση αποτελεσμάτων Άμεση Απολογιστική

Διδακτικές ενότητες – Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Διδακτικές ενότητες – Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης Μάθημα: Ελληνικά Ενότητες: «25η Μαρτίου 1821» και «1η Απριλίου 1955-59», από το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου της Ε΄ και Στ΄ τάξης. Χρονική περίοδος υλοποίησης: 1/1/2001-31/12/2001 Α: Προετοιμασία - Σχεδιασμός. Β: Υλοποίηση Δράσεων Γ, Δ, Ε: Ενέργειες αξιολόγησης, διάδοσης και ευαισθητοποίησης

Φορείς υλοποίησης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Φορείς υλοποίησης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Κύπρου Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ