Το Σύμπαν) Ερευνητική εργασία Β1 τμήματος Γενικού Λυκείου Φιλιατρών ( Β’ τετράμηνο ) Σχολικό έτος 2012 – 13 ( Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ιωάννα Λαμπρινέα )

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατασκευή σχολικού ιστότοπου Οι μαθητές της Α΄ Λυκειου που ανέλαβαν το project με θέμα «κατασκευή σχολικού ιστότοπου» χωρίστηκαν σε έξι ομάδες. Σε κάθε.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Γ.Ε.Λ. Βαθέος Αυλίδος.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ 11 ο ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Τάξη Β΄
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Ανάπτυξη του λογισμικού «Η χημεία της Πληροφορικής και της Χημείας»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
8oς Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ Τάξης «Κινηματογράφος: Τέχνη και Τεχνική» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σαραντέα Μαρίνα ΠΕ19.
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΣΕΑ-ΤΠΕ Κ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΑΞΗ Β Σχολ. Έτος «Η έμπνευση γεννά έμπνευση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κατερίνα Θεοδωροπούλου, ΠΕ 06 Rob.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : ο Γ/ΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: «Σχολική και Κοινωνική Ζωή» ΘΕΜΑ : «Εγώ και εσύ μαζί» ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : Ανδριώτη Θεοδοσία.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάθημα: Ερευνητική Εργασία Α' τετράμηνο
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Η πορεία των Projects στα ΕΠΑΛ – ΓΕΛ (Πρώτος απολογισμός)
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Σύμπαν) Ερευνητική εργασία Β1 τμήματος Γενικού Λυκείου Φιλιατρών ( Β’ τετράμηνο ) Σχολικό έτος 2012 – 13 ( Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ιωάννα Λαμπρινέα )

Εισαγωγή Στην ερευνητική εργασία του Β ’ τετραμήνου ( και τελευταία για μας ) αποφασίσαμε να ξεφύγουμε από τα καθημερινά προβλήματα, να ανοίξουμε τους ορίζοντές μας και να ασχοληθούμε με το Σύμπαν ! Σκοπός Να αποκτήσουμε τις βασικές γνώσεις για το Σύμπαν και - κυρίως – να δούμε τη ζωή μας και τη Γη μας με « άλλο μάτι ».

Στόχοι Η απόκτηση γνώσεων σχετικών με το Σύμπαν. Η εκπαίδευση στην έρευνα : αναζήτηση πηγών, κριτική αξιοποίησή τους, παρουσίαση αποτελεσμάτων Η εκμάθηση τρόπων συνύπαρξης και συνεργασίας Η ανάπτυξη δεξιοτήτων Η αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων μάθησης, με περισσότερη αυτενέργεια και χαρά Η καλλιέργεια στάσης σεβασμού απέναντι στον πλανήτη μας

Πορεία υλοποίησης εργασίας Επιλογή του θέματος Η επιλογή του θέματος έγινε μετά από « καταιγισμό ιδεών ( brainstorming ) », συζήτηση και ψηφοφορία μεταξύ των μαθητών του τμήματος.

Ομάδες - υποθέματα Για την καλύτερη μελέτη του θέματος τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες : Δημιουργία του Σύμπαντος Δομή και εξέλιξη του Σύμπαντος Αστρονομικά φαινόμενα Το ηλιακό μας σύστημα Οι ομάδες επινόησαν ενδιαφέροντα ονόματα, έφτιαξαν το συμβόλαιο συνεργασίας, εντόπισαν τα ερευνητικά ερωτήματα, τις πηγές και τα ερευνητικά εργαλεία και … ξεκίνησαν με κέφι τη δουλειά.

Το wiki Για τη διευκόλυνση της εργασίας και της επικοινωνίας δημιουργήθηκε η συνεργατική ιστοσελίδα (wiki) : Σ’ αυτήν αποτυπώνεται η πορεία των εργασιών και έχει αναρτηθεί ολόκληρο το υλικό.

Μέθοδοι Αναζήτηση πληροφοριών σε βιβλία, περιοδικά, διαδίκτυο Συνεντεύξεις με ειδικούς Συζήτηση στις ομάδες και στην ολομέλεια του τμήματος

Δημιουργία του Σύμπαντος

« Quasars » Κυριάκος Γριβοκωστόπουλος Κωνσταντίνος Κατσούλης Ανθή Θεοφανίδη Γκέρτα Μανρέκα

Για να βρούμε πληροφορίες για τη δημιουργία του Σύμπαντος, αναζητήσαμε στοιχεία στο διαδίκτυο και τα βιβλία.

Καταγράψαμε τις πληροφορίες που βρήκαμε, αναρτώντας τις και στο wiki. Επιλέξαμε τα βασικά σημεία της εργασίας μας, για να παρουσιαστούν στην ολομέλεια του τμήματος. Φροντίσαμε να δώσουμε χρήσιμες πληροφορίες στους συμμαθητές μας, να είναι ελκυστική η παρουσίαση και να είμαστε μέσα στον καθορισμένο χρόνο.

Δομή και εξέλιξη του Σύμπαντος

« Μ.Α.Σ.Α. » ( Μονάδα Απίστευτων Σημαδιακών Ανακαλύψεων ) Μπάμπης Κατσούλης Αιμίλιος Κοροβίλας Μαρίνος Κούρδογλου Κώστας Κωτσάκης

Επειδή το θέμα μας είναι ανεξάντλητο, ανέλαβε ο καθένας μας ένα ερευνητικό ερώτημα και αναζήτησε πληροφορίες σε βιβλία και διαδίκτυο.

Αναρτήσαμε τις πληροφορίες στο wiki. Επιλέξαμε τις πληροφορίες που θα παρουσιάζαμε στους συμμαθητές μας. Παρουσιάσαμε, τέλος, τα αποτελέσματα της εργασίας μας στην ολομέλεια του τμήματος.

Αστρονομικά φαινόμενα

« Ατίθασα νιάτα » Μπάμπης Γριβοκωστόπουλος Λάμπης Κίτος Έφη Κοροβίλα

Η ομάδα μας θεώρησε ότι το θέμα της είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και ελκυστικό – έτσι αρχίσαμε τη δουλειά με ζήλο. Επικεντρωθήκαμε στη μελέτη των νεφελωμάτων και των μαύρων τρυπών Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, σε βιβλία.

Καταγράψαμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας. Τα « ανεβάσαμε » και στο wiki. Παρουσιάσαμε την εργασία μας στην ολομέλεια του τμήματος.

Το ηλιακό μας σύστημα

« Ν.Α.Σ.Α. » Ευγεάννα Αθανασοπούλου Ανδριάνα Μιχαλακοπούλου Χριστίνα Μιχαλακοπούλου

Θεωρούμε ότι το θέμα, που ανέλαβε η ομάδα μας, είναι το πιο ενδιαφέρον, γιατί αφορά τη Γη μας ! Το κέφι μας ήταν λοιπόν αυξημένο. Αναζητήσαμε πληροφορίες σε βιβλία και διαδίκτυο.

Καταγράψαμε τα αποτελέσματα των εργασιών μας και τα αναρτήσαμε και στο wiki. Δείξαμε τα βασικά στοιχεία στην ολομέλεια του τμήματος, μέσα από παρουσίαση (power point). Καταφέραμε να τραβήξουμε το ενδιαφέρον των συμμαθητών μας, παρουσιάζοντας εντυπωσιακές εικόνες !

Η επικοινωνία μας με τον κ. Κανάρη Τσίγκανο Έχοντας την εξαιρετική τιμή και χαρά να είναι πρόεδρος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών ο διαπρεπής συμπατριώτης μας κ. Κανάρης Τσίγκανος, θελήσαμε να εκμεταλλευτούμε αυτήν την ευκαιρία και του ζητήσαμε, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ( μια και ο χρόνος του είναι εξαιρετικά περιορισμένος ), να απαντήσει σε ερωτήσεις μας.

Μας απάντησε ότι δέχεται με ευχαρίστηση. Στείλαμε τις απορίες μας. Πάλι μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μας έστειλε τις απαντήσεις (ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκονται στο wiki). Ευχαριστούμε και από εδώ τον κ. Τσίγκανο για την προθυμία του και την ταχύτατη ανταπόκριση.

Αξιολόγηση Μετά την παρουσίαση των εργασιών, ασχοληθήκαμε με την αξιολόγηση της πορείας της ερευνητικής εργασίας του Β ’ τετραμήνου. Επιβεβαιώσαμε τις διαπιστώσεις που κάναμε στο τέλος του Α’ τετραμήνου. Τις ξαναπαρουσιάζουμε, ελπίζοντας ότι θα είναι χρήσιμες για τις επόμενες τάξεις.

Συμπεράσματα Το καινούργιο μάθημα (ερευνητική εργασία – project) απαιτεί νέα ματιά και διάθεση. Πρέπει να εκπαιδευτούμε όλοι (καθηγητές και μαθητές) στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, που μας οδηγεί στην ανακάλυψη της γνώσης – και όχι στην αποστήθιση. Οι δυσκολίες (λίγα τεχνικά μέσα, έλλειψη χρόνου, συνύπαρξη διαφορετικών χαρακτήρων στις ομάδες, ελλιπής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών) δεν μας εμποδίζουν από το να αγωνιστούμε για το καλύτερο.

Όσο για μας ; Κρατάμε από τη φετινή χρονιά το παρακάτω κείμενο του αστρονόμου C. Sagan

Δηλαδή : “ Κοιτάξτε ξανά την τελεία. Αυτή είναι εδώ. Αυτό είναι το σπίτι μας. Αυτοί είμαστε εμείς. Επάνω της όλοι όσοι αγαπάτε, όσοι γνωρίζετε, όσοι έχετε ακούσει, όλα τα ανθρώπινα όντα που υπήρξαν, έζησαν την ζωή τους. Ένα συνονθύλευμα της χαράς και του πόνου μας, χιλιάδες θρησκείες, ιδεολογίες και οικονομικά δόγματα, κάθε κυνηγός και κάθε βοσκός, κάθε ήρωας και κάθε δειλός, κάθε δημιουργός και κάθε καταστροφέας του πολιτισμού, κάθε βασιλιάς και κάθε υπηρέτης, κάθε νέο ερωτευμένο ζευγάρι, κάθε μητέρα και πατέρας, κάθε ελπιδοφόρο παιδί, δημιουργός εξερευνητής, κάθε δάσκαλος ηθικής, κάθε διεφθαρμένος πολιτικός, κάθε “ σούπερσταρ ”, κάθε “ ανώτατος άρχοντας ”, κάθε άγιος και αμαρτωλός στην ιστορία του είδους μας έζησε εδώ – σε ένα μικρό τεμάχιο σκόνης κρεμασμένης σε μια ηλιαχτίδα ”.