Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μάθημα: Ιστορία του Μεσαιωνικού και του Νεότερου κόσμου Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φωτεινού Χρυσαυγή 1

2 Δημιουργικές εργασίες-Παιδαγωγικό εργαλείο
Συνεργατικές σχέσεις-Συλλογική προσπάθεια Εξοικείωση με τις απαιτήσεις του «επιστημονικώς εργάζεσθαι» Καλλιέργεια δεξιοτήτων, αξιοποίηση βιβλιοθήκης –πηγών Επικοινωνιακές δεξιότητες Κριτική σκέψη-Ανάληψη πρωτοβουλιών-Δημιουργική αξιοποίηση των γνώσεων 2

3 Ο ρόλος του εκπαιδευτικού-Διαμόρφωση κατάλληλου εκπαιδευτικού κλίματος για την ανάπτυξη της Δ.Ε.
Δημιουργία προϋποθέσεων που του παρέχουν την δυνατότητα να αποσύρεται από το προσκήνιο Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας Κινητοποίηση εσωτερικού ενδιαφέροντος μαθητών Συντονισμός –Διακριτική καθοδήγηση-υποστήριξη στην εκπόνηση της Δ.Ε. 3

4 Πρώτες αντιδράσεις μαθητών-επιφυλακτική στάση
Δουλειά στο σπίτι Έχω επιφυλάξεις Δεν ξέρω τον τρόπο Θα χάσουμε μάθημα βαρετό 4

5 Ανατροπή αρνητικής στάσης μαθητών
Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας Δημιουργική διαδικασία –δυνατότητα αυτενέργειας Καινοτόμα δράση –δεν είναι μάθημα Μαθητοκεντρική διαδικασία –ομαδοσυνεργατικη προσέγγιση Απαλλάσσει από φόρτο εργασίας στο σπίτι και από άγχος βαθμού Ερευνητική διαδικασία-όχι αποστήθιση 5

6 Υποβολή προτάσεων –επιλογή θέματος Δ.Ε.
Συζήτηση με τους μαθητές και διερεύνηση των ενδιαφερόντων τους για ιστορικά γεγονότα-περιόδους με καταιγισμό ιδεών ( ιδέες σε κλίμα αποδοχής και απουσίας επικρίσεων) και κατάλογο ελέγχου (δημιουργία νέων ιδεών από παλιές) Προτάσεις θεμάτων (γενικά, όχι το ερευνητικό ερώτημα) από εκπαιδευτικό με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών , την ύλη το επίπεδο ωριμότητας και τις ανάγκες των μαθητών). Προτάσεις θεμάτων από μαθητές Επιλογή ή πρόταση εναλλακτικών θεμάτων από τους μαθητές 6

7 Η ώρα του εκπαιδευτικού
Αναζήτηση τίτλου - εύρεση ερευνητικού ερωτήματος (περιορισμός ερευνητικού πεδίου και σε συγκεκριμένα πλαίσια και διατύπωσή του με σαφήνεια, ώστε να είναι ξεκάθαρο και να μην «χάνονται» οι μαθητές. Πρόβλεψη , ώστε το συμπέρασμα που θα προκύπτει από την Δ.Ε. να οδηγεί σε ανώτερα επίπεδα γενίκευσης και συνεπαγωγών. Σύνδεση του ερευνητικού ερωτήματος με ενότητες βιβλίου, λαμβάνοντας υπόψη και τις δυνατότητες των μαθητών. Ορισμός σκοπών και προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων για κάθε ερευνητική εργασία Αναζήτηση ερευνητικών εργαλείων για συλλογή δεδομένων-βιβλιογραφία Συμπλήρωση εντύπων (σχέδιο υποβολής) 7

8 Πριν την εργασία (μία ημέρα πριν)
Παράδοση σχεδίου υποβολής Δ.Ε. του εκπαιδευτικού στους μαθητές ώστε να γνωρίζουν το ερευνητικό ερώτημα, τους σκοπούς και τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Οδηγίες για αναζήτηση , συγκέντρωση , οργάνωση δεδομένων-εξήγηση του τρόπου προσέγγισης των πηγών- βιβλιογραφίας (λέξεις – έννοιες κλειδιά , πλαγιότιτλους , περίληψη, δομή αποφυγή αντιγραφής, παραπομπές,) Παράσταση βιβλιογραφίας-παραδείγματα _ΟΔΗΓΙΕΣ_ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ_ΓΡΑΠΤΩΝ_ΕΡΓΑΣΙΩΝ.pdf 8

9 Ποια θέματα θέλουν οι μαθητές - τίτλοι θεμάτων που τελικά προέκυψαν
Οι προτάσεις των μαθητών βασίστηκαν στα ενδιαφέροντα τους. « Η κοινωνιολογία του ντυσίματος ,Το ένδυμα του Μεσαίωνα» «Ερωτικά- Ιπποτικά Μυθιστορήματα, Φράγκοι ιππότες και Βυζαντινοί Αναγνώστες» Στην εγγύτητα θέματος στη ζωή(σύνδεση με το σήμερα πχ ρατσισμός, οικονομική κρίση) «Οι διώξεις των Εβραίων – τα βαθύτερα αίτια» ( Από το διάταγμα της Αλάμπρα στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων την περίοδο του Β ΄ Παγκοσμίου Πολέμου)» «Από τις ανακαλύψεις στον καπιταλισμό. Τα κραχ του 17ου και του 18ου αιώνα» ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 9

10 Εργασίες πρώτης εβδομάδας στην τάξη
Κατανόηση του θέματος-ερευνητικού ερωτήματος της Δ.Ε. και των σκοπών, σύμφωνα και με το σχέδιο υποβολής του εκπαιδευτικού Επιλογή ερευνητικών εργαλείων με βάση την βιβλιογραφία που έχει προτείνει ο εκπαιδευτικός και το υλικό που έχουν αναζητήσει και προσκομίσει οι ίδιοι οι μαθητές. Μελέτη, ταξινόμηση, επεξεργασία του υλικού, σχηματισμός υποερωτημάτων που προκύπτουν από το ερευνητικό ερώτημα και τους στόχους . Είδος παραδοτέου Σχηματισμός αρχικής, πρόχειρης, εικόνας σκελετού εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη και τις λέξεις κλειδιά και το ενδεχόμενο συμπέρασμα της εργασίας μας. Συζήτηση- ανατροφοδότηση(αλλαγή ερευνητικού ερωτήματος) Χωρισμός σε υποομάδες δράσης σε περίπτωση ομαδικής εργασίας, που αναλαμβάνουν υποερωτήματα Συμπλήρωση σχεδίου υποβολής από μαθητή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 10

11 Εργασίες δεύτερης εβδομάδας μέσα στην τάξη
Εργασίες δεύτερης εβδομάδας μέσα στην τάξη Αξιοποίηση του υλικού που έχει επιλεγεί και ταξινομηθεί Αναδιαμόρφωση-επαναξιολόγηση-επισήμανση νέων ιδεών Περίληψη εργασίας και καθορισμός συμπεράσματος Σύνθεση πληροφοριών δομημένη-ενότητες, υποενότητες Διαμόρφωση της βιβλιογραφικής αναφοράς Παρουσίαση Δ.Ε. 11

12 Προβλήματα που προέκυψαν
Σε ορισμένες περιπτώσεις η σύνδεση με το ερευνητικό ερώτημα ήταν χαλαρή γι αυτό χρειάστηκε ανατροφοδότηση. Οι μαθητές δεν ήταν εξοικειωμένοι με την πραγματοποίηση εργασιών-συνήθως μετέφεραν αυτολεξεί το περιεχόμενο των πηγών. Δεν οδηγήθηκαν όλοι σε ένα συμπέρασμα . Δεν μπορούσαν εύκολα να συγκεντρωθούν , αφού στον ίδιο χώρο εργάζονταν ταυτόχρονα πολλοί. Μερικοί δεν έφεραν επιπλέον υλικό Ήταν αναγκαία η καθοδήγηση του καθηγητή 12


Κατέβασμα ppt "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google