Η ΕπιχεIρηση του ΑθλητισμοY 3ο Ελληνικό Συνέδριο Αθλητισμού του ΠΣΑΟΣ 22-23 Φεβρουαρίου 2010 Η ΕπιχεIρηση του ΑθλητισμοY Μαργαρίτα Κεφαλάκη mke@atiner.gr Επιστημονικός Συνεργάτης Α.Τ.Ε.Ι. Αθήνας Ερευνήτρια ΑΘ.ΙΝ.Ε.Ε.
Περιεχόμενα Παρουσίασης Κυρίαρχες Απόψεις Κοινά χαρακτηριστικά Στοιχεία Διαφοροποίησης Συμπεράσματα
Κυρίαρχες Απόψεις Αντίφαση -Μοναδικό Πολιτικό/Πολιτιστικό Όργανο -Συνηθισμένη Επιχείρηση
Δυναμικό (ανθρώπινο / υλικό) = οικονομικές απολαβές που επιφέρει. Κοινά χαρακτηριστικά Επιχειρηματική επέκταση του αθλητισμού κύριος λόγος εμπορευματοποίησης του. Αθλητικός Μάνατζερ Δυναμικό (ανθρώπινο / υλικό) = οικονομικές απολαβές που επιφέρει.
Κοινά χαρακτηριστικά -Δημιουργία αξίας, -Εμπορικό σήμα, -Χρηματοδότηση νέων μορφών εισοδήματος, -Δημιουργία καινοτομίας, -Επέκταση αγοράς.
Ιδιαιτερότητα αθλητικού φαινομένου “the specific characteristics of sport and its social functions in Europe...should be taken into consideration when implementing Community policies”, “τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αθλητισμού και οι κοινωνικές του επιπτώσεις στην Ευρώπη...θα έπρεπε να λαμβάνονται υπόψη στην εφαρμογή κοινοτικών πολιτικών”. (Ευρωπαϊκή διακύριξη του αθλητισμού, 2001).
Ιδιαιτερότητες Αθλητισμού Αθλητισμός περισσότερο επικεντρωμένος σε : -Κατάκτηση νίκης, -Απόκτηση επάθλων, -Μοίρασμα εισοδημάτων, -Ενίσχυση πάθους συμμετεχόντων (εργαζομένων) και οπαδών (αγοραστών). Foster, G., Greyser, P., και Walsh, B. (2006).
Ιδιαιτερότητες Αθλητισμού Ο αθλητισμός αποτελεί άυλο αγαθό με πιστούς οπαδούς (ακόμα και όταν μια ομάδα δεν τα πάει τόσο καλά). Οι αθλητές/παίκτες έχουν (συνήθως) μεγαλύτερες χρηματικές απολαβές από τους άμεσα ανώτερούς τους.
Ιδιαιτερότητες Αθλητισμού Ανελαστική καμπύλη προσφοράς αθλητικής επιχείρησης (Steward και Smith, 1999). Ανεξάρτητα από τη ζήτηση, σε μία σεζόν: -Πραγματοποιείται συγκεκριμένος αριθμός αθλητικών αγώνων, -Υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων , -Υπάρχει προκαθορισμένος χώρος που θα διεξαχθεί ο αγώνας, -Όταν μένουν κενές θέσεις, το αθλητικό προϊόν δεν μπορεί να πουληθεί ξανά την επόμενη ημέρα.
Ιδιαιτερότητες Αθλητισμού Στον επαγγελματικό αθλητισμό, η τιμή ενός παίκτη μπορεί με τον καιρό να ανέβει (ανάλογα με τις επιδόσεις του). Οι σχέσεις προπονητή – αθλητή δεν είναι ίδιες με τις σχέσεις προϊσταμένου- υφισταμένου.
Συμπεράσματα Οι επιχειρήσεις, αθλητικές ή μη, στοχεύουν σε: -Διεύρυνση της αγοράς τους, -Αύξηση των κερδών τους, -Ενδυνάμωση του εμπορικού τους σήματος, -Έχουν κέρδη και ρίσκα. Μια αθλητική επιχείρηση δεν έχει, πλέον, το μονοπώλιο του να δίνει στους οπαδούς/αγοραστές πάθος, ταυτοποίηση και πιστότητα. Στη διαχείριση της αθλητικής επιχείρησης πρέπει να λαμβάνονται πάντα υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ Η ΕπιχεIρηση του ΑθλητισμοY 3ο Ελληνικό Συνέδριο Αθλητισμού του ΠΣΑΟΣ 22-23 Φεβρουαρίου 2010 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ Η ΕπιχεIρηση του ΑθλητισμοY Μαργαρίτα Κεφαλάκη mke@atiner.gr Επιστημονικός Συνεργάτης Α.Τ.Ε.Ι. Αθήνας Ερευνήτρια ΑΘ.ΙΝ.Ε.Ε.