Πολλαπλές συνδέσεις με τη χρήση εννοιολογικών χαρτών Βάσω Πάππας, Αγγλικών Σπύρος Αρώνης, Θεολόγος Αλεξία Σερίδου, Φιλόλογος 2 ο Γυμνάσιο, Κολλέγιο Ανατόλια,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Αργύρη Παναγιώτα , Μαθηματικός
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Σενάριο.
Πρόγραμμα Kidspiration
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Τίτλος Δραστηριότητας
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολλαπλές συνδέσεις με τη χρήση εννοιολογικών χαρτών Βάσω Πάππας, Αγγλικών Σπύρος Αρώνης, Θεολόγος Αλεξία Σερίδου, Φιλόλογος 2 ο Γυμνάσιο, Κολλέγιο Ανατόλια, Θεσσαλονίκη Μορφωτική και Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας Ετήσιο Συμπόσιο Ευγενίδειο Ίδρυμα, Αθήνα 31 Οκτωβρίου – 2 Νοεμβρίου 2008

Περιεχόμενα  Χαρακτηριστικά του project  Πολλαπλές συνδέσεις  Γνωστικά αντικείμενα  στόχοι – μέσα – μέθοδος – εφαρμογή – αξιολόγηση  Εφαρμογή  συνεργασία  δραστηριότητες ενημέρωσης  Αποτίμηση

Χαρακτηριστικά του project  Προσέγγιση  Διεπιστημονική  Κοινό πλαίσιο  Θέμα: Η βία μεταξύ νέων [bullying]  Τελική δραστηριότητα: Οργανωμένη διαδικτυακή συζήτηση  Εργαλείο: Εννοιολογικοί χάρτες  Εργαλείο: Εννοιολογικοί χάρτες  Τάξεις  2 τμήματα 1 ης, 1 τμήμα 2 ης  Μαθήματα  Θρησκευτικά, Νέα Ελληνικά, Αγγλικά

Χαρακτηριστικά του project  Εμπλεκόμενα μέλη της σχολικής κοινότητας  3 εκπαιδευτικοί: θεολόγος, φιλόλογος, αγγλικών  προσωπικό υποστήριξης  σχολικός ψυχολόγος  βιβλιοθηκάριος  2 μέλη του προσωπικού τεχνικής στήριξης  συνάδελφοι της πληροφορικής

Πολλαπλές συνδέσεις  Εννοιολογικοί χάρτες – συλλογιστικές διαδικασίες  Πραγματική ζωή  Διαθεματικές έννοιες  Ικανότητες-κλειδιά  Μαθητές και παιδιά

Θρησκευτικά  Στόχοι  Αναγνώριση του σχήματος «αιτία-αποτέλεσμα»  Κατανόηση της έννοιας της βίας στην κοινωνία  Αναγνώριση των διαχρονικών συνεπειών της βίας  Διαμόρφωση συμπερασμάτων ηθικού χαρακτήρα  Μέσα  «Ο Σολομών και η εποχή του»  «Η εποχή της κρίσης»  Ψηφιακοί δίσκοι (David και Jesus of Nazareth)

Θρησκευτικά  Μέθοδος  Μελέτη & σχολιασμός ενοτήτων με χρήση παρουσιάσεων PowerPoint και προβολή DVD  Δημιουργία ερωτήσεων μέσα από συζήτηση και συλλογισμός πάνω σε θεμελιώδη ερωτήματα  Συνεργασία σε ομάδες

Θρησκευτικά  Εφαρμογή  Μελέτη & σχολιασμός ενοτήτων  Σύγκριση των ενοτήτων  Έκφραση απόψεων για τη βία στον αρχαίο κόσμο & στη σύγχρονη εποχή  Χαρτογράφηση εννοιών σχετικών με τη βία – κατασκευή εννοιολογικών χαρτών  Συζήτηση για τη σύγχρονη πραγματικότητα της βίας

Νέα Ελληνικά  Στόχοι  Συμμετοχή στο σχεδιασμό & στην αξιολόγηση  Εντοπισμός τον τρόπων εκδήλωσης & των αποτελεσμάτων της σχολικής βίας  Αναζήτηση των αιτιών  Ανταλλαγή απόψεων για την αντιμετώπισή της  Εξοικείωση με τις δυνατότητες των εννοιολογικών χαρτών & εμπλουτισμός των γνωστικών δομών  Προβληματισμός για τον τρόπο σύνταξης ερωτηματολογίου

Νέα Ελληνικά  Μέσα  Σύνδεση με ενότητες 4 & 7 της Νεοελληνικής Γλώσσας  Αποσπάσματα από Γ. Ιωάννου, «Η Σαρκοφάγος», & Β. Λου, «Κόκκινη κάρτα στη βία»  Εννοιολογικός χάρτης για τη σχολική βία  Μέθοδος  Μελέτη κειμένων & συζήτηση  Συζήτηση με χρήση εννοιολογικού χάρτη  Συνεργασία σε ομάδες

Νέα Ελληνικά  Εφαρμογή  Γνωστοποίηση πορισμάτων ερευνών & παρουσίαση μύθων, παρανοήσεων & στερεότυπων  Μελέτη αποσπάσματος Ιωάννου & συζήτηση – λεκτική βία  Μελέτη αποσπάσματος Λου & συζήτηση – οι συμμορίες  Συζήτηση για τη σχολική βία με προβολή εννοιολογικού χάρτη  Ανάθεση γραπτής εργασίας / προκήρυξη διαγωνισμού  Σύνταξη ερωτηματολογίου & επεξεργασία δεδομένων  Αξιολόγηση  Γραπτών εργασιών  Ερωτηματολόγιο για αξιολόγηση του project από μαθητές

Αγγλικά  Στόχοι  Εισαγωγικών δραστηριοτήτων  Ενεργοποίηση προηγούμενων γνώσεων & οικοδόμηση προαπαιτούμενων γνώσεων για το θέμα  Κατευθυντήριων δραστηριοτήτων  Συζήτηση θεμάτων, ιδεών & αντιλήψεων που σχετίζονται με το διήγημα  Χρήση των εννοιών σύγκρουσης & αιτίας-αποτελέσματος για ανάλυση / κατασκευή εννοιολογικών χαρτών  Τελικών δραστηριοτήτων  Χρήση των γνώσεων σε συζήτηση για προσδιορισμό & αξιολόγηση επιλογών συμπεριφοράς  Επίγνωση της αξίας της λογοτεχνίας ως μέσου κατανόησης του πραγματικού κόσμου

Αγγλικά  Μέσα  “Red Head” (Mekano Film & Television & the Lowe Brindfors ag, Sweden)  “Tuesday of the Other June” της Norma Fox Mazer σε αρχείο Word  Μέθοδος  Content-based  Δραστηριότητες διδασκαλίας/μάθησης

Αγγλικά  Εφαρμογή  Παρακολούθηση του βίντεο & προφορική αναπαραγωγή της αφήγησης  Καταχώριση σε σελίδα προσωπικού ημερολογίου  Ανάγνωση του διηγήματος με χρήση τεχνικών ενεργής ανάγνωσης & καταχωρίσεις σε ηλεκτρονικό ημερολόγιο ανάγνωσης  Συζήτηση ερωτήσεων των μαθητών  Χρήση εννοιών για χαρτογράφηση της πλοκής / δημιουργία εννοιολογικών χαρτών  Καταχώριση σε σελίδα προσωπικού ημερολογίου  Αξιολόγηση  Άτυπη προ-αξιολόγηση στάσεων & συμπεριφορών  Κατάλογοι αξιολόγησης πρακτικής για ομάδες & εκπαιδευτικό

Εφαρμογή  Συνεργασία  Πληροφόρηση  Brown, David. “Using Cognitive Organisers in the Middle Years”. Victorian Essential Learning Standards. 23 September, Victorian Curriculum & Assessment Authority.  Drake, Susan M. & Rebecca C. Burns. Meeting Standards through Integrated Curriculum. Alexandria, Virginia USA: Association for Supervision & Curriculum Development,  Επικοινωνία  Στήριξη

Εφαρμογή  Δραστηριότητες ενημέρωσης  Γονέων: επιστολή διεύθυνσης  Μαθητών: δημοσιεύσεις εκπαιδευτικών σε μαθητικό έντυπο  Εκπαιδευτικών: παρουσίαση σε συνέδριο στο σχολείο

Αποτίμηση  Επίτευξη στόχων  Υποδοχή πρωτοβουλίας  Βελτίωση  Προοπτική υιοθέτησης ή ανάπτυξης  Οφέλη για μαθητές & εκπαιδευτικούς