Διαχείριση αυτοκινήτων στο τέλος ζωής τους (end of life vehicles-ELV). Tο Ολλανδικό παράδειγμα της ARN (Automotive Recycling Network) Νίκος Σακκάς, Laboratory.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Νίκος Τσάμης Γ. Διευθυντής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, ΜΒΑ Επενδύσεις σε Νέες Τεχνολογίες.
Advertisements

Ενημερωτική Συνάντηση Οκτώβριος 2009 WEEE Ηλεκτροκύκλωση Κύπρου Λτδ.
Χρηματοδοτικό Σχέδιο για τη ΜΕΑ της ΔΙΑΔΥΜΑ Στρατηγική Υλοποίησης για την Περίοδο
3o Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων «ΠΩΛΗΣΕΙΣ: ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΤΩ – ΠΑΝΩ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: e-Invoicing, Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης PRESENTER: William Δράκος.
your best ALTERnative mediTERRAnean choice
γιαννης μπαλτζακης, BSc,MSc, μελετητής-συμβουλος υλοποίησης
Royal FrieslandCampina
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT) Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΩ 2009 Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΑΝ ΙΙ.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: η εταιρική υπευθυνότητα μακροχρόνια επένδυση
ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΕΕ ΓΣΕΒΕΕ ΕΣΤΕ Κοινή Συνέντευξη Τύπου Αθήνα, 24/4/2013.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΑΠΕ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Ε.Π. Κ.Π. LEADER+ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΕΩΠΟΝΟΣ (M. Sc.) ΜΟΝΑΔΑ Γ ΄ ΤΗΣ Ε.Υ.Δ. LEADER+
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
η ενημερωτική πύλη για τις δράσεις των Κοιν. Συν. Επιχειρήσεων όλης της Ελλάδας ΔΙΚΤΥΟ – Κοιν.Σ.Επ.
ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΕΙΟ ΑΘΗΝΩN Β . Α . ΓΚΕΡΓΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Εισαγωγή στην έννοια των Logistics
Σελίδα 1 A.E. Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. Απρίλιος 2002.
ΤΑΜΕΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΞΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ (Export Fund) Παναγιώτης Αλεξάκης Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών Θεσσαλονίκη, 4/5/2012.
S T Z P X ΣΤΑΝΤ= ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΥΝΟΙΚΙΑΣ ΤΟΜΕΑΣ= ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΗΜΟΥ ΖΩΝΗ= ΠΕΡΙΟΧΗ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ =ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΧΩΡΑ= ΠΕΡΙΟΧΗ ΧΩΡΑΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
Α. Πορεία δράσης μαρμάρου Β. Επόμενες Προγραμματισμένες ενέργειες δράσης. Γ. Συνοπτική Ενημέρωση για την Πρόσκληση Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Γ.ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Β «Α» Τ.Ε.Ε. 17 Μαρτίου2012 OIKONOMIKA EΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΕΔΣΑ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΔΣΑ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ 1ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008.
ΜΕΛΛΟΥ ΡΟΖΑ – ΜΑΡΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
2 Συνοπτικά Στοιχεία Εμπορική Τράπεζα μεσαίου μεγέθους, 10η σε μέγεθος και 7η στην στεγαστική πίστη Οικονομικά μεγέθη σε ενοποιημένη βάση: Σύνολο.
Το Ε. Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ και η διαχείριση προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Φόρος δαπάνης.. Φόρος επί της δαπάνης. Το ποσό του εισοδήματος που μεταβιβάζεται από την φορολογούμενη μονάδα στο δημόσιο εξαρτάται από το μέγεθος της.
Key Action 2: Co-operation for Innovation and Good Practices Συνεργασία για Καινοτομία και Καλές Πρακτικές 4. KA2 - Strategic Partnerships/ Στρατηγικές.
1 Κόστος λειτουργίας πλοίου 2008 Καύσιμα45-50% Μισθοί23-25% Επισκευή10-12% Λιμενικά έξοδα7-10% Ασφάλιση2% Άλλα5-6%
1 Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ. 2 ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ: Μπορεί να βοηθήσει στα μεγάλα χρηματοδοτικά  Μπορεί να βοηθήσει στα μεγάλα χρηματοδοτικά προβλήματα.
Αριθμοδείκτης ιδίων προς συνολικά κεφάλαια
360funding.gr Μάϊος 2017.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Αξιολόγηση Επενδύσεων
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Χρηματοδότηση της Επιχείρησης σας
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Χρηματοδοτηση των Συνεδριων - Χορηγοι
ΣΕΔΙΠΕΣ/ ΚΕΔΙΠΕΣ Αποτελέσματα διαχείρισης μέχρι 31/3/2019
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση αυτοκινήτων στο τέλος ζωής τους (end of life vehicles-ELV). Tο Ολλανδικό παράδειγμα της ARN (Automotive Recycling Network) Νίκος Σακκάς, Laboratory of Environmental Informatics of Crete Aπρίλης 2002

H κοινοτική οδηγία 2000/53/EG Σαφείς στόχοι ανάκτησης υλικών  2006: 80% ανακύκλωση - 5% ανάκτηση ενέργειας  2016: 85% ανακύκλωση - 10% ανάκτηση ενέργειας Δωρεάν αποκομιδή αυτοκινήτων Πιστοποιητικό καταστροφής αυτοκινήτου Eυθύνη του παραγωγού (Producer Responsibility)

Συνιστώσες επιτυχίας Σύστημα χρηματοδότησης  Για την τόνωση μη κερδοφόρων δραστηριοτήτων ανακύκλωσης Εμπλοκή όλων των φορέων (αποσυναρμο- λογητές, μεταφορείς, ανακυκλωτές) Υποδομές παραλαβής παλιών αυτοκινήτων- ενθάρρυνση καταναλωτή να συμμετάσχει ενεργά Μη κερδοσκοπική διαχείριση (ΑRN)

O στρατηγικός ρόλος της ΑRN Ελεγκτικός ρόλος: Eλέγχει τη ροή και την ποιότητα των ανακτώμενων υλικών Διαχειριστικός ρόλος: Βελτιστοποιεί όλη την αλυσίδα της αξίας Χρηματοδοτικός ρόλος: Αμείβει τυπικά μη ακόμη αναταγωνιστικές δραστηριότητες, σεβόμενη ωστόσο την αγορά

Ιστορικό της ARN Δημιουργείται το 1993, και ξεκινά τη λειτουργία της το Γενάρη του 1995, ως μη κερδοσκοπικός φορέας με τη συμμετοχή των εξής, σχετικών με το αυτοκίνητο, Ολλανδικών οργανισμών:  RAI- εισαγωγείς αυτοκινήτων  BOVAG- ομοσπονδία ιδιοκτητών γκαράζ  FOCWA- ομοσπονδία φανοποιών  STIBA- ομοσπονδία αποσυναρμολογητών (dismantlers)  SVN- ομοσπονδία «κοπτών» (shredder) αυτοκινήτων Η βιομηχανία προλαβαίνει τις εξελίξεις στο θεσμικό πλάισιο (ανάλογη περίπτωση στην Ελλάδα για τα υλικά συσκευασίας αποτελεί η ΕΕΑΑ)

Βασικές αρχές λειτουργίας Η εμπορία μεταλλικού σκραπ και μεταχειρισμένων ανταλλακτικών είναι ανταγωνστικές δραστηριότητες και δεν επιδοτούνται Όλες οι άλλες δραστηριότητες ανακύκλωσης είναι, στη γενική περίπτωση, μη οικονομικές ή οικονομικά οριακές δραστηριότητες και πρέπει, προς το παρόν τουλάχιστον, να χρηματοδοτηθούν με έναν ορθολογικό και ανταγωνιστικό τρόπο, που να μη δημιουργεί στρεβλώσεις στην αγορά

Ο φόρος ανακύκλωσης Η ARN εισπράττει και διαχειρίζεται έναν φόρο ανακύκλωσης, που καταβάλεται από τους εισαγωγείς όταν καταχωρείται ένα νέιο αυτοκίνητο Ο φόρος δεν αλλάζει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο Νομοθετική κάλυψη από το Υπουργείο Συγκοινωνιών της Ολλανδίας Ειδικό πληροφοριακό σύστημα διασφαλίζει την αδυναμία καταχώρησης νέου αυτοκινήτου, χωρίς την καταβολή του φόρου

Το ύψος του φόρου ανακύκλωσης 45 ΕURO (αρχικά, το 1995 ξεκίνησε στα 130 ΕURO, το 1998 διαμορφώθηκε στα 70 ΕURO και σήμερα είναι 45 ΕURO, με τάσεςι ελαφράς μείωσης) Διαμορφώνεται με τρόπο ώστε  να είναι δυνατόν να χρηματοδοτούνται επιπλέον εργασίες ανακύκλωσης αλλά και  να αποθεματοποιείται κάποιο ποσό που θα καλύψει ενδεχόμενμη κάμψη των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων Καταβάλλεται σε συμβεβλημένες εταιρείες αποσυναρμολόγησης, μεταφοράς και ανκύκλωσης, με την ολοκλήρωση της επιδοτούμενης εργασίας και παραλαβή- μετά από έλεγχο- των προϊόντων της (σε κιλά ή λίτρα)

Ο καταναλωτής Οφείλει να διαθέσει ΔΩΡΕΑΝ το αυτοκίνητό του σε μια από τις 270 εταιρείες, μέλη της ARN, που είναι διάσπαρτες σε όλη τη χώρα Μπορεί να αποκαταχωρήσει το αυτοκίνητό του μόνο με πιστοποιητικό παραλαβής από μια τέτοια μονάδα Το σύστημα είναι ενιαίο, για όλα τα ΙΧ αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από μέγεθος, ηλικία, μάρκα, κτλ.

Διαχείριση αλυσίδας αξίας (value chain management) ΑRΝΑRΝ KOΠΤΕΣ (SHREDDERS) ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΤΕΣ (DISMANTLERS) METAΦΟΡΕΙΣ (COLLECTION) ANAKYKLΛΩΤΕΣ (RECYCLERS) ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΩΝ ΚΟΠΤΗ (ΑSR) Euro/ kg or Euro/lt data

Υποχρεώσεις εταιριών- μελών δικτύου ARN Να εφαρμόζουν και να συμμορφώνονται με συγκεκριμένα στάνταρντ ποιότητας Να αποσυναρμολογούν συγκεκριμένα υλικά με προδιαγεγραμμένες μεθόδους

Έσοδα- Έξοδα δικτύου ARN (1999) EΣΟΔΑ  Είσπραξη με μορφή φόρου ανακύκλωσης 45 ΕURO από κάθε καταχώριση νέου αυτοκινήτου ( το πλήθος ετησίως) ΕΞΟΔΑ  Καταβολή με μορφή χρηματοδότησης περίπου 70 ΕURO, για κάθε αποσυναρμολογούμενο αυτοκίνητο ( το πλήθος ετησίως, σε 270 μονάδες σε όλη τη χώρα)  Κάλυψη λειτουργικών δαπανών  Αποθεματικό κεφάλαιο ύψους 40 MEURO

Ποσοστά ανάκτησης υλικών kg(%)kg(%)kg(%) Mέσο βάρος αυτοκινήτου Mέταλα Υλικά ARN ΑΝΑΚΤΗΣΗ (%) ΥΠΟΛΟΙΠΟ (στόχος κοινοτικής οδηγίας το 85%)

Το επόμενο βήμα- 1 Ο στόχος του 95% (2016) εφικτός μόνο με επεξεργασία και ανάκτηση υλικών και ενέργειας από το υπόλειμμα του κόπτη (ASR- shredder residue). Η ένταξη των εταιρειών κοπτών (shredder operators) στο δίκτυο, με την υποχρεώση των αποσυναρμολογητών (dismantlers) να παραδίδουν σ΄ αυτούς διαλυμένα αυτοκίνητα συγκεκριμένων προδιαγραφών. Οι εταιρίες- κόπτες εισπράττουν επιχορήγηση για την επεξεργασία του υπολείμματος κοπής (residue).

Η ολοκλήρωση του τομέα KOΠΤΕΣ (SHREDDERS) ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΤΕΣ (DISMANTLERS) ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΟΣ (ASR) Υλικά ARNΜέταλαΥλικά, μέταλα και ενέργεια (ερευνητικό στάδιο)

Πιθανές εξελίξεις Πιθανή μετατόπιση δραστηριοτήτων από την αποσυναρμολόγηση στην επεξεργασία του υπολείμματος του κόπτη- ASR (παράμετρος ρίσκου για τις επενδύσεις αποσυναρμολόγησης) Έμφαση στην αποσυναρμολόγηση των υγρών και των ευμεγεθών εξαρτημάτων