Εισαγωγή στη Διαχείριση αλλαγών Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Επιτυχής Διεπιχειρησιακή Συνεργασία. Μέτρηση Απόδοσης Δικτύου Συνεργασιών. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μ. Ν. Γαρρή Παρουσίαση: Χ.Φ.
«ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΑΓΗΣ. ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Ανάλυση του πλαισίου αλλαγών/ Case studies Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Η Αλλαγή μέσα στον Οργανισμό
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ & ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Σχεδιασμός Προγράμματος αλλαγής: Οι επιλογές Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
Δεξιότητες και Ικανότητες Στελεχών για Διεθνή Καριέρα
ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παρουσίαση για το μάθημα “Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ.” Καραμιχάλη Ιφιγένεια Κολλιάρου Μαρία-Ελένη.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Όνομα:Χίνη Δήμητρα Εξάμηνο σπουδών:Δ Αριθμός μητρώου:3305.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
Πολιτιστική διαχείριση (Cultural management)- α΄ μέρος
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Οι Λειτουργίες του HRM Ερατώ Παρασχάκη
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στη Διαχείριση αλλαγών Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο

Ένας στοχασμός για την Αλλαγή Πρέπει να στοχαζόμαστε πως δεν υπάρχει πράμα δυσκολότερο στον χειρισμό, ούτε πιο αμφίβολο στην επιτυχία, ούτε και πιο επικίνδυνο στην εφαρμογή από το να γίνεις αρχηγός και να βάζεις καινούργιους θεσμούς. γιατί ο εισηγητής τους έχει εχθρούς όλους, όσοι έχουν διάφορο από τους παλιούς θεσμούς, ενώ πάλι τον υπερασπίζονται χλιαρά όσοι θα ευεργετούνταν απ΄τους θεσμούς τους καινούργιους. Niccolo Machiavelli Ο Ηγεμών (Μακιαβέλλι Έργα, Τόμος 1, Μετ. Τάκη Κονδύλη, εκδ. Κάλβος)

Η ΔΑ στο πλαίσιο του στρατηγικού μάνατζμεντ  Μέρος του στρατηγικού μάνατζμεντ:  Ανάπτυξη τεχνικών για την ανάλυση του στρατηγικού περιβάλλοντος του οργανισμού  Στρατηγική επιλογή  Εφαρμογή  Η διαχείριση των αλλαγών είναι μέρος της εφαρμογής (implementation)

Οργανωσιακή αλλαγή Σχεδιασμένη αλλαγή - αποτέλεσμα επιτηδευμένης απόφασης να αλλάξει ο οργανισμόςΜησχεδιασμένη αλλαγή - Μη προβλέψιμη Επιβάλλεται στον οργανισμό Οι managers πρέπει να είναι προετοιμασμένοι και για τις δύο περιπτώσεις

Εξωτερικές δυνάμεις για αλλαγή Παγκοσμιοποίηση Διαφορετικότητα εργαζομένων Τεχνολογικές αλλαγές Ηθική συμπεριφορά Source: Nelson & Quick

Οικονομικές και κοινωνικές δυνάμεις κατά Kotter  Παγκοσμιοποίηση των αγορών και του ανταγωνισμού :  Τεχνολογικές αλλαγές  Γρηγορότερες και καλύτερες επικοινωνίες  Γρηγορότερες και καλύτερες μεταφορές  Περισσότερα δίκτυα πληροφοριών που συνδέουν τον κόσμο σε παγκόσμιο επίπεδο  Διεθνής οικονομική ενοποίηση:  Λιγότεροι εισαγωγικοί δασμοί (GATT)  Νομίσματα που συνδέονται μέσω κυμαινόμενων τιμών συναλλάγματος  Μεγαλύτερη ροή διεθνών κεφαλαίων

Οικονομικές και κοινωνικές δυνάμεις κατά Kotter (συν)  Ωρίμανση αγορών στις ανεπτυγμένες χώρες:  Επιβράδυνση ρυθμού εγχώριας ανάπτυξης  Περισσότερο τολμηροί εξαγωγείς  Μείωση περιοριστικών ρυθμίσεων  Κατάρρευση των κομμουνιστικών και σοσιαλιστικών καθεστώτων  Επικράτηση του καπιταλιστικού συστήματος στις περισσότερες χώρες  Περισσότερη ιδιωτικοποίηση

Η παγκοσμιοποίηση και τα αποτελέσματά της  Περισσότεροι κίνδυνοι:  Μεγαλύτερος ανταγωνισμός  Αυξημένοι ρυθμοί  Περισσότερες ευκαιρίες:  Μεγαλύτερες αγορές  Λιγότερα εμπόδια

Όλα αυτά οδηγούν τους οργανισμούς σε…  Περισσότερες μεγάλης κλίμακας αλλαγές  Επανασχεδιασμό  Αναδιοργάνωση  Προγράμματα για την ποιότητα  Συγχωνεύσεις και εξαγορές  Στρατηγικές αλλαγές  Αλλαγές στην φιλοσοφία

Εσωτερικές πιέσεις για αλλαγή Φθίνουσα αποτελεσματικότητα Αλλαγή προσδοκιών εργαζομένων Κρίση Αλλαγή κλίματος εργασίας

Το ρίσκο του Strategic drift Amount of change Environmental change Strategic change Phase 1 Incremental stage Phase 2 Flux Phase 3/4 Transformational change or demise

Συμπτώματα του Strategic Drift  Ομογενοποιημένη κουλτούρα/παράδειγμα  Δυνατά εμπόδια αλλαγής που προέρχονται από την δύναμη (power blockages)  Έλλειψη πληροφοριών αγοράς  μικρή ανοχή στην αμφισβήτηση / πρόκληση  “Το προσπαθήσαμε παλιότερα και δεν δούλεψε”  Απογοητευτική και φθίνουσα απόδοση  Στήριξη στην τιμή/κόστος/αναταγωνισμό

Aλλαγή  Πολλή αλλαγή = χάος  Λίγη αλλαγή = στασιμότητα Πως βλέπετε την αλλαγή? ΑπειλήΕυκαιρία

Απόψεις  Δύο απόψεις για την διαχείριση αλλαγών:  Μπορεί να σχεδιαστεί επίσημα από κάποιον μάνατζερ βάσει συνταγών και εμπειριών  Είναι μία διαδικασία που λαμβάνει υπ‘όψιν το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί, διαφορετική για κάθε περίπτωση

Οι τρεις άξονες της αλλαγής Περιεχόμενο Πλαίσιο Διαδικασία •Εκτίμηση και επιλογή αγορών/προιόντων •Σκοπός & υποθέσεις •Στόχοι & εκτίμηση απο- τελεσμάτων Εσωτερικό •Πόροι •Ικανότητες •Κουλτούρα •Πολιτικές Εξωτερικό •Οικονομία/Επιχειρήσεις •Πολιτική •Κοινωνία •Μάνατζερς αλλαγής •Μοντέλα αλλαγής •Διατύπωση/εφαρμογή •Διαχρονική παρακολούθηση

O συντελεστής αλλαγής  Το άτομο ή ομάδα το οποίο αναλαμβάνει την εισαγωγή και την διοίκηση της αλλαγής  Μπορεί να είναι εσωτερικός (υπάλληλος) ή και εξωτερικός σύμβουλος

Προσόντα του "συντελεστή αλλαγής"  Διοικητικά  Ανάλυση  Κρίση  Εφαρμογή  (Δια) Προσωπικά  Ευαισθησία (εμπάθεια)  Ικανότητα για απλοποίηση της πολυπλοκότητας  Επιρροή  World view (αντικειμενική/υποκειμενική)

O Δεκαπεντάλογος του change Agent Στόχοι 1. Ευαισθησία στις αλλαγές και στον τρόπο που αυτές θα επηρεάσουν τους στόχους του έργου. 2. Σαφήνεια τον καθορισμό των στόχων 3. Προσαρμοστικότητα και ευελιξία στην αντιμετώπιση των αλλαγών Ρόλοι 4. Δεξιότητες στην δημιουργία ομάδων 5. Δεξιότητες δικτύωσης 6. Ανοχή στην αβεβαιότητα Επικοινωνία 7. Επικοινωνιακές δεξιότητες 8. Δεξιότητες στις διαπροσωπικές σχέσεις.

O Δεκαπεντάλογος του change Agent (συν.) Επικοινωνία (συν.) 9. Προσωπικός ενθουσιαμός 10. Ενεργοποίηση παρακίνησης και πίστης (commitment) σε όσους εμπλέκονται Διαπραγμάτευση 11. Να μπορεί να ΄πουλάει΄ πλάνα και ιδέες στους άλλους 12. Ικανότητα διαπραγμάτευσης με τους ΄παίκτες΄ κλειδιά Διαχείρηση αφ υψηλού 13. Επίγνωση των πολιτικών 14. Δεξιότητες επιρροής 15. Άποψη ΄ελικοπτέρου΄. Source: From D. Buchanan and D.Boddy, The Expertise of the Change Agent: Public performance and backstage activity, Prentice Hall, 1992, p.92-93

Ο οργανισμός που μαθαίνει και η αλλαγή Ο Οργανισμός που μαθαίνει λειτουργεί ως καταλύτης της αλλαγής (proactively managed change)  Δεν υπάρχουν ιεραρχίες  Ενθαρρύνονται οι διαδικασίες με τις οποίες ξεκλειδώνεται η γνώση των εργαζομένων  Ενθαρρύνεται η διανομή των πληροφοριών και των γνώσεων  Μ‘ αυτό τον τρόπο ο κάθε εργαζόμενος  ευαισθητοποιείται στις αλλαγές γύρω του  αναγνωρίζει τις ευκαιρίες και τις αλλαγές που απαιτούνται  αναπτύσσει στρατηγική άποψη.  Αναπτύσσεται επίσης κοινό όραμα για το μέλλον.

Η προσέγγιση της αλλαγής με συνταγές Τα γιατί και περιοχές της αλλαγής Το πλαίσιο της αλλαγής Επιλογές και στυλ του συντελεστή αλλαγής Η επιλογή συνταγής από τον συντελεστή αλλαγής Προσέγγιση αλλαγής (Πως) •μετασχηματισμός ή εξέλιξη •top-down ή bottom-up •συμμετοχική ή διευθυνόμενη

Η προσέγγιση της αλλαγής με ευαισθησία στο πλαίσιο Τα γιατί και περιοχές της αλλαγής Το πλαίσιο της αλλαγής Επιλογές και στυλ του συντελεστή αλλαγής Η κρίση του συντελεστή αλλαγής Προσέγγιση αλλαγής (Πως) •μετασχηματισμός ή εξέλιξη •top-down ή bottom-up •συμμετοχική ή διευθυνόμενη

Τα τρία στάδια της αλλαγής Τρέχουσα κατάσταση (Α) Μεταβατική κατάσταση (Γ) Μελλοντική κατάσταση (Β)

Το καλειδοσκόπιο της αλλαγής Πλαίσιο αλλαγής Δύναμη Χρόνος Διατήρηση Διαφορετι κότητα Ικανότητα Δυναμικό Ετοιμό τητα Έκταση Επιλογές Πορεία Αρχικό σημείο Στυλ Στόχος Ρόλοι Μοχλοί

Διάγραμμα ροής της αλλαγής 1ο Στάδιο: Ανάλυση ανταγωνιστικής θέσης 2ο Στάδιο: Καθορισμός τύπου αλλαγής 3ο Στάδιο: Προσδιορισμός μελλοντικής κατάστασης 4ο Στάδιο: Ανάλυση του πλαισίου αλλαγής 5ο Στάδιο: Προσδιορισμός κριτικών χαρακτηριστικών αλλαγής 6ο Στάδιο: Καθορισμός επιλογών αλλαγής 7ο Στάδιο: Σχεδιασμός μεταβατικής διαδικασίας-μοχλοί και μηχανισμοί 3ο Στάδιο: Διαχείριση της μετάβασης 9ο Στάδιο: Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της αλλαγής

Συνοπτικά  Τα 4 πρώτα στάδια βοηθούν στο ΄΄ξεπάγωμα΄΄  Τα στάδια 5, 6 & 7 εισάγουν τις νέες προοπτικές  Το τελευταίο στάδιο εντάσσει τις αλλαγές στην φιλοσοφία της εταιρίας  Προσομοιάζει με τα τρία στάδια  Ξεπάγωμα  Κίνηση  Ξαναπάγωμα ή διατήρηση  Σε περίπτωση πολλών προγραμμάτων (π.χ. ανασυγκρότηση και έπειτα αλλαγή κουλτούρας) κάθε ένα από αυτά περνάει από όλα τα στάδια