Ιφ. Σωτηροπούλου, Κ. Παπαχριστόπουλος,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
Advertisements

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΕΛ/ΛΑΚ Ιουνίου Κέντρα Προώθησης Ελεύθερου Λογισμικού (ΚΠΕΛ) Λίνα Γουσίου.
«Η Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας του ΕΑΠ»
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
«Συμβουλευτική υποστήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Δήμο Αθήνας σε θέματα επιχειρηματικότητας και συνεργασιών με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας.
Οι υπηρεσίες της ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ και των επιμέρους δομών Καθ. Κυριαζής Πιτιλάκης, Επιστ. Υπεύθυνος ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ( ) TOΥ ΠANEΠIΣTHMIOY KΡHTHΣ Συνεδριακή Διημερίδα: “Ανταγωνιστικότητα & Επιστημονικό Δυναμικό” 6-7 Οκτωβρίου 2005.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Καλλιόπη Σωτηράκη Σύμβουλος Σπουδών & Σταδιοδρομίας Λαμία, 02/11/2011
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
«Υποστηρίζοντας το μέλλον σου!» - “Supporting your Future” dasta.teilar.gr Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (Δ.Α.ΣΤΑ.) Τ.Ε.Ι. Λάρισας CAREER AND EMPLOYMENT.
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας ΔΑΣΤΑ Ημερίδα Ενημέρωσης
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
«ΗΜΕΡΙΔΑ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΑΣΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑ 2/11/2011
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Παρεχόμενες υπηρεσίες από το ΟΠΣ της δομής ΔΑΣΤΑ Ιφιγένεια Φουντά, ημερίδα ΔΑΣΤΑ, Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Γραφειο διαςυνδεςης Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Γραφείο Διασύνδεσης Καλό ακούγεται, αλλά…… Τι είναι?????
Γραφείο Διασύνδεσης Πα.Μακ. 1 Το Γραφείο Διασύνδεσης λειτουργεί από το 1994, προσανατολισμένο στην άμεση, έγκυρη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
Επιχειρηματική Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Πρόγραμμα «Έργο Αθήνα» ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Εκπαίδευση Ενηλίκων στις Νέες Τεχνολογίες Πρόγραμμα "ΗΡΩΝ" 1 ος χρόνος Χρήστος Ι. Μηλιτσόπουλος Καθηγητής Β/θμιας - ΠΕ19 Εκπ/τής Ενηλίκων.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ημερίδα Σταδιοδρομίας ΔΑΣΤΑ Παρουσίαση του Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας Ημερίδα Σταδιοδρομίας ΔΑΣΤΑ Παρουσίαση του Γραφείου Διασύνδεσης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΠ ΗΠΕΙΡΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΠΕΙΡΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ-
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
«Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος ΔΑΣΤΑ Δημήτριος Π. Παναγιωτόπουλος Αν Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών Αντιπρόεδρος Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδος.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΡΑΞΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΠΡΥΤΑΝΗΣ.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Ελένη – Αναστασία Κερκεντζέ Υπεύθυνη λειτουργίας ΔΑΣΤΑ.
Ημερίδα ΔΑΣΤΑ, Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011 ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΔΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ) ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ)
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παρουσίαση Γραφείου Διασύνδεσης ΟΠΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Best practices - Benchmarking
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιφ. Σωτηροπούλου, Κ. Παπαχριστόπουλος, «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενηλίκων και υπηρεσίες επαγγελματικής συμβουλευτικής: Διερεύνηση των αναγκών των αποφοίτων του ΕΑΠ» Ιφ. Σωτηροπούλου, Κ. Παπαχριστόπουλος, & Αχ. Καμέας Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας - ΕΑΠ

Δομή παρουσίασης Παρουσίαση υπηρεσιών ΔΑΣΤΑ –ΓΔ- ΜΚΕ EAΠ Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας & Δια Βίου Ανάπτυξη Έρευνα - Σκοπός - Διαδικασία – Ερωτηματολόγια Αποτελέσματα Συμπεράσματα -Προτάσεις Μελλοντικές έρευνες

ΔΑΣΤΑ- Αποστολή Η Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας απευθύνεται στους φοιτητές & τους αποφοίτους του ΕΑΠ Λειτουργίες Διερεύνηση αναγκών των μελών της κοινότητας του ΕΑΠ αναφορικά με την απασχόληση και τη σταδιοδρομία Μελετά και αναλύει το γενικότερο περιβάλλον απασχόλησης και σταδιοδρομίας με έρευνες του Παρατηρητηρίου Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας Προτείνει σχέδια εκπαιδευτικής πολιτικής και (ανα)διαμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών του ΕΑΠ Ενισχύει την απασχολησιμότητα των μελών της κοινότητας του ΕΑΠ Υλοποιεί δράσεις προώθησης της απασχόλησης, σταδιοδρομίας, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας

Συνεργαζόμενες πράξεις Γραφείο Διασύνδεσης: Ενημέρωση & υποστήριξη των φοιτητών/αποφοίτων σε θέματα: Δια Βίου μάθησης, εκπαίδευσης - κατάρτισης, υποτροφιών, επαγγελματικής συμβουλευτικής, προσανατολισμού, προσωπικής ανάπτυξης κ.α. Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας: Προώθηση του επιχειρηματικού πνεύματος και της επιχειρηματικής κουλτούρας στους φοιτητές, τους αποφοίτους.

Συμβουλευτική σταδιοδρομίας Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας (Carrer Counselling): Η Συμβουλευτική που αναφέρεται στην υποβοήθηση του ατόμου στην προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή, για την άσκηση ορισμένης επαγγελματικής δραστηριότητας καθώς και την πιθανή μετακίνηση σε άλλες δραστηριότητες ή την παράλληλη άσκησή τους (Κασσωτάκης, 2004) Η ΣΣ συμβάλλει στην: Κατανόηση των εκπαιδευτικών συστημάτων και της αγοράς εργασίας Συσχέτιση τυπικών και μη τυπικών δεξιοτήτων & γνώσεων με βιωματικές εμπειρίες Οργάνωση της πληροφόρησης για την αγορά εργασίας και τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες Στον σχεδιασμό και την λήψη αποφάσεων (ΟΟΣΑ, 2004)

Συμβουλευτική σταδιοδρομίας & Δια Βίου Ανάπτυξη Η συμβουλευτική σταδιοδρομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων έχει σκοπό να βοηθήσει τα άτομα να προβούν σε επαγγελματικές επιλογές που θα διευκολύνουν την προσαρμογή τους στο επαγγελματικό πλαίσιο και ως εκ τούτου στη συνολική τους προσωπική ανάπτυξη και ωρίμανση (Δημητρόπουλος, 2000) Στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης η έννοια της υποστήριξης με τη σημασία της βοήθειας και της ενίσχυσης είναι καθοριστική αφού μια σειρά από ζητήματα (πολλαπλοί ρόλοι - π.χ. εργασία, οικογένεια κ.α.) αλληλεπιδρούν και επηρεάζουν αποφάσεις της σταδιοδρομίας (Τσέργας, 2007)

Στρατηγική «Ευρωπαϊκή Ένωση 2020» Γνώση Βιώσιμη ανάπτυξη Κοινωνική Συνοχή Καινοτομία Έως το 2020 αναμένεται το 84% των θέσεων εργασίας να απευθύνεται σε πολίτες με γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες σε μεσαίο και υψηλό επίπεδο Η Διά Βίου Μάθηση διαδραματίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια να ανταποκριθούμε ως κοινωνία και οικονομία στις απαιτήσεις της σημερινής και αυριανής αγοράς εργασίας και του διεθνούς ανταγωνισμού

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Το Ε.Α.Π. αποτελεί το μοναδικό δημόσιο ελληνικό Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) στο οποίο η προσφορά των σπουδών γίνεται αποκλειστικά με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Απευθύνεται σε ενηλίκους (>23 ετών) και παρέχει προγράμματα προπτυχιακών (6) και μεταπτυχιακών (25) σπουδών. Σχολές: Ανθρωπιστικών Σπουδών/ Κοινωνικών Επιστημών/ Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας/ Εφαρμοσμένων Τεχνών Πανελλήνια εμβέλεια και φοιτητές από το εξωτερικό Αριθμός φοιτητών (2011) Προπτυχιακοί:  Ενεργοί 14.738, Εγγεγραμμένοι 17.806 Μεταπτυχιακοί: Ενεργοί 11.502, Εγγεγραμμένοι 13.004 Υποψήφιοι Διδάκτορες: 76

Σκοπός της έρευνας Η διερεύνηση των προτεραιοτήτων και προτιμήσεων των αποφοίτων του ΕΑΠ σε σχέση με τις υπηρεσίες σταδιοδρομίας. Συλλογή εμπειρικών δεδομένων για τα κίνητρα φοίτησης και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά σε σχέση με αυτές τις προτιμήσεις. Επιμέρους παράγοντες προς διερεύνηση σε σχέση με τις υπηρεσίες σταδιοδρομίας και απασχόλησης: Ηλικία Φύλο Επαγγελματική κατάσταση (Εργαζόμενος / Άνεργος) Σχολή φοίτησης Σχέση εργασίας –σπουδών

Διαδικασία Κατάρτιση ερωτηματολογίου Δειγματοληψία Εθελοντική συμμετοχή δείγματος / ευκαιριακή Συμμετέχοντες 218 Απόφοιτοι προπτυχιακών προγραμμάτων 227 Απόφοιτοι μεταπτυχιακών προγραμμάτων Συλλογή δεδομένων Διανομή και συμπλήρωση εντύπου στις ορκωμοσίες αποφοίτων Προπτυχιακών & Μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών Χρόνος συμπλήρωσης 15΄ Επεξεργασία

Ερωτηματολόγια Δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, περιοχή διαμονής, σχολή φοίτησης, επαγ. κατάσταση κ.α.) Κίνητρα επιλογής προγράμματος σπουδών Likert κλίμακα βαθμός σημαντικότητας [1-7] Υπηρεσίες Γραφείου Διασύνδεσης Likert κλίμακα βαθμός σημαντικότητας [1-7] (α=. 87) Υπηρεσίες Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας Likert κλίμακα βαθμός σημαντικότητας [1-7] (α= .91) Λοιπές ερωτήσεις Πιθανότητα συνέχισης σπουδών/ πηγές πληροφόρησης/ χρήση διαδικτύου κ.α.

Προφίλ δείγματος Προπτυχιακοί Μεταπτυχιακοί Ν= 218 Φύλο Ηλικία Σχολή 38% Α - 62% Γ Ηλικία Μηλπ= 39.71 έτη (SD = 6.36) Σχολή ΣΑΣ -> 60% ΣΚΕ ->25% Επαγ. Κατάσταση Εργαζόμενοι -> 77% Άνεργοι -> 23% Περιοχή διαμονής περ. Αθήνας: 44.2% περ. Θεσ/νικης: 11.4% Υπόλοιπη Ελλάδα: 44.4% Μεταπτυχιακοί Ν= 227 Φύλο 40% Α – 60% Γ Ηλικία Μηλμ= 38.83 έτη (SD = 7.20) Σχολή ΣΑΣ -> 41% / ΣΚΕ -> 40% Επαγ. Κατάσταση Εργαζόμενοι -> 94% Άνεργοι -> 6% Περιοχή διαμονής περ. Αθήνας: 51.6% περ. Θεσ/νικης: 12.2% Υπόλ. Ελλάδα: 31.2% > 1πόλεις: 5%

Πόσο σχετική είναι η εργασία σας με το αντικείμενο σπουδών στο ΕΑΠ;

Πόσο πιθανό είναι να συνεχίσετε τις σπουδές σας στο ΕΑΠ;

Ποιες είναι οι πηγές για την πληροφόρησή σας για ζητήματα σταδιοδρομίας; Μεταπτυχιακοί: 2,49 (sd=.70), 2,26 (sd=72.), 2,67 (sd=.55) Λιγότερο σημαντικό Πολύ σημαντικό

Κίνητρα για την επιλογή του προγράμματος σπουδών Προπτυχιακοί Μεταπτυχιακοί 1.Βελτίωση μορφωτικού επιπέδου Γυναίκες, ΣΑΣ Γυναίκες, 2.Ενδιαφέρον Εργαζόμενοι Γυναίκες, εργαζόμενοι 3. Περαιτέρω εξειδίκευση Γυναίκες, άνεργοι, ΣΚΕ –ΣΘΕΤ 4.Βελτίωση θέσης ΣΚΕ 5.Διαφορετικό αντικείμενο 6.Εύρεση Απασχόλησης Γυναίκες, άνεργοι, ΣΚΕ - ΣΘΕΤ Γυναίκες, άνεργοι, ΣΚΕ 7.Αλλαγή σταδιοδρομίας Άνεργοι Άνεργοι, ΣΚΕ Μη παραμετρικοί έλεγχοι φανέρωσαν σημαντικές διαφορές στα κίνητρα ανάλογα με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Σε επίπεδο σημαντικότητας 95% και άνω. Kruskall-Wallis non parametric tests Wilcoxon 2 groups tailed

Υπηρεσίες Γραφείου Διασύνδεσης Προπτυχιακοί Μεταπτυχιακοί 1. Διασύνδεση αποφοίτων με αγορά εργασίας Γυναίκες, άνεργοι 26-35 ετών 2. Επαγγελματική Συμβουλευτική Γυναίκες, άνεργοι, μικρή σχέση εργασίας - σπουδών Άνεργοι, μικρή σχέση εργασίας – σπουδών 3. Διοργάνωση Ημερίδων Καριέρας Άνεργοι Γυναίκες, Άνεργοι 4. Δίκτυο Αποφοίτων ΣΘΕΤ, άνεργοι 46-55ετών, εργαζόμενοι 5. Διαδικτυακά εργαλεία αυτοαξιολόγησης 6. Αυτογνωσία

Υπηρεσίες Μονάδας Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας Προπτυχιακοί Μεταπτυχιακοί 1. Πηγές χρηματοδότησης ΣΘΕΤ, μικρή σχέση εργασίας σπουδών, 2. Συμβουλευτική καθοδήγησης/ mentoring Γυναίκες, μικρή σχέση εργασίας σπουδών, 3. Δικτύωση με επιχειρημ. φορείς ΣΘΕΤ, εργαζόμενοι, μικρή σχέση εργασίας σπουδών, 26-35 ετών, 4. Αξιολόγηση επιχειρηματικών προτάσεων 36-45 ετών, 5. Ημερίδες επιχειρηματικότητας ΣΘΕΤ, 6. Διαγωνισμοί επιχειρηματικότητας 7. Προσωπικά χρκτ. 8. Επιχειρηματικά παίγνια

Συσχετίσεις Σύνολο Φοιτητών : Κίνητρα-Υπηρεσίες ΓΔ – ΜΚΕ - Επαγγελματική κατάσταση Sig. (2-tailed) [P<0.05*, p<0.01**] Βελτίωση Μορφωτικού Επιπέδου Ενδιαφέρον Βελτίωση θέσης Εύρεση απασχόλησης Αλλαγή σταδιοδρομίας Επαγ. κατάσταση (0-εργαζ., 1-άνεργος) ΓΔ1 Συμβουλευτική .349** .294** .204** .119* .183** ΓΔ2 – Αυτογνωσία .269** .297** .212** ΓΔ3 – Διασύνδεση .352** .272** .129* .140** ΓΔ4 – Δίκτυο αποφ. .339** .295** .163** .134* ΓΔ5 – Ημερίδες .331** .270** .171** .131* .177** ΓΔ6 - Αυτοαξιολ. .216** .124* MKE1 – Χρηματοδ. .266** .213** MKE2- επιχ.πλάνο .351** .251** MKE3- mentoring .317** .239** .141* MKE4Διαγωνισμοί .170** .149** .215** .135* MKE5επιχ.παίγνια .189** MKE6 - Δικτύωση .284** .221** .145** .112* MKE7- Ημερίδες .282** .153** MKE8- προσ.χρκ. .235** .217** Επαγ. κατάσταση .132** .241** .385** Spearman correlations among variables

Σύγκριση Προπτυχιακών – Μεταπτυχιακών Κίνητρα: σχεδόν όλα ήταν πιο σημαντικά για τους προπτυχιακούς εκτός από: 1) εκπαίδευση σε διαφορετικό αντικείμενο και 2) βελτίωση θέσης Υπηρεσίες: οι υπηρεσίες του ΓΔ βαθμολογήθηκαν στατιστικά υψηλότερα από όλους τους φοιτητές σε σχέση με τις υπηρεσίες ΜΚΕ Υπηρ. ΓΔ: κατατάχθηκαν σημαντικά υψηλότερα από το δείγμα των προπτυχιακών Υπηρ. ΜΚΕ: κάποιες ιεραρχήθηκαν σημανικά υψηλότερα από τους προπτυχιακούς (χρηματοδότηση/αξιολόγηση προτάσεων/ διαγωνισμοί επιχειρηματικότητας) Πηγές πληροφόρησης: σημαντικότερες για τους προπτυχιακούς --> Μ.Μ.Ε/Διαδίκτυο ΕΝΩ για τους μεταπτυχιακούς σημαντικότερα --> Παν/μιο & προσωπική επικοινωνία Σχετικότητα/συγγένεια εργασίας – σπουδών: σημαντικά υψηλότερη για τους μεταπτυχιακούς

Συμπεράσματα Χαρτογράφηση του πληθυσμού στον οποίο απευθυνόμαστε Καταγραφή προτιμήσεων προπτυχιακών & μεταπτυχιακών αποφοίτων ως προς τις υπηρεσίες που παρέχονται Διερεύνηση των συσχετίσεων μεταξύ δημογραφικών χαρακτηριστικών, κίνητρων εκπαίδευσης και υπηρεσιών στήριξης σταδιοδρομίας Παρέχουν εμπειρική απόδειξη των προτιμήσεων των φοιτητών για τις υπηρεσίες σταδιοδρομίας Εφαρμογή των αποτελεσμάτων στον σχεδιασμό της πολιτικής των πράξεων σταδιοδρομίας

Προτάσεις Διαπίστωση ελλιπούς ενημέρωσης για υπηρεσίες σταδιοδρομίας και απουσία πληροφόρησης για τη χρησιμότητά τους  Διαρκής προβολή και προώθηση των δράσεων ΔΑΣΤΑ-ΓΔ-ΜΚΕ στην κοινότητα ΕΑΠ και εμπλοκή Συμβούλων καθηγητών Μεγαλύτερη ανάγκη για υπηρεσίες σταδιοδρομίας εκδηλώθηκε από προπτυχιακούς  προσαρμογή των ενημερωτικών εκδηλώσεων στις διαφορετικές ανάγκες προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών Τα ειδικά χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευομένων θέτουν περιορισμούς αλλα και ευκαιρίες για τις υπηρεσίες επαγγελματικής συμβουλευτικής Ηλικία, γεωγραφική διασπορά, επαγγελματική κατάσταση  Προσαρμογή των υπηρεσιών στο συγκεκριμένο προφίλ των φοιτητών και αποφοίτων Τα κίνητρα επιλογής σπουδών να ενταχθούν στη συμβουλευτική σταδιοδρομίας  έμφαση στην καταγραφή και ανάλυση των κινητρων στην δια βίου εκπαίδευση

Μελλοντικές έρευνες Περαιτέρω ανάλυση στοιχείων / ποιοτικά δεδομένα σε κάποια ερωτήματα (πηγές πληροφόρησης/ επαγγελματική κατάσταση) Διαχρονική μελέτη καταγραφής αναγκών για τις υπηρεσίες σταδιοδρομίας Ποιοτικά δεδομένα από χρήστες υπηρεσιών Κίνητρα επιλογής προγραμμάτων δια βίου εκπαίδευσης και προτιμήσεις στις υπηρεσίες επαγγελματικής συμβουλευτικής Διερεύνηση άλλων παραγόντων που επηρεάζουν την προτίμηση/ ιεράρχηση υπηρεσιών Αυτό που ονομάζουμε «αρχή» είναι συχνά το τέλος Και τελειώνοντας σημαίνει πως κάνουμε μιαν αρχή Το τέλος είναι εκεί όπου ξεκινάμε Τ. Σ. Έλιοτ

Ευχαριστούμε όλους τους αποφοίτους του ΕΑΠ καθώς και τους συνεργάτες των πράξεων της ΔΑΣΤΑ –ΓΔ - ΜΚΕ που συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτής της έρευνας Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας!