Σχέδιο εργασίας (Project) Σπυριδούλα Σκλαβενίτη Σχολική Σύμβουλος ΠΕ 4

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Project.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
John Dewey
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Διδασκαλία με την μέθοδο project
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχέδιο εργασίας (Project) Σπυριδούλα Σκλαβενίτη Σχολική Σύμβουλος ΠΕ 4

Κύρια γνωρίσματα της μεθόδου Project Έχει ως αφετηρία τα ενδιαφέροντα των παιδιών, από τα οποία καθορίζεται και το θέμα. Βασίζεται στην ελεύθερη και ενεργή συμμετοχή των παιδιών. Προωθεί τη δουλειά σε ομάδες. Αξιοποιεί τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Ασχολείται με σύγχρονα κοινωνικά θέματα. Εστιάζεται στην απόκτηση της γνώσης με βιωματικές μεθόδους. Ο εκπαιδευτικός συντονίζει, επεξηγεί, διευκολύνει, συνεργάζεται, συμπαραστέκεται, εμψυχώνει.

Ποια είναι τα οφέλη της μεθόδου Project για τους μαθητές; Αναπτύσσουν την πρωτοβουλία και την υπευθυνότητά τους. Ασκούνται στην κριτική αξιολόγηση και αξιοποίηση των πληροφοριών. Καλλιεργούν τη συλλογικότητα και τη συνεργασία Χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ στην αναζήτηση, επεξεργασία των πληροφοριών και την επικοινωνία Παράγουν πρωτότυπο υλικό Αξιοποιούν και αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα ταλέντα και τις δεξιότητές τους Συνεργάζονται με την ευρύτερη κοινότητα Οι σχέσεις δασκάλου – μαθητή γίνονται πιο ουσιαστικές  

Η πρωτοβουλία των μαθητών Η οργάνωση του χρόνου Η διδακτέα ύλη Δυσκολίες εφαρμογής της μεθόδου Project στην καθημερινή διδακτική πρακτική:   Η επιλογή του θέματος Η πρωτοβουλία των μαθητών Η οργάνωση του χρόνου Η διδακτέα ύλη Η αξιολόγηση του σχεδίου εργασίας

Η επιλογή του θέματος βασίζεται στα ενδιαφέροντα των μαθητών Πόσο εύκολο είναι να προτείνουν μόνοι τους μαθητές το θέμα που τους ενδιαφέρει; Ανταποκρίνεται το θέμα αυτό στα ενδιαφέροντα όλων των μαθητών; Η παρακίνηση για συμμετοχή και η πρόκληση του ενδιαφέροντος μπορεί να είναι οτιδήποτε σχετικό (πείραμα, κείμενο, άρθρο, φωτογραφίες, τηλεοπτική είδηση, τραγούδι, γεγονός).

Στη μέθοδο project σημαντικό ρόλο παίζει η πρωτοβουλία των μαθητών Πόσο εύκολο είναι να υπάρχει ελευθερία επιλογών, αυτονομία και αυτοδιαχείριση μέσα στην ομάδα; Τους δίνεται η δυνατότητα να αυτενεργήσουν: στη συγκρότηση των ομάδων στην επιλογή των επιμέρους ερωτήσεων στον τρόπο έρευνας στον τρόπο παρουσίασης

Η οργάνωση του χρόνου Την πρώτη διδακτική ώρα χωρίζονται σε ομάδες, μοιράζονται φύλλα εργασίας με τα επί μέρους θέματα. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει ένα θέμα και κάνουν μόνοι τους καταμερισμό των ερωτήσεων του θέματος. Οι ομάδες επικοινωνούν με τον καθηγητή σε τακτά χρονικά διαστήματα και τον ενημερώνουν για την πορεία της εργασίας. Στο τέλος η εργασία της κάθε ομάδας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις τρεις σελίδες για να μπορεί να παρουσιασθεί σε 10’ το πολύ.

Η διδακτέα ύλη Ενδεικτικές προτάσεις για σχέδια εργασίας: Η μέθοδος project δεν προσφέρεται για τη διδασκαλία αυστηρά καθορισμένων αντικειμένων μάθησης, που πρέπει να διδαχθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα Ενδεικτικές προτάσεις για σχέδια εργασίας: Φυσική Β΄(σ.100-106, Φυσική Γ΄ σ. 65, σ.81, Γεωγραφία Α΄ Εν. Γ2.1, Γεωγραφία Β΄ Μάθ.42): Συμβατικές και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Χημεία (Β΄) :Το έδαφος- ρύπανση το εδάφους, Ρύπανση του νερού Χημεία (Γ΄) :Το Πυρίτιο, Εφαρμογές των οξέων, βάσεων και αλάτων στην καθημερινή ζωή Βιολογία (Α΄): Αναπαραγωγή και υγεία Βιολογία (Γ΄): Γενετική μηχανική

Η αξιολόγηση του σχεδίου εργασίας Αξιολογείται: η επιτυχημένη εκπλήρωση των στόχων ( η αρτιότητα στην πληροφόρηση και η συνοπτικότητα) η ενεργός συμμετοχή και η ανάληψη πρωτοβουλιών η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (επικοινωνία, συλλογικότητα, διαχείριση συγκρούσεων κλπ.) η προσωπική δημιουργική έκφραση η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του project από τους ίδιους τους μαθητές (αυτοαξιολόγηση)

Εκτίμηση της μεθόδου Project. Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της μεθόδου στα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικά όπου η συνεργασία καθηγητών - μαθητών ξεφεύγει από τα κλασικά στερεότυπα είναι τις περισσότερες φορές ενθαρρυντικά και καταδεικνύουν την ανάγκη να ανανεώσουμε τις διδακτικές μας προσεγγίσεις στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα.  

Ενδεικτική βιβλιογραφία Βαϊνά, Μ. (1996), «Μέθοδος project: Μια πρόκληση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα», Νέα Παιδεία, 80, 77-87. Γεωργόπουλος, Α. (2004), « Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Μερικά κομβικά ζητήματα -προκλήσεις μπροστά στον 21ο αιώνα», Σύγχρονη Εκπαίδευση, 134, σελ. 128-143. Ευέλικτη ζώνη- Διαθεματικότητα. Πολυθεματικό Βιβλίο και σχέδια εργασίας για το Γυμνάσιο. Στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Frey Karl, Η μέθοδος project, σε μετάφραση Κλεονίκης Μάλλιου, Εκδ. Οίκος Αφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1986. Χρυσαφίδης, Κ. (2000), Βιωματική-Επικοινωνιακή διδασκαλία. Η εισαγωγή της Μεθόδου project στο σχολείο, Εκδ. Gutenberg, Αθήνα http://www.pi-schools.gr/drast/perivalontiki/.