ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
OHSAS – ΕΛΟΤ 1801.
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Σχεδιασμός Εργασίας •Θεωρίες Σχεδιασμού Εργασίας •Ανασχεδιασμός Εργασίας •Η επίδραση της Τεχνολογίας στο Σχεδιασμό της Εργασίας •Η Περιγραφή Θέσης Εργασίας.
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ManLab1 Συστεμική θεώρηση του σχεδιασμού της εργασίας Οργανωσιακάστοιχεία Περιβαλλοντικάστοιχεία Στοιχείασυμπεριφοράς ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ Παραγωγική και ικανοποιητική.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ManLab1 Ανάλυση & σχεδιασμός της εργασίας (1) Προσδιορισμός των αρχών σχεδίασης και ανάπτυξης πληροφοριακού συστήματος για το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης.
Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη Σχεδιασμός και δημιουργία επικοινωνιακού σχεδίου δράσης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Φάσεις της Διοίκησης Αμοιβών
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 14/05/2004.
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Πολυτεχνείο Κρήτης, Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης1 ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΑΛΗΨΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ Η αρμοδιότητα αυτή του τμήματος ανθρωπίνων πόρων.
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧ/ΣΕΙΣ. Αποτελεί το πιο σημαντικό παράγοντα για την ύπαρξη και ευημερία μια τουριστικής- επισιτιστικής επιχ/σης.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Στρατηγικές Καθορισμού των Αναγκών του Οργανισμού σε ΑΔ
Λειτουργίες διοίκησης
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η Θεωρίες Κινήτρων
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Οι Λειτουργίες του HRM Ερατώ Παρασχάκη
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΗΣ Δ.Α.Δ. ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΓΙΑ: Την πλήρωση των οργανωσιακών στόχων της επιχείρησης Την πρόβλεψη των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό Την ανάλυση του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού Την στρατολόγηση και επιλογή προσωπικού και Τον καθορισμό των αναγκών σε εκπαίδευση

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΘΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Προσδιορισμό των αρχών σχεδίασης και ανάπτυξης πληροφοριακού συστήματος για το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης. Πληροφορίες τις οποίες αντλούν οι προϊστάμενοι και η διεύθυνση προσωπικού από το πληροφοριακό σύστημα ανθρωπίνου δυναμικού της επιχείρησης. Περιγραφή εργασίας. Περιεχόμενο και χρήση του περιεχομένου. Μέθοδοι συλλογής πληροφοριών σχετικών με την ανάλυση εργασίας. Αποδοτικότητα και παράγοντες ανθρώπινης συμπεριφοράς κατά το σχεδιασμό της εργασίας. Τεχνικές επανασχεδιασμού της εργασίας στα πλαίσια της βελτίωσης της στάθμης του εργασιακού περιβάλλοντος.

ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Στον καθορισμό εφικτών προτύπων εργασίας. Στην ανακάλυψη στοιχείων της εργασίας τα οποία συμβάλλουν ή παρεμποδίζουν τη βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος. Στον προγραμματισμό αναγκών προσωπικού. Στην εξεύρεση του «κατάλληλου ανθρώπου για την κατάλληλη θέση». Στον εντοπισμό αναγκών εκπαίδευσης του προσωπικού. Στην ανάπτυξη σχεδίων για την τόνωση του ανθρωπίνου δυναμικού της επιχείρησης.

ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Στην αξιολόγηση των επιπτώσεων ενδεχομένων περιβαλλοντικών προκλήσεων στην κάθε ατομική εργασία. Στην απάλειψη μη αναγκαίων προσόντων τα οποία είναι δυνατόν να προκαλέσουν θεσμικά προβλήματα στην επιχείρηση. Στην τοποθέτηση των εργαζομένων σε θέσεις στις οποίες χρησιμοποιούν τα προσόντα τους «βέλτιστα». Στην δίκαιη ανταμοιβή του ανθρωπίνου δυναμικού.

Πολυπλοκότητα Εργασίας: f (6 χαρακτηριστικών) Ποικιλία Αυτονομία Υπευθυνότητα Απαίτηση για Γνώσεις και Ικανότητες Απαίτηση για Κοινωνικές Συνδιαλλαγές Δυνατότητα για Κοινωνικές Συνδιαλλαγές

Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας Κύριες Διαστάσεις Εργασίας Κρίσιμες Ψυχολογικές Καταστάσεις Προσωπικά / Επαγγελματικά Αποτελέσματα Υψηλός Βαθμός Παρακίνησης Απόδοση Υψηλής Ποιότητας Ικανοποίηση Μείωση Απουσίας Ποικιλία Ικανοτήτων Βαθμός Ολοκλήρωσης Βαθμός Σημαντικότητας Αυτονομία Ανατροφοδότηση Εμπειρία του Νοήματος της Εργασίας Εμπειρία της Ευθύνης για το Αποτέλεσμα Γνώση των Πραγμα- τικώνΑποτελεσμάτων ΑΝΑΓΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Μοντέλο Χαρακτηριστικών Εργασίας - Αποτελέσματα Οι άνθρωποι που απασχολούνται σε εργασίες υψηλών απαιτήσεων και με υψηλό βαθμό στα κύρια χαρακτηριστικά, είναι γενικά περισσότερο κινητοποιημένοι, ικανοποιημένοι και παραγωγικοί Τα χαρακτηριστικά εργασίας λειτουργούν μέσα από τις ψυχολογικές καταστάσεις για να επηρεάσουν το αποτέλεσμα των προσωπικών και επαγγελματικών παραμέτρων και όχι άμεσα

Μοντέλο Ανταπόκρισης στην Κοινωνική Άποψη Οι εργαζόμενοι υιοθετούν στάσεις και συμπεριφορές σε ανταπόκριση των κοινωνικών απόψεων που εισπράττουν από εκείνους με τους οποίους έρχονται σε επαφή: συναδέλφους, προϊσταμένους, φίλους, μέλη της οικογένειας ή πελάτες. Χωρίς να αλλάξουν τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά της εργασίας, αναδομείται η πραγματικότητα από τα εξωγενή μηνύματα.

Μοντέλο Ανταπόκρισης στην Κοινωνική Άποψη Η παρακίνηση και ο βαθμός ικανοποίησης των εργαζομένων μπορεί να επηρεαστεί και να διαμορφωθεί από κατάλληλους χειρισμούς των managers Οι managers οφείλουν να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην αντίληψη των εργαζομένων για την εργασία τους παρά στα πραγματικά χαρακτηριστικά των εργασιών.

Ανασχεδιασμός Εργασίας Μετακινήσεις Στελεχών Διεύρυνση Εργασίας Εμπλουτισμός Εργασίας

Μετακινήσεις Στελεχών Μετακίνηση στελεχών σε άλλη θέση του ίδιου οργανωτικού επιπέδου και με παρόμοιες απαιτήσεις ικανοτήτων, όταν η εργασία μιας θέσης δεν κινητοποιεί πια

Μετακινήσεις Στελεχών + Μείωση ανίας Αύξηση παρακίνησης μέσα από τη διαφοροποίηση των εργασιών Αύξηση ευελιξίας όσον αφορά την αξιοποίηση στελεχών, την αλλαγή, την κάλυψη οργανωτικών κενών - Αύξηση κόστους εκπαίδευσης Μείωση παραγωγικότητας (για ένα αρχικό διάστημα) Ανάγκη προσαρμογής μελών ομάδας και προϊσταμένου στο νεοεισερχόμενο Αποθάρρυνση φιλοδοξιών

Διεύρυνση Εργασίας Αύξηση του αριθμού και της ποικιλίας των καθηκόντων ενός εργαζόμενου Τα αποτελέσματα δεν είναι εντυπωσιακά όσον αφορά τη βελτίωση του βαθμού ικανοποίησης από την εργασία.

Εμπλουτισμός Εργασίας Κάθετη επέκταση του περιεχομένου της εργασίας: Αύξηση του βαθμού ελέγχου του εργαζόμενου στο σχεδιασμό και την αξιολόγηση της εργασίας Αύξηση της ανεξαρτησίας και υπευθυνότητας του εργαζομένου.

Η επίδραση της Τεχνολογίας στο Σχεδιασμό της Εργασίας Ολική Ποιότητα και Συνεχής Βελτίωση Αναδιοργάνωση Διεργασιών Ευέλικτα Συστήματα Παραγωγής Βαθμιαία «Έκλειψη» Εργασιών

ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Αναγνώριση των εργασιών που πρόκειται να αναλυθούν. Συνεντεύξεις. Συνεδριάσεις ειδικών με τους άμεσα εμπλεκόμενους με την εργασία. Ανάπτυξη μέσου συλλογής πληροφοριών (π.χ. ερωτηματολογίου) για την ανάλυση της εργασίας. Αποστολή και συμπλήρωση ερωτηματολογίου. Χρήση εντύπου καταγραφής των πρακτικών της εργασίας από τον ίδιο τον εργαζόμενο.

ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Συλλογή και αξιολόγηση των πληροφοριών. Παρατήρηση της εργασίας κατά την εκτέλεσή της. Συνδυασμοί των ανωτέρω ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ: Στην πλήρη και άρτια ενημέρωση των εργαζομένων. Στην ενημέρωση σχετικά με τους στόχους και επιδιώξεις του τμήματος ή διεύθυνσης στην οποία γίνεται η συλλογή των πληροφοριών.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Κατάσταση ανάλυσης εργασίας (στοιχεία σχετικά με το πότε έγινε για τελευταία φορά καταγραφή στοιχείων ανάλυσης εργασίας). Αναγνώριση της εργασίας (στοιχεία σχετικά με το τμήμα της εταιρείας και τον προϊστάμενο της εργασίας). Σύντομη περίληψη της εργασίας. Καθήκοντα (αναφέρονται τα κύρια καθώς και δευτερεύοντα καθήκοντα στα οποία αναφέρεται η εργασία. Ποσοστά απασχόλησης για κάθε καθήκον. Πρότυπα. Εκπαίδευση που απαιτείται για την εκτέλεση της εργασίας).

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Υπευθυνότητες (καταγραφή των υπευθυνοτήτων που συνεπάγεται η εκτέλεση της εργασίας με ταυτόχρονη διαφοροποίηση μεταξύ σημαντικών και λιγότερο σημαντικών υπευθυνοτήτων). Ανθρώπινα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την εκτέλεση της εργασίας (περιλαμβάνει φυσικά χαρακτηριστικά, εμπειρία, και εκπαίδευση). Συνθήκες εργασίας (καταγραφή φυσικών παραμέτρων του εργασιακού περιβάλλοντος καθώς και άλλων συνθηκών που επικρατούν κατά την εκτέλεση της εργασίας).

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Θέματα ασφάλειας και υγιεινής της εργασίας (κίνδυνοι που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την εκτέλεση της εργασίας καθώς και εκπαίδευση ή χρήση εξοπλισμού που απαιτείται για τη διασφάλιση της ασφάλειας). Πρότυπα απόδοσης (πώς μετράται η απόδοση και ποιοι είναι οι παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στην αποτελεσματική εκτέλεση της εργασίας). Διάφορα άλλα σχόλια (συνήθως χρησιμοποιείται για την καταγραφή πληροφοριών που δεν έχουν καταγραφεί στις προηγούμενες ενότητες).

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Χρησιμοποιούνται διότι συμβάλλουν στη συστηματοποίηση της διαδικασίας συλλογής πληροφοριών. Συμβάλλουν στην αναγνώριση ομοιοτήτων μεταξύ εργασιών. Περιέχουν ευρύτερες πληροφορίες σχετικά με την εργασία και το περιβάλλον της. Περιλαμβάνουν: καθήκοντα, υπευθυνότητες, απαιτούμενες ικανότητες, πρότυπα απόδοσης. Πρότυπα ερωτηματολόγια: (1) Position Analysis Questionnaire (2) Job Element Inventory.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Προετοιμασία για την ανάλυση της εργασίας Γενική εξοικείωση με τον οργανισμό και το είδος της εργασίας Αναγνώριση Εργασίας Ανάπτυξη ερωτηματολογίου Συλλογή πληροφοριών Συλλογή πληροφοριών για την ανάλυση της εργασίας Εφαρμογές: Περιγραφή εργασίας Προδιαγραφές εργασίας Πρότυπα εργασίας Εφαρμογές της πληροφορίας για την ανάλυση της εργασίας Επιπρόσθετα στο Πληροφοριακό σύστημα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Σε κάθε οργανισμό υπάρχουν τυποποιημένες φόρμες περιγραφής της εργασίας. Η φόρμα μπορεί να πάρει δύο μορφές : Αφηγηματικό κείμενο Ανάλυση της περιγραφής σε υποκατηγορίες Η περιγραφή για την αναγνώριση μιας εργασίας περιέχει τις εξής πληροφορίες : Ημερομηνία 4. Βαθμός εργασίας Προσωπικά στοιχεία 5. Προϊστάμενος Θέση εργασίας 6. Κατάσταση

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Περίληψη της εργασίας και καθήκοντα Είναι περιληπτικό κείμενο όπου παρουσιάζεται: Το είδος της εργασίας Ο τρόπος εκτέλεσης της Η δικαιολόγηση του τρόπου Τα επιμέρους καθήκοντα της εργασίας (επιμέρους δραστηριότητες, απόδοση, υπευθυνότητες)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Συνθήκες εργασίας Λεπτομέρειες για το εργασιακό περιβάλλον: Ώρες εργασίας Υγιεινή και ασφάλεια Απαιτήσεις σε ταξίδια Εγκρίσεις Αφορά την έγκριση των πληροφοριών που παρέχονται στην συμπληρωμένη φόρμα Περιγραφής της Εργασίας

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Περιέχει πληροφορίες για : Τις απαιτήσεις της εργασίας από τον εργαζόμενο Τις ικανότητες που απαιτούνται για την διεξαγωγή της Περιγράφει το προφίλ των χαρακτηριστικών που πρέπει να έχει κάποιος για την εκτέλεση της εργασίας σε επίπεδο : Εμπειρίας 3. Εκπαίδευσης 2. Μόρφωσης 4. Φυσικών και πνευματικών ικανοτήτων

ΠΡΟΤΥΠΑ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Τα πρότυπα εξυπηρετούν δύο λειτουργίες: 1. Θα αποτελέσουν τους στόχους των εργαζομένων : Κίνητρα Εργασιακή ικανοποίηση Αυτοπραγμάτωση - Συναγωνισμός 2. Γίνονται κριτήρια με τα οποία μετρείται η απόδοση της εργασίας

ΣΥΣΤΕΜΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Οργανωσιακά στοιχεία Περιβαλλοντικά Στοιχεία συμπεριφοράς ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ Παραγωγική εργασία Σχεδιασμός εργασίας Ανάδραση ΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ