Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων

2 Περιεχόμενα μαθήματος 1/2 Βασικές έννοιες Ορισμός επιχείρησης Ορισμός Μάνατζμεντ Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ρόλοι και Κατηγορίες Μάνατζερς Διοικητικές ικανότητες Ιστορική αναδρομή Προγραμματισμός Όραμα – Αποστολή – Στόχοι Διαδικασία Προγραμματισμού Διοίκηση μέσω στόχων Κάρτα ισόρροπης ανάπτυξης Τύποι στρατηγικών 2

3 Περιεχόμενα μαθήματος 2/2 Οργάνωση Εισαγωγή στην έννοια Βασικές αρχές οργάνωσης Σχεδιασμός Θέσεων Εργασίας Εύρος διοίκησης και Ιεραρχικά Επίπεδα Σχεδιασμός τμημάτων Μορφές Τμηματοποίησης Παρακίνηση - Ηγεσία Βασικές έννοιες Τεχνικές παρακίνησης Θεωρίες ηγεσίας Στιλ ηγεσίας Έλεγχος Έννοια και διαδικασία του ελέγχου Επίπεδα και τύποι ελέγχου Μέθοδοι ελέγχου Αρχές αποτελεσματικού ελέγχου 3

4 Ορισμός είναι η διαδικασία με την οποία οι μάνατζερς παρακολουθούν, μετρούν, συγκρίνουν όλα όσα γίνονται μέσα στην επιχείρηση και προβαίνουν σε ενέργειες ώστε να τα προσαρμόσουν στα σχέδια που έχουν εκπονηθεί και τους στόχους που έχουν τεθεί 4

5 Σκοπός του ελέγχου να δώσει πληροφορίες / στοιχεία ώστε η επιχείρηση να προσαρμοσθεί στις αλλαγές του περιβάλλοντος –εσωτερικού και εξωτερικού. να εντοπισθεί το σύνολο των επιμέρους λαθών, που γίνονται σε κάθε ενέργεια και σε κάθε τμήμα της επιχείρησης, ώστε να μειωθεί ή και να προληφθεί ακόμη το συνολικό αθροιστικό λάθος, το οποίο θα είναι καθοριστικό για την επίτευξη των στόχων να αντιμετωπισθεί η πολυπλοκότητα στην κάθε επιχείρηση να μειωθεί το κόστος για κάθε δραστηριότητα να βελτιωθεί η ποιότητα της εκροής 5

6 Διαδικασία Ελέγχου Καθορισμός Προτύπων Μέτρηση απόδοσης Απόφαση Σύγκριση απόδοσης με πρότυπα Διατήρηση παρούσας κατάστασης Αλλαγή προτύπων Διόρθωση απόκλισης 6

7 Επίπεδα ελέγχου Στρατηγικός Έλεγχος Διαχειριστικός Έλεγχος Επιχειρησιακός / Λειτουργικός Έλεγχος Ανώτατο επίπεδο Μεσαίο επίπεδο Κατώτερο επίπεδο 7

8 Τύποι Ελέγχου ΕισροέςΔιεργασίες Παραγωγής Εκροές Προληπτικός Έλεγχος Έλεγχος Διεργασιών Έλεγχος εκροών Προλαβαίνει προβλήματα Εντοπίζει & διορθώνει προβλήματα στις διεργασίες παραγωγής Εντοπίζει & διορθώνει προβλήματα στο τελικό προϊόν ή στόχο 8

9 Μέθοδοι Ελέγχου Στον τομέα παραγωγής Έλεγχοι διεργασιών, αφορούν τη διεργασία παραγωγής και τη λειτουργία και αξιοποίηση μηχανών και εγκαταστάσεων. Έλεγχοι παραγωγικής ικανότητας, για να προβλεφθεί πόση παραγωγική ικανότητα χρειάζεται, που και πότε και πώς αξιοποιείται η τωρινή παραγωγική ικανότητα. Έλεγχοι αποθεμάτων, για τη μείωση του κόστους αποθήκευσης, τελικών προϊόντων και α υλών, του κόστους παραγγελιών, και για τον υπολογισμό της άριστης ποσότητας για να ανταποκρίνεται στη ζήτηση, κ.α Έλεγχοι ποιότητας, οι οποίοι αφορούν την τήρηση των προδιαγραφών για το προϊόν και για τις διαδικασίες παραγωγής. 9

10 Μέθοδοι Ελέγχου Στον χρηματοοικονομικό τομέα Προϋπολογισμός Χρηματοοικονομική ανάλυση Στον τομέα πελατών Στον τομέα Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων Στον τομέα του Μάρκετινγκ Σε επίπεδο εταιρικής ή οργανωσιακής απόδοσης 10

11 Αιτίες αντίδρασης στον Ελεγχο Ατομικά χαρακτηριστικά Εύρος της ζώνης αδιαφορίας Επίπεδο αυτοεκτίμησης και αυτοσεβασμού Αντίληψη του δικαιώματος της ιδιωτικής ζωής / χώρου Υπερβολικός έλεγχος Επίκεντρο (ελέγχου) προσωπικότητας Αλληλοσυγκρουόμενοι στόχοι Περιορισμός της εξουσίας και δύναμης Έμφαση στα ποσοτικά δεδομένα Γραφειοκρατική αντιμετώπιση αποκλίσεων / λαθών 11

12 Μορφές αντίδρασης στον Έλεγχο Περιορισμένο ενδιαφέρον Καθυστερημένη αντίδραση, στα προβλήματα Προσπάθειες εξαπάτησης του «συστήματος» Πρόκληση δολιοφθορών Παροχή ανακριβών και ανεπίκαιρων πληροφοριών Γραφειοπαθολογία Αρνητική στάση και συμπεριφορά: Κλοπή Μειωμένη διάθεση για συμμετοχή και ανάληψη πρωτοβουλιών Επιθετικότητα και εκδηλώσεις βίας 12


Κατέβασμα ppt "Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google