Πανεπιστήμιο Αιγαίου Ta μικρά Ολιγοθέσια Σχολεία και η Ψηφιακή Εποχή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογερμανική Αγωγή
Advertisements

Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
‘’Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την Κατάρτιση και Εκπαίδευση Ενηλίκων’’ ( Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 2011/ C372 / 01 ) Αθήνα,8 και 9 Ιουλίου 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
Από τη ΜΟΥΣΑ, στο ΔΙΑ και στα ΦΤΕΡΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
Πως θα αξιοποιήσετε περαιτέρω τις eTwinning συνεργασίες σας.
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η ευρυζωνικότητα στην υπηρεσία της εκπαίδευσης στις απομακρυσμένες περιοχές Εργαστηριακή συνεδρία χρηστών δορυφορικής ευρυζωνικότητας Ελληνογερμανική Αγωγή,
Ασύρματα δίκτυα στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» ΑΒΕΡΚΙΟΣ ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ ΕΥΔ ΕΠ Κοινωνία της Πληροφορίας Αθήνα,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
DAF Ευρωπαϊκό Δίκτυο Γερμανικά ως Ξένη Γλώσσα Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» Αθήνα 13 Μαρτίου Μαρτίου.
Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Χαράλαμπος Κιουρτσίδης ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΑ/ΠΕΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜAKEΔΟΝΙΑΣ 4 η Προγραμματική Περίοδος Κοινωνία της Πληροφορίας.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
O πρώτος χρόνος της δράσης eTwinning
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Η δραστηριότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Inspiring Science Education ( προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Ελληνογερμανική Αγωγή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Αιγαίου Ta μικρά Ολιγοθέσια Σχολεία και η Ψηφιακή Εποχή Κώστας Τσολακίδης

Περιεχόμενα Ολιγοθέσιο Σχολείο - Τι είναι? Τι έχουμε κάνει – Δραστηριότητες! Τι πετύχαμε - Συμπεράσματα!

1. Ολιγοθέσιο Σχολείο - Τι είναι? 1. Ολιγοθέσιο Σχολείο - Τι είναι? Αγροτικές περιοχές Πρωτογενής Τομέας Απομακρυσμένες Απομονωμένες Μικρό πληθυσμό Έλλειψη πόρων Χαμηλός ρυθμός ανάπτυξης Λιγοστές δυνατότητες απασχόλησης Έλλειψη υποδομών σε: Περίθαλψη Εκπαίδευση Ψυχαγωγία 14

Αγροτικά – ολιγοθέσια σχολεία Ορισμός Λύση ανάγκης Εκπαιδευτικό πρότυπο Μειονεκτήματα Το αναλυτικό πρόγραμμα δεν είναι σχεδιασμένο για τα Ολ. Σχολεία Οι δάσκαλοι δεν προτιμούν τα Ο.Σ. Οι δάσκαλοι κάνουν μια πολυδιάστατη εργασία Υπάρχει μόνιμη έλλειψη χρόνου για τον δάσκαλο Έλλειψη άμιλλας στην σχολική κοινότητα Πλεονεκτήματα Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτομάθησης Καλές σχέσεις των μαθητών με τον δάσκαλο Ευκολία στην ανάληψη εναλλακτικών παιδαγωγικών μεθόδων Γρήγορη και αποτελεσματική κοινωνικοποίηση των μαθητών Ισχυροί δεσμοί του σχολείου με την τοπική κοινωνία

Αριθμός των Δημοτικών Σχολείων στην Ελλάδα 1959 1979 1989 1999 2005 Σύνολο 8,956 8,990 7,493 6,338 5,675 Ολιγοθέσια 7,275 6,356 4,417 2,958 2,400 Ο αριθμός των ολιγοθέσιων σχολείων λέει την ιστορία των αγροτικών περιοχών, των μεγάλων πόλεων, της υπογεννητικότητας αλλά και της ελληνικής μετανάστευσης στο εξωτερικό Ολιγοθέσια σχολεία δεν βρίσκονται μόνο στην Ελλάδα Στην Ευρώπη, στην Λατινική Αμερική, Στην νοτιοανατολική Ασία, Στην Αφρική Σε όλο τον κόσμο

Ο ρόλος των ολιγοθέσιων σχολείων στις αγροτικές περιοχές Εκπαιδευτικός Πολιτισμικός Κοινωνικός Αναπτυξιακός Τα ολιγοθέσια σχολεία είναι σαν την περιοχή που λειτουργούν: Δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι γύρω αλλά έχεις πολλούς φίλους

Ο εκπαιδευτικός ρόλος των ολιγοθέσιων σχολείων Μετάδοση της Γνώσης Συζητήσιμη Χρησιμοποιούνται νέες μέθοδοι Συνεργατική μάθηση Χρήση της πληροφορικής Διαθεματική προσέγγιση Κοινωνικοποίηση Το περιβάλλον αυτών των σχολείων προάγει την κοινωνικοποίηση Συνύπαρξη και συνεργασία διαφόρων ηλικιών Προετοιμασία των μαθητών για την ζωή Παρέχει δεξιότητες Προετοιμάζει τους μαθητές να γίνουν ενεργοί πολίτες

Ο πολιτισμικός και ο κοινωνικός ρόλος των ολ. Σχολείων Συνεργασία με την τοπική κοινωνία σε εκπαιδευτικά προγράμματα που προάγουν τον τοπικό πολιτισμό, την τέχνη, την επιχειρηματικότητα και ενεργοποιούν τον πολίτη. Ανάπτυξη και διάδοση νέων ιδεών πέραν από στερεότυπα όπως το περιβάλλον, το φύλο και θέματα ρατσισμού. Ανάπτυξη κουλτούρας για την πληροφορική Συμμετοχή σε διάφορες πολιτισμικές δράσεις

Ο ρόλος των ολιγοθέσιων σχολείων στην ανάπτυξη Βελτιώνει την ποιότητα του μελλοντικού ανθρώπινου κεφαλαίου και συνεπώς την παραγωγικότητα του μελλοντικού εργατικού δυναμικού Αύξηση του πνευματικού κεφαλαίου στην περιοχή Διατηρεί τον μόνιμο πληθυσμό στην περιοχή Παρέχει δυνατότητες εκπαίδευσης στην δια βίου εκπαίδευση Προάγει τη αειφόρο ανάπτυξη

Αγροτικά ολιγοθέσια σχολία και ανάπτυξη των αγροτικών περιοχών Ήδη πραγματοποιούνται τέτοιες δραστηριότητες σε πολλά σχολεία Εκπαιδευτικά σεμινάρια για ενήλικες Θεατρικά έργα με την συμμετοχή των κατοίκων Αθλητικές δραστηριότητες Εκπαίδευση στην πληροφορική Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα για περιβάλλον, πολιτισμό κλπ.

3. Τι έχουμε κάνει – Δραστηριότητες!

Πιστεύουμε ότι η πληροφορική βοηθάει στην εκπαίδευση και ότι η εκπαίδευση είναι μοχλός ανάπτυξης Η δημιουργία κουλτούρας για την Πληροφορική και η πιλοτική εφαρμογή ειδικών δράσεων αποτέλεσε αντικείμενο πολλών προγραμμάτων Στην αρχή επρόκειτο για μερικές ενθουσιώδεις πρωτοβουλίες. Αργότερα προχωρήσαμε σε μεγαλύτερα προγράμματα με διεθνείς συνεργασίες

ΤΗΛΟΣ 1998 -1999 Τα πρώτα μαθήματα από απόσταση στην Ελλάδα! ΤΗΛΟΣ 1998 -1999 Τα πρώτα μαθήματα από απόσταση στην Ελλάδα! Διδασκαλία στο Γυμνάσιο Τήλου από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στην Ρόδο μέσω Ιντερνετ με άδεια από το Υπουργείο Παιδείας και έγκριση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

www.rhodes.aegean.gr/sxedia ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑ Σχολικός Εκπαιδευτικός Δικτυακός Ιστός Αιγαίου ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Τηλεματική στα δημοτικά σχολεία των μικρών νησιών του Αιγαίου 86 Υπολογιστές 46 Δημοτικά Σχολεία 32 νησιά Εκπαίδευση, Εκπαιδευτικό Υλικό, Από Απόσταση Εκπαίδευση, Από Απόσταση Υποστήριξη, Διαγωνισμοί www.rhodes.aegean.gr/sxedia

www.rhodes.aegean.gr/muse ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ MUSE - ΜΟΥΣΑ MUltigrade School Education Από Απόσταση Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών σε Ολιγοθέσια Σχολεία στην Ευρώπη – Comenius 2.1 Πανεπιστήμιο Αιγαίου University of London (Βρετανία) University of Cadiz (Ισπανία) University of Juvaskyla (Φινλανδία) Ελληνογερμανική Αγωγή Δημ. Σχ.Σαλάκου Δημ.Σχ. Tarifa (Ισπανία) Δημ.Σχ. Vinturi Tastulan (Φινλανδία) Δημ. Σχ. Veiko (Φινλανδία) www.rhodes.aegean.gr/muse

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΣ Δικτυακός Ιστός Απομακρυσμένων Σχολείων Επιμόρφωση δασκάλων που εργάζονται σε ολιγοθέσια σχολεία με μεθόδους από απόσταση εκπαίδευσης χρησιμοποιώντας τον Ελληνικό δορυφόρο Hellas-Sat

YΠOYPΓEIO ANAΠTYΞHΣ ΓENIKH ΓPAMMATEIA EPEYNAΣ & TEXNOΛOΓIAΣ Ηλεκτρονική μάθηση OTE HELLAS SAT INTRACOM Πανεπιστήμιο Αιγαίου Ελληνογερμανική Αγωγή Q-PLAN

http://www.dias.ea.gr/ Δημοτικά, Ολιγοθέσια Σχολεία που συνεργάζονται Σαλάκου Ρόδου, Πυλών Καρπάθου, Αιγιάλης Αμοργού, Χώρας Σφακίων, Κυπαρισσίας Μεσσηνίας, Αργύρι Καρδίτσας, Μεγάρχη Άρτας, Μεσοβούνι Κεφαλονιάς, Μονοδένδρι Ζαγορίου Πύργος Ορεστιάδας

Σχολεία – Συνεργάτες στο πρόγραμμα ΔΙΑΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ NEMED Οι Εταίροι University of Aegean -GR (Συντονιστής) NETWORK OF MULTIGRADE EDUCATION ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - Comenius 3 Οι Εταίροι University of Aegean -GR (Συντονιστής) Ellhnogermaniki Agogi -GR University of London -UK University of Tampere -FI University of Barcelona -ES University of Lisbon -PT University of Cyprus -CY University of Lecce -IT University Polytechnic of Buchares -RO University Eotvos Lorand -HU Europ.Distance and E-learning Network - EDEN -HU ORIENTE Network -AT

NEMED: ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ http://www.nemed-project.org/

Απομακρυσμένων κοινωνιών σε όλο τον κόσμο RURAL WINGS “ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ” Από Απόσταση Εκπαίδευση με χρήση δορυφόρου, του:  Νοσηλευτικού προσωπικού  Εκπαιδευτικού προσωπικού  Προσωπικού Τοπικής . Αυτοδιοίκησης Απομακρυσμένων κοινωνιών σε όλο τον κόσμο

26 εταίροι από όλο τον κόσμο Εκπαίδευση στο σχολείο Εκπαίδευση στη δουλειά Εκπαίδευση στο σπίτι

ΕΡΑ Ρόδου Βοήθημα διδασκαλίας από το Ραδιόφωνο Τρόποι Επικοινωνίας INTERNET ΕΡΑ Ρόδου Σχολείο Τρόποι Επικοινωνίας 1. Ραδιόφωνο 2. Τηλέφωνο/ Κινητό Τηλ. 3. Internet Πανεπιστήμιο

Εκπαιδευτική Δικτυακή Πύλη για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Πανεπιστήμιο Αιγαίου Ίδρυμα Μποδοσάκη World Wide Fund www.env-edu.gr

4. Τι πετύχαμε - Συμπεράσματα!

5. Οι τάσεις Με δεδομένη την σύγχρονη τάση της αστυφιλίας, που κρατάει ακόμα, σίγουρα θα υπάρξει μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των αγροτικών - ολιγοθέσιων σχολείων. Ορθή διαχείριση αυτής της μείωσης είναι δυνατόν να παράσχει η χρήση αμερόληπτης τεχνολογίας και σύγχρονης τεχνογνωσίας των εμπλεκομένων κλάδων. Τα αντικειμενικά δεδομένα μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την υλοποίηση συγκεκριμένων πολιτικών στην σύγχρονη σύνθετη πραγματικότητα.

Για την αποδοτικότερη λειτουργία των ολιγοθέσιων σχολείων απαιτείται: Θεσμοθέτηση νέου ρόλου του ολιγοθέσιου σχολείου στην Ελληνική περιφέρεια. Με νέες δραστηριότητες και προφανώς νέα μέτρα (υλικά και θεσμικά για την υλοποίησή τους) Κίνητρα για τον νέο ρόλο του δασκάλου του Ολιγ. Σχολείου Ανάπτυξη και εφαρμογή νέου εξειδικευμένου προγράμματος σπουδών για το ολιγοθέσιο σχολείο Συγγραφή ειδικών βιβλίων για τα ολ. σχολεία για την πραγματική βοήθεια του δασκάλου

Ευρεία χρήση πληροφορικής και επικοινωνιών σε μεγαλύτερο βαθμό και σε προτεραιότητα από τα άλλα σχολεία της χώρας Με την αντίληψη ότι οι απομονωμένες αγροτικές περιοχές σχηματίζουν στην ουσία κλειστά συστήματα, χρειάζεται πολύ στενή συνεργασία με όλα τα τοπικά ιδρύματα και όλες τις τοπικές αρχές Για την ανάπτυξη των περιοχών αυτών απαιτείται συνολικός σχεδιασμός στον οποίο το σχολείο θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο.

Με όλα τα παραπάνω: Μελετήσαμε την εισαγωγή της Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Μελετήσαμε μεθόδους της Από Απόσταση Εκπαίδευσης στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών Δημιουργήσαμε εκπαιδευτικό περιεχόμενο για πολλά θέματα Σχηματίσαμε στρατηγικές για την διδασκαλία από απόσταση Ερευνήσαμε την διάδοση της πληροφορικής σε απομονωμένες κοινωνίες Διδάξαμε παιδιά και μεγάλους, επαγγελματίες και αγρότες

Τι μας έμεινε - κέρδος; Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο Τι μας έμεινε - κέρδος; Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο Η μεθοδολογία για διδασκαλία με την βοήθεια της τεχνολογίας Η κουλτούρα για την πληροφορική που δημιουργήσαμε στους ανθρώπους της ελληνικής και ευρωπαϊκής περιφέρειας Η αγάπη των ανθρώπων των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της Ελλάδας που βιώνουν ότι κάποιοι επιτέλους ασχολούνται με αυτούς και τα προβλήματά τους

Όλα αυτά είναι κάτι σαν την χρήση του πυροβολικού ή των κομάντος πριν την τελική έφοδο Χτυπήσαμε την τεχνοφοβία και την άγνοια, την περιθωριοποίηση και την απομόνωση Η τελική έφοδος που είναι οι πολιτικές που υλοποιούνται από την κεντρική εξουσία άρχισε ήδη: Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, ο εξοπλισμός των σχολείων, η ραγδαία αναπτυσσόμενη ευρυζωνικότητα… Ελπίζουμε, στους στόχους της πολιτείας να μπουν και τα ολιγοθέσια σχολεία της ελληνικής περιφέρειας . . .

Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ ! ! !