e-learning, b-learning: Τάσεις και Προοπτικές Ιωάννα Φεργαδιώτου
31,5% των θέσεων απασχόλησης Απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης 34% πληθυσμού 50% των θέσεων απασχόλησης Απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 48% πληθυσμού 18% των θέσεων απασχόλησης Δυναμικό χαμηλών προσόντων 18,5% πληθυσμού Υπερ/Υποκατάρτιση Υπερ/Υποεξειδίκευση Απαξίωση Πλεόνασμα/Έλλειψη Δεξιοτήτων Προβολή 2020: Αναντιστοιχία Δεξιοτήτων (CEDEFOP)
Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Συμμετοχή LLL (Eurostat 2009)
Σχέση επιπέδου εκπαίδευσης – χρήσης internet
Τύποι εκπαίδευσης
Σχεδιασμός Προγραμμάτων Μέγεθος πληθυσμού Γεωγραφική διασποράΠεριοδικότητα εκπαιδεύσεωνΡυθμός ανανέωσης περιεχομένουΑπαίτηση για πρακτικές δεξιότητεςΧρονική ευελιξία καταρτιζομένων Επίπεδο προϋπάρχουσας γνώσης/ εμπειρίας
Υπάρχον προφίλ γνώσεων & δεξιοτήτων Επιθυμητό Προφίλ γνώσεων και δεξιοτήτων (π.χ. επαγγελματικό περίγραμμα) Διερεύνηση Εκπαιδευτικών Αναγκών Ανάγκες Κατάρτισης
Υποδομή/Μέσα Περιεχόμενο Οργάνωση Υπηρεσίας (Εκπαιδευτές, Διαχειριστές, …) Τι απαιτείται
Παράγοντες Επιτυχίας Σωστός Σχεδιασμός ανά Ομάδα- Στόχο Ευελιξία (Τόπος, Χρόνος, Ρυθμός) Αλληλεπίδραση, Ανάδραση, Εμπλοκή καταρτιζόμενου Υποστήριξη (Παιδαγωγικά, Τεχνικά, Διαδικαστικά)
•Κερδίζει έδαφος η σύγχρονη εκπαίδευση Ταχύτητα Internet •Ευνοούν τη πρόσβαση σε πηγές και την αυτομάθηση Social Tools •Εύκολα στη χρήση Authoring Tools Δεδομένα
•Ανάγκη για υψηλότερου επιπέδου δεξιότητες και εξειδίκευση •Στροφή προς τριτογενή τομέα •Ανάγκη εκπαίδευσης προσωπικού / πελατών (Portals, …) Αγορά Εργασίας •Βασική διαδικασία της επιχείρησης •Συνεχής και όχι αποσπασματική •Ολοκλήρωση συστημάτων Εκπαίδευση •Όχι ένα στατικό “σετ” •Συνδέονται με την απόδοση των εργαζομένων (πρόσληψη, κατάρτιση, απόδοση, αμοιβή) Δεξιότητες •Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτομάθησης, αναζήτησης και αξιολόγησης των πληροφοριών •Ανάπτυξη multimedia βιβλιοθηκών/mobile περιεχομένου Περιεχόμενο Τάσεις
•Μονόδρομος για εκπαίδευση σε νέα προϊόντα, νέες ανάγκες, διάχυση πληροφορίας και καλών πρακτικών και σε μικρότερες εταιρίες, •Αdaptive learning, Standards E-learning •Open Source (αλλά και Open Content, Προσομοιώσεις, Παιχνίδια) Υποδομή •Κοινωνική διάσταση της μάθησης, διαμοίραση πηγών, διαχείριση γνώσης, αξιοποίηση στελεχών Web 2.0 Τάσεις (2)
ΑΒΓ