αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Επιμορφωτική Συνάντηση
Ανάπτυξη και Εφαρμογή Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Η γραφική ε π ικοινωνία στο Αναλυτικό π ρόγραμμα Μάντολε Ειρήνη Σύμβουλος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ελένη Πανάγου Περτούλι 23 /3/ 11

αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης» Το Περιβάλλον και η Υγεία αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»

Α. Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η Π.Ε. είναι η εκπαιδευτική διαδικασία που οδηγεί στην αναγνώριση αξιών, διασαφήνιση εννοιών, ανάπτυξη ικανοτήτων και στάσεων που είναι απαραίτητες για τη συσχέτιση ανθρώπου, πολιτισμού και φυσικού περιβάλλοντος.

ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Η έννοια του περιβάλλοντος στην Π.Ε. αντιμετωπίζεται με την ολιστική του διάσταση και περιλαμβάνει: Φυσικό περιβάλλον Τεχνητό ή Δομημένο Κοινωνικό Ιστορικό

Β. ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και ορθή χρήση της τεχνολογίας. Προσανατολισμός στη μελέτη πρόληψης ή επίλυσης περιβαλλοντικών θεμάτων/προβλημάτων Διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση του θέματος/προβλήματος Δραστηριοποίηση σε τοπικό επίπεδο με στόχο μακροχρόνια αποτελέσματα σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Ανάδειξη συνεργασίας, καλλιέργειας αξιών και δημιουργίας νέων προτύπων, στάσεων και συμπεριφορών ατόμων, ομάδων και κοινωνίας απέναντι στο περιβάλλον Ίσες ευκαιρίες για την οικοδόμηση γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων, αξιών και στάσεων που απαιτούνται για την προστασία του Περιβάλλοντος Έμφαση στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών με συζήτηση, έρευνα, κριτική και δημιουργική επεξεργασία και δράση

8. Εστίαση της προσοχής στην αειφόρο ανάπτυξη του περιβάλλοντος 9. Απόκτηση γνωστικού υπόβαθρου για να αντιληφθούν τις μεγάλες κλιματικές αλλαγές και τα τεράστια οικολογικά προβλήματα και ζητήματα που απειλούν τον πλανήτη. 10. Απόκτηση αξιακού προσανατολισμού ώστε αύριο… να συμβάλουν στην εξάλειψη προβλημάτων όπως: φτώχεια, πείνα, ανεργία, εγκληματικότητα, ανθρώπινη εκμετάλλευση, μεταδοτικές ασθένειες…

Γ. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ Π.Ε. Ευαισθητοποίηση 2.Κατανόηση 3.Συνειδητοποίηση

Δ . ΣΤΟΧΟΙ Γνωστικοί Επιστημονικοί Συμμετοχικοί Κοινωνικοί Αισθητικοί Αυτομορφωτικοί

Ε. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Μέθοδος project Eπίλυση προβλήματος Μελέτη πεδίου

Μέθοδος project Επιλογή του θέματος Καθορισμός στόχων Σχεδιασμός της εργασίας και συγκρότηση ομάδων Υλοποίηση της εργασίας σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο Συζήτηση των αποτελεσμάτων και προγραμματισμός λήψης μέτρων Σύνθεση-Παρουσίαση Αξιολόγηση

Επίλυση προβλήματος Εντοπισμός και διερεύνηση του προβλήματος/ζητήματος Καθορισμός στόχων για την επίλυσή του Συλλογή πληροφοριών Προσδιορισμός των εναλλακτικών λύσεων Διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων Επιλογή της κατάλληλης λύσης σύμφωνα με τις αρχές της αειφορίας Συγκρότηση σχεδίου δράσης και υλοποίησή της Αξιολόγηση της διαδικασίας

Μελέτη πεδίου Προετοιμασία του εκπαιδευτικού Προετοιμασία μαθητών Εργασία στο πεδίο Εργασία στην τάξη

Διδακτικές Στρατηγικές Περιβαλλοντικά μονοπάτια Πειραματική μέθοδος Πνευματική διέγερση Παιχνίδι ρόλων Δραματοποίηση Αντιπαράθεση απόψεων Παιχνίδια προσομοίωσης Κατασκευή εννοιολογικού χάρτη/χάρτη ιδεών Έρευνα με υποβολή ερωτήσεων Ανάλυση και μελέτη μιας χαρακτηριστικής περίπτωσης

Ενδεικτικό μεθοδολογικό πλαίσιο προγράμματος Π.Ε. Ενδεικτικό μεθοδολογικό πλαίσιο προγράμματος Π.Ε. Επιλογή θέματος Επισήμανση του θέματος-ζητήματος Διατύπωση σκοπών και στόχων Χρονοδιάγραμμα Μέθοδος-Υλικά Διδακτικές ενέργειες Σύνθεση εργασίας Παρουσίαση εργασίας Αξιολόγηση Κοινοποίηση

Κατά την υλοποίηση του προγράμματος: Επισκέψεις περιβαλλοντικών ομάδων στα ΚΠΕ Παρακολούθηση προγραμμάτων των ΚΠΕ Συμμετοχή σε Θεματικά Δίκτυα

Οικονομική Ενίσχυση Προγραμμάτων Από το ΥΠΔΒΜΘ 2. Από Σχολική Επιτροπή ή Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 3. Από το Δήμο ή άλλο φορέα 4. Από ιδιώτες χορηγούς

Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δεν είναι ένα ακόμα μάθημα στην τάξη Είναι όμως :

Συνεργασία

Ομαδικότητα

Παιχνίδι

Έρευνα

Εργασίες Πεδίου

Συναντήσεις με ειδικούς Συναντήσεις με ειδικούς

Επισκέψεις

Το σημερινό σχολείο οφείλει: Να διαμορφώσει συνειδητούς πολίτες Με γνώσεις, ευαισθησίες, φαντασία Έτοιμους να προτείνουν λύσεις Να μετέχουν στη λήψη και εκτέλεση αποφάσεων Και όχι μόνο να σέβονται, αλλά και να δίνουν αγώνες για το Παγκόσμιο Περιβάλλον

Ν΄αγαπάς την ευθύνη. Να λες, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη Γη Ν΄αγαπάς την ευθύνη. Να λες, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη Γη. Αν δεν σωθεί, εγώ φταίω. Νίκος Καζαντζάκης Ευχαριστώ