Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Web 2.0 Διαδίκτυο: Ο Προσωπικός μας Υπολογιστής
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση Οι θέσεις της ΕΤΠΕ για το Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Υπάρχουσα κατάσταση και προοπτικές για το μέλλον Ερευνητικό.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σενάριο.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Δημιουργία σεναρίου.
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1
Εκπαιδευτικά λογισμικά
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Εκπαιδευτικά λογισμικά ή μαθησιακά – εκπαιδευτικά περιβάλλοντα; Κατηγοριοποίηση ως προς τι; - Ως προς το ποιος είναι ο μαθητής και ποιος ο διδάσκοντας (μαθητοεντρικό – δασκαλοκεντικό) - Ως προς τον τρόπο που χρησιμοποιείται - Ως προς το περιβάλλον διεπαφής (δηλ. προς τον τρόπο που είναι δομημένο το ίδιο το λογισμικό) Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Με βάση το ποιος είναι ο μαθητής και ποιος ο διδάσκοντας (μαθητοεντρικό – δασκαλοκεντικό): Λογισμικά στα οποία το πληροφορικό σύστημα λειτουργεί ως «δάσκαλος» ως «μαθητής» ως «συνεργάτης» του μαθητή ή ως εργαλείο μάθησης. Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Με βάση την ακολουθούμενη διδακτική σχεδίαση: Συστήματα καθοδηγούμενης από τους υπολογιστές διδασκαλίας: εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) και συστήματα καθοδήγησης (tutorials) ή επίλυσης προβλημάτων. Περιβάλλοντα μάθησης μέσω καθοδηγούμενης ανακάλυψης και διερεύνησης (discovery and explanatory learning), κατά κανόνα ανοικτού τύπου. Περιβάλλοντα έκφρασης και αναζήτησης πληροφορίας, επικοινωνίας και συνεργασίας, κατά κανόνα λογισμικά γενικής χρήσης, εφαρμογές διαδικτύου. Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Με βάση το περιβάλλον διεπαφής με το χρήστη: Ανοιχτά περιβάλλοντα (παραμετροποιούνται, προσαρμόζονται εύκολα από τους χρήστες ή περιβάλλοντα ευρείας χρήσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία) Κλειστά περιβάλλοντα Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Συστήματα Καθοθοδήγησης και Διδασκαλίας Χαρακτηρίζονται από τη γραμμική διάταξη του γνωστικού αντικειμένου. Υποστηρίζουν το μοντέλο μεταφοράς γνώσης. Έχουν τη μορφή Ηλεκτρονικού βιβλίου ή του λογισμικού πολυμέσων. Εκπαιδευτικά παιχνίδια. Η χρήση των περιβαλλόντων αυτών προϋποθέτει την επιδίωξη κι εξασφάλιση της μαθητικής προσοχής. Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) Βιβλίο ασκήσεων άνευ διδασκάλου Ανατροφοδότηση από το πρόγραμμα Καταγραφή της επίδοσης Κομμάτια διδαγμένης ύλης Παροχή ενισχυτών στον μαθητή. Περιορισμός της αυτονομίας του μαθητή Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα Σεβασμός στον ατομικό ρυθμό μάθησης. Νομιμοποιείται το μαθητικό σφάλμα σε μια διαδικασία δοκιμής και πλάνης. Άμεση αξιολόγηση των αντιδράσεων του μαθητή. Παρέχονται κίνητρα για επιτυχία ακόμη και στους αδύναμους μαθητές ενισχύοντας την αυτοεκτίμησή τους. Διευκολύνεται η εξατομικευμένη διδασκαλία ιδιαίτερα ωφέλιμη σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Ενασχόληση των μαθητών με χαμηλού επιπέδου γνωστικές λειτουργίες και αναπαραγωγικές διαδικασίες Αφήνουν ανεκμετάλλευτο παιδαγωγικά το μαθητικό λάθος Προβλέψιμοι ενισχυτές, άσχετοι με το θέμα (π.χ. άσχετοι ήχοι). Έλλειψη μαθητικής αυτονομίας. Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Περιβάλλοντα μάθησης μέσω καθοδηγούμενης ανακάλυψης και διερεύνησης Περιβάλλοντα μάθησης μέσω καθοδηγούμενης ανακάλυψης και διερεύνησης Περιβάλλοντα προσομοίωσης. Περιβάλλοντα μοντελοποίησης. Εκπαιδευτικοί – ανοιχτοί μικρόκοσμοι. LOGO – εφαρμογές ρομποτικής Η χρήση των περιβαλλόντων αυτών προϋποθέτει την εξοικείωση του μαθητή με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και την κατάρτιση φύλλου δραστηριοτήτων από το δάσκαλο. Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα Εμπλέκουν το μαθητή σε γνωστικές δραστηριότητες υψηλού επιπέδου. Μεγιστοποιούν το μαθητικό ενδιαφέρον για μάθηση και παρατήρηση Ενισχύουν τη διαμαθητική επικοινωνία-συνεργασία Δημιουργούν αυθεντικές καταστάσεις μάθησης Προσφέρουν πολλαπλές αναπαραστάσεις του γνωστικού αντικειμένου Προϋποθέτουν την εξοικείωση του μαθητή με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή Προϋποθέτουν επαρκή γνώση του λογισμικού από τον εκπαιδευτικό Προϋποθέτουν καλή προετοιμασία για τον εκπαιδευτικό Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Περιβάλλοντα προσωπικής έκφρασης και αναζήτησης πληροφορίας, επικοινωνίας και συνεργασίας Εφαρμογές διαδικτύου (chat, forums, video conference, συστήματα συνεργατικής μάθησης Web2, εκπαιδευτικές δικτυακές πύλες) Ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, βιβλιοθήκες, μηχανές αναζήτησης. Λογισμικά γενικής χρήσης Συστήματα ανάπτυξης εφαρμογών, πολυμέσων, ιστοσελίδων Εννοιολογικοί χάρτες, λογισμικά ζωγραφικής. Η χρήση των περιβαλλόντων αυτών προϋποθέτει την εξοικείωση του μαθητή με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και την κατάρτιση φύλλου δραστηριοτήτων από το δάσκαλο. Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα Προϋποθέτουν την εφαρμογή του κατάλληλου εκπαιδευτικού σεναρίου από τον εκπαιδευτικό και καλή προετοιμασία. Μετατρέπουν το μαθητή σε εξερευνητή της γνώσης Καλλιεργούν την κριτική σκέψη στον μαθητή μέσα από την συγκριτική συνεκτίμηση κι εξάντληση των διαθέσιμων πηγών Δημιουργούν περιβάλλοντα ενεργητικής μάθησης Οπλίζουν το μαθητή με τα απαραίτητα εφόδια για την κριτική αντιμετώπιση των πηγών του διαδικτύου Καλλιεργούν το σεβασμό στην πνευματική δημιουργία του άλλου Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com

Προγράμματα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Network) Wikis Blogs Web 2.0 Services http://del.icio.us http://www.youtube.com http://www.myspace.com http://www.google.com/google-d-s/intl/el/tour1.html Τσουλής Μιλτιάδης – e-mail: mtsoulis@sch.gr & mtsoulis@gmail.com