Το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αγγλικά Δημοτικής Εκπαίδευσης
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Η Σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με το ΚΠΓ
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Σχεδιάζοντας Αναλυτικά Προγράμματα με βάση το ΕΠΣ-ΞΓ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΕΑΠ ΣΕ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ-ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Οδηγός του Εκπαιδευτικού των Ξένων Γλωσσών
Κουβαρα Βαϊα Πρανεντςη κατερινα Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗ/ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕΣΑ ΑΠο ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διονύσιος Βυθούλκας Διευθυντής-Φιλόλογος
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Το Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΟΛΟΓΙΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών.
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
1o Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Κοσμά Γεωργία
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Κυριακή, 19 Απριλίου 2015Κυριακή, 19 Απριλίου 2015Κυριακή, 19 Απριλίου 2015Κυριακή, 19 Απριλίου Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας Υπουργείο Παιδείας,
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗ Ημερίδα ΠΕΚΑΔΕ, 2 Οκτωβρίου 2010 “Getting Prepared for the New School” Β. Δενδρινού, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας &
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΑΛΕΞΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ – ΣΕΡΓΗ
Δρ ΕΛΕνη ΜανωλοποΥλου – ΣΕργη Σχολ. ΣΥμβουλος ΠΕ6
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες Β. Δενδινού Το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες Επιστημονική Υπεύθυνη: Καθ. Β. Δενδρινού Πράξη: «Νέο Σχολείο (Σχολείο 21ου Αιώνα): Πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών» κωδ. 295379 Β. Δενδρινού

ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ Εκδόσεις του ΕΠΣ-ΞΓ: Β. Δενδινού ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ Εκδόσεις του ΕΠΣ-ΞΓ: Τρέχουσα (ψηφιακή): http://digitalschool.minedu.gov.gr/ Τρέχουσα (διαδικτυακή): http://rcel.enl.uoa.gr/xenesglosses Τελική (έντυπη και ψηφιακή) μετά το πέρας της πιλοτικής εφαρμογής του κατά το σχολικό έτος 2011-12 Το ΕΠΣ-ΞΓ στο πλαίσιο της σύγχρονης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο: http://rcel.enl.uoa.gr/xenesglosses Πιλοτική εφαρμογή του ΕΠΣ-ΞΓ Οδηγός του εκπαιδευτικού για εφαρμογή του ΕΠΣ-ΞΓ Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ) Σύνδεση με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας Ευρωπαϊκή και εθνική πολιτική για την ξενόγλωσση εκπαίδευση Β. Δενδρινού

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΠΣ-ΞΓ Β. Δενδινού ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΠΣ-ΞΓ Στον εκπαιδευτικό της ξένης γλώσσας, στον οποίο δίνεται η δυνατότητα να οργανώσει το μάθημά του βάσει σαφώς ορισμένων διδακτικών στόχων. Στον (μεγαλύτερο σε ηλικία) μαθητή, στον οποίο δίνεται η δυνατότητα να αξιολογήσει τον εαυτό του βάσει σαφώς ορισμένων μαθησιακών στόχων. Στο γονιό, στον οποίο δίνεται η δυνατότητα να κατανοήσει τη δομή και τους στόχους της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης του παιδιού του στο σχολείο. Β. Δενδρινού

Β. Δενδινού Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Το ΕΠΣ-ΞΓ αποτελεί το αναγκαίο πλαίσιο αναφοράς για τη διδακτική των ξένων γλωσσών στο σχολείο. Προδιαγράφει ΤΙ αναμένεται να μπορεί να κάνει ο μαθητής και όχι ποιες δεξιότητες πρέπει να αναπτύξει Περιγράφει με λεπτομέρεια ΠΟΙΑ ‘γνώση’ πρέπει να κατακτήσει ο μαθητής κατά στάδια εκπαίδευσης, αλλά όχι ΠΩΣ (με ποιές μεθόδους/τεχνικές) θα την κατακτήσει. Β. Δενδρινού

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Β. Δενδινού ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Το ΕΠΣ-ΞΓ είναι κοινό για όλες τις ξένες γλώσσες που περιλαμβάνονται - ή μπορεί στο μέλλον να περιληφθούν - στο Εθνικό Σχολικό Πρόγραμμα Σπουδών. Είναι ενιαίο για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) και έχει αντίκρισμα και στη δια βίου μάθηση της ξένης γλώσσας. Προσδιορίζει γενικούς και επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας βάσει των οποίων μπορεί κανείς να κρίνει σε ποιό από τα έξι επίπεδα γλωσσομάθειας (σύμφωνα με την κλίμακα του ΣτΕ) βρίσκεται ο μαθητής. Β. Δενδρινού

ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ Β. Δενδινού ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΠΕΔΑ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ Α Βασικός χρήστης της γλώσσας Α1 Στοιχειώδης γνώση Α2 Βασική γνώση Β Ανεξάρτητος χρήστης της γλώσσας Β1 Μέτρια γνώση Β2 Καλή γνώση Γ Ικανός χρήστης της γλώσσας Γ1 Πολύ καλή γνώση Γ2 Άριστη γνώση Β. Δενδρινού

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Β. Δενδινού ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Καταργεί τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας κατά τάξεις και εισάγει τη διδασκαλία κατά επίπεδα γλωσσομάθειας. Έχει σχεδιαστεί για να αποτελεί εργαλείο του εκπαιδευτικού προκειμένου: ο εκπαιδευτικός να αναπτύσσει το δικό του αναλυτικό πρόγραμμα (syllabus) να οργανώνει το μάθημά του αξιοποιώντας ή δημιουργώντας εκπαιδευτικό υλικό συμπληρωματικό του σχολικού εγχειριδίου. Β. Δενδρινού

ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Β. Δενδινού ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Αντίθετα από τα προηγούμενα ΑΠΣ για τις ξένες γλώσσες, το ΕΠΣ-ΞΓ αποτελεί επιστημονικό πόνημα με συνεκτική δομή και διακριτούς, διαβαθμισμένους στόχους για τη διδασκαλία και μάθηση της ξένης γλώσσας, οι οποίοι είναι ανεξάρτητοι των εκάστοτε αποφάσεων της Πολιτείας σχετικά με το ποιές γλώσσες προσφέρονται στο σχολείο, πόσες διδακτικές ώρες προσφέρονται για κάθε γλώσσα, κ.λπ. Συνεπώς αν οι συνθήκες διδασκαλίας μιας γλώσσας αλλάξουν, το ΠΣ δεν αλλάζει. Είναι το πρώτο ΠΣ που δεν στηρίζεται αποκλειστικά στις απόψεις των ειδικών για το τί αποτελεί αντικείμενο γνώσης στην ξένη γλώσσα, αλλά ενσωματώνει εκτεταμένες αναλύσεις εμπειρικών δεδομένων έρευνας. Β. Δενδρινού

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Β. Δενδινού ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Έμφαση στη χρήση της ξένης γλώσσας, δηλ. στη λειτουργία της στα ποικίλα επικοινωνιακά περιβάλλοντα όπου χρησιμοποιείται. Η εκμάθηση της χρήσης της ξένης γλώσσας ως πρωταρχικής σημασίας παράγοντας για την ανάπτυξη του γλωσσικού και κοινωνικού γραμματισμού του μαθητή. Η εκμάθηση της χρήσης της ξένης γλώσσας ως παράγοντας για την καλλιέργεια διαπολιτισμικής επίγνωσης του μαθητή. Β. Δενδρινού

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Β. Δενδινού ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Έμφαση στην ανάπτυξη επικοινωνιακών στρατηγικών, καθώς και της ικανότητας διαμεσολάβησης (εναλλαγής γλωσσικών κωδίκων). Σύνδεση της εκμάθησης της ξένης γλώσσας με την ανάπτυξη πολυγραμματισμών, που σχετίζονται με μελέτη της χρήσης της γλώσσας στο γραπτό και προφορικό λόγο –στο πλαίσιο πολυτροπικών κειμένων. Β. Δενδρινού

ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Β. Δενδινού ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Σαφείς, περιληπτικές και αναλυτικές περιγραφές του τί θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνει ο μαθητής κατά επίπεδο γλωσσομάθειας προκειμένου να θεωρηθεί επαρκής χρήστης της ξένης γλώσσας (για το επίπεδο αυτό). Οι περιγραφές αυτές αφορούν τις επικοινωνιακές δραστηριότητες: Κατανόησης γραπτού λόγου Παραγωγής γραπτού λόγου και γραπτής διάδρασης Γραπτής διαμεσολάβησης Κατανόησης προφορικού λόγου Παραγωγής προφορικού λόγου και προφορικής διάδρασης Προφορικής διαμεσολάβησης Β. Δενδρινού

ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Β. Δενδινού ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Παράδειγμα: Περιληπτικοί Δείκτες για το Επίπεδο Α1 (στοιχειώδης γνώση) Οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση: Να κατανοούν και να παράγουν απλής δομής προτάσεις για να καλύψουν ανάγκες της καθημερινής ζωής, με λέξεις ευρείας χρήσης και τυποποιημένες εκφράσεις της καθημερινότητας. Να χαιρετούν, να συστήνονται, να δίνουν ή να ζητούν πληροφορίες για τον εαυτό τους, να ευχαριστούν, να κατονομάζουν αντικείμενα, να περιγράφουν έναν χώρο ή ένα άτομο με πολύ απλές δομές. Να κάνουν διάλογο με ομιλητές που γνωρίζουν καλά τη γλώσσα-στόχο προκειμένου να καλύψουν βασικές ανάγκες επικοινωνίας, με την προϋπόθεση ότι ο συνομιλητής τους μιλάει αργά και είναι πρόθυμος να βοηθήσει την επικοινωνία. Να αποδίδουν στην Ελληνική ένα απλό μήνυμα που είναι γραμμένο στην ξένη γλώσσα. Β. Δενδρινού

ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Β. Δενδινού ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Παράδειγμα: Αναλυτικοί Δείκτες για το Επίπεδο Α1 (στοιχειώδης γνώση) Κατανόηση γραπτού λόγου: Οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση: Να κατανοούν το νόημα ενός σύντομου, πολύ απλά δομημένου πληροφοριακού ή περιγραφικού κειμένου αυθεντικού λόγου (ανακοίνωσης, πινακίδας, καταλόγου, αφίσας, σημειώματος, ηλεκτρονικής επιστολής) που αναφέρεται σε τυπικές καταστάσεις ή ανάγκες της καθημερινής ζωής. Να εντοπίζουν συγκεκριμένες πληροφορίες σε λίστες ή σύντομα κείμενα με περιορισμένο λεξιλόγιο, απλές γραμματικές δομές και περιορισμένα προτασιακά σχήματα. Β. Δενδρινού

ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Β. Δενδινού ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Παράδειγμα: Αναλυτικοί Δείκτες για το Επίπεδο Α1 (στοιχειώδης γνώση) Κατανόηση γραπτού λόγου Οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση: Να αναγνωρίζουν αριθμούς, οικεία ονόματα (χωρών, πόλεων, γνωστών προσώπων, κ.λπ.), απλούς προσδιορισμούς χρόνου (επιρρήματα όπως «χθες», «σήμερα», «αύριο», ημερομηνίες, ώρες, κ.λπ.), τόπου (τοποθεσίες, διευθύνσεις) και ποσότητας (αριθμούς, τιμές). Να αναγνωρίζουν το περιβάλλον χρήσης τυποποιημένων εκφράσεων (λ.χ. ότι την πινακίδα «Μην πατάτε το γρασίδι» τη βρίσκουμε σε κάποιο πάρκο). Να έχουν επίγνωση απλών γλωσσικών στοιχείων που χρησιμοποιούνται για τη σύνδεση των προτάσεων (παρατακτικών συνδέσμων, επιρρημάτων). Β. Δενδρινού

ΤΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Β. Δενδινού ΤΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Καταγραφή της προβλεπόμενης γλωσσικής ύλης κατά επίπεδα γλωσσομάθειας: ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1. Γλωσσικά μέσα (Λειτουργικά και Δομικά στοιχεία) Καταγραφή της ύλης των ξενόγλωσσων διδακτικών εγχειριδίων (κυρίως των κρατικών εκδόσεων) και οργάνωση σε επίπεδα γλωσσομάθειας: ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2. Οργανόγραμμα ύλης σχολικών εγχειριδίων Β. Δενδρινού

ΤΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Β. Δενδινού ΤΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ Τα στοιχεία της ύλης που καταγράφονται και στα δύο Παραρτήματα είναι τεσσάρων κατηγοριών: επικοινωνιακοί στόχοι που μαθαίνει να επιδιώκει με τη γλώσσα ο μαθητής (π.χ. να χαιρετά, να συστήνεται) γραμματικά μέσα που μαθαίνει χρησιμοποιεί για να επικοινωνήσει (π.χ. το ρήμα είμαι, προσωπικές αντωνυμίες) θεματικά οργανωμένο λεξιλόγιο που μαθαίνει χρησιμοποιεί για να επικοινωνήσει (π.χ. ονόματα, αριθμοί) τύποι κειμένων με τους οποίους υλοποιείται η επικοινωνία (π.χ. γράμμα σε φίλο, email) Β. Δενδρινού

ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Β. Δενδινού ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Παράρτημα 2: Καταγράφονται συγκεκριμένοι συσχετισμοί μεταξύ στοιχείων ύλης (των ενοτήτων εγχειριδίων). Δηλαδή πώς: οι επικοινωνιακοί στόχοι (π.χ. να περιγράφει κάποιος τον εαυτό του) επιτυγχάνονται με συγκεκριμένα γραμματικά και λεξικά μέσα (use of to be + to have, words on body and facial features) σε ορισμένους τύπους κειμένων (π.χ. μήνυμα σε e-pal). Β. Δενδρινού

ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Β. Δενδινού ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Παράρτημα 1 Συγκεντρώνει καταλόγους των στοιχείων της «προβλεπόμενης» ύλης για να δημιουργήσει ο εκπαιδευτικός τις δικές του συνδέσεις μεταξύ των στοιχείων (επικοινωνιακοί στόχοι, γραμματικά μέσα, θεματικά οργανωμένο λεξιλόγιο και τύπους κειμένων) να οργανώσει τη δική του μαθησιακή ενότητα (ή να εμπλουτίσει την ενότητα του διδακτικού εγχειριδίου) λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της τάξης του. Β. Δενδρινού

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Β. Δενδινού ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Η διευκόλυνση της οργάνωσης του μαθήματος από τον εκπαιδευτικό, οποίος έχει πλέον πλήρη και συστηματική εποπτεία των διδακτικών στόχων που πρέπει να επιτύχει κατά επίπεδο γλωσσομάθειας και του βαθμού/τρόπου κάλυψής τους από τα εν χρήσει σχολικά εγχειρίδια. Η στάθμιση και αξιολόγηση της ύλης των σχολικών εγχειριδίων και η εξομάλυνση ασυνεχειών και προβλημάτων συστηματικότητας που αυτά παρουσιάζουν. Β. Δενδρινού

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Β. Δενδινού ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Η ενοποίηση της ύλης για τις ξένες γλώσσες και η σύνδεσή τους με τους κοινούς Δείκτες Επικοινωνιακής Επάρκειας που ορίζει το ΕΠΣ-ΞΓ. (Εντούτοις, ως προς τα Γραμματικά Μέσα θα καταρτιστούν επιπλέον ειδικοί πίνακες ύλης για κάθε γλώσσα ξεχωριστά.) Η ομαλή μετάβαση από τη διάρθρωση της ύλης των εν χρήσει σχολικών βιβλίων στη νέα διάρθρωση της ύλης κατά επίπεδα γλωσσομάθειας, όπως ορίζει το ΕΠΣ-ΞΓ. Β. Δενδρινού

Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για της Γλώσσες: Β. Δενδινού ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ Ψηφιακό σχολείο: http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps.php http://rcel.enl.uoa.gr/xenesglosses Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για της Γλώσσες: http://www.pi-schools.gr/lessons/english/pdf/cef_gr.pdf Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας: http://www.kpg.ypepth.gr http://rcel.enl.uoa.gr/kpg Β. Δενδρινού

Β. Δενδινού Η συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών κατά την πιλοτική εφαρμογή του ΕΠΣ-ΞΓ ευπρόσδεκτη! rcel@enl.uoa.gr Β. Δενδρινού