Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας (Γ’ Γυμνασίου)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Σειρά Διδασκαλίας Μαθημάτων / Προαπαιτούμενες.
«Καινοτομικές/Μαθητοκετρικές» Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις, Μέρος Β’ :
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Πληροφορικής.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
07/09/ Διδακτική της Πληροφορικής ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης (ΕΜΕ.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας Σωκράτης.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας (Γ’ Γυμνασίου)
Διδακτική της Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Έννοια, χαρακτηριστικά
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Αναλυτικό Πρόγραμμα Πληροφορικής και Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Επιμόρφωση στους Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας Νοέμβριος, 2015.
Γ6.4 Μορφοποίηση Πινάκων και Πρωτεύον Κλειδί
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Ενότητα Γ6.10 (Δημιουργία, Τροποποίηση και Εκτύπωση Εκθέσεων )
Ενότητα Γ6.11 (Ταξινόμηση Δεδομένων )
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Ενότητα Γ6.6 (Δημιουργία Φόρμας Εισαγωγής Δεδομένων )
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας (Γ’ Γυμνασίου) Σωκράτης Μυλωνάς

Εισαγωγή Ο σχεδιασμός του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος της Πληροφορικής και Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών βασίστηκε στην οργάνωση του σώματος γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων σε 7 ενότητες, κοινές για όλες τις τάξεις στην αναγνώριση της αλληλοεξάρτησης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων της κάθε ενότητας με αυτές άλλων ενοτήτων στην ανάγκη συνοχής και ενίσχυσης των γνώσεων από τη μία τάξη στην επόμενη στην ανάγκη ευελιξίας στον προγραμματισμό της διδασκαλίας, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες μαθητών/τριών με διαφορετικό μαθησιακό προφίλ. Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Δομή Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Α Γυμνασίου Β Γυμνασίου Γ Γυμνασίου Α Λυκείου 1. Βασικές Έννοιες 2. Υλικό/Αρχιτεκτονική 3. Λειτουργικά Συστήματα 4. Λογισμικό Εφαρμογών 5. Δίκτυα/Διαδίκτυο 6. Βάσεις Δεδομένων/Ανάλυση Συστημάτων 7 Αλγόριθμοι/Προγραμματισμός

Πώς εφαρμόζονται στην πράξη Η σειρά παρουσίασης των θεμάτων/ενοτήτων στο Αναλυτικό Πρόγραμμα δεν καθορίζει τη σειρά που ο καθηγητής θα προγραμματίσει να ακολουθήσει κατά τη διδασκαλία. Μπορεί να: αλλάξει τη σειρά των ενοτήτων αλλάξει τη σειρά των κεφαλαίων της κάθε ενότητας παρεμβάλει μαθήματα από μία ενότητα μέσα σε άλλη συνδυάσει στόχους από διαφορετικές ενότητες σε ένα μάθημα. Γιατί; Για να μπορούν οι μαθητές/τριες να αξιοποιήσουν κομβικές ικανότητες όσο πιο νωρίς γίνεται. Για να αποκτήσουν οι μαθητές/τριες εμπειρικά βιώματα που να οδηγούν σε καλύτερη κατανόηση/εμπέδωση των εννοιών. Για να δοθεί περισσότερος χρόνος για εμβάθυνση. Για να κερδίζεται χρόνος από μη παραγωγικές δραστηριότητες. Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Ο ρόλος του προγραμματισμού Προγραμματισμός σε διάφορα επίπεδα: μακροπρόθεσμος (έτους, με συμβολή όλων των διδασκόντων), μεσοπρόθεσμός (ενότητας, π.χ. συντονισμοί) βραχυπρόθεσμος (μαθήματος, π.χ. σχέδιο μαθήματος). Ανάληψη πρωτοβουλίας από τους καθηγητές ώστε ο προγραμματισμός να βοηθά τους μαθητές/τριες να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες να διευκολύνει την εφαρμογή αποτελεσματικών, αποδοτικών αλλά και ευχάριστων διδακτικών προσεγγίσεων να παρέχει ευελιξία και ποικιλία στις διδακτικές προσεγγίσεις (π.χ. βιωματικές, συνεργατικές, διερεύνηση). Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Ο ρόλος της διδασκαλίας Καλλιέργεια Γνώσεων (π.χ. να αναγνωρίζουν τα μέρη του Η.Υ.) Ικανοτήτων (π.χ. να επιλέγουν κατάλληλο εκτυπωτή για κάποιο εργασιακό παράδειγμα) Δεξιοτήτων (π.χ. να μορφοποιούν μια διαφάνεια σε μια παρουσίαση) Αλλά επίσης Κριτική θεώρηση της γνώσης (π.χ. ποια από αυτά που έμαθα είναι πιο σημαντικά) Δημιουργικότητα (π.χ. μέσω μικρής εργασίας) Επικοινωνία (αποστολή μηνύματος σε συμμαθητές/τριες, ανάρτηση σε ιστολόγιο, παρουσίαση στην τάξη) Συνεργασία Οι γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες δεν αφορούν μόνο συγκεκριμένη ενότητα (που οι μαθητές θα αποστηθίσουν για το επερχόμενο διαγώνισμα) αλλά βασικά εφόδια που θα συναντήσουν και σε άλλες ενότητες ή άλλες τάξεις, πιθανό και σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα (π.χ. Μαθηματικά, Τεχνολογία). Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Σκοποί, στόχοι και δείκτες επιτυχίας Στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα θα συναντήσετε τους όρους Στόχος και Δείκτης Επιτυχίας «Στόχος» Αντιστοιχεί σε αυτό που στο προηγούμενο αναλυτικό πρόγραμμα ονομαζόταν «σκοπός». «Δείκτης επιτυχίας» Μοιάζει με το «στόχο» του προηγούμενου Αναλυτικού Προγράμματος, με τη διαφορά ότι είναι γενικότερος και όχι υποχρεωτικά μετρήσιμος. Μπορεί να αναλυθεί σε μια σειρά από μετρήσιμους στόχους. Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Προγραμματισμός Έτους/Ενότητας (1) Μελετούμε τους δείκτες επιτυχίας για την τάξη που προγραμματίζουμε, αλλά και αυτούς της προηγούμενης και της επόμενης τάξης για να διαπιστώσουμε την έκταση και το βάθος των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν Παράδειγμα Υλικό / Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικού Υπολογιστή Τάξη Δείκτες επιτυχίας Α’ Γυμνασίου Να αναγνωρίζουν τις διάφορες μονάδες και τα περιφερειακά του υπολογιστή. Β’ Γυμνασίου Να αναφέρουν και να συγκρίνουν τα διαφορετικά είδη περιφερειακών συσκευών (π.χ. εκτυπωτών, οθονών, και σαρωτών, χρησιμοποιώντας τα κύρια τους χαρακτηριστικά όπως ανάλυση οθόνης, ταχύτητα εκτύπωσης, ανάλυση εκτύπωσης). Γ’ Γυμνασίου Να συγκρίνουν υπολογιστικά συστήματα χρησιμοποιώντας το υλικό και το λογισμικό που διαθέτουν. Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Δείκτες επιτυχίας και Ταξινόμηση (Bloom) Δείκτης Επιτυχίας: Να δημιουργούν, να αποθηκεύουν, να ανακαλούν, να διαγράφουν και να διαμορφώνουν πίνακες και φόρμες εισόδου Να αποφασίζουν ποιούς πίνακες/πεδία χρειάζονται σε ένα παράδειγμα και να δημιουργούν την αντίστοιχη βάση δεδομένων Δημιουργία Αξιολόγηση Να δημιουργούν και να αποθηκεύουν ένα πίνακα … και να καθορίζουν τα πεδία και τους τύπους δεδομένων Ανάλυση Εφαρμογή Να επιλέγουν κατάλληλο τύπο δεδομένων σε παραδείγματα πεδίων Κατανόηση Να αναφέρουν τους τύπους δεδομένων και τις ιδιότητες των πεδίων Γνώση Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Προγραμματισμός Έτους/Ενότητας (2) Αναλύουμε τους δείκτες επιτυχίας σε μετρήσιμους στόχους: Δείκτες επιτυχίας Στόχοι Να εξηγούν τους τύπους και τις ιδιότητες των πεδίων καθώς και την έννοια και τη σημασία του όρου πεδίο-κλειδί. Να δημιουργούν, να αποθηκεύουν, να ανακαλούν, να διαγράφουν και να διαμορφώνουν πίνακες και φόρμες εισόδου. Να μορφοποιούν και να τροποποιούν φόρμες. Να εισάγουν, να διορθώνουν και να διαγράφουν δεδομένα. Να παρουσιάζουν τα δεδομένα σε μορφή πίνακα ή σε μορφή φόρμας. Να μετακινούνται μεταξύ των εγγραφών. Να αναφέρουν τους τύπους δεδομένων και τις ιδιότητες των πεδίων. Να επιλέγουν κατάλληλο τύπο δεδομένων σε πρακτικά παραδείγματα πεδίων. Να δημιουργούν και να αποθηκεύουν ένα πίνακα σε μια βάση δεδομένων και να καθορίζουν τα πεδία και τους τύπους δεδομένων των πεδίων του. Να διαγράφουν και να μορφοποιούν πίνακες (πλάτος στηλών, ύψος γραμμών) σε μια βάση δεδομένων. Να αναφέρουν τα κριτήρια προσδιορισμού ενός πρωτεύοντος κλειδιού Να επιλέγουν και να καθορίζουν το κατάλληλο πεδίο ως πρωτεύον κλειδί σε έναν πίνακα. Να καταχωρούν, να επεξεργάζονται και να διαγράφουν εγγραφές σε πίνακα (απευθείας). Να μετακινούνται μεταξύ των εγγραφών σε πίνακα. Να περιγράφουν την ανάγκη χρήσης της φόρμας εισαγωγής δεδομένων (πλεονεκτήματα) και να δημιουργούν μια απλή φόρμα εισαγωγής δεδομένων. Να καταχωρούν, να επεξεργάζονται και να διαγράφουν εγγραφές σε ένα πίνακα χρησιμοποιώντας τη φόρμα. Να μετακινούνται μεταξύ των εγγραφών σε φόρμα (Επόμενη / Προηγούμενη, Πρώτη / Τελευταία). Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Προγραμματισμός Έτους/Ενότητας (3) Σημειώνουμε τις βασικές έννοιες που αντιστοιχούν στους στόχους/δείκτες επιτυχίας: Δείκτες επιτυχίας Στόχοι Βασικές Έννοιες Να εξηγούν τους τύπους και τις ιδιότητες των πεδίων καθώς και την έννοια και τη σημασία του όρου πεδίο-κλειδί. Να δημιουργούν, να αποθηκεύουν, να ανακαλούν, να διαγράφουν και να διαμορφώνουν πίνακες … Να μορφοποιούν … φόρμες. Να εισάγουν, … δεδομένα. Να παρουσιάζουν τα δεδομένα σε μορφή πίνακα ή σε μορφή φόρμας. Να μετακινούνται μεταξύ των εγγραφών. Να αναφέρουν τους τύπους δεδομένων και τις ιδιότητες των πεδίων. Να επιλέγουν κατάλληλο τύπο δεδομένων σε πρακτικά παραδείγματα πεδίων. Να δημιουργούν και να αποθηκεύουν ένα πίνακα σε μια βάση δεδομένων και να καθορίζουν τα πεδία και τους τύπους δεδομένων των πεδίων του. Να διαγράφουν και να μορφοποιούν πίνακες (πλάτος στηλών, ύψος γραμμών) σε μια βάση δεδομένων. Να αναφέρουν τα κριτήρια προσδιορισμού ενός πρωτεύοντος κλειδιού Να επιλέγουν και να καθορίζουν το κατάλληλο πεδίο ως πρωτεύον κλειδί σε έναν πίνακα. Να καταχωρούν, να επεξεργάζονται και να διαγράφουν εγγραφές σε πίνακα (απευθείας). Να μετακινούνται μεταξύ των εγγραφών σε πίνακα. Να περιγράφουν την ανάγκη χρήσης της φόρμας εισαγωγής δεδομένων (πλεονεκτήματα) και να δημιουργούν μια απλή φόρμα εισαγωγής δεδομένων. Να καταχωρούν, να επεξεργάζονται και να διαγράφουν εγγραφές σε ένα πίνακα χρησιμοποιώντας τη φόρμα. Να μετακινούνται μεταξύ των εγγραφών σε φόρμα (Επόμενη / Προηγούμενη, Πρώτη / Τελευταία). Να μορφοποιούν και να τροποποιούν φόρμες. Πίνακας (Table) Πεδίο (field) Εγγραφή (Record) Τύπος δεδομένων πεδίων (Text, Number, ...) Ιδιότητες πεδίων (Field Size, Format, Default Value, …) Πλάτος Πεδίου (Field Width) Ύψος γραμμής (Row Height) Πρωτεύον Κλειδί (Primary Key) Φόρμα εισαγωγής δεδομένων (Form) Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Προγραμματισμός Έτους/Ενότητας (3) Αφού σκιαγραφήσουμε τις διδακτικές μας προσεγγίσεις και τη σειρά που θα ακολουθήσουμε στη διδασκαλία μας, υπολογίζουμε το χρόνο που πιστεύουμε ότι απαιτείται και διαχωρίζουμε τους στόχους/βασικές έννοιες σε ξεχωριστά μαθήματα: Μάθημα Στόχοι Βασικές Έννοιες 1 Να αναφέρουν τους τύπους δεδομένων και τις ιδιότητες των πεδίων. Να επιλέγουν κατάλληλο τύπο δεδομένων σε πρακτικά παραδείγματα πεδίων. Πίνακας (Table) Πεδίο (field) Τύπος δεδομένων Ιδιότητες πεδίων 2 Να δημιουργούν και να αποθηκεύουν ένα πίνακα σε μια βάση δεδομένων και να καθορίζουν τα πεδία και τους τύπους δεδομένων των πεδίων του. 3 Να διαγράφουν και να μορφοποιούν πίνακες (πλάτος στηλών, ύψος γραμμών) σε μια βάση δεδομένων. Να αναφέρουν τα κριτήρια προσδιορισμού ενός πρωτεύοντος κλειδιού Να επιλέγουν και να καθορίζουν το κατάλληλο πεδίο ως πρωτεύον κλειδί … Πλάτος Πεδίου Ύψος γραμμής Πρωτεύον Κλειδί 4 Να καταχωρούν, να επεξεργάζονται και να διαγράφουν εγγραφές σε πίνακα … Να μετακινούνται μεταξύ των εγγραφών σε πίνακα. Εγγραφή (Record) 5 Να περιγράφουν την ανάγκη χρήσης της φόρμας εισαγωγής δεδομένων και να δημιουργούν μια απλή φόρμα εισαγωγής δεδομένων. Να καταχωρούν, … εγγραφές σε ένα πίνακα χρησιμοποιώντας τη φόρμα. Να μετακινούνται μεταξύ των εγγραφών σε φόρμα. Φόρμα εισαγωγής δεδομένων (Form) 6 Να μορφοποιούν και να τροποποιούν φόρμες Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Παρατηρήσεις Το παράδειγμα προγραμματισμού της προηγούμενης διαφάνειας βασίστηκε στα ακόλουθα: Σε κάθε μάθημα πρώτα δίνονται οι έννοιες και μετά τις εφαρμόζουμε. Σε κάθε μάθημα καλύπτονται διαφορετικοί στόχοι. Υπάρχουν εναλλακτικές προσεγγίσεις στον προγραμματισμό, π.χ. Δίνεται έτοιμος πίνακας και φόρμα, ώστε μέσα από συζήτηση να προκύψουν οι έννοιες πεδίο, τύπος δεδομένων και εγγραφή και τα πλεονεκτήματα της φόρμας Στη συνέχεια οι μαθητές δημιουργούν το δικό τους πίνακα και καθορίζουν τους τύπους δεδομένων των πεδίων Στη συνέχεια δημιουργούν φόρμα Στη συνέχεια δίνονται πιο σύνθετα προβλήματα για δημιουργία πίνακα/φόρμας Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Η Ενότητα 7 (Αλγοριθμική σκέψη, Προγραμματισμός …) Οι στόχοι της ενότητας αυτής με εξαίρεση κάποια θέματα (π.χ. τι είναι αλγόριθμός και τι γλώσσα προγραμματισμού) επαναλαμβάνονται σε πολλά μαθήματα: Τα στάδια ανάπτυξης ενός προγράμματος Ο σχεδιασμός λογικού διαγράμματος Ο έλεγχος της ορθότητας της λύσης του προβλήματος Στην ενότητα αυτή προτείνεται η σταδιακή εμβάθυνση μέσα από: Αρχικά απλά παραδείγματα Η περιγραφή του προβλήματος να καθοδηγεί την επίλυση Προβλήματα με περιορισμένο αριθμό εισόδων/επεξεργασίας/εξόδων Ακολουθιακή δομή Σταδιακή αύξηση του βαθμού δυσκολίας/πολυπλοκότητας Η περιγραφή του προβλήματος με συνεχές κείμενο. Προβλήματα με αυξημένο αριθμό εισόδων/επεξεργασίας/εξόδων Ανάγκη χρήσης δομής διακλάδωσης Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

Καταληκτικά σχόλια Κατά τη διατύπωση των στόχων, αποφεύγουμε τις λεπτομερείς γνώσεις και επικεντρώνουμε τη διδασκαλία στα ουσιώδη. Προτιμούμε να εμβαθύνουμε και να αναπτύξουμε την κριτική ικανότητα των μαθητών/τριών και τη δημιουργικότητα, θέτοντας κατάλληλους στόχους Δεν είναι όλοι οι στόχοι το ίδιο κρίσιμοι. Προσπαθούμε μέσα από τον προγραμματισμό μας να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό τις γνώσεις/δεξιότητες στη χρήση του Η/Υ που ήδη ανέπτυξαν οι μαθητές, π.χ. Χρήση Φυλλομετρητή Ιστού και αναζήτηση στο Διαδίκτυο Χρήση Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και Άμεσης/Διαδραστικής επικοινωνίας Χρήση εφαρμογών πληροφορικής για καταγραφή, ανάλυση και παρουσίαση πληροφοριών Εργαλείων αυτόνομης μάθησης, εργασίας σε ομάδες και αξιολόγησης Εάν διαπιστώσουμε ότι κάποιοι από τους στόχους μας είναι πέρα από τη Ζώνη Επικείμενης Ανάπτυξης (ZPD) της πλειοψηφίας των μαθητών μας, προσαρμόζουμε τη διδασκαλία μας ώστε να τους αναπτύξουμε, π.χ. μέσω μικρών εργασιών ή/και επιπρόσθετων δραστηριοτήτων Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ

? Σωκράτης Μυλωνάς: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ