Ο Σεμιναριακός Κύκλος με τίτλο «Αναμόρφωση Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών ΤΕΠΑΕΣ Εμπόδια, Οράματα, Προοπτικές» έγινε στο πλαίσιο του Προγράμματος «Αναμόρφωση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ελληνογερμανική Αγωγή
Ελπιδοφόρα Μηνύματα από την Αναμόρφωση του Τομέα ‘Κοινωνιολογίας, Οικονομίας και Πολιτικής της Εκπαίδευσης και Σπουδών Φύλου’ σχετικά με τη Διάρθρωση Σπουδών.
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Ο Καθηγητής Διεθνών Επιχειρήσεων Θανόπουλος Γιάννης
Περιφερειακή Πολιτική EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Έγγραφα εργασίας Εκ των προτέρων Αξιολόγηση - Δείκτες Α. Σίμου Μονάδα Αξιολόγησης Γενική Διεύθυνση.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
«Θωράκιση της ανταγωνιστικότητας της εξωστρεφούς επιχείρησης στην εποχή της κρίσης Ημερίδα ΣΕΒΕ εις Ξάνθη «Έλεγχος της αγοράς. Προστασία καταναλωτή – προάσπιση.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Αποτελεσματική Σχολική Ηγεσία: Η Αθέατη Πλευρά του Φεγγαριού   Πέτρος Πασιαρδής Καθηγητής Εκπαιδευτικής Ηγεσίας Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου  
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
1 Τα καθήκοντα του manager Προγραμματισμός: Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε ενέργειας. Τα συστατικά που πρέπει να προσαρμοσθούν.
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Μεταπτυχιακές Σπουδές
Σοφία Χατζηνικολάου, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.
Διδασκαλείο Δ.Ε. ¨Αλέξανδρος Δελμούζος¨ Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Σεμινάριο Εισερχομένων Αξιωματούχων ΠΘ /16.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
Ενισχύοντας την ικανότητα των νοσηλευτών και των άλλων επαγγελματιών υγείας να παρέχουν πολιτισμικά επαρκή και συμπονετική φροντίδα υγείας. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 1.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Άντρη Μιχαήλ (Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου)
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
John Dewey
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
ΤεχνολογικΟ ΕκπαιδευτικΟ Ιδρυμα ΛΑρισαΣ ΤμΗμα ΔιοΙκησηΣ &ΔιαχεΙρισηΣ Εργων   Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Διοίκηση και Διαχείριση Έργων & Προγραμμάτων»
ΕΡΓΑΣΊΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΈΝΗ ΜΑΘΉΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΉ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Φορείς Εκπαιδευτικής Έρευνας - Ε.Ε. & Ελλάδα
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤμΗμα ΔιοΙκησηΣ &ΔιαχεΙρισηΣ Εργων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Σεμιναριακός Κύκλος με τίτλο «Αναμόρφωση Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών ΤΕΠΑΕΣ Εμπόδια, Οράματα, Προοπτικές» έγινε στο πλαίσιο του Προγράμματος «Αναμόρφωση Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του τμήματος ΤΕΠΑΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου» και συγκεκριμένα του Τομέα Κοινωνιολογίας και Πολιτικής της Εκπαίδευσης και Σπουδών Φύλου (Έργο ΕΠΕΑΕΚ).

Η σπουδαιότητα της ηγεσίας και διοίκησης στην αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών μονάδων

ΗΓΕΣΙΑ ή ΔΙΟΙΚΗΣΗ Τι είναι διοίκηση; Τι είναι ηγεσία; Διαφορές; Η αναγκαιότητα της ηγεσίας και διοίκησης. Πώς θα αναπτύξουμε ηγέτες και διευθυντές στις σχολικές μονάδες;

Τι είναι διοίκηση; «Μια εκτελεστική λειτουργία για να υλοποιήσουμε πολιτικές που έχουμε συμφωνήσει» (Bolam, 1999) «Η διοίκηση κατευθύνεται προς την επίτευξη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών στόχων» (Bush, 2008)

Τι είναι ηγεσία; Επιρροή («…μια διαδικασία κοινωνικού επηρεασμού όπου σκόπιμη επιρροή εφαρμόζεται από ένα πρόσωπο ή ομάδα πάνω σε άλλα πρόσωπα ή ομάδες» Yukl, 2002: 3 Αξίες («οι καλοί ηγέτες είναι ενημερωμένοι και κοινωνοί προσωπικών και εκπαιδευτικών αξιών, οι οποίες αντιπροσωπεύουν τους ηθικούς τους σκοπούς για τα σχολεία» (Day, 2001: 3) Όραμα (Benis & Nanus; 1985, Yukl;2003) Καινοτομία (Fullan, 2003)

Πηγή: West-Burnham (1997) στο Everard et.al., (2005, σ. 23, πίν. 2.3) Η ΗΓΕΣΙΑ (LEADING) ασχολείται με: Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ (MANAGING) ασχολείται με: το όραμα (vision) την εφαρμογή (implementation) με στρατηγικά θέματα (strategic issues) τα λειτουργικά θέματα (operational issues) το μετασχηματισμό (transformation) τη συναλλαγή (transaction) τα αποτελέσματα (ends) τα νοήματα (means) τους ανθρώπους (people) τα συστήματα (systems) κάνοντας τα σωστά πράγματα (doing the right things) το να κάνει τα πράγματα σωστά (Doing things right) Πηγή: West-Burnham (1997) στο Everard et.al., (2005, σ. 23, πίν. 2.3)

ΗΓΕΣΙΑ ή ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΝΑΙ ΟΧΙ Ιδανικός ηγέτης Διαχειριστής Οραματιστής Η Γ Ε Τ Η Σ Μ Α Ν Τ Ζ Ε Ρ Μάνατζερ και ηγέτης ως συμπληρωματικές έννοιες (Πηγή: Μπουραντάς, 2005, σ. 202) ΝΑΙ ΟΧΙ Ιδανικός ηγέτης Διαχειριστής Οραματιστής Ανίκανος προϊστάμενος

ΜΑΝΑΤΖΕΡ ΗΓΕΤΗΣ Διορίζεται Αναδεικνύεται Χρησιμοποιεί νόμιμη – «δοτή» εξουσία Χρησιμοποιεί προσωπική δύναμη Δίνει εντολές, χρησιμοποιεί ανταμοιβές ή τιμωρίες και η παρακίνηση αναφέρεται σε ανάγκες κατώτερου επιπέδου Περνά όραμα, εμπνέει, πείθει και η παρακίνηση αναφέρεται σε ανάγκες ανώτερου επιπέδου Επικεντρώνεται στις διαδικασίες, στα συστήματα και στη λογική Επικεντρώνεται στους ανθρώπους και στα συναισθήματα Ελέγχει Κερδίζει εμπιστοσύνη και πίστη Κινείται σε προκαθορισμένα τυπικά πλαίσια Ανοίγει νέους ορίζοντες, διευρύνει τα πλαίσια Ενδιαφέρεται για το «πώς» Ενδιαφέρεται για το «γιατί» Κάνει διαχείριση της παρούσας κατάστασης Προκαλεί και προβαίνει σε αλλαγές Αποδέχεται την πραγματικότητα Ερευνά την πραγματικότητα Δίνει έμφαση στο τώρα Δίνει έμφαση στο μέλλον Κάνει τα πράγματα σωστά Κάνει τα σωστά πράγματα

Προετοιμασία και ανάπτυξη κατάλληλων ηγετικών συμπεριφορών Προετοιμασία και ανάπτυξη κατάλληλων ηγετικών συμπεριφορών Η επέκταση του ρόλου του σχολικού διευθυντή/ντριας Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα του σχολικού περιβάλλοντος Η αναγνώριση ότι η προετοιμασία είναι μια ηθική υποχρέωση Η αναγνώριση ότι η αποτελεσματική προετοιμασία και ανάπτυξη ‘κάνουν τη διαφορά’

Αναλυτικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη της ηγεσίας Η.Β. 1983 National Development Centre1983 1989 Την καθιέρωση συμβουλευτικών σχημάτων για τους νέους διευθυντές 1977 το Εθνικό Επαγγελματικό Δίπλωμα για τη Διεύθυνση του Σχολείου (National Professional Qualification for Headship), το πρώτο εθνικό τυπικό προσόν για ανθρώπους που ήθελαν να γίνουν διευθυντές. 2000 National College for School Leadership) το Νοέμβριο του 2000.

NCSL Leadership Programme for Serving Heads (LPSH) National Professional Qualification for Headship (NPQH)

USA: Interstate School Leaders Licensure Consortium (ISLLC) Τα περισσότερα προγράμματα προετοιμασίας περιλαμβάνουν: Αναλυτικό πρόγραμμα Σχολική νομοθεσία Οικονομικά Εισαγωγή στη διεύθυνση ενός σχολείου Διαχείριση προσωπικού Διαχείριση κτιρίων και εγκαταστάσεων Μέθοδοι έρευνας Ανθρώπινοι συμπεριφορά Σχολική επικοινωνία Σχέσεις στη σχολική κοινότητα Εκπαιδευτική διοίκηση και διεύθυνση Εκπαιδευτική ψυχολογία

Canada, Principals Qualification Program (PQP) France, NPSL Finnish, “decentralized” Norway Austria, “programmes are organised by each federal state” Singapore, Diploma in Education Administration το οποίο το 2001 αντικαταστάθηκε από το “leaders in Education” China, (για 50 χρόνια) Taiwan, από το 2001 South Africa, Advanced Certificate in Education (ACE): School leadership