ΠΩΣ Η ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΑΓΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Advertisements

16ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Ε.Γ.Β.Ε ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Προσωπικές δεξιότητες
ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΥ ΖΗΝ Άννα Κοστούνοβα Β'3 Άντρια ΠαναγιώτουΒ '6 Δήμητρα Σταύρου Β'1 Ελένη Θεοφάνους Β '1 Ευαγγελία Χαραλάμπους Β'3 Κάλλια Γρηγορίου.
ΘΕΜΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ση της αερόβιας ικανότητας Ομάδα:Killers Σχολ Ετος
ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ Η πρωτογενής φροντίδα του σώματος, την οποία πρέπει να εφαρμόζει συστηματικά κάθε άτομο είναι η σωματική υγιεινή. Έχει ως στόχο την.
Δεδομένα σχετικά με τον πόνο και τον τραυματισμό!
Ερευνητική Εργασία β’ τετραμήνου
ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Μάθημα: Οικιακή Οικονομία Μαθήτρια: Ευγενία Νικολέτου.
1o ΓΕΛ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009.
ΟΜΑΔΑ PROJECT Ο ΤΕΟ Κ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ασμάνη Σοφία 17ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Οφέλη της φυσικής δραστηριότητας
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 4: Άσκηση, ποιότητα ζωής και λειτουργικότητα στην τρίτη ηλικία Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και.
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 2: Άσκηση και ψυχολογικές παράμετροι Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
ΑΣΚΗΣΗ & ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 2: Φυσιολογικές μεταβολές, απόδοση και fitness κατά την αύξηση της ηλικίας Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Άθληση – άσκηση - Υγεία Ειμαστε Οι : Dream team Βασιλογλου Δημητρης Μαραζογλου Αλεξανδρος Καφαλιδης Χαραλαμπος Ριζος Αργυρης Χατζηκωνσταντινου πολυδευκης.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Στέλιος Μητρόπουλος Α2 Εργασία για τον όμιλο φυσικής αγωγής
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΘΛΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΥΓΕΙΑ & ΤΡΟΠΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ
ΥΓΙΕΙΝΗ Δημήτρης Τσιργής.
Παπαπαντελής Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ο αθλητισμός και ψυχική υγεία.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Γυμνάσιο Αγλαντζιάς Σχολική Χρονιά
Άθληση και μαθητής Η ομάδα εργασίας μας ανέλαβε να ασχοληθεί με τη σημασία της άθλησης στη ζωή των μαθητών και τις θετικές επιπτώσεις της άθλησης στη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΝΤΟΠΙΝΓΚ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΑΘΛΗΤΩΝ Συνέντευξη από τους γυμναστές: Δ.Τάκο και Δ.Μαρκάκη
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
Γυμνάσιο Αγλαντζιάς Σχολική Χρονιά
ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 08:30-09:30 09:00-10:00 09:30-10:30 10:00-11:00
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΩΣ Η ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΑΓΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Β1 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΕΛ ΚΑΤΑΣΤΑΡΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΒΟΥΛΑΡΗ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΠΕ11 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ: ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ: ΚΟΛΕΥΡΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ, ΜΑΡΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΤΖΙΟΥΜΠΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΜΟΧΑΜΕΤΑΙ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ: ΒΟΡΙΣΣΗ ΑΘΗΝΑ, ΓΚΟΥΣΚΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ, ΜΩΡΑΙΤΗ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ, ΚΟΥΚΙΑΛΙ ΕΡΙΟΝΑ ΟΜΑΔΑ ΤΡΙΤΗ: ΜΑΛΛΙΑΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ, ΣΤΑΜΙΡΗΣ ΣΠΥΡΟΣ, ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΜΟΥΣΤΑΙ ΕΡΙΣΕΛΝΤΑ ΟΜΑΔΑ ΤΕΤΑΡΤΗ: ΧΥΣΕΣΑΝΙ ΦΩΤΕΙΝΗ, ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΛΑΜΠΡΙΝΗ, ΠΑΡΑΣΧΗ ΦΡΥΝΗ, ΚΟΡΔΕΛΛΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. Τι είναι υγεία; 2. Τι είναι άσκηση; 3. Τα οφέλη της άσκησης στη σωματική υγεία 4. Η αξία της άσκησης στην ψυχική υγεία 5. Αναδρομή στην ιστορία της γυμναστικής 6. Παιδική ηλικία και άσκηση 7. Η άσκηση ως πρόληψη της γήρανσης 8. Πόσο θα πρέπει να γυμναζόμαστε ανάλογα με την ηλικία μας;

ΠΡΟΛΟΓΟΣ Η σωματική δραστηριότητα και γενικότερα η άσκηση αποτελεί έναν από τους κύριους δείκτες για την πρόληψη τόσο της σωματικής όσο και της ψυχικής υγείας. Ήδη από την Αρχαία Ελλάδα η άσκηση έπαιζε σημαντικό ρόλο στην ζωή των ανθρώπων και αποτελούσε βασικό μέρος της εκπαίδευσης τους. Ο ιδανικός πολίτης ήταν γυμνασμένος στο σώμα και ολοκληρωμένος στο νου και την ψυχή. Η φράση των αρχαίων Ελλήνων “νους υγιής εν σώματι υγιή” σήμαινε ότι: η πνευματική κατάσταση του ανθρώπου σχετίζεται άρρηκτα με τη σωματική. Η άσκηση επίσης μπορεί να λειτουργήσει ως θεραπεία στην ψυχή των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν ψυχικά προβλήματα-που στις μέρες μας είναι πολύ συνηθισμένο-όπως είναι η κατάθλιψη συμβάλλοντας σημαντικά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών. Η αντίληψη για τα ωφέλη της σωματικής άσκησης είναι ευρέως διαδεδομένη σε όλο τον πολιτισμένο και μη κόσμο του σήμερα.

1. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΓΕΙΑ; Υγεία είναι η οργανική, κοινωνική και ψυχολογική κατάσταση του ατόμου που κυμαίνεται μεταξύ ενός αρνητικού κι ενός θετικού πόλου. Ο θετικός σχετίζεται με την ευεξία, την δυνατότητα να χαίρεται κανείς τη ζωή και να αντιστέκεται στους πειρασμούς της, ενώ ο αρνητικός με την νοσηρότητα και την πρώιμη θνησιμότητα.

2. Τι είναι άσκηση; Άσκηση είναι οποιοδήποτε είδος μυικής προσπάθειας προσχεδιασμένης έντασης, διάρκειας και συχνότητας, που εντάσσεται σ' ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα με σκοπό τη βελτίωση ή τη διατήρηση της υγείας η/και της σωματική απόδοσης.

3. Τα ωφέλη της άσκησης στη σωματική υγεία Τα σημαντικότερα οφέλη από τη φυσική άσκηση είναι: -Μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών και εγκεφαλικών επεισοδίων ή πρόωρου θανάτου. -Μείωση του κινδύνου νοσημάτων όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπέρταση, η υπερχοληστερολαιμία, η οστεοπόρωση, κ.ά. -Αύξηση των καύσεων με αποτέλεσμα να μειώνεται το υπερβάλλον σωματικό βάρος. -Χαλάρωση και μείωση του άγχους. -Ενδυνάμωση των μυών και αύξηση της ενέργειας και του σθένους. -Βελτίωση της εμφάνισης και της στάσης του σώματος. -Σωματική και ψυχική ευεξία και αύξηση της αυτοπεποίθησης. -Μείωση του κινδύνου κρυολογήματος και γριπώδους λοίμωξης κατά 23%. -Μείωση της πιθανότητας του καρκίνου του μαστού και του παχεος εντέρου -Καθυστερεί το γήρας και τις συνέπειές του -Μείωση των προυποθέσεων για τη δημιουργεία θρόμβων -Βοηθάει στη βελτίωση των νευρομυικών παθήσεων

4. Η αξία της άσκησης στην ψυχική υγεία Η πρώτη επιστημονική διαπίστωση για το πόσο η κίνηση και ο αθλητισμός επηρεάζουν την ψυχή μας έγινε από νευροβιολόγους, οι οποίοι ασχολούνται με την χημεία του εγκεφάλου. Διαπίστωσαν ότι η καλή διάθεση που προκαλεί η κίνηση έχει να κάνει με τις ενδορφίνες, ορμόνες που παράγει ο οργανισμός και οι οποίες προκαλούν ψυχική ευφορία. Μάλιστα, οι ορμόνες αυτές ευθύνονται για την κατάσταση έκστασης στην οποία έρχονται πολλοί μαραθωνοδρόμοι όταν διανύσουν έναν αρκετά μεγάλο και δύσκολο αγώνα δρόμου. Εκτός όμως από τους νευροβιολόγους, και ψυχολόγοι έκαναν μελέτες πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και διαπίστωσαν ότι τα άτομα που ασκούνταν κάποιες μέρες την εβδομάδα σε σύγκριση με τα άτομα που δεν ασκούνταν καθόλου είχαν πολύ καλύτερη ψυχική διάθεση. Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα στα χρόνια αναπτύχθηκε ένα καινούργιο είδος ψυχοθεραπείας, η χοροθεραπεία, σύμφωνα με την οποία μέσα από τον χορό και την κίνηση το άτομο συμμετέχει δημιουργικά σε μια διαδικασία που βοηθάει στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική του ολοκλήρωση.

Και γιατί όσοι ασκούνται έχουν καλύτερη ψυχική διάθεση.... -το άτομο που αθλείται αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του -βάζει στόχους για την υγεία του -καταφέρνει προσωπικές επιτυχίες -τονώνεται η αυτοεκτίμηση του -βλέπει τον εαυτό του να αλλάζει προς το καλύτερο -γνωρίζει το σώμα του, το ακούει και το διαβάζει μέσω της αναπνοή του (δυνατότηες-αδυναμίες) -αυξάνει την κοινωνικότητα του και αναπτύσσει ομαδικότητα ανάλογα με το είδος της άσκησης που θα επιλέξει Φαίνεται λοιπόν ότι η κίνηση είναι πολύ ευεργετική καθώς οι άνθρωποι που ασκούνται νιώθουν λιγότερο νευρικοί, πιο καλοδιάθετοι, πιο ήρεμοι, με λιγότερο άγχος και πιο δυνατοί σε δύσκολες καταστάσεις της καθημερινότητας.

5. Αναδρομή στην ιστορία της γυμναστικής Η άσκηση στην Ελλάδα ήταν μέρος του πολιτισμού και της αγωγής, άμεσα συνδυασμένη με την πνευματική καλλιέργεια. Σκόπευε να δημιουργήσει τον ιδανικό άνθρωπο μέσα από την ισόρροπη ανάπτυξη του σώματος, της ψυχής και του πνευματος. Ομηρική εποχή: Στην Ιλιάδα γίνεται εκτενής αναφορά στους αγώνες που διοργάνωσε ο Αχιλέας στη μνήμη του Πάτροκλου. Αρματοδρομια, πυγμαχία, πάλη, δρόμος, οπλομαχία, δισκος, τοξοβολία και ακοντισμός. Αρχαία Ελλάδα: Οι αρχαίοι Έλληνες ανέπτυξαν ανθρωπιστικές αξίες με την αγωγή να έχει σημαντικό ρόλο. Μέρος της αγωγής η σωματική άσκηση, η γυμναστική και η άθληση. Οι αρχαίοι Έλληνες ανέπτυξαν ανθρωπιστικές αξίες με την αγωγή να έχει σημαντικό ρόλο. Μέρος της αγωγής η σωματική άσκηση, η γυμναστική και η άθληση. Αθήνα: Η γυμναστική είναι απαραίτητο στοιχείο της αγωγής για τη δημιουργία του«καλού καγαθού». Σπάρτη: Η άσκηση χρησιμοποιείται για σκληραγωγία και τελειοποίηση της στρατιωτικής δύναμης.

Κρήτη: Στο Μινωικό πολιτισμό παρουσιάζονται ασκήσεις με ταύρους (ταυροκαθάρψια), ακροβατική γυμναστική και κυνήγι. Στη Κρήτη η άσκηση αποκτά τεχνική και σκόπευε να προπαρασκευάσει τους νέους για την κοινωνία. Κύρια αγωνίσματα ο δρόμος, η πάλη, η πυγμαχία, οι αρματοδρομίες και το κολύμπι Με αφετηρία την Αρχαία Ελλάδα και ταξιδεύοντας η γυμναστική μέσα στον κόσμο και στο χρόνο σε διαφορετικές μορφές ανά λαό, θρησκεία, ιδεώδη, κλπ έφτασε το1880 με απόφαση του Υπουργού Παιδείας να ενταχθεί η Φ.Α. ως υποχρεωτικό μάθημα στη Μέση Εκπαίδευση, με διάρκεια δύο ώρες κάθε εβδομάδα, και διορίστηκαν ο πρώτοι γυμναστές σε ορισμένα σχολεία της Αθήνας. Δύο χρόνια αργότερα οι ώρες αυξήθηκαν σε τρεις. Κάπως έτσι θέλησε και το τότε Ελληνικό κράτος να τονίσει στο λαό του τη σπουδαιότητα της γυμναστικής τοποθετώντας τη ως βασικό μάθημα με σκοπό: “να συμβάλλει στην ολόπλευρη αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.” Βάση του νόμου 1566/85 με ισχύ μέχρι σήμερα.

6. Παιδική ηλικία και άσκηση Μεγαλώνοντας ωστόσο, η σωματική δραστηριότητα αποτελεί μια πρόκληση εφόσον φαίνεται πως αρχίζουν να την εγκαταλείπουν!

Τα οφέλη της συμμετοχής των παιδιών στην άσκηση!!!!! Τα παιδιά συμμετέχοντας σε οργανωμένα αθλήματα τους δίνεται η ευκαιρία να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση. Ο αθλητισμός προστατεύει τα παιδιά από τη παχυσαρκία. Μειώνει το κίνδυνο για προβλήματα υγείας όπως: οι καρδιαγγειακές νόσοι και ο σακχαρώδης διαβήτης και βοηθά το παιδί να αποκτήσει υγιεινές συνήθειες. Επίσης, συμβάλλει στην ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και συντονισμού. Ο αθλητισμός δεν αφορά μόνο στη σωματική υγεία και ανάπτυξη, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο το παιδί αρχίζει να αντιλαμβάνεται το κόσμο. Με τη συμμετοχή στα αθλήματα το παιδί γίνεται μέλος μιας ομάδας και μαθαίνει να επικοινωνεί ισότιμα και με κανόνες, να συμμετάσχει σε μια κοινή προσπάθεια προς ένα κοινό στόχο. Είναι μια ευκαιρία το παιδί να κάνει νέους φίλους και να μάθει να συνεργάζεται μαζί τους. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι μέσα από τον αθλητισμό το παιδί αντιλαμβάνεται και αποδέχεται τη διαφορετικότητα και καλλιεργεί την ιδέα του αλληλοσεβασμού και της ανεκτικότητας

1) Δημιουργούν δυνατούς μύες και γερά οστά 2) Μπορούν να ρυθμίζουν καλύτερα το σωματικό τους βάρους και έχουν μικρότερες πιθανότητες να αυξήσουν υπερβολικά το βάρος τους 3) Έχουν μειωμένο κίνδυνο να εμφανίσουν χρόνιες παθήσεις όπως ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 και η υπέρταση 4) Κοιμούνται ποιοτικά 5) Μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα σωματικές και συναισθηματικές προκλήσεις 6) Έχουν αυξημένη αυτοπεποίθηση και λιγότερο άγχος και στρες.

Πυραμίδα φυσικής δραστηριότητας για παιδιά

Ο ρόλος των γονέων

Η στάση των γονέων και άλλων ενηλίκων μπορεί επίσης να επηρεάσει το πώς θα βιώσουν αυτήν την εμπειρία τα παιδιά και κάνει όλη τη διαφορά ανάμεσα στη χαρά της συμμετοχής ή στην πίκρα της ήττας. Σημαντική είναι η επιλογή του κατάλληλου αθλήματος, ανάλογα με τις επιθυμίες και τις δεξιότητες του παιδιού. Για παράδειγμα, τα περισσότερα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν έχουν ακόμη τις κινητικές δεξιότητες και την απαραίτητη προσοχή για να ασχοληθούν με οργανωμένα αθλήματα. Αντίστοιχα, σε παιδιά που δε συμπαθούν τα σπορ είναι σημαντική η συζήτηση για τα οφέλη του αθλητισμού, αλλά και η διερεύνηση των ανησυχιών του παιδιού και η προσφορά εναλλακτικών επιλογών άθλησης μέχρι να βρει αυτό που του ταιριάζει. Οι γονείς μπορούν και πρέπει να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των παιδιών τους, να παρακολουθούν και να σχολιάζουν τις δραστηριότητές τους καθώς και να αθλούνται μαζί τους. Καλό είναι να διατηρούν ρεαλιστικές προσδοκίες για την εξέλιξη και τις επιδόσεις του παιδιού και να δίνουν έμφαση στον ψυχαγωγικό χαρακτήρα του αθλήματος, να το επαινούν για την προσπάθεια και να το ενθαρρύνουν στην περίπτωση αποτυχίας. Επίσης, με το παράδειγμά τους μπορούν να διδάξουν τη σωστή αθλητική συμπεριφορά, τη διατήρηση της ψυχραιμίας σε καλές και κακές στιγμές και το σεβασμό προς τους αντιπάλους. Οι γονείς θα πρέπει να επικοινωνούν με τους προπονητές και τους άλλους γονείς, για να διασφαλίζουν τις κατάλληλες συνθήκες άσκησης και την αποφυγή υπερβολικής πίεσης στα παιδιά.

7. Η άσκηση ως προληψη της γήρανσης Οι επιστημονικές έρευνες, δείχνουν ότι η άσκηση δε γνωρίζει ηλικία και ότι πάντα μπορούμε να περιμένουμε οφέλη από αυτήν. Έτσι η γήρανση δε σημαίνει αναπόφευκτα κακή σωματική κατάσταση. Στην ουσία ο καθένας αποφασίζει «το πόσο θέλει να γεράσει».

Τακτική άσκηση, κυρίως περπάτημα, κολύμπι, Jogging κτλ Η συνεχής φυσική δραστηριότητα περιορίζει σημαντικά την πιθανότητα απώλειας της ανεξαρτησίας και της αυτοσυντήρησης του ατόμου. Επίσης η άσκηση που συνοδεύεται από υγιεινές συνήθειες, μπορεί να επιμηκύνει το προσδόκιμο όριο ζωής. Σημαντικό είναι ότι δεν μπορεί να γίνει <<αποταμίευση>> των επιδράσεων της άσκησης. Όταν κάποιος σταματήσει να γυμνάζεται, χάνει τα οφέλη που έχει αποκομίσει. Συγκεκριμένα, στην τρίτη ηλικία τα οφέλη της άσκησης χωρίζονται σε βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Μακροπρόθεσμο όφελος της άσκησης χαρακτηρίζεται η βελτίωση της δύναμης, της αερόβιας ικανότητας, της ισορροπίας, της λειτουργικότητας και του συντονισμού κινήσεων. Επιπλέον συγκαταλέγεται και η ψυχική υγεία καθώς στην τρίτη ηλικία το φαινόμενο της κατάθλιψης και της έλλειψης αυτοπεποίθησης καταπολεμάτε κυρίως με την άσκηση. Ενώ τα βραχυπρόθεσμα οφέλη της άσκησης σε αυτήν την ηλικία είναι η χαλάρωση, η μείωση άγχους και η καλύτερη διάθεση. Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι η άσκηση μας προσφέρει πολλά οφέλη σε διάφορους τομείς ανεξάρτητα από την ηλικία μας

8. Πόσο θα πρέπει να γυμναζόμαστε ανάλογα με την ηλικία μας

Πυραμίδα φυσικής δραστηριότηταςγια ενήλικες

Η άσκηση δίνει χρόνια στη ζωή, αλλά και ζωή στα χρόνια!!! ΕΠΙΛΟΓΟΣ Με την εργασία αυτή θελήσαμε να παρουσιάσουμε την αξία της γυμναστικής και να σας πείσουμε ότι... Η άσκηση δίνει χρόνια στη ζωή, αλλά και ζωή στα χρόνια!!!

-ευχαριστούμε-

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ WWW.neaygeia.gr Www.iatronet.gr Www.patsialas.gr Www.exerciseforhealth.gr Www.helping.gr http://blog.doctoranytime.gr/ Μετάφραση Κ. Κιτρινιάρη (1961) (Πηγή: Από την ιστοσελίδα Φυσική Αγωγή" [1]