Γυμνάσιο Επισκοπής Ρεθύμνου « Περιβαλλοντική διαχείριση του υδάτινου στοιχείου και αειφόρος τουρισμός » γ΄ γυμνασίου Απρίλιος 2016.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Advertisements

Κανιούρα Ανθή Κεντρωτή Κατερίνα Αμπαρτσουμιάν Σάββας
ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ ΜΟΛΑΟΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013 ΜΟΛΑΟΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013.
ΥΓΡΟΒΙΟΤΟΠΟΙ ΕΛΛΑΔΑΣ.
Διαχείριση Φυσικών Πόρων
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΝΙΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Η Ασία ακόμη «διψάει» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Γιαννησ Φ.
Διασυνοριακά νερά και διαχειριστικά σχέδια λεκανών
Ανάπτυξη αυτοματοποιημένου συστήματος παρακολούθησης της ρύπανσης των υδατικών πόρων και εφαρμογή της αρχής ο-ρυπαίνων-πληρώνει Στράτος Αραμπατζής Περιβαλλοντολόγος,
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
ΜΟΥΛΑΪΔΟΥ ΦΑΝΗ 162/01 ΤΣΑΚΑΛΙΔΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ 108/01
Η σχέση μας με τη γη Ανθρώπινες δραστηριότητες και φυσικοί πόροι.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Δ2
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΑΡΙΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ
Μεσογειακή Οικονομία Καλλιέργειες και κτηνοτροφία –
Παρουσίαση εκπαιδευτικής βαλίτσας για τη Λίμνη της Ορόκλινης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΥΛΩΝΑΚΟΥ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Το σύνολο των φυτών μιας συγκεκριμένης περιοχής
Νερό και ενέργεια Αντώνης Αντωνιάδης Σταύρος Γερολυμάτος
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
«ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ» Κεφάλαιο 5 (Διαχείριση Φυσικών Πόρων Β’ Λυκείου)
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΝΕΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Ρύπανση του νερού.
Βιοποικιλότητα και Γεωργία Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης και περιοχές Δικτύου Natura 2000 Μαρίνα Ξενοφώντος Λειτουργός Φύσης Τμήμα Περιβάλλοντος.
Τα ποτάμια και οι λίμνες στη ζωή των Ευρωπαίων
Λίμνη Κουρνά Λίμνη Κουρνά
Μικρή και Μεγάλη Πρέσπα
Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ. 3 Διάκριση Χλωρίδας
ΛΕΥΤΕΡΗΣ + ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ Δ΄2
ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ.
‘’ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ’’
Επίδραση του ανθρώπου στα οικοσυστήματα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΗΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ Ε.Π.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΧΛΩΡΙΔΑΣ&ΠΑΝΙΔΑΣ
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΓΗ ΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ : ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΓΗ ΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ :  Σε ωκεανούς  Στις πολικές περιοχές  Σε υπόγειους υδροφόρους ορίζοντες  Σε επιφανειακούς.
Ρύπανση από ανθρωπογενείς παράγοντες Γ.Ε.Λ. Νιγρίτας
‘ Μοντέλο DPSIR ’ Διαχείριση
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ζωή-Αντώνης Δ 1 τάξη 1 0 πειραματικό σχολείο Ρόδου Πληροφορική.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
Περιβαλλοντική εκπαίδευση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Ένταξη στο πρόγραμμα Σπουδών.
Η Διαχείριση των Ποταμών σύμφωνα με την Εθνική και Ενωσιακή Νομοθεσία
Επίσκεψη στο Δέλτα Αξιού
οικοσυστήματα της Ελλάδας!
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
Ευκαιρία ή εμπόδιο για την ανάπτυξη;»
Περιβάλλον για την Αειφόρα ανάπτυξη!
Οικοσυστήματα Ελλάδας
Τυπολογία τουριστικών προορισμών
Το πρόβλημα του νερού για την ανθρωπότητα
Ο Κύκλος του Νερού Κωτσοπούλου Ελένη ο κύκλος του νερού.
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
«Διασχίζοντας το δρόμο που χάραξε ο Άραχθος»
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λίμνες της Πελοποννήσου
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Τι είναι υδροβιότοπος Υδροβιότοπος ή υγρότοπος ονομάζεται κάθε περιοχή που καλύπτεται εποχικά ή μόνιμα από ρηχά νερά, ή που δεν καλύπτεται ποτέ από νερά,
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Φράγματα, δρόμοι, πόλεις, μπάζωμα ρεμάτων κ.α.
Τα ποτάμια και οι λίμνες στη ζωή των Ευρωπαίων
Νερό και Γεωργία ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Ληθαίος.
Περιβάλλον Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών Γ΄ Λ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γυμνάσιο Επισκοπής Ρεθύμνου « Περιβαλλοντική διαχείριση του υδάτινου στοιχείου και αειφόρος τουρισμός » γ΄ γυμνασίου Απρίλιος 2016

Στόχοι του προγράμματος να οριοθετήσουμε την έννοια της αειφόρου ανάπτυξης και να υιοθετήσουμε βασικές αρχές της που μπορούν να εφαρμοστούν στην περιοχή μας να αναζητήσουμε λύσεις σε προβλήματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον τόσο της περιοχής μας όσο και της χώρας εξαιτίας της εντατικής γεωργίας, κτηνοτροφίας, υπερβολικής τουριστικής εκμετάλλευσης κ.α να γνωρίζουμε τα καθήκοντα μας ως ενεργοί πολίτες και να αναπτύσσουμε θετική στάση και συμπεριφορά σε θέματα περιβάλλοντος

Προγραμματισμός / εκπαιδευτικές επισκέψεις- εκδρομές Παρουσίαση θέματος Ανάθεση και κατανομή εργασιών. Οδηγίες εργασίας Συλλογή –παρουσίαση υλικού

Προγραμματισμός / εκπαιδευτικές επισκέψεις- εκδρομές 4. Πραγματοποίηση εκδρομών από ομάδες μαθητών στους τόπους διαμονής τους 5. Εκπαιδευτική εκδρομή στη Λίμνη Πλαστήρα Μαραθώνα ,Βουλιαγμένης, (ποταμός Ληθαίος πόλη Τρικάλων ) 6. Παρουσίαση της εργασίας σε μορφή power point

Νερό φυσικός πόρος οικονομικό αγαθό περιβαλλοντικό στοιχείο

Νερό σε σχέση με άλλους φυσικούς πόρους και με άλλα οικονομικά αγαθά έχει μια ιδιαιτερότητα είναι μοναδικό και αναντικατάστατο, απαραίτητο, όχι μόνο για την ανάπτυξη, αλλά και για την επιβίωσή μας

Υδάτινοι πόροι Επιφανειακοί υδάτινοι πόροι: Ποτάμια Λίμνες Υγρότοποι Τεχνητοί ταμιευτήρες νερού/φράγματα

Η χρησιμότητα των υγροτόπων είναι ολοφάνερη και η αξία τους πολυποίκιλη: υδρευτική- αρδευτική αντιπλημμυρική βιολογική- οικολογική αλιευτική πολιτιστική- οικοτουριστική αναψυχής επιστημονική -εκπαιδευτική

Αειφόρος τουρισμός Στρατηγική ανάπτυξης με στόχο τη μη καταστροφή της ποικιλίας και της λειτουργίας των οικολογικών συστημάτων που στηρίζουν τη ζωή

Αειφόρος τουρισμός Ειδικοί κανονισμοί λειτουργίας και διαχείρισης περιοχών ,όπως βιότοποι εναλλακτικές μορφές τουρισμού μη ρύπανση των υδάτινων πόρων

Γνωρίζοντας φυσικές ομορφιές της περιοχής μας

Μουσέλας

καταλήγει στην παραλία Επισκοπής Ο ποταμός Μουσέλας αρχίζει από Ασή Γωνία καταλήγει στην παραλία Επισκοπής

Το νερό του Μουσέλα δεν είναι πόσιμο παρά μόνο από τις πηγές…

Έπαιξε σημαντικό ρόλο στον πόλεμο … λόγω της πυκνής βλάστησης … οι αντάρτες κρυβόντουσαν εκεί και οργάνωναν τα σχέδια τους.

Στα παλιά χρόνια στην Αργυρούπολη Χρήση του Μουσέλα για ευκολότερη καθημερινότητα Οι πηγές κινούσαν νερόμυλους για την άλεση του σιταριού, γεγονός που δικαιολογεί την ύπαρξη νερόμυλων στην περιοχή

Πριν 60 χρόνια οι γυναίκες έπλεναν τα ρούχα τους στον Μουσέλα …

Πλύσιμο Βελέντζας ( είδος φλοκάτης) Με την πίεση του νερού έπλεναν βελέντζες σε ειδικούς χώρους που είχαν κατασκευάσει

Στην Αργυρούπολη βρίσκονται 10 πλούσιες πηγές… Μια από αυτές περνάει μέσα από μια σπηλιά …ονομάζεται η εκκλησία Αγίας Δύναμης. Το νερό της, λένε πως είναι θαυματουργό.

Η ύδρευση του Ρεθύμνου γίνεται από τις πηγές Αργυρούπολης

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Τουριστικό σημείο του ποταμού είναι κυρίως οι πηγές της Αργυρούπολης Η εκμετάλλευση του φυσικού κάλλους από τις ταβέρνες και τα μικρά ξενοδοχεία οδηγούν στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής

Επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης Επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης Οι ταβέρνες και τα ξενοδοχεία ρίχνουν τα απορρίμματα στον Μουσέλα με αποτέλεσμα να μην είναι πόσιμο το νερό…

Άλλοι παράγοντες που μολύνουν τα νερά Γεωργοί, κτηνοτρόφοι και περαστικοί, πετάνε τα σκουπίδια τους στον ποταμό… Μπορούμε να βρούμε μέχρι και ψόφια ζώα

ΛΙΜΝΗ ΚΟΥΡΝΑ

ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Η λίμνη βρίσκεται στα όρια του νομού Χανίων-Ρεθύμνου και σε απόσταση 2.5 χλμ. από την θάλασσα. Απέχει 4 χλμ. περίπου από τον παραθαλάσσιο οικισμό Γεωργιούπολη και 2,5 χλμ. από τον ομώνυμο οικισμό Κουρνάς. Η επιφάνεια της λίμνης βρίσκεται σε υψόμετρο 20 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας. Kαταλήγει σε τεχνητό φράγμα ελέγχου της ροής του ύδατος, που κατασκευάστηκε το 1962

Βιοποικιλοτητα Στα νερά της λίμνης υπάρχουν χέλια, ενώ φιλοξενεί σπάνια ψάρια. Τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί η εμφάνιση ξενικού είδους ψαριού στα νερά της, του κοινού χρυσόψαρου που αποδίδεται σε ανθρώπινη επέμβαση, μεταβάλλοντας την οικολογική ισορροπία του οικοσυστήματος.

Άλλο ξενικό είδος είναι το κουνουπόψαρο, που εισήχθη για να καταπολεμηθούν τα κουνούπια. Τα χέλια σε μικρή ηλικία έρχονται για να μεγαλώσουν στη λίμνη.

Η βλάστηση αποτελείται από ενδημικά φυτά Υπάρχουν επίσης ερπετά , όπως τρανόσαυρες, αγιόφιδα και ένα σπάνιο είδος δίχρωμης χελώνας. Στην ορνιθοπανίδα της λίμνης εντάσσονται κοινές πάπιες, πορφυροτσικνιές, αργυροτσικνιές και κορμοράνοι. Η βλάστηση αποτελείται από ενδημικά φυτά της Κρήτης και της ανατολικής Μεσογείου, ενώ τα κοντινά υψώματα έχουν αραιή βλάστηση από πουρνάρια και φρύγανα.

Η λίμνη τροφοδοτείται από δύο υπόγειες πηγές και την επιφανειακή απορροή. Είναι σημαντικός σταθμός για αποδημητικά πουλιά. Έχει ενταχθεί στο δίκτυο Natura 2000 Αποτελεί προστατευόμενη Περιοχή Προστασίας Ορνιθοπανίδας.

Η εσφαλμένη κατασκευή του φράγματος που δεν επιτρέπει την ελεγχόμενη εκροή, οι αντλήσεις του νερού της λίμνης για την άρδευση ποτιστικών εκτάσεων, για τις ανάγκες ύδρευσης των οικισμών και οι αποθέσεις, έχουν μεταβάλλει σημαντικά τα ποσοτικά και βαθυμετρικά χαρακτηριστικά της λίμνης.

Η συσσώρευση τουριστικών και οικιστικών δραστηριοτήτων επιδρούν στον υδροβιότοπο με απορρίμματα και λύμματα. Ωστόσο η ποιότητα του νερού παραμένει κατάλληλη για κολύμπι. Γενικά η κατάσταση της λίμνης χαρακτηρίζεται ως καλή αλλά απειλείται με περιβαλλοντική υποβάθμιση.

Εξερευνώντας και άλλες ομορφιές της χώρας μας …. Εξερευνώντας και άλλες ομορφιές της χώρας μας ….

Λίμνη Πλαστήρα/Ταυρωπού

Φράγμα/ λίμνη Μαραθώνα

Προτάσεις/λύσεις 1. σήμερα πρέπει να υπερασπιστούμε το μοντέλο της αειφόρου ανάπτυξης 2. το σχολείο δεν πρέπει να είναι θεσμός απομονωμένος από τον πραγματικό κόσμο, πρέπει να καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση στους μαθητές

Προτάσεις/λύσεις 3. όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε να αναπτύξουμε τον εναλλακτικό τουρισμό που θα σέβεται το περιβάλλον, που δε θα τσαλαπατά τις προστατευόμενες περιοχές, που θα σέβεται και θα ωφελεί τις τοπικές οικονομικές δραστηριότητες

Με αειφόρους χαιρετισμούς Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας οι μαθητές του προγράμματος οι καθηγητές: Βακιρτζή Αικατερίνη Ραμούνδου Γεωργία Νικηταράς Κωνσταντίνος