Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 2 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (3) Μελετήστε το παρακάτω άρθρο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ (ΑΣΚΗΣΗ) Λάμπρος Πόλκας.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ & ΣΕΝΑΡΙΟΥ Ονοματεπώνυμο συγγραφέα, Ειδικότητα ΠΕχχ.
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διδακτική Πληροφορικής
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
Παράδειγμα μοντελοποίησης στην Άλγεβρα Α’ Λυκείου.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Μάθημα: Ερευνητική Εργασία Α' τετράμηνο
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
έννοια και λειτουργια της εκπαιδευσησ
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Ενότητα 3η: Προτεινόμενες εργασίες
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Impacting positively on students’ mathematical problem solving beliefs: An instructional intervention of short duration Stylianides, A. J., & Stylianides,
ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
Ενότητα 2η: Εβδομαδιαίες εργασίες
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής-Επικοινωνιών στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία Μπολοτάκης Γιώργος Μαθηματικός, Επιμορφωτής Β’ Επιπέδου
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Peer Coaching and Mentoring
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 2 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (3) Μελετήστε το παρακάτω άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων) Reform & traditional math programs Star et al 2008 JRME

Εισαγωγή – Ερευνητικά Ερωτήματα Αναγκαιότητα της έρευνας: προσπαθεί να απαντήσει στο ερώτημα του πως οι μαθητές βιώνουν τα νέα προγράμματα σπουδών και συγκεκριμένα το Standards – based mathematics and reform calculus curricula Σκοπός της έρευνας: να διερευνηθεί και να τεκμηριωθεί, με ομοιόμορφο τρόπο, πώς μεγάλος αριθμός μαθητών λυκείου και πανεπιστημίου κρίνει το νέο πρόγραμμα σπουδών σε σχέση με τα παραδοσιακά προγράμματα Ερευνητικό ερώτημα 1: πώς οι μαθητές αντιλαμβάνονται τις διαφορές μεταξύ των παραδοσιακών προγραμμάτων και των μεταρρυθμίσεων. Τι σημειώνουν ως διαφορά Ερευνητικό ερώτημα 2: πώς η αίσθηση των διαφορών που έχουν σχηματίσει οι μαθητές για τα προγράμματα σχετίζεται με τις διαφορές που εντοπίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι μεταρρυθμιστές Ερευνητικό ερώτημα 3: από τις διαφορές που εντόπισαν οι μαθητές ποιες φαίνεται να επιδρούν στην μαθηματική εμπειρία

Μεθοδολογία – συμμετέχοντες (1) Σχηματισμός sites: σχηματίστηκαν 2 sites που περιγράφουν τις χρονικές στιγμές όπου έγινε απότομη αλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων σπουδών. Δείγμα: μαθητές λυκείου και πανεπιστημίου με καταγεγραμμένες αναφορές της χρήσης του νέου υλικού (συνολικά 93 μαθητές)

Μεθοδολογία – συμμετέχοντες (2) Συλλογή δεδομένων: Συνεντεύξεις διάρκειας 20-30 λεπτά για μαθητές και 45- 60 λεπτά για φοιτητές. Έγιναν συνολικά 482 συνεντεύξεις στους 93 μαθητές και κατά Μ.Ο. περισσότερες από 5 συνεντεύξεις σε κάθε μαθητή. Συζητήθηκαν τα προγράμματα που έχουν εμπλακεί οι μαθητές και οι διαφορές που εντοπίζουν Journals: οι μαθητές έγραφαν για τις μαθηματικές εμπειρίες τους, χωρίς να είναι εκεί οι ερευνητές Class observation: έγιναν με στόχο να προσδιοριστεί ο τύπος και η διάρκεια κάθε διδακτικής δραστηριότητας και η σχέση του περιεχομένου που παρουσιάζεται με το πρόγραμμα σπουδών

Αποτελέσματα 5 βασικά αποτελέσματα Οι μαθητές παρατήρησαν διαφορές κατά την μετακίνηση από παραδοσιακό σε σύγχρονο πρόγραμμα. 90 από τους 93 μαθητές εντόπισαν τουλάχιστον 4 από τις 26 πιθανές διαφορές Οι διαφορές που εντόπισαν οι μαθητές φάνηκε να επηρεάζουν τη μαθηματική εμπειρία Από site σε site αυτό που θεώρησαν οι μαθητές σαν βασική διαφορά διέφερε. Οι διαφορές που εντόπισαν οι μαθητές δεν ευθυγραμμίζονται τέλεια με αυτές που εντοπίζουν οι σχεδιαστές του προγράμματος και οι ερευνητές. Οι διαφορές που βρήκαν οι μαθητές δεν σχετίζονται άμεσα με το βασικό σχεδιασμό του προγράμματος. Εντοπίζουν διαφορές στη σχέση καθηγητή – μαθητή και στο άγνωστο νέο περιεχόμενο Κάποιες από τις αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών είχαν επίδραση στη μετακίνηση των μαθητών από site σε site Ευχαριστώ πολύ!