Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος ΠΜΣ "Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών" 2017-18
ΠΜΣ "Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών" 2017-18 Διδακτικές ενότητες 1η ενότητα: εισαγωγή, ορισμοί, Polya & Schoenfeld, ευρετικές στρατηγικές & μεταγνώση, ο ρόλος των πεποιθήσεων (μαθητών και εκπαιδευτικών) στην ΕΠ. 2η ενότητα: Ιστορική αναδρομή στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και στην έρευνα σχετικά με την επίλυση προβλημάτων. Αναλυτικά προγράμματα σπουδών & διδακτικοί στόχοι σχετικά με την ΕΠ. Είδη προβλημάτων στα σχολικά βιβλία, συγκρίσεις. 3η ενότητα: Ρεαλιστικά μαθηματικά, η σημασία του πλαισίου στη διδασκαλία επίλυσης προβλήματος. Μοντελοποίηση: ο κύκλος μοντελοποίησης, παραδείγματα. Προβλήματα σε διαφορετικά πλαίσια (π.χ. χώρος εργασίας, άλλα επιστημονικά πεδία) και αξιοποίησή τους στη σχολική τάξη. 4η ενότητα: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και ο ρόλος των μαθητών στην διαδικασία ΕΠ. Η κατασκευή και η διαμόρφωση προβλημάτων. Η επικοινωνία των μαθητών. Η διαχείριση της τάξης κατά τη διαδικασία επίλυσης προβλήματος. Η αξιολόγηση των μαθητών. 5η ενότητα: Ειδικά θέματα στη μάθηση και στη διδασκαλία σχετικά με την επίλυση προβλημάτων: ΕΠ & επιχειρηματολογία, ΕΠ με αφήγηση, Ανοικτά προβλήματα, Διεθνή προγράμματα αξιολόγησης (PISA, TIMMS), η ΕΠ σε πολυπολιτισμικές τάξεις, O ρόλος των αναπαραστάσεων στην ΕΠ, κ.ά. ΠΜΣ "Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών" 2017-18
Αξιολόγηση μαθήματος (1) 50% Ενδιάμεσες εργασίες (ppt) Εβδομαδιαίες ατομικές εργασίες Προαιρετική συμμετοχή σε όλες υποχρεωτική συμμετοχή σε 4 εργασίες Εύρος εργασίας: 3-5 διαφάνειες. Αποστολή της εργασίας στο chrtriantaf@math.uoa.gr την προηγούμενη μέρα της παρουσίασης 1η διαφάνεια: ονοματεπώνυμό και το θέμα της εργασίας Ομαδικές εργασίες υποχρεωτική συμμετοχή/15’ παρουσίαση σε 1 εργασία 2 υποχρεωτικές συναντήσεις της διδάσκουσας με όλα τα μέλη της ομάδας μέχρι την ολοκλήρωσή της. 1η συνάντηση: ορισμός του θέματος, κατευθύνσεις 2η συζήτηση: καταγραφή της εξέλιξης ΠΜΣ "Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών" 2017-18
ΠΜΣ "Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών" 2017-18 Ενδιάμεσες εβδομαδιαίες ατομικές εργασίες Δίνονται στη διάρκεια του μαθήματος (π.χ. παρουσίαση ενός ερευνητικού άρθρου κ.ά.) Ενδιάμεσες ομαδικές εργασίες Επιλογή ενός από τα ειδικά θέματα στη μάθηση και στη διδασκαλία σχετικά με την επίλυση προβλημάτων όπως ΕΠ & επιχειρηματολογία, ΕΠ με αφήγηση, Ανοικτά προβλήματα, διεθνή προγράμματα αξιολόγησης (PISA, TIMMS), η ΕΠ σε πολυπολιτισμικές τάξεις Ο ρόλος των αναπαραστάσεων στην ΕΠ. Η διδασκαλία γνωστικά απαιτητικών μαθηματικών προβλημάτων. Λήξη επιλογής ομαδικής εργασίας 1/11, λήξη παρουσίασης 24/11 Στις ενδιάμεσες εργασίες αξιολογείται η συνεκτικότητα και η σαφήνεια στην παρουσίαση του θέματος. Οι περιορισμοί παρουσίασης που έχουν τεθεί. Η συνθετότητα του θέματος που διαπραγματεύεται η εργασία ο βαθμός συνεργασίας της ομάδας (στην περίπτωση της ομαδικής εργασίας) ΠΜΣ "Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών" 2017-18
Αξιολόγηση μαθήματος (2) 50% Τελική ατομική εργασία (κείμενο) Είδος εργασίας: Περιορισμένης κλίμακας εμπειρική έρευνα Διαδικασία Oρίζεται το θέμα σε συνεννόηση με την διδάσκουσα (λήξη 1/11/2017) 5’ ενδιάμεση παρουσίαση του ερευνητικού σχεδιασμού (λήξη 1/12/2017) Τελική παράδοση της εργασίας την εβδομάδα αναπλήρωσης 5’ Παρουσίαση της εργασίας (σε ppt) την εβδομάδα αναπληρώσεων του μαθήματος (αν υπάρχει χρόνος) . Στην τελική ατομική εργασία αξιολογούνται η πρωτοτυπία του θέματος, η σαφήνεια των ερευνητικών ερωτημάτων, η συνοχή και η σαφήνεια παρουσίασής των ερευνητικών αποτελεσμάτων, η συμβατότητα με τις οδηγίες συγγραφής που θα σας δοθούν η τήρηση της διαδικασίας που έχει οριστεί. ΠΜΣ "Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών" 2017-18
Θέματα τελικής εργασίας Συγκριτική ποιοτική ανάλυση προβλημάτων σε σχολικά εγχειρίδια. Επιλέξτε μια θεματική ενότητα που παρουσιάζεται σε ένα Ελληνικό και σε ένα από τα 3 Καναδικά σχολικά εγχειρίδια . Αναλύστε τα είδη των προβλημάτων που παρουσιάζονται στα δύο σχολικά κείμενα, καταγράψτε ομοιότητες και διαφορές. Διαμόρφωση προβλήματος & εφαρμογή του. Επιλέξτε ένα κλειστό πρόβλημα του σχολικού βιβλίου. Διαμορφώστε το σε ανοικτό. Επιλέξτε ένα αποπλαισιωμένο πρόβλημα σχολικού βιβλίου. Διαμορφώστε το σε πλαισιωμένο πρόβλημα. ΠΜΣ "Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών" 2017-18