Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ(ΥΝ) Α. ΚΟΥΣΗ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ (Μ) Α. ΡΗΜΙΚΗΣ ΠΝ, ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΖΟΥΡΟΣ ΠΝ, ΜΠΥ Ι. ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ Ενεργητικές Τεχνικές- Θεωρία και πράξη Αξιολόγηση.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Σενάριο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας

Εισήγηση- Εισαγωγή Η πλέον γνωστή εκπαιδευτική τεχνική η οποία έρχεται στο μυαλό μας όταν σκεφτόμαστε την διδασκαλία είναι η τεχνική της «εισήγησης». Σε πολλές εμπειρικές έρευνες αλλά και σε βιβλιογραφικές αναφορές (Μπούσιου 2003, Κόκκος 2003) για την εισήγηση χρησιμοποιείται ο όρος «μονόλογος», υποδεικνύοντας ακριβώς τον σημαντικό ρόλο του καθηγητή – δασκάλου στον προσδιορισμό και υλοποίηση του μαθήματος. Επαφίεται στις ικανότητες του εκπαιδευτικού

Εισήγηση- Εισαγωγή Υπάρχουν μια σειρά μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης όπως οι «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» στο Λύκειο ή η «Λογιστική Εταιριών» στα ΤΕΕ, κ.α. τα οποία απαιτούν από τον καθηγητή μέσα σε πολύ σύντομο χρόνο να μεταδώσει ένα σημαντικό όγκο πληροφοριών σε ένα κοινό που από την φύση του συνδέει το μάθημα με ένα συγκεκριμένο επάγγελμα το οποίο θέλει να εξασκήσει και συνδέεται με τα οικονομικά μαθήματα. Στα μαθήματα οικονομικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο καθηγητής καλείται να χρησιμοποιή-σει μεθόδους που θα τον βοηθήσουν να παρουσιάσει πολλές και διαφορές πτυχές των Οικονομικών Επιστημών τόσο σε επίπεδο γνώσεων όσο και σε επίπεδο δεξιοτήτων και στάσεων. Πλαίσιο διδακτικής ώρα – περιορισμένο χρονικά

Εισήγηση- Εισαγωγή Η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται σε μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας των 30 και πάνω ατόμων με βάση το μοναδικό σύγγραμμα Πολλοί καθηγητές συνήθως παρουσιάζουν επακριβώς το περιεχόμενο του εγχειριδίου δημιουργώντας την εικόνα ότι ο μαθητής και να μην είχε παρακολουθήσει θα μπορούσε κάλλιστα να καλύψει το κενό διαβάζοντας μόνος του στο σπίτι. Σε μεταδευτεροβάθμιο επίπεδο η ελευθερία είναι σαφώς μεγαλύτερη Οι κριτικές προσάπτουν στην τεχνική της εισήγησης ότι οδηγεί τους διδασκόμενους σε παθητική στάση και αίρει ακόμη περισσότερο την ανάπτυξη των δημιουργικών τους ικανοτήτων καθώς και της κριτικής σκέψης.

Πως υλοποιείται η τεχνική της εισήγησης (α) Η άρτια προετοιμασία του καθηγητή πριν μπει στην τάξη σχετικά με το μάθημα που πρέπει να διδάξει (β) Η δημιουργία σχέσεων αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τους μαθητές

Πως υλοποιείται η τεχνική της εισήγησης Τα βήματα για την υλοποίηση ενός οικονομικού μαθήματος αλλά και οποιουδήποτε άλλου μαθήματος μέσα από την τεχνική της εισήγησης είναι τα εξής : 1ο Ο καθηγητής εξ αρχής καθορίζει την συνολική δομή του μαθήματος πληροφορεί το κοινό της τάξης γι’ αυτό. 2ο Κάθε εισήγηση χωρίζεται σε υποενότητες, έτσι ώστε να μπορούν οι μαθητές να αντιληφθούν την λογική ροή της ύλης, την σύνδεση των εννοιών μεταξύ τους και να επιτύχουν την «ευρετική» πορεία προς τη γνώση. 3ο Ο καθηγητής φροντίζει να διασφαλίσει την διασύνδεση ανάμεσα στην ύλη του παρόντος μαθήματος με αυτά που διδάχθηκαν στο αμέσως προηγούμενο μάθημα 4ο Σπάει τη μονοτονία 5ο χρόνος για ερωτήματα 6ο σύνοψη – επανάληψη

Πλεονεκτήματα της Τεχνικής της Εισήγησης Σύντομο χρονικό διάστημα Εύκολη προετοιμασία Πόροι λόγω μεγέθους αίθουσας Ασφαλής μέθοδος Κριτική παρακολούθηση Παραδοσιακή μέθοδος

Μειονεκτήματα της Τεχνικής της Εισήγησης Μειονεκτήματα της Τεχνικής της Εισήγησης Παθητική στάση Πειθαρχία Ταχύτητα μετάδοσης Οι σημειώσεις που κρατούν οι μαθητές χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή Αναντικατάστατη παρουσία καθηγητή Περιορισμένος χρόνος προσοχής

Τρόποι Βελτίωσης της Αποτελεσματικότητας της εισήγησης (α) Καλές Πρακτικές για την Εισήγηση στο Επίπεδο του Σχεδιασμού: • Η εισήγηση συνδέεται με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες των εκπαιδευόμενων και κινείται στα πλαίσια του γνωστικού τους πεδίου. • Η δομή της εισήγησης είναι συγκροτημένη (εισαγωγή /κυρίως θέμα, υποθέματα, επίλογος, σύνοψη, σύνθεση). • Η εισήγηση περιορίζεται στα αναγκαία στοιχεία και δεν επεκτείνεται σε λεπτομέρειες. Έτσι ο μονόλογος περιορίζεται το πολύ σε 20 λεπτά. • Έλεγχος της Αίθουσας Διδασκαλίας και των Εποπτικών μέσων

Τρόποι Βελτίωσης της Αποτελεσματικότητας της εισήγησης (β) Καλές Πρακτικές κατά την υλοποίηση της εισήγησης • Ο καθηγητής διανέμει εκ των προτέρων τα κύρια σημεία ώστε οι διδασκόμενοι να μπορούν ανά πάσα στιγμή να παρακολουθήσουν την ροή της εισήγησης • Ο καθηγητής κάνει συστάσεις σχετικά με τις σημειώσεις που κρατά το ακροατήριο • Η εισήγηση υποστηρίζεται από οπτικοακουστικά μέσα • Ο καθηγητής απευθύνει ερωτήσεις στο κοινό ανάμεσα στις υποενότητες της εισήγησης • Ο Εισηγητής εισάγει παύσεις στην ροή της παρουσίασης Ο καθηγητής παρατηρεί τις αντιδράσεις των ακροατών (γλώσσα του σώματος) • Στο τέλος της εισήγησης ενδείκνυται οι διδασκόμενοι κατανεμημένοι σε ομάδες εργασίας, να επεξεργάζονται ερωτήσεις ή να σχολιάζουν και να αντλούν συμπεράσματα. • Ο καθηγητής βιντεοσκοπεί την εισήγηση ώστε να αυτοαξιολογηθεί και να προβεί σε βελτιώσεις.