ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) αριθ. 651/2014 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 17ης Ιουνίου 2014

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε. / "SEMI-REGULATED" ΑΓΟΡΑ
Αναπτυξιακά προγράμματα
ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΩ 2009 Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΑΝ ΙΙ.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΑΠΕ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Ημερίδα ενημέρωσης Διαπιστευμένων Φορέων 7 Μαΐου 2008 Καθεστώς Επενδύσεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις Γιάννος Μαυρομμάτης Διαχειριστική Αρχή ΠΑΑ.
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
Α. Πορεία δράσης μαρμάρου Β. Επόμενες Προγραμματισμένες ενέργειες δράσης. Γ. Συνοπτική Ενημέρωση για την Πρόσκληση Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα.
2-4/7/2009Σύστημα Διαχείρισης και ελέγχου ΕΠ ΕΣΠΑ1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ & ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΕΠΑΝ ΙΙ (2007 – 2013) Νίκος Ιωαννίδης ΕΥΔ ΕΠΑΕ Μονάδα Α1.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 852/2004 «για την υγιεινή των τροφίμων»
ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 5.1 Προετοιμασία για την επιλογή: ανακοίνωση, πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 2 η Δημόσιες Επενδύσεις και Αναπτυξιακά Έργα.
Κατηγορία επιχειρήσεων Αριθμός εργαζομένων (αμετάβλητος) Κύκλος εργασιών ήΣυνολικός ισολογισμός Πολύ μικρές0-9≤ 2 εκατ. ευρώ Μικρές10-49≤ 10 εκατ. ευρώ.
“ ΕΝΙΣΧΥΣΗ Μ.Μ.Ε. ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Χρήστος Κύρκογλου Προϊστάμενος Μονάδας Β΄ ΕΥΣΕΚΤ.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ Και ΕΑΚ Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου, Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + ΚΑ1-Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ Και ΕΑΚ Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Κρατικές Ενισχύσεις και RIS Ζ. Γεωργοπούλου ΕΥΚΕ.
Κρατικές Ενισχύσεις και RIS Ζ. Γεωργοπούλου ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία Οδηγία ΕΕ 2006/66/ΕΚ για ηλεκτρικούς συσσωρευτές.
Καθεστώς κρατικών ενισχύσεων σε έργα Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας Βασίλης Γογγολίδης Δ / νση Σχεδιασμού & Προγραμματισμού Πολιτικών.
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τεχνική Ημερίδα Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Αθήνα, 15/10/2014 Μαρία Αδαμοπούλου, Στέλεχος.
Τι είναι Χρηματοδοτική Διοίκηση;...τομέας των χρηματοοικονομικών ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη διοίκηση μιας επιχείρησης Βασικές Χρηματοοικονομικές.
Μεθοδολογία και Κριτήρια Επιλογής Πράξεων Ενημερωτική ημερίδα δυνητικών δικαιούχων Χανιά 26 Ιανουαρίου 2016.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις (KA219) Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Σύμβαση Επιχορήγησης Καϊμακούδη Ελένη Στέλεχος Ι.Κ.Υ./ Εθνική Μονάδα Συντονισμού Πρόγραμμα.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ - ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ σε προδημοσίευση Δέσποινα Κράλλη Προϊσταμένη Μονάδας Α ΕΥΔΕ ΕΤΑΚ 22 /9/20161.
Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (Στρατηγικού χαρακτήρα)
Κώστας Γαλιάτσος Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος ΕΤΕΑΝ
Πολιτικές και Χρηματοδοτικά Εργαλεία για την ανάπτυξη των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Ζαψαλής Δημήτρης Διευθυντής Κέντρου Πιστοδοτήσεων Β2 Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.
Γενική Συνέλευση 17 Μαρτίου 2017
Χρηματοδοτικές ευκαιρίες για την νέα Προγραμματική Περίοδο
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010 “Εγγύηση από τη ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ Χαμηλότοκων δανείων για την κάλυψη δαπανών αγοράς πρώτων υλών, εμπορευμάτων, υπηρεσιών κλπ” Δρ. Αλέξανδρος.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
Προγραμματική Περίοδος
Ελληνική Επιχειρηματικότητα Ευρωπαϊκά Χρηματοδοτικά Εργαλεία
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ΟΙΚΟΝ»
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Κώστας Γαλιάτσος Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος ΕΤΕΑΝ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η Διαχείριση του Πλούτου των Εθνών στο σύγχρονο Οικονομικό και Τεχνολογικό Περιβάλλον Οδυσσέας Κοψιδάς (ΠΕ 09, 17.05)
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΤΑΠΤοΚ «ΑΡΚΑΔΙΑ 2020» «Σχεδιασμός του προγράμματος ΤΑΠΤοΚ σε περιοχή παρέμβασης της Π.Ε. Αρκαδίας»
Η επιχείρηση ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΣΠΡΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, στην περιφέρεια ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών.
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
ΤΟ Ε.Π. «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) αριθ. 651/2014 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 17ης Ιουνίου 2014 Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ Κλεάνθης Ροκίδης Προϊστάμενος Μονάδας Α

Πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων για έργα διαχείρισης απορριμμάτων Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 651/2014 (ΓΑΚ) Θεσμικό πλαίσιο περί Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος Άρθρο 107 (3) γ της Συνθήκης ΣΛΕΕ Κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στους τομείς του περιβάλλοντος και της ενέργειας Ανακοίνωση Επιτροπής για έννοια κρατικής ενίσχυσης (Μη κρατική ενίσχυση)

Στόχευση SAM Περισσότερες ενισχύσεις με λιγότερο κόπο Διαφάνεια Αποσαφήνιση ρόλων και βελτίωση διαδικασιών Μετατόπιση του ελεγκτικού βάρους από την Επιτροπή σε εθνικό Επίπεδο (στο Κ-Μ) Δικλείδες ασφαλείας Διαφάνεια Παρακολούθηση Αξιολόγηση Προκλήσεις: η ανταπόκριση των ΚΜ και οι παρατυπίες στην εφαρμογή

Επιδίωξη 1. Αύξηση της χρήσης του ΓΚΑΚ (ΓΑΚ) σε σχέση με τις κατευθυντήριες και τον de minimis 2. Απλοποίηση 3. Βελτίωση των ελέγχων

Αποτέλεσμα Αύξηση του πλήθους των κατηγοριών ενισχύσεων που μπορούν να χαρακτηριστούν συμβατές με την εσωτερική αγορά κατ΄ εφαρμογή των άρθρων 107 & 108 της συνθήκης από 34 σε 46 Τα Κ-Μ διαθέτουν πλέον ένα εργαλείο υλοποίησης του SAM

Ελλάδα & ΓΑΚ 2008-2013: Πολύ μικρή χρήση του ΓΑΚ συνολικά κυρίως για Αναπτυξιακό Νόμο (μικρός αριθμός δικαιούχων) Χρήση κανονισμού de minimis Από 1/7/2014 σε ισχύ ο νέος διευρυμένος ΓΚΑΚ 651/2014 (αύξηση ποσοστού χρήσης)

Διάρθρωση 651/2014 Προοίμιο (77 εδάφια) Τέσσερα κεφάλαια και 59 άρθρα Κεφάλαιο Ι (κοινές διατάξεις), ΙΙ (παρακολούθηση) και ΙV (τελικές διατάξεις) οριζόντια για όλες τις χορηγούμενες ενισχύσεις Κεφάλαιο ΙΙΙ- ειδικές διατάξεις για τις διαφορετικές κατηγορίες ενισχύσεων (13 τμήματα) Τρία Παραρτήματα (ορισμός ΜΜΕ, έντυπο γνωστοποίησης, δημοσίευση πληροφοριών)

Επέκταση ΓΑΚ / Νέες κατηγορίες ενισχύσεων Επανόρθωση Ζημιών Από Θεομηνία (άρθρο 50) Κοινωνικού χαρακτήρα για μεταφορά κατοίκων (άρθρο 51) Για πολιτισμό και διατήρηση κληρονομιάς (άρθρο 53) Για οπτικοακουστικά έργα (άρθρο 54) Για υποδομές ευρυζωνικών δικτύων (άρθρο 52) Για αθλητικές υποδομές και πολυλειτουργικές ψυχαγωγικές υποδομές (άρθρο 55) για διαδικαστική και οργανωτική καινοτομία (άρθρο 29) για συνεργατικούς σχηματισμούς καινοτομίας (άρθρο 27) Βοήθεια για τοπικές υποδομές (άρθρο 56) για περιφερειακούς αερολιμένες (άρθρο 56α) για θαλάσσιους λιμένες (άρθρο 56β) για λιμένες εσωτερικής ναυσιπλοΐας (άρθρο 56γ)

Προϋποθέσεις χρήσης 651/2014 Η χορηγούμενη ενίσχυση: Εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του (άρθρο 1) Δεν ξεπερνά τα όρια κοινοποίησης που θέτει ανά κατηγορία το άρθρο 4 Αφορά διαφανείς ενισχύσεις (ακριβής υπολογισμός του Ακαθάριστου Ισοδύναμου Επιχορήγησης- ΑΙΕ) Έχει χαρακτήρα κινήτρου (άρθρο 6) Πληροί τις προϋποθέσεις του ειδικού άρθρου του τμήματος ΙΙΙ που την αφορά

Λοιπές εταιρίες (π.χ. ΣΔΙΤ) ? Πεδίο μη εφαρμογής στα καθεστώτα με Μ.Ε.Π/Υ>150 εκατ. Ευρώ (αξιολόγηση) για εξαγωγικές δραστηριότητες που εξαρτώνται από την κατά προτίμηση χρήση εγχώριων προϊόντων αντί των εισαγομένων σε αλιεία, υδατοκαλλιέργειας, γεωργική παραγωγή, υπό συνθήκες μεταποίηση & εμπορία γεωργικών προϊόντων (εφαρμογή ορισμένων άρθρων) στην παύση μη ανταγωνιστικών ανθρακωρυχείων σε προβληματικές επιχειρήσεις πλην φυσικών καταστροφών (νέος ορισμός) σε μέτρα που παραβιάζουν άλλες αρχές της συνθήκης σε δικαιούχους υπόχρεους σε ανάκτηση σε ενισχύσεις εκτός ορίων κοινοποίησης Δήμοι ΟΚ ΦΟΣΔΑ ? Λοιπές εταιρίες (π.χ. ΣΔΙΤ) ? 1. Φορολογική ενημερότητα 2. Υπεύθυνη Δήλωση

Άρθρο 2 ΓΑΚ – Γενικοί Ορισμοί Γενικοί ορισμοί για όλα τα είδη ενισχύσεων, όπως: ΜΜΕ / Μεγάλες επιχειρήσεις Μεμονωμένη ενίσχυση / Καθεστώς ενισχύσεων Προβληματική επιχείρηση Έναρξη εργασιών Ένταση ενίσχυσης Ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης Κέρδος εκμετάλλευσης

Άρθρο 2 ΓΑΚ - Ειδικοί Ορισμοί Ειδικοί ορισμοί π.χ. Για τον τομέα προστασίας περιβάλλοντος Προστασία περιβάλλοντος : παράγραφοι 101-131 Ορισμοί όπως: Ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Βιοκαύσιμα Επαναχρησιμοποίηση Ανακύκλωση Σύγχρονη τεχνολογία

Άρθρο 4 ΓΑΚ - Όρια κοινοποίησης (ανά κατηγορία ενισχύσεων) Ο ΓΑΚ δεν ισχύει στις ενισχύσεις που υπερβαίνουν για επενδυτικές ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος, (εξαιρουμένων επενδυτικών ενισχύσεων για αποκατάσταση μολυσμένων χώρων και ενισχύσεων για σκέλος δικτύου διανομής εγκατάστασης ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων τηλεθέρμανσης και τηλεψύξης) : 15 εκατ. ευρώ ανά επιχείρηση και ανά επενδυτικό έργο Για ποσά ενισχύσεων (Δ.Δ.) μεγαλύτερα των ορίων => κοινοποίηση στην Επιτροπή για έγκριση πριν τη θέση σε ισχύ με βάση: Σχετικές Κατευθυντήριες Γραμμές ή Γενικές αρχές σχετικών άρθρων Συνθήκης

Άρθρο 5 ΓΑΚ - Διαφανείς Ενισχύσεις Δυνατό να υπολογιστεί εκ των προτέρων με ακρίβεια το Ακαθάριστο Ισοδύναμο Επιχορήγησης (ΑΙΕ) π.χ. χωρίς υπολογισμό κινδύνου Μορφές διαφανών ενισχύσεων: Επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις επιτοκίου Ενισχύσεις δανείων εφόσον ΑΙΕ υπολογίζεται με βάση το επιτόκιο αναφοράς της αγοράς Εγγυήσεις εφόσον με προϋποθέσεις Φορολογικά μέτρα με ανώτατο όριο Τεκμήριο διαφάνειας για ενισχύσεις: για περιφερειακή αστική ανάπτυξη για μέτρα/έργα ενεργειακής απόδοσης για προώθηση παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ (πριμοδοτήσεις επιπλέον τιμής αγοράς)

Άρθρο 7 ΓΑΚ - Υπολογισμός δαπανών και ένταση ενίσχυσης Υπολογισμός ποσών επιλέξιμων δαπανών και ενίσχυσης πριν την αφαίρεση φόρων Έγγραφη τεκμηρίωση των δαπανών Εάν η ενίσχυση δεν είναι επιχορήγηση υπολογισμός του ΑΙΕ (Ακαθάριστο Ισοδύναμο Επιχορήγησης) Αναγωγή δαπανών και ποσών ενίσχυσης στο χρόνο χορήγησης (για καταβολή σε δόσεις) Αλλά Για φορολογικά μέτρα στο χρόνο υλοποίησης του μέτρου Ειδικές προβλέψεις για επιστρεπτέες προκαταβολές

Άρθρο 7 ΓΑΚ (τροπ.) - ΑΠΛΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΚΟΣΤΗ Το ποσό των επιλέξιμων δαπανών μπορεί να υπολογίζεται σύμφωνα με τις απλουστευμένες επιλογές κόστους που καθορίζονται στον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, υπό την προϋπόθεση ότι η πράξη χρηματοδοτείται τουλάχιστον εν μέρει μέσω ταμείου της Ένωσης που επιτρέπει τη χρήση αυτών των απλουστευμένων επιλογών κόστους και ότι η κατηγορία δαπανών είναι επιλέξιμη σύμφωνα με τη σχετική διάταξη εξαίρεσης.

Άρθρο 6 ΓΑΚ - Χαρακτήρας κινήτρου Γραπτή αίτηση πριν την έναρξη των εργασιών σε όλες τις περιπτώσεις Για ad hoc ενισχύσεις σε μεγάλες επιχειρήσεις - > + έγγραφα που αποδεικνύουν ότι η ενίσχυση θα έχει ως αποτέλεσμα ουσιώδη αύξηση: του αντικειμένου του σχεδίου/δραστηριότητας, ή του συνολικού ποσού δαπάνης, ή της ταχύτητας ολοκλήρωσης του έργου/δραστηριότητας Δεν απαιτείται για: περιφερειακές ενισχύσεις λειτουργίας πρόσβαση ΜΜΕ σε χρηματοδότηση πρόσληψη εργαζομένων σε μειονεκτική θέση και απασχόληση εργαζομένων με αναπηρία αντιστάθμιση πρόσθετων δαπανών για απασχόληση εργαζομένων με αναπηρία μειώσεις περιβαλλοντικών φόρων μεταφορά κατοίκων απομακρυσμένων περιοχών ζημιές από θεομηνίες πολιτισμό και διατήρηση κληρονομίας Προπαρασκευαστικές μελέτες, απαλλοτριώσεις όχι έναρξη εργασιών. Ο χαρακτήρας κινήτρου σε όλο το σχέδιο και όχι τη μεμονωμένη δαπάνη

Άρθρο 8 ΓΑΚ - Σώρευση Συνυπολογισμός ενισχύσεων από όλες τις πηγές -> μέγιστη ένταση ενίσχυσης Για διαφορετικές προσδιορίσιμες επιλέξιμες δαπάνες, σώρευση όλων των ειδών ενίσχυσης χωρίς περιορισμό Για ίδιες προσδιορίσιμες επιλέξιμες δαπάνες (επικαλυπτόμενες πλήρως ή εν μέρει) => σώρευση μέχρι το ανώτερο όριο ΓΑΚ ή χρηματοδότησης από Ε.Ε. Σώρευση με de minimis για ίδιες επιλέξιμες δαπάνες

Άρθρο 9 ΓΑΚ - Πληροφόρηση – Διαφάνεια (Υποχρεώσεις Φορέων) Δημοσίευση εντός 6 μηνών σε διαδικτυακό τόπο: Συνοπτικών πληροφοριών μέτρου Πλήρες κείμενο το μέτρου Πληροφορίες για μεμονωμένες ενισχύσεις >500.000€ (Παράρτημα ΙΙΙ ΓΑΚ) Υποβολή στην Ε.Ε. Συνοπτικών πληροφοριών κάθε μέτρου (Παράρτημα ΙΙ) TAM SANI

Άρθρο 12 ΓΑΚ - Παρακολούθηση – Αξιολόγηση (Υποχρεώσεις Φορέων) Υποβολή στην Ε.Ε. Ετήσια Έκθεση Διατήρηση λεπτομερών φακέλων και πληροφοριών για 10 έτη από τη χορήγηση της τελευταίας μεμονωμένης ή ad hoc ενίσχυσης Καθεστώτα με μέσο ετήσιο π/υ >150 εκ. ευρώ Εφαρμογή για 6 μήνες Κοινοποίηση στην Ε.Ε. σχεδίου αξιολόγησης και πιθανή παράταση Ισχύει για (περιφερειακές, ΜΜΕ, ΕΑΚ, περιβαλλοντικές και ερωζωνικές ενισχύσεις)

ΓΑΚ - ΤΜΗΜΑ 7 ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος Συμβατές με στόχους Ευρώπης 2020 Υπέρβαση υποχρεωτικών προτύπων/προδιαγραφών (χαρακτήρας κινήτρου) Νέες εντάσεις ενίσχυσης και προσαύξηση στις περισσότερες περιπτώσεις κατά 15% σε περιοχές 107.3.α και 5% σε 107.3.γ Υπολογισμός έντασης ενίσχυσης επί των πρόσθετων επενδυτικών δαπανών με απλοποιημένη διαδικασία: Αν τα περιβαλλοντικά κόστη αποτελούν διακριτό μέρος μίας επένδυσης αυτά είναι το επιλέξιμο κόστος Στην περίπτωση εναλλακτικού σεναρίου (counter factual senario) οι διαφορά του κόστους Στις λοιπές περιπτώσεις (μικρές εγκαταστάσεις) το συνολικό ύψος επένδυσης για επίτευξη του περιβαλλοντικού στόχου

Ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος Άρθρο 36 – Επενδυτικές ενισχύσεις προς επιχειρήσεις για την υπέρβαση ενωσιακών προτύπων ή για την αύξηση της προστασίας του περιβάλλοντος ελλείψει ενωσιακών προτύπων Άρθρο 37 – Επενδυτικές ενισχύσεις για την πρόωρη προσαρμογή σε μελλοντικά ενωσιακά πρότυπα Άρθρο 38 - Επενδυτικές ενισχύσεις για μέτρα ενεργειακής απόδοσης Άρθρο 39 – Επενδυτικές ενισχύσεις για έργα ενεργειακής απόδοσης σε κτίρια Άρθρο 40 – Επενδυτικές ενισχύσεις για τη συμπαραγωγή ενέργειας υψηλής απόδοσης Άρθρο 41 – Επενδυτικές ενισχύσεις για την προώθηση της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές Άρθρο 42 – Ενισχύσεις λειτουργίας για την προώθηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές Άρθρο 43 – Ενισχύσεις λειτουργίας για την προώθηση της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε εγκαταστάσεις μικρής κλίμακας Άρθρο 44 – Ενισχύσεις υπό μορφή μειώσεων περιβαλλοντικών φόρων δυνάμει της οδηγίας 2003/96/ΕΚ Άρθρο 45 – Επενδυτικές ενισχύσεις για την αποκατάσταση μολυσμένων χώρων Άρθρο 46 – Επενδυτικές ενισχύσεις για ενεργειακά αποδοτικό σύστημα τηλεθέρμανσης και τηλεψύξης Άρθρο 47 - Επενδυτικές ενισχύσεις για ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων Άρθρο 48 – Επενδυτικές ενισχύσεις για ενεργειακές υποδομές Άρθρο 49 – Ενισχύσεις για την εκπόνηση περιβαλλοντικών μελετών

Ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος Άρθρο 41 – Επενδυτικές ενισχύσεις για την προώθηση της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές Επιλεξιμότητα επενδύσεων Οι επενδυτικές ενισχύσεις χορηγούνται μόνο σε νέες εγκαταστάσεις. Καμία ενίσχυση δεν χορηγείται ούτε καταβάλλεται μετά την έναρξη λειτουργίας της εγκατάστασης και η ενίσχυση είναι ανεξάρτητη από την παραγωγή. Η ενίσχυση δεν υπολογίζεται βάσει της ποσότητας παραγόμενης ενέργειας (π.χ. ως ΧΧ € / ΜWh). Το άρθρο αφορά σε ενίσχυση δημιουργίας εγκαταστάσεων και όχι σε ενισχύσεις λειτουργίας (άρθρα 42 & 43). Η ενίσχυση υπολογίζεται μόνο βάσει του κόστους επένδυσης και όχι βάσει των αποσβέσεων κατά τη διάρκεια της οικονομικής ζωής των παγίων.

Ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος Άρθρο 41 (συνέχεια) Επιλέξιμες δαπάνες Είναι οι πρόσθετες επενδυτικές δαπάνες που είναι απαραίτητες για την προώθηση της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Οι δαπάνες αυτές καθορίζονται ως εξής: α) όταν το κόστος της επένδυσης για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μπορεί να προσδιοριστεί στο συνολικό επενδυτικό κόστος ως χωριστή επένδυση, για παράδειγμα ως εύκολα προσδιορίσιμο πρόσθετο κατασκευαστικό στοιχείο σε προϋφιστάμενη εγκατάσταση, αυτό το κόστος που σχετίζεται με την ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές συνιστά τις επιλέξιμες δαπάνες·  β) όταν το κόστος της επένδυσης για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μπορεί να προσδιοριστεί με βάση παρόμοια, λιγότερο φιλική προς το περιβάλλον επένδυση, που θα μπορούσε προφανώς να πραγματοποιηθεί χωρίς την ενίσχυση, η διαφορά αυτή μεταξύ του κόστους των δύο επενδύσεων προσδιορίζει το κόστος που συνδέεται με την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και συνιστά τις επιλέξιμες δαπάνες·  γ) για ορισμένες μικρές εγκαταστάσεις όπου δεν μπορεί να καθοριστεί λιγότερο φιλική προς το περιβάλλον επένδυση, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν μονάδες παραγωγής περιορισμένου μεγέθους, το συνολικό κόστος της επένδυσης για την επίτευξη υψηλότερου επιπέδου προστασίας του περιβάλλοντος συνιστά τις επιλέξιμες δαπάνες. Οι δαπάνες που δεν συνδέονται άμεσα με την επίτευξη υψηλότερου επιπέδου προστασίας του περιβάλλοντος δεν είναι επιλέξιμες. Αφορά κυρίως δευτερεύουσες εγκαταστάσεις που συμπληρώνουν την ενέργεια από άλλες –συμβατικές- πηγές.

Ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος Άρθρο 41 (συνέχεια) Μη επιλέξιμες δαπάνες Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες που δεν συνδέονται άμεσα με την επίτευξη υψηλότερου επιπέδου προστασίας του περιβάλλοντος. Η ένταση της ενίσχυσης δεν υπερβαίνει: το 45 % των επιλέξιμων δαπανών, εάν οι επιλέξιμες δαπάνες υπολογίζονται με βάση το στοιχείο α) ή β) ανωτέρω, το 30 % των επιλέξιμων δαπανών, εάν οι επιλέξιμες δαπάνες υπολογίζονται με βάση το στοιχείο γ) ανωτέρω (δευτερεύουσες εγκαταστάσεις). Η ένταση της ενίσχυσης μπορεί να αυξηθεί: κατά 20 εκατοστιαίες μονάδες, στην περίπτωση ενισχύσεων που χορηγούνται σε μικρές επιχειρήσεις, και κατά 10 εκατοστιαίες μονάδες, στην περίπτωση ενισχύσεων που χορηγούνται σε μεσαίες επιχειρήσεις, κατά 15 εκατοστιαίες μονάδες για επενδύσεις σε ενισχυόμενες περιοχές που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο α) της Συνθήκης και κατά 5 εκατοστιαίες μονάδες για τις επενδύσεις σε ενισχυόμενες περιοχές που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης.

Ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος Άρθρο 41 (συνέχεια) Ένταση της ενίσχυσης Στις περιπτώσεις που η ενίσχυση χορηγείται στο πλαίσιο ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών βάσει σαφών, διαφανών και αμερόληπτων κριτηρίων, η ένταση της ενίσχυσης μπορεί να ανέλθει στο 100% των επιλέξιμων δαπανών. Η εν λόγω διαδικασία υποβολής προσφορών δεν πρέπει να εισάγει διακρίσεις και να προβλέπει τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων. Ο προϋπολογισμός που συνδέεται με τη διαδικασία υποβολής προσφορών αποτελεί δεσμευτικό περιορισμό, με την έννοια ότι δεν μπορούν να λάβουν ενίσχυση όλοι οι συμμετέχοντες και η ενίσχυση χορηγείται βάσει της αρχικής προσφοράς του συμμετέχοντος, αποκλείοντας επομένως μεταγενέστερες διαπραγματεύσεις.

Ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος Άρθρο 41 – Διευκρινίσεις Πως καθορίζεται η «παρόμοια, λιγότερο φιλική προς το περιβάλλον επένδυση»; Η επένδυση αναφοράς θα είναι μια λιγότερο φιλική προς το περιβάλλον παραγωγική εγκατάσταση με την ίδια δυναμικότητα. Ενδεικτικές επενδύσεις αναφοράς παρέχονται στο Παράρτημα ΙΙ των Κατευθυντηρίων Γραμμών για την Ενέργεια και το Περιβάλλον (ΕΕ 2014/C 200/01). Έννοια «νέας εγκατάστασης» / «νέας επένδυσης» Η ενίσχυση αφορά σε δαπάνες για νέες κατασκευαζόμενες εγκαταστάσεις ή αναβάθμιση / ανακαίνιση υφιστάμενων εγκαταστάσεων με την προϋπόθεση ότι ανοικοδομούνται σημαντικά τμήματα των εγκαταστάσεων ή επιμηκύνεται σημαντικά η διάρκεια ζωής τους. Δεν ενισχύονται δαπάνες συντήρησης ή αντικατάστασης εξαρτημάτων ή τμημάτων εξοπλισμού.

Ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος Άρθρο 47 – Επενδυτικές ενισχύσεις για ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων Επιλεξιμότητα επενδύσεων Οι επενδυτικές ενισχύσεις χορηγούνται για την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων που δημιουργούν άλλες επιχειρήσεις. Τα προς επεξεργασία ανακυκλούμενα ή επαναχρησιμοποιούμενα υλικά σε άλλη περίπτωση θα απορρίπτονταν ή θα υφίσταντο επεξεργασία με τρόπο λιγότερο φιλικό προς το περιβάλλον. Οι ενισχύσεις για άλλες εργασίες ανάκτησης αποβλήτων πλην της ανακύκλωσης δεν απαλλάσσονται κατά κατηγορία βάσει του παρόντος άρθρου. Η ενίσχυση δεν απαλλάσσει έμμεσα τους ρυπαίνοντες από επιβάρυνση που πρέπει να τους επιβάλει η ενωσιακή νομοθεσία ή από επιβάρυνση που θεωρείται συνήθης επιχειρηματική δαπάνη. Η επένδυση δεν αυξάνει απλώς τη ζήτηση για τα προς ανακύκλωση υλικά - συγχρόνως αυξάνει και τη συλλογή αυτών των υλικών. Η επένδυση υπερβαίνει τη σύγχρονη τεχνολογία. Οι ενισχύσεις για επενδύσεις που αφορούν την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων του ίδιου του δικαιούχου δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση κοινοποίησης βάσει του παρόντος άρθρου. Σε επίπεδο Ε.Ε. (άρθ. 2, 129) Χρήση αποβλήτου για παραγωγή προϊόντος οικονομικά συμφέρουσα / συνήθης πρακτική. Η ενίσχυση αφορά νέες /καινοτόμες τεχνολογίες.

Ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος Άρθρο 47 (συνέχεια) Επιλέξιμες δαπάνες Επιλέξιμες δαπάνες είναι οι πρόσθετες επενδυτικές δαπάνες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιηθεί μια επένδυση σε καλύτερες ή αποδοτικότερες δραστηριότητες ανακύκλωσης ή επαναχρησιμοποίησης, σε σύγκριση με μια συμβατική μονάδα επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης ίδιας δυναμικότητας που θα κατασκευαζόταν ελλείψει ενίσχυσης.

Ενισχύσεις για προστασία περιβάλλοντος Άρθρο 47 (συνέχεια) Ένταση της ενίσχυσης Η ένταση της ενίσχυσης δεν υπερβαίνει το 35 % των επιλέξιμων δαπανών. Η ένταση της ενίσχυσης μπορεί να αυξηθεί κατά 20 εκατοστιαίες μονάδες, στην περίπτωση ενισχύσεων που χορηγούνται σε μικρές επιχειρήσεις, και κατά 10 εκατοστιαίες μονάδες, στην περίπτωση ενισχύσεων που χορηγούνται σε μεσαίες επιχειρήσεις. Η ένταση της ενίσχυσης μπορεί να αυξηθεί κατά 15 εκατοστιαίες μονάδες για επενδύσεις σε ενισχυόμενες περιοχές που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο α) της Συνθήκης και κατά 5 εκατοστιαίες μονάδες για τις επενδύσεις σε ενισχυόμενες περιοχές που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης.

Παραρτήματα Καν. (ΕΕ) 651/2014 Παράρτημα Ι : Ορισμός ΜΜΕ Παράρτημα ΙΙ : Πληροφορίες σχετικά με τις Κ.Ε. που απαλλάσσονται κοινοποίησης Παράρτημα ΙΙΙ : Διατάξεις σχετικά με τη δημοσίευση πληροφοριών όπως ορίζεται στο άρθρο 9 παρ.1

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας