Συνεργατική διδασκαλία
Συνεργατική διδασκαλία Δεν είναι η συνύπαρξη δυο ή περισσότερων ατόμων στην τάξη, αλλά η ουσιαστική συνεργασία σε επίπεδο σχεδιασμού, διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών. Απαιτεί την ανάληψη κοινής ευθύνης των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής για όλους τους μαθητές της τάξης και σε όλα τα επίπεδα (Friend & Bursuck, 2009. Friend & Cook, 2012).
Ένας διδάσκει, ένας παρατηρεί (Οne teach – Οne observe) Παρατήρηση Αξιολόγηση δυσκολιών Ανάλυση διδασκαλίας και επαναπροσδιορισμός στόχων
Ένας διδάσκει, ένας βοηθάει (One teach – One assist) Βοήθεια σε ατομικό ή και σε ομαδικό επίπεδο
Ομαδική διδασκαλία (Team teaching) Οι δύο εκπαιδευτικοί (γενικής και ειδικής εκπαίδευσης) συνδιδάσκουν σε ολόκληρη την τάξη. Ο ένας εκπαιδευτικός μπορεί να παρέμβει, όταν ο άλλος συζητά με τους μαθητές, έτσι ώστε να εξηγήσει, να διευρύνει ή να επεξεργαστεί περαιτέρω το υπό ανάλυση θέμα. Και οι δύο εκπαιδευτικοί ενισχύουν τη συζήτηση και όχι τη διάλεξη.
Εναλλακτική διδασκαλία (Alternative teaching)
Παράλληλη διδασκαλία (Parallel teaching) Σε αυτήν την περίπτωση ο εκπαιδευτικός της γενικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με τον ειδικό παιδαγωγό σχεδιάζουν από κοινού το μάθημα, χωρίζουν την τάξη σε δυο ομάδες και διδάσκουν το ίδιο μάθημα χρησιμοποιώντας διαφορετικές προσεγγίσεις ή και διαφορετικό εκπαιδευτικό υλικό
Διδασκαλία σε κέντρα/σταθμούς μάθησης (Station teaching) Οι εκπαιδευτικοί (γενικής και ειδικής εκπαίδευσης) προετοιμάζουν από κοινού διαφορετικές δραστηριότητες για διαφορετικές ετερογενείς ομάδες μαθητών σε διαφορετικά σημεία/γωνιές της τάξης. Οι δραστηριότητες αφορούν διαφορετικές διαστάσεις/μέρη ενός συγκεκριμένου μα- θήματος
Ένας διδάσκει, ένας περιφέρεται (One teach – Οne drift)