ΑΚΣΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ‘‘ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ’’

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Πληροφορικής.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΚΣΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ‘‘ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ’’ ΑΚΣΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ‘‘ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ’’ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ:ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: βαινα μαρια Θεμα εργασιασ :ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ : «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ» Επιλεγομενο μαθημα : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Διδακτικη ενοτητα : ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΜΑΚΕΤΑΣ Ταξη : Α’ επα.λ ειδικοτητα : δομικων εργων Ακαδ.ετοσ 2012 Εmail συντάκτη : theo_godfriend@hotmail.com

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ» Ο τεχνικός Όρος «σχεδιασμός» παραπέμπει σε διαφορετικές ενέργειες όπως είναι οι υπολογισμοί κατάστρωση σχεδίων,το τεχνικό σχέδιο κα.. Το αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών είναι η παράγωγη των αντίστοιχων στοιχείων. Κατά τον σχεδιασμό , το ζητούμενο είναι η διασφάλιση του τεχνικά δυνατού , του οικονομικά αναγκαίου , και του οικολογικά αναπληρώσιμου όλα αυτά σε εσωτερική συνάφεια μεταξύ τους. Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 302-303)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ» Κατά τον σχεδιασμό επιλύονται τεχνικές εργασίες σε θεωρητικό επίπεδο. Η επεξεργασία τους απαιτεί τεχνική δημιουργικότητα , ικανότητα αναπαράστασης στον χώρο , κατανόηση της τεχνικής ενέργειας και σχεδιαστικές ικανότητες. Ο σχεδιαστής μιας κατασκευής πρέπει να εφαρμόζει μαθηματικές γνώσεις και γνώσεις από τις φυσικές επιστήμες και να λαμβάνει υπόψη τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τεχνολογίας , οικονομίας , και οικολογίας. Η σχεδιαστική εργασία εξορθολογίζεται ολοένα και περισσότερο με την χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Με αυτόν διεξάγονται μαθηματικοί υπολογισμοί , κατασκευάζονται σχέδια και εκπονούνται οι σχετικές εργασίες. Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 302-303)

ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Το διδακτικό σενάριο «σχεδιασμός» όσον αναφορά τις απαιτήσεις του θα πρέπει να τοποθετηθεί στην βάση της πραγματικής διαδικασίας του σχεδιασμού. Άπλες και υλοποιήσιμες σχεδιαστικές ασκήσεις έχουν τον πρώτο λόγο. Προϋπόθεση είναι ότι αυτές ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος και στο επίπεδο των μαθητών. Κατά τον σχεδιασμό απλών τεμαχίων οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίζουν τις απαιτήσεις που τίθενται για την πραγματοποίηση σχεδιαστικών ικανοτήτων. Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 303-305)

ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Οι μαθητές πρέπει να οδηγούνται σταδιακά στον αυτόνομο σχεδιασμό. Ο εκπαιδευτικός είναι δυνατόν να επιδεικνύει και να εξηγεί πρότυπα τεχνικά σχέδια , υπολογισμούς καθώς και καταλόγους τεμαχίων η ακόμα και την ιδία την διαδικασία του σχεδιασμού. Η αξιοποίηση κατάλληλων μέσων (προγράμματα ηλεκτρονικού υπολογιστή , προβολές βίντεο ) υποστηρίζει αυτήν την διαδικασία. Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 303-305)

ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Μέσω της άσκησης πρέπει να κατακτηθούν διαφορές δραστηριότητες που υπάγονται στον σχεδιασμό , τόσο μεμονωμένα όσο και σε συνδυασμό μεταξύ τους . Τέτοιες μεμονωμένες ασκήσεις είναι μεταξύ άλλων : H μέτρηση διαστάσεων ενός τεμαχίου Η εισαγωγή διαστάσεων στο αντίστοιχο τεχνικό σχέδιο Η επεξεργασία καταλόγου τεμαχίων Η διεξαγωγή των υπολογισμών Η δημιουργία σκαριφήματος ενός τεμαχίου Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 303-305)

ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Στις ασκήσεις με σύνθετη προβληματική ανήκουν : Ανάγνωση τεχνικών σχεδίων Ανάλυση σχεδιαστικών ασκήσεων , καθορισμός επιμέρους εργασιών και διατύπωση τους Συλλογή επιμέρους πληροφοριών και καθορισμός κριτήριων αξιολόγησης Επεξεργασία προτάσεων επίλυσης Επεξεργασία μελέτης (υπολογισμοί , τεχνικά σχέδια , κατάλογος τεμαχίων , πλάνο ενεργειών για τον σχεδιασμό). Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 303-305)

ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Οι ασκήσεις που έχουν ως στόχο την προετοιμασία των μαθητών για τον σχεδιασμό , επιτρέπουν αλλά και απαιτούν την αυτόνομη μάθηση. Οι εκπαιδευτικοί μέσω μιας ακολουθίας ασκήσεων διασφαλίζουν την βαθμιαία αύξηση των απαιτήσεων απέναντι στους μαθητές. Κατά την αξιοποίηση του σεναρίου διδασκαλίας «σχεδιασμός» περιλαμβάνονται και επεξηγούνται στους μαθητές και στοιχειά που υπερβαίνουν την συγκεκριμενη ειδικότητα. Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 303-305)

ΟΙ ΕΞΙ ΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ» 1.ΦΑΣΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ Ανακοίνωση του προβλήματος στους μαθητές Επεξήγηση της άσκησης από τον εκπαιδευτικό Παροχή των απαραιτήτων πληροφοριών από τον εκπαιδευτικό Παροχή κινήτρων στους μαθητές Ανοιχτή συζήτηση του προβλήματος Απάντηση ερωτήσεων Αποτέλεσμα : Οι μαθητές αποδέχονται την άσκηση. Είναι ενεργοποιημένοι και έτοιμοι για άσκηση Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 305-307)

ΟΙ ΕΞΙ ΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ» 2.ΦΑΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗΣ Ανάλυση της άσκησης από τους μαθητές Επαφή και εξοικείωση με την σχεδιαστική άσκηση Διαπίστωση ενδεχόμενου κενού στην πληροφόρηση Ανάλυση των υπαρχόντων διδακτικών μέσων Αποτέλεσμα : Οι μαθητές έχουν κατανοήσει την μαθησιακή άσκηση στο σύνολο της και τις απαραίτητες επιμέρους ασκήσεις , όσο αναφορά της δομή τους. Αναγνωρίζονται οι πιθανές δυσκολίες . Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 303-305)

ΟΙ ΕΞΙ ΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ» 3.ΦΑΣΗ ΣΥΣΚΕΨΗΣ Υποβολή ερωτήσεων στους συμμαθητές και στον εκπαιδευτικό Ενεργός συμμέτοχη στην διδακτική συζήτηση Αποτέλεσμα : Οι μαθητές αξιοποιούν τις νέες πληροφορίες , τις αξιολογούν και τις εφαρμόζουν. Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 303-305)

ΟΙ ΕΞΙ ΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ» 4.ΦΑΣΗ ΚΑΤΑΣΤΡΩΣΗΣ Κατάστρωση και σχεδιασμός αντικειμένου Έλεγχος της ορθότητας των σκαριφημάτων Αυτόνομη διόρθωση πιθανών σφαλμάτων Εκ νέου σχεδιασμός του αντικείμενου κατασκευής Αποτέλεσμα : Οι μαθητές σχεδιάζουν το αντικείμενο λαμβάνοντας υπόψη τις προδιαγραφές του τεχνικού σχεδίου Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 303-305)

ΟΙ ΕΞΙ ΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ» ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΦΑΣΗ Επεξήγηση των σκαριφημάτων από μεμονωμένους μαθητές Έλεγχος και επαλήθευση της κατάστρωσης του σχεδίου μέσω των άλλον μαθητών και μέσω του εκπαιδευτικού Βελτίωση της κατάστρωσης από τους ίδιους τους μαθητές που την συνέταξαν Αποτέλεσμα : Οι μαθητές διαθέτουν παραπάνω από ένα επαρκώς αιτιολογημένο σκαρίφημα. Αυτό είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές και χρησιμεύει ως προσχέδιο για την δημιουργία των επόμενων σχεδιαστικών μελετών. Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 303-305)

ΟΙ ΕΞΙ ΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ» ΦΑΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Αυτόνομη επεξεργασία μελετών από τους μαθητές Έλεγχος των τεχνικών σχεδίων . Ελέγχονται , όσο αναφορά την φάση της υλοποίησης , η ευκρίνεια , η συμφωνία με τις προδιαγραφές και ο εσωτερικός έλεγχος από τον εκπαιδευτικό. Αποτέλεσμα : Στον εκπαιδευτικό έχουν παραδοθεί οι εργασίες – μελέτες των μαθητών. Αυτός έχει παρακολουθήσει κατά την διάρκεια της διδασκαλίας τις μαθησιακές ενέργειες των μαθητών και έχει συλλέξει πληροφορίες . Συνεπώς είναι σε θέση να αξιολογήσει την μαθησιακή επίδοση. Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 303-305)

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ‘’Σχεδιασμός ενός σύγχρονου σπιτιού υπό μορφή μακέτας’’ Παραλλαγή παραδείγματος από : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 308-310)

ΦΑΣΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ Στους μαθητές τίθενται η άσκηση να εκπονήσουν μια μακέτα που να απεικονίζει ένα σύγχρονο οικολογικό σπίτι. Ο εκπαιδευτικός σε μια σύντομη διάλεξη αναλύει τι είδους οικεία είναι αυτή που θα μελετήσουν. Σχετικά με την χρήση υλικών , την διαστασιολογηση και την διαμόρφωση μπορούν οι μαθητές να αποφασίσουν μονοί τους. Παραλλαγή παραδείγματος από : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 308-310)

ΦΑΣΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ Ο εκπαιδευτικός λαμβάνει συγκεκριμένες αποφάσεις και περιορίζει την άσκηση ως εξής : H κατασκευή της μακέτας θα γίνει με μακετοχαρτο η ξύλο Υλικό βάσης να χρησιμοποιήσουν ότι επιθυμούν οι μαθητές Για την δημιουργία του δαπέδου οι μαθητές θα μπορούσαν να βρουν φωτογραφίες στο internet που έχουν να κάνουν με ήδη πλακιδίων , να τις εκτυπώσουν σε ειδικό φωτογραφικό χαρτί και να τις χρησιμοποιήσουν για να αποτυπώσουν το είδος πλακιδίων που έχουν χρησιμοποιήσει Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα ειδή κουφωμάτων που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευη της κατοικίας Σχετικά με την σκέπη οι μαθητές θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν καφέ χαρτόνι , ή βιομηχανοποιημένο χαρτί που σε αυτό διακρίνεται το σχήμα και το χρώμα της σκέπης Παραλλαγή παραδείγματος από : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 308-310)

ΦΑΣΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ Ως διδακτικό μέσο υπάρχει φωτογραφικό υλικό με κατασκευές σύγχρονων σπιτιών τα όποια θα παρουσιαστούν και στην συνεχεία θα δοθούν στους μαθητές Αποτέλεσμα : Αυτή η σχετικά περιπλοκή εργασία γίνεται αποδεκτή από τους μαθητές . Δείχνουν ενδιαφέρον και δέχονται την πρόκληση Παραλλαγή παραδείγματος από : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 308-310)

ΦΑΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗΣ Η σχεδιαστική άσκηση διαρθρώνεται από τους μαθητές σε επιμέρους ασκήσεις Οι μαθητές αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν 5 στοιχειά που θα μπορέσουν να δουλέψουν για την κατασκευή της μακέτας (εξωτερικοί τοίχοι , εσωτερικοί τοίχοι , κουφώματα , πλακίδια , στέγη) Αποτέλεσμα : Εξακριβώνονται τα μέρη της οικίας Παραλλαγή παραδείγματος από : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 308-310)

ΦΑΣΗ ΣΥΣΚΕΨΗΣ Οι μαθητές συζητούν μεταξύ τους . Κάθε μαθητής αποφασίζει από τι υλικά θα κατασκευαστούν τα μέρη της οικίας Ο εκπαιδευτικός απαντά σε ερωτήσεις των μαθητών. Οι ερωτήσεις σε αυτό το στάδιο σχετίζονται προπάντων με μεμονωμένα σχεδιαστικά προβλήματα , με ιδιότητες υλικών και με τη διαμόρφωση του σχήματος κάθε αντικείμενου Αποτέλεσμα : Όλοι οι μαθητές έχουν ενημερωθεί επαρκώς. Δέχονται όλες τις αποφάσεις που έχουν πάρει από την σύσκεψη Παραλλαγή παραδείγματος από : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 308-310)

ΦΑΣΗ ΚΑΤΑΣΤΡΩΣΗΣ Οι μαθητές σχεδιάζουν – κατασκευάζουν τα μεμονωμένα μέρη της κατοικίας Σε συμφωνία με τις προδιαγραφές γίνεται εξάσκηση πάνω στην χρήση των διαφορετικών ειδών παχών η γραμμών και στην ακρίβεια διαστάσεων και μετρήσεων Σε αυτό το στάδιο ο εκπαιδευτικός μπορεί με σχετική ευκολία να προβεί σε έλεγχο Δεν θα φτάσουν όλοι οι μαθητές στα επιθυμητά αποτελέσματα . Ορισμένοι μαθητές μπορεί να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες δυσκολίες κατά την κατασκευή (κακοτεχνίες). Αποτέλεσμα : Οι μαθητές έχουν κάνει κάποια σκαριφήματα και έχουν προετοιμαστεί για την κατασκευή της μακέτας. Παραλλαγή παραδείγματος από : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 308-310)

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΦΑΣΗ Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να παρουσιάσουν τους τρόπους επίλυσης που προτείνουν (διαστάσεις κουφωμάτων , τι κλίση θα έχει η στέγη κλπ) Ο εκπαιδευτικός εφιστά την προσοχή σε συγκεκριμένα βασικά σφάλματα (λάθος κόψιμο μακέτας , μεγάλα ανοίγματα στα κουφώματα , λάθος κλίση στέγης κα) Έχουν την δυνατότητα να παρουσιάσουν τα σκαριφήματα τα όποια εκπόνησαν . Αποτέλεσμα : Όλοι οι μαθητές διαθέτουν σκαριφήματα σύμφωνα με προδιαγραφές. Η ύπαρξη αυτών των σκαριφημάτων αναγνωρίζεται ως βασική προϋπόθεση για την δημιουργία της μακέτας Παραλλαγή παραδείγματος από : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 308-310)

ΦΑΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Οι μελέτες , στις οποίες ανήκουν τα τεχνικά σχέδια ο κατάλογος τεμαχίων και η κατασκευή της μακέτας , γίνονται αντικείμενο επεξεργασίας από τους μαθητές Αποτέλεσμα : Οι μαθητές έχουν μάθει τον σχεδιασμό ενός αντικείμενου. Είναι σε θέση να διαμορφώσουν ένα τεχνικό σχέδιο σύμφωνα με τις προδιαγραφές , να συντάξουν έναν κατάλογο τεμαχίων και τέλος να κατασκευάσουν την μακέτα!!!... Παραλλαγή παραδείγματος από : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 308-310)

Εργασια παιδιων Εδώ μπορούμε να δούμε τα σχέδια που πραγματοποίησαν τα παιδιά για την μακέτα και την συνολική τους δουλειά… Παραλλαγή παραδείγματος από : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 308-310)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ» Πηγή : Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008. (σελ. 313)

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Andreas Huttner, (2005), Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων : Μέθοδοι και Διαδικασίες, Εκδόσεις ίων 2008.