ΘΕΩΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Κ Α Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Σ Α Σ Φ Α Λ Ι Σ Η Σ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ (Κ. Ε. Θ. Ι
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2ΟΟΟ Επιχειρησιακό Σχέδιο «Άρση από την ανεργία και την περιθωριοποίηση στην Απασχόληση»
ΠΡΑΞΗ: ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ ΓΣΕΒΕΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ.
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Ε υ ρ ω π α ϊ κ ό Δ ί κ τ υ ο Ε μ π ε ι ρ ο γ ν ω μ ό ν ω ν & Τ ε χ ν ο μ ε σ ι τ ε ί α ς Μ Κ Ο www. euronet.org.gr.
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Ετήσια Συνάντηση Ανασκόπησης της Υλοποίησης έτους 2013 Αθήνα, 28 Μαρτίου 2014 ΘΕΜΑ: Αξιολόγηση Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΘΥΡΙΔΕΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Επιστ. Υπεύθυνη: Καθηγ. Ράνυ Καλούρη,
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ συγχρηματοδοτούμενες από το ΕΤΠΑ (Μέτρο 4.2) και το ΕΚΤ (Μέτρο 4.3)
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΡΑΞΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΠΡΥΤΑΝΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
ΓραΣΕΠ 65ου Γ/σίου Αθηνών
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΤΕΕ/ΤΚΜ Απασχόληση Επιχειρηματικότητα Εβρενογλου Βασίλης Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός αν. Προϊστάμενος Τμήματος Επαγγελματικών Θεμάτων 1 Δεκεμβρίου 2014.
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
KEN ΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΟΜΗ – « ΕΡΓΑΛΕΙΟ » ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ Α. Σ. ΠΑΙ. Τ. Ε. Ακαδ. έτος :
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
ΟΑΕΔ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Νίνα-Αικατερίνη Καλαβά-Μυλωνά
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΩΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ Διδάσκων: Χριστακόπουλος Ιωάννης Σύμβουλος Σταδιοδρομίας

Στόχοι μαθήματος Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι σπουδαστές θα πρέπει να είστε σε θέση να: περιγράφετε την έννοια και τη διαδικασία της επαγγελματικής ανάπτυξης, Παρουσιάζετε τις θεωρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, αναζητάτε στοιχεία του παρόντος κοινωνικοοικονομικού πλαισίου στις θεωρίες και να στοχάζεστε κριτικά γύρω από αυτές, Αντλείτε από τις θεωρίες επαγγελματικής ανάπτυξης το θεωρητικό υπόβαθρο για την εφαρμογή των λειτουργιών ΣΥ.Π., Αξιοποιείται τις θεωρητικές γνώσεις, Αναγνωρίζετε τις εξελικτικές ανάγκες του ατόμου, Παρουσιάζετε τις βασικές θεωρίες λήψης αποφάσεων, Αναγνωρίζετε δυσκολίες στη λήψη αποφάσεων, εφαρμόζετε τη μεθοδολογία λήψης αποφάσεων στη συμβουλευτική διαδικασία, Αναπτύξετε κριτική σκέψη ως προς τη σταθερότητα και την αναθεώρηση των αποφάσεων, Αναπτύξετε θετική στάση ως προς τον υποστηρικτικό ρόλο του συμβούλου στη λήψη αποφάσεων στο πλαίσιο της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας.

Χρονοδιάγραμμα μαθημάτων   1η εβδομάδα «Εννοιολογική προσέγγιση της επαγγελματικής ανάπτυξης και της επαγγελματικής επιλογής».  2η εβδομάδα «Ψυχολογικές Θεωρίες: Χαρακτηριστικών (Parsons), Τυπολογική (Holland), Ψυχοδυναμική (Roe)»  3η εβδομάδα «Κοινωνική μάθηση (Bandura, Krunboltz, O’Hara)»  4η εβδομάδα «Eξελικτικές (Ginzeberg, Super) ».  5η εβδομάδα «Kοινωνιολογικές Θεωρίες: Κοινωνικοποίησης και κοινωνικών ρόλων (Musgrave), Κοινωνικοψυχολογική (Blau), Δόμησης Eυκαιριών (Roberts), Πολιτιστική (Willis) ».

Χρονοδιάγραμμα μαθημάτων 6η εβδομάδα «Σύγχρονες Θεωρητικές Προσεγγίσεις: Κονστρουκτιβισμός (Peavy), Θεωρία των Συστημάτων (McMahon&Patton), Θεωρία Θετικής Αβεβαιότητας (Gelatte) ». 7η εβδομάδα « Θεωρητικές προσεγγίσεις επαγγελματικής ανάπτυξης γυναικών (Hackett&Betz), μελέτες περιπτώσεων». 8η εβδομάδα « Μοντέλα επαγγελματικής ανάπτυξης πολιτισμικά προσανατολισμένα».

Χρονοδιάγραμμα μαθημάτων 9η εβδομάδα « Μοντέλα Λήψης αποφάσεων (Ηilton, Katz, Gelatt, Kaldor&Zytowski, Vroom)- Στρατηγικές και Πρότυπα συμπεριφοράς στη λήψη αποφάσεων-Συγκλίσεις και αποκλίσεις των μοντέλων- Παράγοντες που σχετίζονται με δυσκολίες στη λήψη αποφάσεων. Εφαρμογές στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας». 10η εβδομάδα « Μεθοδολογία υποστήριξης κατά τη λήψη απόφασης». 11η εβδομάδα « Αξιοποίηση θεωρητικών σχημάτων στη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη λήψη απόφασης».

Βασική βιβλιογραφία Δημητρόπουλος, Ε. (1999α) Συμβουλευτική -Προσανατολισμός. Τόμος Α: Συμβουλευτική και Συμβουλευτική Ψυχολογία.(4η εκδ.) Αθήνα:Μ. Π. Γρηγόρη Δημητρόπουλος, Ε. (1999β) Συμβουλευτική -Προσανατολισμός. Τόμος Β: Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικός και Επαγγελματικός Προσανατολισμός.(9η εκδ.) Αθήνα:Μ. Π. Γρηγόρη ΕΚΕΠ (2007), Οδηγός Συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού στον τομέα της εκπαίδευσης, Αθήνα: Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού Kάντας, Α., Χαντζή Α. (1991) Θεωρίες Επαγγελματικής Ανάπτυξης, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Kασσωτάκης, M. (επιμ.), (2003), Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και Πράξη. Aθήνα: Γ. Δαρδανός. Κοσμίδου-Hardy, Χρ. (1996β) «Ένα Κριτικό, Αναπτυξιακό Μοντέλο για το Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό: Πολυτέλεια ή Αναγκαιότητα;». Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού. Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου (επιστ. Επιμ: Κοσμίδου-Hardy) 38-39. 25-52. Νathan, R., Hill, L. (2006). Επαγγελματική συμβουλευτική-Η συμβουλευτική προσέγγιση της επαγγελματικής επιλογής και σταδιοδρομίας. Αθήνα: Mεταίχμιο Μc Leond, J. (2005). Εισαγωγή στη Συμβουλευτική, Αθήνα: Mεταίχμιο.

Εννοιολογική προσέγγιση της επαγγελματικής ανάπτυξης και της επαγγελματικής επιλογής». Μπορείτε να καταγράψετε και να συζητήσετε με τι ασχολείται η Συμβουλευτική; Η συμβουλευτική ασχολείται με όλο το φάσμα των προβλημάτων και των δυσκολιών που αντιμετωπίζει το άτομο. Ωστόσο η Συμβουλευτική η οποία αναφέρεται στην υποβοήθηση του ατόμου να αναπτυχθεί επαγγελματικά και να αντιμετωπίσει προβλήματα ή δυσκολίες σχετικα με την επιογή επαγγέλματος και την ένταξη στην αγορά εργασίας ονομάζεται επαγγελματική συμβουλευτική. Ωστόσο συχνά αντί του όρου Επαγγελματική Συμβουλευτική γίνεται χρήση του όρου Συμβουλευτική για τη Σταδιοδρομία ή Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας (Κασσωτάκης, 2003:50)

Eπαγγελματική συμβουλευτική ή συμβουλευτική σταδιοδρομίας; Στην ελληνική γλώσσα ο όρος σταδιοδρομία αναφέρεται στην επαγγελματική εξέλιξη και πορεία. Με αυτή την έννοια η συμβουλευτική σταδιοδρομίας περιλαμβάνει την υποστήριξη που παρέχεται στα άτομα, τα οποία βρίσκονται ήδη ενταγμένα σε κάποιο επάγγελμα, ενώ η επαγγελματική συμβουλευτική μπορεί να θεωρηθεί ευρύτερος όρος ο οποίος περιλαμβάνει και τα άτομα που προετοιμάζονται για την επαγγελματική τους επιλογή και είσοδο στην αγορά εργασίας (Σιδηροπούλου- Δημακάκου, 2003).

Eπαγγελματική συμβουλευτική ή συμβουλευτική σταδιοδρομίας; Εξάλλου ως σταδιοδρομία θεωρείται το σύνολο της εργασίας στη διάρκεια της ζωής ενός ατόμου (Sears, 1982), η αλληλουχία των επαγγελμάτων και άλλων ρόλων της ζωής που συνδυάζονται για να εκφράσουν τη δέσμευση κάποιου να εργαστεί στο πλαίσιου του συνολικού του μοντέλου αυτοανάπτυξης (Super, 1976). Αντίθετα, ο όρος επαγγελματική συμβουλευτική φαίνεται ότι καλύπτει και τις φάσεις προετοιμασίας ενός ανθρώπου για τη μελλοντική επαγγελματική του ζωή, δηλαδή τις φάσεις πριν την έναρξη της σταδιοδρομίας (Σιδηροπούλου- Δημακάκου, 2003). Η επαγγελματική συμβουλευτική αποτελεί, ουσιαστικά, μια μορφή παρέμβασης, δηλαδή μιας σκόπιμης ενέργειας που στοχεύει να ενισχύσει την επαγγελματική ανάπτυξη του ατόμου ή να καταστήσει το άτομο δυνατό να πάρει επαγγελματικές αποφάσεις (Spokane, 1991).

To πλαίσιο της επαγγελματικής συμβουλευτικής στην Ελλάδα Ο επίσημος δημόσιος φορέας, αρμόδιος για θέματα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην Απασχόληση στην Ελλάδα είναι ο Ο.Α.Ε.Δ. Ο Ο.Α.Ε.Δ. αποτελεί νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με έδρα την Αθήνα και τελεί υπο την εποπτεία του Υπουργού Απασχολησης και Κοινωνικής Προστασίας. http://www.oaed.gr/

Κέντρα προώθησης στην απασχόληση Σύμφωνα με το Ν.2956/2001 Κέντρα Προώθησης στην Απασχόληση θεωρουνται οι μονάδες που έχουν ως έργο την ένταξη στην επαγγελματική ζωή και την ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας και την εν γένει προώθηση στην απασχόληση των ενδιαφερομένων, με τη μορφή πρόσφορων μεθόδων και ιδίως της εξατομικευμένης παρέμβασης

Δομές τοπικής αυτοδιοίκησης Σε επίπεδο δήμων λειτουργούν Γραφεία ενημέρωσης Ανέργων και Επιχειρήσεων. Σκοπός των Γραφείων ενημέρωσης Ανέργων είναι η ανάπτυξη δράσεων και υπηρεσιών, που θα παρέχονται δωρεάν προς τους ανέργους, με στόχο την υποστήριξή τους και την ενθάρρυνση τους για την εξεύρεση απασχόλησης (Tσαχαλίδης & Σολδάτου, 2007).

http://www.ilioupoli.gr/services/social/85-grafeio-ypostiriksis-anergon http://www.thermi.gov.gr/info/?page_id=63

Βιομηχανικά και βιοτεχνικά επιμελητήρια To Kέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων (ΚΕΠΕΑ), της Γ.Σ.Ε.Ε., το οποίο οργανώθηκε το 2000 από τη Γ.Σ.Ε.Ε. Στα πλαίσια του ΚΕΠΕΑ λειτουργεί Γραφείο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Γραφείο Εύρεσης Εργασίας. http://kepea.gr/

Ευρύτερος δημόσιος τομέας Η Γενική Γραμματεια Νέας Γενιάς, με τις θυρίδες Νεανικής Επιχειρηματικότητας έχει στόχο τη διαμόρφωση, την παρακολούθηση και τον συντονισμό της κυβερνητικής πολιτικής για τη νέα γενιά. http://www.neagenia.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=RESOURCE&cresrc=132&cnode=31 Η Γενική Γραμματεία Ισότητας με το Κέντρο Ερευνών για θέματα ισότητας. Στο πλαίσιο του Κ.Ε.Θ.Ι λειτουργούν Κέντρα Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής σε θέματα απασχόλησης, Επιχειρηματικότητας και Κοινωνικής Ένταξης. http://kethi.gr/

Δραστηριότητες Επισκεφτείτε τον ιστότοπο του Ο.Α.Ε.Δ.και αντλήστε πληροφορίες για τις δραστηριότητες επαγγελματικής συμβουλευτικής Επισκεφτείτε το γραφείο ενημερωσης και ανέργων του δήμου στον οποίο κατοικείται. Συζητήστε με τον υπεύθυνο και καταγράψτε προβλήματα που αντιμετωπίζει. Επισκεφτειται το Κεντρο Πληροφόρης και Ανέργων της Γ.Σ.Ε.Ε.και συζητήστε με τον σύμβουλο για τα προβλήματα της ανεργίας που αντιμετωπίζουν οι επισκεπτόμενοι το Κέντρο.