Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
IKRP Rokas & Partners Περίληψη νομικού πλαισίου για τις αλλοδαπές εταιρείες.
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΘΗΤΕΙΑ = ΘΕΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Οργανωτική ετοιμότητα Επιχειρησιακή ετοιμότητα Λειτουργική ετοιμότητα ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Κώδικας Εταιρικής Διακυβέρνησης και Τελευταίες Εξελίξεις»
Τμήμα Πολιτικών Επιστημών Α΄ εξάμηνο Διδάσκουσα : Βιργινία Τζώρτζη
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Οι Επιχειρήσεις Κοινής Ωφελείας θα πρέπει να λειτουργούν με πλήρη «ιδιωτικοοικονομικά» κριτήρια, για να χρησιμοποιήσουμε τον όρο που είναι ευρέως γνωστός.
Σελίδα 1 A.E. Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. Απρίλιος 2002.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Αγγελική Βογιατζή
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 6 η Νικόλαος Καρανάσιος Εταιρίες Κεφαλαίων.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΚΡΑΤΟΣ: ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  Γεωγραφικός χώρος  Ξηρά  Θάλασσα  Αέρας  Πληθυσμός  Κυριαρχία  Εσωτερική  Εξωτερική  Διεθνής.
1 Ανώνυμη Εταιρεία Ι ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΠΑΤΣΙΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2010.
Δεσμευτικοί Εταιρικοί Κανόνες (Binding Corporate Rules): Από τη θεωρία στην πράξη Φαίη Καρβέλα, Δικηγόρος, LL.M., Ειδική Επιστήμων ΑΠΔΠΧ Θεοδώρα Τουτζιαράκη,
Δημόσια Νομικά Πρόσωπα – Καθ’ ύλην αυτοδιοίκηση Μάθημα 4 ο Αικατερίνη Ηλιάδου.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
3. ΟΝΕ Ι. Θεσμικά όργανα Ευρωπαϊκό Σύστημα Κεντρικών Τραπεζών (ΕΣΚΤ) Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) 1. Συγκρότηση 1.1. ΕΣΚΤ= ΕΚΤ και εθνικές κεντρικές.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Η προσωπική ευθύνη των διοικούντων νομικά πρόσωπα για τα εταιρικά φορολογικά χρέη πριν και μετά τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας - Ορισμένα ειδικότερα.
Χαρακτηριστικά διοικητικών πράξεων: Τεκμήριο νομιμότητας Εκτελεστότητα
Δημόσια διοίκηση Διακρίσεις και ταξινομήσεις Αικατερίνη Ν. Ηλιάδου
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Άρθρο 218 (πρώην άρθρο 300 της ΣΕΚ) Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς.
Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Σεμινάριο Δημοσίου Δικαίου
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Νομικό πλαίσιο δημοσίων επιχειρήσεων
Μονομερής δράση της Δημόσιας Διοίκησης
Ειδικές κατηγορίες διοικητικών πράξεων
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΥΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, LL
ΣτΕ (Ολ) 1906/
8.3. ΟΝΕ ΙΙΙ.
Ενδικοφανής προσφυγή
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
Υπηρεσιακα συμβουλια - συνελευσεισ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ν.2861/2010.
ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
ΦΟΡΕΙΣ Κ.Α.Λ.Ο. ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΠΟΠΗ ΣΟΥΡΜΑΪΔΟΥ
Προκλήσεις για τις εισηγμένες εταιρείες: οι βραχυπρόθεσμες εξελίξεις στο εταιρικό δίκαιο των εισηγμένων εταιρειών Αθανάσιος Στ, Κουλορίδας Λέκτορας Δικαίου.
Παντείου Πανεπιστημίου
Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση Ν.4440/2016 Γιάννης Σπηλιωτόπουλος ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ 
ΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΩΝ ΚΙΝΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ 2005 ΚΑΙ 2009 Χρίστος Χρίστου Λειτουργός Εργασιακών.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
EΕΥΘΥΝΗ ΜΕΛΩΝ Δ.Σ. – Τι αλλάζει;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις 02.12.2016 Νομικό πλαίσιο ΔΕ Κοινοί κανόνες οργάνωσης Ν.3429/2005 Ειδικές ή γενικές διατάξεις εκτός Ν.3429/2005 Αικατερίνη Ηλιάδου

Βασική δομή Ν.3429/2005 Άξονας: Διάκριση δύο Κεφαλαίων Ν.3429/2005 Δημόσιες επιχειρήσεις – εφαρμογή Κεφαλαίου Α’ Ν.3429/2005: εκτενείς ρυθμίσεις για οργάνωση και διοίκηση, ΔΣ, εσωτερικός έλεγχος, σχεδιασμός δράσεων και υποχρεώσεις, κανόνες λογιστικής και προσωπικό «ανώνυμες εταιρείες του Κεφαλαίου Β’ Ν.3429/2005: παραπομπή στο κοινό δίκαιο κατά κανόνα (επιφύλαξη ειδικών διατάξεων για σχέση με Κράτος) Κοινοί κανόνες και για τις δύο κατηγορίες : Καταστατικά (βλ. ά. 2 παρ. 3 Ν.3429/2005)

Ν.3429/2005 Δημοσιεσ επιχειρησεισ κεφαλαιου Α’ Διοίκηση (ΓΣ, ΔΣ, ΔιευθΣ) Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (ΕΚΛ) Εσωτερικός έλεγχος Κρατική εποπτεία – έλεγχος Οικονομικές καταστάσεις Προσωπικό Χάρτης υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή (ΧΥΚ)

Άρθρο 2 Ν.3429/2005 Οργάνωση, λειτουργία και διοίκηση της δημόσιας επιχείρησης 1. Οι δημόσιες επιχειρήσεις οργανώνονται, λειτουργούν και διοικούνται σύμφωνα με το νόμο αυτόν, τις διατάξεις που διέπουν τις ανώνυμες εταιρείες και τυχόν ειδικές διατάξεις που αφορούν καθεμία από αυτές, εφόσον δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του νόμου αυτού. 2. Όλες οι δημόσιες επιχειρήσεις υποχρεούνται να προσαρμόσουν το καταστατικό τους προς τις διατάξεις του νόμου αυτού, μέσα σε προθεσμία έξι μηνών από τη θέση του νόμου αυτού σε ισχύ. 3. Οι περαιτέρω τροποποιήσεις των καταστατικών των δημοσίων επιχειρήσεων διέπονται αποκλειστικά από τις ρυθμίσεις του κ.ν. 2190/1920 (ΦΕΚ 37 Α`), όπως ισχύει. ----------------------------------------------------------------------------------- Άρα: 3 κύκλοι κανόνων δικαίου

Διοίκηση ΔΕ Όργανα διοίκησης – ΑΕ: ΓΣ ΔΣ (ά. 3 Ν.3439/2005) Διευθύνων Σύμβουλος Ν.2414/1996: Γενικός Διευθυντής (εκτέλεση αποφάσεων επί εταιρικών θεμάτων και όχι λήψη αποφάσεων) – Καταργήθηκε / ειδικές διατάξεις αντίθετες προς ά. 3 Ν.3429/2005 (Γνμ ΝΣΚ 198/2008)

Γενική Συνέλευση (ΓΣ) Ά. 38 παρ. 6 & 7 Ν.2065/1992: ΓΣ ανώτατο όργανο διοίκησης μεταξύ άλλων των ΔΕ Το Δημόσιο παρίσταται ως μέτοχος στη ΓΣ και εκπροσωπείται από τον ΥπΟικ Απαραίτητη η παρουσία ΥπΟικ ή νομίμου εκπροσώπου του για απαρτία της ΓΣ Παρουσία χωρίς δικαίωμα ψήφου και του εποπτεύοντος Υπουργού Στο Ν.3429/2005 δεν υπάρχουν ειδικές διατάξεις – άρα: κατ’ αρχήν 2190/1920 Όμως προσοχή: ειδικές διατάξεις Ν.3429/2005 που αναθέτουν σημαντικές αρμοδιότητες σε άλλα όργανα – πχ ΚΥΑ για τον ορισμό των μελών ΔΣ!

Διοικητικό Συμβούλιο – άρθρο 3 Ν.3429/2005 1. Το Διοικητικό συμβούλιο διαμορφώνει τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξης της εταιρείας και ασκεί τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στο νόμο αυτόν και την κείμενη νομοθεσία. 2. Ο αριθμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου, συμπεριλαμβανομένων του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, δεν μπορεί να ξεπερνά τα επτά. Στο Διοικητικό συμβούλιο συμμετέχει ένας εκπρόσωπος των εργαζομένων στη δημόσια επιχείρηση, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο καταστατικό της. (...) 3. Ειδικές διατάξεις που προβλέπουν τη συμμετοχή στα διοικητικά συμβούλια δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών εκπροσώπων επαγγελματικών οργανώσεων και παραγωγικών τάξεων διατηρούνται σε ισχύ, αλλά τα μέλη που ορίζονται βάσει των διατάξεων αυτών συμμετέχουν στο Διοικητικό συμβούλιο της δημόσιας επιχείρησης και καθ` υπέρβαση του ανώτατου ορίου των εννέα μελών. Αν με την προσθήκη αυτή προκύπτει άρτιος αριθμός μελών, εφαρμόζεται αναλογικά το άρθρο 15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 (ΦΕΚ 45 Α΄). (...) 4. Ο πρόεδρος, ο διευθύνων σύμβουλος και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, τα οποία δεν εκλέγονται ή υποδεικνύονται σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3, ορίζονται και παύονται αζημίως για το Δημόσιο και για τη δημόσια επιχείρηση με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού που εποπτεύει τη δημόσια επιχείρηση. (...)

Διοικητικό Συμβούλιο – άρθρο 3 Ν.3429/2005 5. Όποιος είναι πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος ή μέλος του διοικητικού συμβουλίου μιας δημόσιας επιχείρησης απαγορεύεται να είναι πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος ή μέλος διοικητικού συμβουλίου άλλης δημόσιας επιχείρησης. Ο Πρόεδρος, ο Διευθύνων Σύμβουλος ή μέλος Διοικητικού Συμβουλίου Δημόσιας Επιχείρησης, που υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Κεφαλαίου Α` του ν. 3429/2005 δύναται να είναι Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος ή μέλος Διοικητικού Συμβουλίου συνδεδεμένων με αυτή Δημοσίων Επιχειρήσεων, χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή ή αποζημίωση. 6. Το Διοικητικό συμβούλιο της κάθε δημόσιας επιχείρησης αποτελείται από εκτελεστικά, μη εκτελεστικά μέλη και ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη. Οι διατάξεις των άρθρων 3 παρ. 1 και 4 παρ. 1 και 2 του ν. 3016/2002 (ΦΕΚ 110 Α΄) εφαρμόζονται αναλογικά. 7. Κάθε δημόσια επιχείρηση υποχρεούται να καταρτίσει κανονισμό λειτουργίας του διοικητικού της συμβουλίου, ο οποίος εγκρίνεται με απόφαση του διοικητικού της συμβουλίου εντός εννέα μηνών από την ημερομηνία θέσης του νόμου αυτού σε ισχύ. Ο κανονισμός λειτουργίας του διοικητικού συμβουλίου περιλαμβάνει υποχρεωτικά: α) τον προσδιορισμό των αρμοδιοτήτων των εκτελεστικών, μη εκτελεστικών και ανεξάρτητων μελών του διοικητικού συμβουλίου και β) τον προσδιορισμό των ευθυνών και των αρμοδιοτήτων του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου και του διευθύνοντος συμβούλου.

Διοικητικό Συμβούλιο – άρθρο 3 Ν.3429/2005 8. Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της δημόσιας επιχείρησης δεν μπορεί να έχει εκτελεστικές αρμοδιότητες. 10. Με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, που συνιστάται με το άρθρο 10 του νόμου αυτού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται η αποζημίωση των μελών του διοικητικού συμβουλίου της κάθε δημόσιας επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου. Για την αποζημίωση του προέδρου, του διευθύνοντος συμβούλου και των εκτελεστικών μελών του διοικητικού συμβουλίου, ισχύει ο περιορισμός του άρθρου 14 του ν. 2703/1999 (ΦΕΚ 72 Α΄), όπως έχει ερμηνευθεί με το άρθρο 34 παρ. 4 του ν. 2768/1999 (ΦΕΚ 273 Α΄). Κατ` εξαίρεση, με την ίδια απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών μπορεί να καθορίζεται επιπλέον αποζημίωση για τον διευθύνοντα σύμβουλο, λόγω συμμετοχής του στις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου, και πέραν του ορίου του προηγούμενου εδαφίου. Η αποζημίωση των μη εκτελεστικών μελών του Δ.Σ. δεν μπορεί να υπερβαίνει τα όρια της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 17 του ν. 3205/2003 (ΦΕΚ 297 Α΄), ανεξαρτήτως του αριθμού των συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου κάθε μήνα. Ο πρόεδρος, ο διευθύνων σύμβουλος και τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των δημοσίων επιχειρήσεων δεν δικαιούνται καμία άλλη παροχή, απολαβή, αμοιβή ή προνόμιο.

Σύνθεση & μέλη ΔΣ Μέχρι 7 μέλη μαζί με Πρόεδρο και ΔιευθΣ Εκπρόσωπος εργαζομένων (αρχαιρεσίες) Εκπρόσωποι επαγγελματικών οργανώσεων και παραγωγικών τάξεων (υπεράριθμα μέλη) Μέλη ΔΣ ορίζονται και παύονται αζημίως με ΚΥΑ ΥπΟικ και εποπτεύοντος τη ΔΕ – διοικητικές πράξεις (διφυές) Απαγόρευση κατάληψης ανάλογης θέσης σε άλλη ΔΕ – μόνο για συνδεδεμένες και χωρίς πρόσθετη αμοιβή/ αποζημίωση Εκτελεστικά, μη εκτελεστικά και ανεξάρτητα μέλη ΔΣ / ανάλογη εφαρμογή διατάξεων Ν.3016/2002 – επίλυση του προβλήματος principal-agent

Αποζημιώσεις μελών ΔΣ Παρ. 10 ά. 3 Ν.3429/2005 – κατάργηση ΔΕΔΕΚΟ, αρμοδιότητα ΥπΟικ και εποπτεύοντος για ΚΥΑ Περιορισμός ά. 14 Ν.2703/1999 και 34 παρ. 4 Ν.2768/1999: Ανώτατο όριο αποδοχών «δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει το σύνολο των εκάστοτε αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου, χωρίς οικογενειακή παροχή» Κατ’ εξαίρεση: με την ΚΥΑ επιπλέον αποζημίωση για ΔιευθΣ λόγω συμμετοχής σε συνεδριάσεις ΔΣ Μη εκτελεστικά μέλη: max αποζημίωση 400/300 Ευρώ ανά μήνα, εφόσον 4 τουλάχιστον συνεδριάσεις + ΚΥΑ

Αρμοδιότητες ΔΣ διαμορφώνει τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξης της εταιρείας ασκεί τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στο Ν.3429/2005 – πχ έκδοση ΕΚΛ και την κείμενη νομοθεσία – ά. 22 ΚΝ 2190/1920 – αποφασίζει για κάθε πράξη διοίκησης της εταιρείας, διαχείρισης της περιουσίας της, επιδίωξης του σκοπού και δικαστική και εξώδικη εκπροσώπηση ΕΚΛ (ά. 3 παρ. 7) Περιεχόμενο Νομική φύση: όχι κανονιστική φύση, αλλά εταιρική πράξη – βλ. κατωτέρω

Διευθύνων Σύμβουλος Άρθ. 3 παρ. "9. Ο διευθύνων σύμβουλος πρέπει να είναι τουλάχιστον πτυχιούχος Πανεπιστημιακού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής και να έχει τουλάχιστον πενταετή εμπειρία σε θέση σημαντικής ευθύνης και απαιτήσεων στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα. Ο διευθύνων σύμβουλος δύναται να ασκεί παράλληλα και καθήκοντα Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή." Η παρ.9 αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 33 Ν.3697/2008, ΦΕΚ Α 194/25.9.2008. Δεν προβλέπεται δημόσια προκήρυξη Γνώμη της αρμόδιας Επιτροπής Βουλής σύμφωνα με ΚανΒ

ΕΚΛ – άρθρο 4 παρ. 1 και 2 Ν.3429/2005 1. Όλες οι δημόσιες επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση να καταρτίσουν νέο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας καταρτίζεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της δημόσιας επιχείρησης μέσα σε εννέα μήνες από τη θέση του νόμου αυτού σε ισχύ και δημοσιεύεται σε περίληψη στο Τεύχος Ανωνύμων Εταιρειών και Εταιρειών Περιορισμένης Ευθύνης της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. 2. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της κάθε δημόσιας επιχείρησης περιλαμβάνει τουλάχιστον: α) τη διάρθρωση των υπηρεσιών της εταιρείας, τα αντικείμενά τους, καθώς και τη σχέση των υπηρεσιών μεταξύ τους και με τη διοίκηση. Μεταξύ των υπηρεσιών της εταιρείας πρέπει υποχρεωτικά να προβλέπεται υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου, β) τις διαδικασίες αξιολόγησης της απόδοσης των διευθυντικών στελεχών της εταιρείας. "γ) τον Κανονισμό Προσωπικού της εταιρείας, ο οποίος καταρτίζεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, χωρίς να απαιτείται έγκριση του με απόφαση Υπουργού." Η περ.γ` προστέθηκε με το άρθρο 33 Ν.3697/2008,ΦΕΚ Α 194/25.9.2008. Νομική φύση: Όχι κανονιστική πράξη Δ, αλλά εταιρική πράξη με απόφαση οργάνου διοίκησης εταιρείας που δημοσιεύεται για το αντιτάξιμο / διαφορετικό το θέμα ΕΚΛ με ΥΑ Δημοσίευση ΦΕΚ τ. ΠΡΑ.Δ.Ι.Τ. – μήπως καταργήθηκε; Ν.4250/2014 ά. 2

Εσωτερικός έλεγχος – ά. 4 Ν.3429/2005 Υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου Καταγραφή αρμοδιοτήτων Διασφάλιση ανεξαρτησίας εσωτερικών ελεγκτών Επιτροπή ελέγχου (ά. 15 παρ. 2 Ν.3965/2011) – κυρίως οικονομικός / λογιστικός έλεγχος

Κρατική εποπτεία και έλεγχος Όργανα: πρώην ΔΕΔΕΚΟ, ήδη ΥπΟικ μέσω τμήματος ΔΕΚΟ και λοιπών φορέων της Δ/νσης Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης και Γ’ Τμήματος της Δ/νσης Κίνησης Κεφαλαίων, Εγγυήσεων, Δανείων και Αξιών ΓΛΚ, κατ’ αρμοδιότητα Πρώην ΕΓΔΕΚΟ- Διευθύνσεις ΥπΟικ , ΓενΓραμ ΥπΟικ Θέματα: ιδίως δημοσιονομική διαχείριση Εργαλείο ελέγχου: Επιχειρησιακό σχέδιο, εντός Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής, 4ετής ορίζοντας, έγκριση ΚΥΑ ΥπΟικ και εποπτεύοντος

Προϋπολογισμός ΔΕ – Οικονομικές καταστάσεις Ά. 3 Ν.4111/2013: υποχρέωση υποβολής ετήσιου προϋπολογισμού στη Δ/νση ΔΕΚΟ ΥπΟικ και περιορισμοί για τη δυνατότητα τροποποίησης Κατάργηση με Ν.4270/2014 Νέες διατάξεις Δημοσίου Λογιστικού και Δημοσιονομικής Διαχείρισης - ά. 148 Ν.4270/2014 Υποχρέωση υποβολής σχεδίου και προϋπολογισμού σε ΓΛΚ Στενή δημοσιονομική παρακολούθηση (μηνιαία και τριμηνιαία βάση) Σεβασμός Μεσοπρόθεσμου Υποχρέωση αποφυγής αποκλίσεων και λήψης κατάλληλων μέτρων! Διεθνή πρότυπα χρηματοοικονομικής πληροφόρησης Λογιστικός διαχωρισμός ΥΓΟΣ

Ανωνυμεσ εταιρειεσ κεφ. Β’ Ν.3429/2005 Ανωνυμεσ εταιρειεσ κεφ. Β’

Οργάνωση νομικού πλαισίου – ά. 16 Οργάνωση, λειτουργία, διοίκηση και κρατική εποπτεία Επί των ανωνύμων εταιρειών που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου εφαρμόζονται οι διατάξεις του κ.ν. 2190/1920, του ν. 3016/2002, όπως ισχύουν, και οι λοιπές διατάξεις οι εφαρμοζόμενες σε κάθε άλλη εισηγμένη σε οργανωμένη αγορά ανώνυμη εταιρεία. Η κρατική εποπτεία, όπου προβλέπεται, ασκείται επί της λειτουργίας και των δραστηριοτήτων των εταιρειών αυτών, όπως και επί κάθε άλλης ανώνυμης εταιρείας, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές διατάξεις. Η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 2 έχει και στην προκειμένη περίπτωση εφαρμογή.

Διατάξεις εκτός Ν.3429/2005 Βαρίδια και Προνομια

Περιγραφή προβλήματος Επιβολή περιορισμών - Παραδείγματα ΑΣΕΠ – προσλήψεις – Σ Δημόσιες συμβάσεις – Δίκαιο ΕΕ Όμως: ελεύθερος ανταγωνισμός; Βλ. για π.χ. διατάξεις Οδηγίας για εξαιρούμενους τομείς ΕΕ (2014/17) – δυνατότητα μη υπαγωγής εφόσον απευθείας εκτεθειμένη στον ανταγωνισμό επιχείρηση Χορήγηση προνομίων, όμως ανταγωνισμός; Είτε περιορισμός Είτε επέκταση και σε ιδιώτες ανταγωνιστές