Ενσωμάτωση εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδασκαλία και τη μάθηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Η ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ / ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ ΕΚΠ / ΣΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΣΑΦΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΗΣ, ΕΓΚΥΡΑ ΦΟΡΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
4.3 Κριτήρια αξιολόγησης, πλαίσιο ένταξης και καταλληλότητας εκπαιδευτικού λογισμικού Ως εκπαιδευτικό λογισμικό (Ε.Λ.), ορίζεται το εξειδικευμένο λογισμικό.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενσωμάτωση εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδασκαλία και τη μάθηση ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα» Ενσωμάτωση εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδασκαλία και τη μάθηση Μαρία Μουντρίδου Επίκουρη καθηγήτρια mariamou@otenet.gr | mariam@aspete.gr 2009-10

Εκπαιδευτικό Λογισμικό Λογισμικό ειδικά σχεδιασμένο για να διδάσκει ή για να βοηθά τη διδασκαλία κάποιου θέματος στους μαθητές

Κατηγοριοποίηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού

Προβλήματα προσδιορισμού του τύπου του λογισμικού Τα σημερινά πακέτα Ε.Λ. είναι δύσκολο να κατηγοριοποιηθούν: πολλές διαφορετικές δραστηριότητες που κάθε μία επιτελεί διαφορετική λειτουργία επικάλυψη των λειτουργιών στο ίδιο πακέτο π.χ. δραστηριότητες εξάσκησης ή επίλυσης προβλημάτων με μορφή παιχνιδιού δεν υπάρχει συναίνεση ούτε μεταξύ των κατασκευαστών για τους όρους που πρέπει να χρησιμοποιούνται π.χ. ένα πρόγραμμα εξάσκησης αναφέρεται ως καθοδηγούμενη εκμάθηση λόγω της εκτεταμένης ανατροφοδότησης που προσφέρει, ή μια προσομοίωση ως παιχνίδι

Σύνδεση με τη μαθησιακή θεωρία

_______ ___ _______

Λογισμικό εξάσκησης στα Μαθηματικά της Α' Δημοτικού: http://zeus Λογισμικό εξάσκησης στα Μαθηματικά της Α' Δημοτικού: http://zeus.pi-schools.gr/logismika1/dimotiko/d04/maths/startup.html

Λογισμικό εξάσκησης και πρακτικής DRILL AND PRACTICE Τύποι Δραστηριότητα επίδειξης ερώτησης (Flashcard activity) Εξάσκηση με διακλαδώσεις (Branching drill) Δραστηριότητες με εκτεταμένη ανάδραση Κριτήρια επιλογής Έλεγχος του ρυθμού παρουσίασης από τους μαθητές Κατάλληλη ανατροφοδότηση για τις σωστές απαντήσεις Καλύτερη ενίσχυση στις σωστές απαντήσεις

Λογισμικό εξάσκησης και πρακτικής DRILL AND PRACTICE Οφέλη Άμεση ανατροφοδότηση Παροχή κινήτρων Εξοικονόμηση χρόνου για τον εκπαιδευτικό

Λογισμικό εξάσκησης και πρακτικής DRILL AND PRACTICE Δύο τρόποι εφαρμογής τους στην τάξη Συμπλήρωμα ή αντικατάσταση γραπτών ασκήσεων Προετοιμασία για αντικειμενικά τεστ

Λογισμικό εξάσκησης και πρακτικής DRILL AND PRACTICE Οδηγίες χρήσης Όριο στο χρόνο εργασίας με το πρόγραμμα Ατομική ανάθεση Χρήση «σταθμών μάθησης» με το λογισμικό

Λογισμικό καθοδηγούμενης εκμάθησης

“Basic Algebra Shape-Up”: http://www. meritsoftware

Λογισμικό καθοδηγούμενης εκμάθησης Tutorial Κριτήρια επιλογής Εκτεταμένη αλληλεπίδραση Έλεγχος ρυθμού από τους μαθητές Κατάλληλη και πλήρης διδακτική ακολουθία Επαρκής κρίση της ορθότητας των απαντήσεων και διορθωτική ανατροφοδότηση

Λογισμικό καθοδηγούμενης εκμάθησης Tutorial Τρόποι χρήσης τους: Επισκόπηση του μαθήματος με ατομικό ρυθμό Εναλλακτικές στρατηγικές μάθησης Διδασκαλία όταν οι εκπαιδευτικοί δεν είναι διαθέσιμοι

____________

Virtual Chemistry Lab: http://www.chemcollective.org/vlab/vlab.php

Λογισμικό προσομοίωσης Simulation Τύποι about something Φυσικές προσομοιώσεις Επαναληπτικές προσομοιώσεις how to do something Προσομοιώσεις διαδικασιών Προσομοιώσεις καταστάσεων Κριτήρια επιλογής Για κάποιες προσομοιώσεις είναι απαραίτητη η ακρίβεια και η αξιοπιστία του συστήματος Καλή τεκμηρίωση που θα εξηγεί τα χαρακτηριστικά και τις χρήσεις του συστήματος

Λογισμικό προσομοίωσης Simulation Οφέλη Συμπίεση του χρόνου Επιβράδυνση των διαδικασιών Συμμετοχή των μαθητών Ασφαλή πειράματα Το αδύνατο γίνεται δυνατό Εξοικονόμηση χρημάτων και άλλων πόρων Επανάληψη με παραλλαγές Ελεγχόμενες καταστάσεις

Λογισμικό προσομοίωσης Simulation Τρόποι χρήσης τους: Συμπληρωματικά ή αντί εργαστηριακών πειραμάτων Συμπληρωματικά ή αντί παιχνιδιών ρόλων (role-playing) Συμπληρωματικά ή αντί εκπαιδευτικών εκδρομών Εισαγωγή και/ή αποσαφήνιση νέου θέματος Καλλιέργεια διερευνητικής μάθησης Ενθάρρυνση της συνεργασίας και των ομαδικών δραστηριοτήτων

Εκπαιδευτικά παιχνίδια

SimTown (by Maxis: http://www. maxis. com): http://www. worldvillage

Εκπαιδευτικά παιχνίδια Instructional games Χαρακτηριστικά κανόνες παιχνιδιού στοιχεία συναγωνισμού ή πρόκλησης διασκεδαστική ή ψυχαγωγική μορφή

Εκπαιδευτικά παιχνίδια Instructional games Τρόποι χρήσης τους: Αντί ασκήσεων Για την καλλιέργεια της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας Ως ανταμοιβή

________ _______ __________ ________ _______ __________

Geometer’s Sketchpad: http://www.e-yliko.gr/mathsoft1.htm

Λογισμικό επίλυσης προβλημάτων Problem solving Δύο απόψεις για το πώς καλλιεργείται η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων: Επίλυση προβλημάτων ως μια υψηλού επιπέδου ικανότητα που μπορεί να διδαχθεί άμεσα, τουλάχιστον εν μέρει, μέσω συγκεκριμένης διδασκαλίας και εξάσκησης των στρατηγικών και υποδεξιοτήτων από τις οποίες αποτελείται Βάζουμε τους μαθητές σε περιβάλλοντα επίλυσης προβλημάτων και -με κάποια καθοδήγηση- τους αφήνουμε να αναπτύξουν τους δικούς τους ευρετικούς κανόνες αντιμετώπισης και επίλυσης των προβλημάτων

Λογισμικό επίλυσης προβλημάτων Problem solving Τύποι Δεξιότητες θεματικών περιοχών Δεξιότητες ανεξάρτητες θεματικής περιοχής

Λογισμικό επίλυσης προβλημάτων Problem solving Οφέλη Παρακινεί τους μαθητές να λύσουν προβλήματα και να ξοδέψουν χρόνο στο διδασκόμενο θέμα Αποφυγή της αδρανούς γνώσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Online Resources SREB EvaluTech http://www.evalutech.sreb.org California Learning Resource Network http://www.clrn.org/home SuperKids http://www.superkids.com Education World http://www.educationworld.com

Διαδικασίες αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού Προτεινόμενα βήματα Ξεκινήστε με μια προσδιορισμένη ανάγκη Εντοπίστε τίτλους Εξετάστε το στην πράξη: ένα αρχικό «πέρασμα» για την εκτίμηση του ποιες είναι οι δυνατότητες του πακέτου και τι καλύπτει, ένα δεύτερο, πιο εκτεταμένο πέρασμα όπου ο εκπαιδευτικός αποκρίνεται λανθασμένα και πατάει πλήκτρα που υποτίθεται ότι δεν θα έπρεπε να πατηθούν ώστε να εντοπίσει τις ικανότητες του προγράμματος να χειριστεί την τυπική χρήση από τους μαθητές, και ένα προαιρετικό τρίτο πέρασμα για την εξέταση της χρησιμότητας και/ή της ποιότητας συγκεκριμένων επιδείξεων ή παρουσιάσεων. Συλλέξτε δεδομένα από τους μαθητές που εξέτασαν το λογισμικό

Διαδικασίες αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού Βασικά κριτήρια (I-II) Διδάσκει; Κατάλληλη διδακτική στρατηγική βασισμένη στις καλύτερες γνωστές μεθόδους Η παρουσίαση στην οθόνη δεν έχει στοιχεία παραπλανητικά Σχόλια προς τους μαθητές που δεν είναι υβριστικά ή προσβλητικά Γλώσσα κατάλληλου επιπέδου για τους μαθητές που θα το χρησιμοποιήσουν Τα γραφικά εκπληρώνουν σημαντικούς στόχους και δεν αποσπούν τους μαθητές Κριτήρια ειδικά για κάθε τύπο λογισμικού Είναι το Περιεχόμενο Ακριβές, Σύγχρονο και Κατάλληλο; Χωρίς γραμματικά, ορθογραφικά ή λάθη στίξης Έγκυρο και ενημερωμένο περιεχόμενο Χωρίς φυλετικά ή σε σχέση με το φύλο στερεότυπα Κοινωνικά χαρακτηριστικά Ταίριασμα με τις διδακτικές ανάγκες

Διαδικασίες αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού Βασικά κριτήρια (ΙΙΙ-ΙV) Είναι «Φιλικό προς το Χρήστη» και Εύκολο στην Πλοήγηση; Ο χρήστης έχει τον απαραίτητο έλεγχο των κινήσεων στο πρόγραμμα Ο χρήστης μπορεί να κλείσει τον ήχο, εφόσον το επιθυμεί. Η διεπαφή είναι διαισθητική Δουλεύει Σωστά; Το πρόγραμμα ανοίγει κανονικά, χωρίς σφάλματα Το πρόγραμμα δεν καταρρέει ό,τι και να εισάγει ο μαθητής Το πρόγραμμα δουλεύει στο επιθυμητό λειτουργικό σύστημα Το πρόγραμμα κάνει αυτά που λέει η οθόνη ότι κάνει Οι σύνδεσμοι στο Διαδίκτυο λειτουργούν σωστά Τα βίντεο και οι κινούμενες εικόνες λειτουργούν σωστά