Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
European Citizenship Learning to get-Learning to give.
Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιωάννης Γυμνάσιο Β τάξη Παρουσίαση.
Η Ευρωπαϊκή K εντρική T ράπεζα ιδρύθηκε την 1 η Ιουνίου του 1998 και εδρεύει στη Φρανκφούρτη. Η ΕΚΤ είναι επιφορτισμένη με τη διαχείριση του ευρώ και.
Ευρωπαϊκή Ένωση όργανα και οργανισμοί.
Ευρωπαϊκη ενωση Το μετέωρο βήμα….
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ – ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ
Μαθαίνοντας να παίρνουμε...
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Ομάδα Φ Καλαϊτziδησ Κλεοβουλοσ Καραναστασησ Δημητρησ Κεσογλου Μαρινα
Τμήμα Πολιτικών Επιστημών Α΄ εξάμηνο Διδάσκουσα : Βιργινία Τζώρτζη
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ Τάξη Έ.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
© 2007 Gov2U Η Ηλεκτρονική Δημοκρατία και η Συμμετοχή των πολιτών στην Ψηφιακή Κοινωνία. Βασίλης Κουλολιάς, Πρόεδρος, GOV2U.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Ευρωπαϊκή Ένωση – E.E. European Union – E. U..
Από τους μαθητές της Ε΄ τάξης Ζώη Αραδιπιώτη Άρη Αριστέιδου.
Παρουσίαση Μικροδιδασκαλίας Αντωνακάκης Γεώργιος Ηράκλειο 01/12/2014.
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
H Ευρωπαϊκή Ένωση Η ΕΕ σήμερα-χρονολόγιο Η ιστοσελίδα της ΕΕ
Ευρώπη, Ελλάδα, Νέοι : προοπτικές. Ευρωπαϊκή ένωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΝΟΜΟΙΑ Χωρίς περιορισμούς η διακίνηση εμπορευμάτων και κεφαλαίων είναι πιο εύκολο Είναι ελεύθερη.
Πρόγραμμα Comenius Σύμπραξη σχολείων Ελλάδας – Τουρκίας - Ισπανίας - Γερμανίας.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
ΠΟΛΥΜΕΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
4o Δ. Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – Ε 1 ΄ ΤΑΞΗ ΤΣΟΥΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Το θέατρο στην Ευρώπη.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΘΕΜΑ: « Μαζί με τους Ρομά… Δράσεις προώθησης της ενσωμάτωσης των τσιγγάνων μαθητών στο σχολείο, την κοινωνία και το ευρωπαϊκό πλαίσιο»
Μαθαίνω για τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς, το Δ.Ν.Τ. και το Νέο Πρόγραμμα Στήριξης και Σταθερότητας της Ελληνικής Οικονομίας. Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών.
«Μ΄ ένα Αστέρι κι ένα Μύθο την Ευρώπη θα γνωρίσω» 2 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας
Η χώρα που διάλεξα να σας παρουσιάσω είναι η Γαλλία.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ Ε.Ε.
Οι χώρες της Ε.Ε..
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Διαγωνισμός EUROSCOLA 2015
H Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης
5ο ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
ΠωΣ λαμβΑνει αποφΑσεισ η Ε.Ε.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Παρουσίαση για την Ισπανία
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
«Καλές πρακτικές και αξιοποίηση του υλικού του προγράμματος T4E»
Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Το Μάθημα της Γεωγραφίας στην Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ eTwinning
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες Έργο eTwinning στο πλαίσιο της δράσης Teachers4Europe Συνεργαζόμενα Σχολεία: Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΠΣΠΘ) 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Γεωργία Αλεξούδα, Αναστασία Μάνα Σχ. έτος 2016-17 https://docs.google.com/presentation/d/1WS1p0VbYrKW35SIIpVvotl-X6_aqrHCMeIj4Vqkmogg/edit?ts=56fc0e78#slide=id.p

Συμμετέχοντες μαθητές Α΄Γυμνασίου Β΄Γυμνασίου Ραφαηλία – Χαραλαμπία Καλουπτσή Μαρία Ραφαέλα Καπία Νικόλαος Καρακάσης Δανάη Καράτζιου Γεώργιος Καριωτούδης Αντώνιος Καρσλίδης Ευδοξία Κασμά Παναγιώτης Κελέκης Ευαγγελία Κετεντζιάδου Παρασκευάς Κοτινάκης Δημήτριος Λαγουμίδης Φοίβος Λαζαρίδης Δανάη Λαζαρίδου Μαρία – Άννα Λαμπαδαρίου Αφροδίτη Αδαμοπούλου Γεωργία-Ηλέκτρα Αηδονά Κωνσταντίνα Αλτή Ελένη Αρβανίτη-Λιουλιάκη Μαρίνα Βασιλειάδη Χαράλαμπος Βενάρδος Ιορδάνης Γεωργιάδης Σόνια Γκαρακλωβ Δημήτριος Γκρόσσος Ελένη Δαλαρά Κυριάκος Δαμιανίδης Βάιος Δερουκάκης Σωτήριος-Χαράλαμπος Διαμαντούδης

Συμμετέχοντες μαθητές 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς Α΄Γυμνασίου Β’ Γυμνασίου Ανδρέας- Παναγιώτης Μασσάρο Κομνηνός Σκούλος Αριάδνη Μπρόβα Χρύσσα Ζλάτη Χρυσή Βαρδοπούλου Δήμητρα Κρικέλη Ιάσωνας Μουρατίδης Κωνσταντίνος Ρίστας Σωκράτης Πάντης Τσιρωνάς Νίκος Τσοχαταρίδης Δημήτρης Βασίλης Δασκαλίνας Φίλιππος-Μάριος Πιπίδης Αικατερίνη Νίκου Μαρία Ασιόγλου Σοφία Ζερβάκη Βίβιαν Ατούν Νικολέτα Συμεωνίδου

Σκοπός Ο γενικός σκοπός του έργου είναι οι μαθητές/τριες των δύο σχολείων να συνειδητοποιήσουν τι σημαίνει να είσαι ευρωπαίος πολίτης.

Επιμέρους στόχοι Ο/η μαθητής/τρια Να συνειδητοποιήσει τη πολυπολιτισμική πραγματικότητα στην οποία ζει Να καταρρίψει στερεότυπα Να αποδεχθεί τη διαφορετικότητα Να γνωρίσει τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.). Να γνωρίσει την ιστορία, τους θεσμούς, τις αξίες, τα σύμβολα, τις αξίες και τους στόχους της Ε.Ε. Να ανακαλύψει τα δικαιώματα που απορρέουν από την ευρωπαϊκή ιθαγένεια. Να αποκτήσει καλύτερη ενημέρωση για τη μετακίνηση και τη διαμονή στην Ε.Ε

Επιμέρους στόχοι (συνέχεια) Να συνειδητοποιήσει τί σημαίνει συμμετοχή στην πολιτική ζωή της Ε.Ε. Να μάθει πώς μπορεί να συμμετέχει στη χάραξη των ευρωπαïκών πολιτικών Να καλλιεργήσει δεξιότητες πληροφορικού γραμματισμού Να καλλιεργήσει δεξιότητες οπτικοακουστικού γραμματισμού Να οικοδομήσει τη γνώση με τρόπο διερευνητικό μέσω κριτικής αναζήτησης στο διαδίκτυο Να εθιστεί στην ομαδική εργασία

Οι δράσεις μας

Το έργο eTwinning Σχεδιασμός του έργου eTwinning με τίτλο «Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες» από κοινού από τις δύο Teachers4Europe με συνδιαμόρφωση με τους μαθητές. Υποβολή και έγκριση του εθνικού έργου eTwinning.

Η πλατφόρμα του έργου

1η δραστηριότητα: «Ας συστηθούμε!» Αλληλογνωριμία των μαθητών των δύο σχολείων με τη χρήση φόρουμ στο Twinspace.

2η δραστηριότητα: «Τι γνωρίζουμε για την Ευρωπαϊκή Ένωση;» 2η δραστηριότητα: «Τι γνωρίζουμε για την Ευρωπαϊκή Ένωση;» Οι μαθητές κλήθηκαν να επισκεφτούν έγκυρους διαδικτυακούς τόπους για να αντλήσουν πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Προκειμένου η διερεύνηση τους να είναι κατευθυνόμενη οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Οι εκπαιδευτικοί εξήγησαν στους μαθητές ότι το ερωτηματολόγιο δεν έχει διαγνωστικό χαρακτήρα, αλλά χρησιμοποιείται προκειμένου να τους βάλει σε μια διαδικασία διερεύνησης. Για το λόγο αυτό δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να το απαντήσουν από το σπίτι τους σε χρόνο που αυτοί θεωρούν κατάλληλο έχοντας στη διάθεσή τους έγκυρες πηγές και τη δυνατότητα να συζητήσουν για τα ερωτήματα με μέλη της οικογένειας τους.

3η δραστηριότητα: Διερεύνηση διαφορετικών προσεγγίσεων σε διασχολικές ομάδες εργασίας Διαμόρφωση διασχολικών ομάδων και υποθεμάτων. Τα υποθέματα αφορούν τις εξής προσεγγίσεις: Ιστορική Γεωγραφική Πολιτισμική Οικονομική Πολιτική προσέγγιση- Οι θεσμοί Τα δικαιώματα του Ευρωπαίου πολίτη. Για κάθε προσέγγιση αξιοποιήθηκαν έγκυρες πηγές και δημιουργήθηκε μια παρουσίαση με τη χρήση του συνεργατικού εργαλείου googleslides.

Ενδεικτικές διαφάνειες των παρουσιάσεων των διαφορετικών προσεγγίσεων

Ιστορική προσέγγιση

Οι ιδρυτές της ΕΕ Ένας Γάλλος, ο Jean Monnet είχε την ιδέα και τη συζήτησε με το φίλο του Robert Schuman, ο οποίος ήταν υπουργός της γαλλικής κυβέρνησης και ο οποίος ενθουσιασμένος μ’ αυτήν την καταπληκτική ιδέα, την ανακοίνωσε δημόσια σε έναν σημαντικό λόγο που εκφώνησε στις 9 Μαïου 1950.

Γεωγραφική προσέγγιση

Βέλγιο Πρωτεύουσα : Βρυξέλλες Πληθυσμός : 11,3 εκατομμύρια Νόμισμα : ευρώ Εθνική γλώσσα : ολλανδική, γερμανική και γαλλική ΣΗΜΑΙΑ

Πολιτισμική προσέγγιση

Ισπανία Μνημείο -Σύμβολο: Σαγκράδα Φαμίλια Διασημότητα από τον καλλιτεχνικό χώρο ή από τον επιστημονικό χώρο ή από το χώρο των γραμμάτων & τεχνών: Χοσέ Καρέρας Γιορτή: 12 Οκτωβρίου 1492 Ανακάλυψη της Αμερικής Παραδοσιακό έθιμο: Η γιορτή των μάγων Παραδοσιακό φαγητό ή έδεσμα: Τορτίγια

Οικονομική προσέγγιση

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι η κεντρική τράπεζα για το ευρώ και διαχειρίζεται τη νομισματική πολιτική της ευρωζώνης, η οποία αποτελείται από 19 κράτη μέλη της ΕΕ. Είναι μια από τις σημαντικότερες κεντρικές τράπεζες του κόσμου και αποτελεί ένα από τα επτά θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που αναφέρονται στη Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΣΕΕ). Το μετοχικό κεφάλαιο της τράπεζας ανήκει από τις κεντρικές τράπεζες των 28 κρατών μελών της ΕΕ. Έχει την έδρα της στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Από το 2015 ο Πρόεδρος της ΕΚΤ Mario Draghi, πρώην διοικητής της Τράπεζας της Ιταλίας, πρώην μέλος της Παγκόσμιας Τράπεζας και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Goldman Sachs διεθνή καταμερισμό. Βίντεο: https://www.europarltv.europa.eu/el/programme/others/how-it-works-the-european-central-bank

Πολιτική προσέγγιση- Οι θεσμοί  

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ: Εκλέγεται από τους πολίτες της ευρωπαïκής ένωσης για να εκπροσωπήσει τα συμφέροντά τους. Οι εκλογές διεξάγονται κάθε πέντε χρόνια. Ο κοινοβούλιο εκφράζει τη δημοκρατική βούληση των 500.000.000 περίπου πολιτών της ΕΕ. Οι τελευταίες εκλογές έγιναν τον Ιούλιο του 2009. Το σημερινό κοινοβούλιο αριθμεί 736 μέλη, η Ελλάδα συμμετέχει με 22 ευρωβουλευτές. Τα μέλη του κοινοβουλίου εκπροσωπούν πέντε διαφορετικές πολιτικές ομάδες, για να ακούγονται όλες οι απόψεις για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. ΠΡOΕΔΡΟς ΣHΜΕΡΑ ΕIΝΑΙ : Ο Martin Schulz

Τα δικαιώματα του Ευρωπαίου πολίτη

Ευρωπαϊκή Ιθαγένεια Δικαιώματα: Η έννοια της Ευρωπαϊκής Ιθαγένειας εμφανίζεται για πρώτη φορά στο άρθρο 8 της ΣΕΕ (Maastricht1992) εξελίσσεται με την Συνθήκη του AMSTERDAM 1997, όπου διατυπώνεται στο άρθρο 17 ότι { Η Ιθαγένεια της Ένωσης συμπληρώνει και δεν υποκαθιστά την εθνική ιθαγένεια} Δικαιώματα: Η σημασία της ιθαγένειας της Ένωσης έγκειται στο γεγονός ότι οι πολίτες της Ένωσης έχουν γνήσια δικαιώματα στο πλαίσιο της κοινοτικής νομοθεσίας. Τα βασικά δικαιώματα που τους παρέχει η ιθαγένεια στο πλαίσιο του δεύτερου μέρους της συνθήκης ΕΚ είναι τα εξής: · απαγόρευση κάθε διάκρισης λόγω ιθαγενείας.(Άρθρο 12) · ελεύθερη κυκλοφορία και δικαίωμα διαμονής στο έδαφος των κρατών μελών·(Άρθρο 18) · δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στις δημοτικές εκλογές στο κράτος μέλος διαμονής(Άρθρο 19) · δικαίωμα διπλωματικής και προξενικής προστασίας(Άρθρο 20) · δικαίωμα αναφοράς προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο(Άρθρο 21) · δικαίωμα προσφυγής στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή

4η δραστηριότητα: Δημιουργία βίντεο με θέμα «Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες» Είναι σε εξέλιξη.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας! Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!