Διαχείριση διδακτικού χρόνου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Project.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Διδακτικά σενάρια.
Μικροδιδασκαλία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
H Πτυχιακή Εργασία στην ΑΣΠΑΙΤΕ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Διδακτική της Πληροφορικής
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Α. Σ. ΠΑΙ. Τ. Ε ΓΕ. Τ. Π. ΜΑ/Ε. Π. ΠΑΙ. Κ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση διδακτικού χρόνου

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Διδακτική ώρα: ο προκαθορισμένος χρόνος που έχει στη διάθεσή του ο εκπαιδευτικός προκειμένου να ολοκληρώσει μια συγκεκριμένη μαθησιακή διαδικασία Διάρκεια διδακτικής ώρας: 40-45 λεπτά Κάποιες φορές στην πράξη: 20-30 λεπτά

Λόγοι μειωμένης χρονικής διάρκειας διδακτικής ώρας

Λόγοι μειωμένης χρονικής διάρκειας διδακτικής ώρας α) καθυστερημένη προσέλευση μαθητών β) αστάθμητα γεγονότα εντός της σχολικής μονάδας (π.χ. ομιλία διευθυντή μετά την προσευχή ή σε κάποιο διάλλειμα, συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων κ.ά.) γ) αστάθμητα γεγονότα που θα προκύψουν μέσα στο μάθημα

Λόγοι μειωμένης χρονικής διάρκειας διδακτικής ώρας: δ) διάφορα προγραμματισμένα γεγονότα (π.χ. εκλογές δεκαπενταμελούς, πρόβες σχολικών γιορτών-παρελάσεων, ομιλίες προσκεκλημένων στη σχολική μονάδα)

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Στη διάρκεια του μαθήματος, ο εκπαιδευτικός οφείλει να έχει αίσθηση του χρόνου να συμβουλεύεται το ρολόι του να προσαρμόζεται σε αστάθμητα γεγονότα που ενδεχομένως να εκτρέψουν το μάθημα από τον αρχικό σχεδιασμό

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Στο πλαίσιο αυτό, ο εκπαιδευτικός αναπτύσσει στρατηγικές προσαρμοστικότητας και δεξιότητες διαχείρισης διδακτικού χρόνου

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Διδακτική ευελιξία (teaching flexibility) Ύπαρξη εναλλακτικού σχεδίου (plan B) Φύλλο Πληροφοριών Επαναληπτικό φύλλο ελέγχου Πρόσθετο διδακτικό υλικό Αξιοποίηση Διδακτικού αρχείου

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Διδακτική ευελιξία: η ικανότητα αναπροσαρμογής του αρχικού σχεδίου μαθήματος στις επιμέρους διαστάσεις: α) του χρόνου β) των διδακτικών τεχνικών

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Η διαχείριση του διδακτικού χρόνου στις Π.Α.Δ. της ΑΣΠΑΙΤΕ 1η και 2η μικροδιδασκαλία (Α΄ Τετρ.): 15 λεπτά 3η και 4η μικροδιδασκαλία (Β΄ Τετρ.): 30 λεπτά Τελική διδασκαλία (σε πραγματική τάξη) : 35-40 λεπτά

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Α΄ Τετρ. Β΄ Τετρ. 15 λεπτά 30 λεπτά Διδακτικοί Στόχοι: 3-4 5-6 Προετοιμασία 1΄ 1-2΄ Παρουσίαση 6΄ 7-10 Εφαρμογή 4΄ 7-10 Έλεγχος 3΄ 4-6 Ανάθεση Εργασίας - 1΄ Ανακεφαλαίωση 1΄ 1-2΄ Φύλλο Πληροφοριών - 1 ?

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Μικροδιδασκαλίες Β΄ Τετρ. 30 λεπτά Τι περιμένουν να δουν οι επόπτες : φύλλο ανάθεσης εργασίας, φύλλο πληροφοριών, μαθητοκεντρικές και πρωτότυπες εφαρμογές λιγότερο άγχος προσεκτικότερη διαχείριση χρόνου και λιγότερες χρονικές αποκλίσεις

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Η τελική διδασκαλία σε πραγματική τάξη: Διάρκεια 35-45 λεπτά Σημεία τα οποία χρήζουν προσοχής

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Η τελική διδασκαλία σε πραγματική τάξη: Διάρκεια 35-45 λεπτά Προηγούμενη συνεννόηση με διδάσκοντα εκπαιδευτικό της συγκεκριμένης τάξης Καλός σχεδιασμός της διδασκαλίας Χρήση μαθητοκεντρικών τεχνικών διδασκαλίας

Διαχείριση διδακτικού χρόνου Η τελική διδασκαλία σε πραγματική τάξη: Διάρκεια 35-45 λεπτά Προετοιμασία και σωστή δόμηση φύλλων διδασκαλίας Συνέπεια και διδακτική πληρότητα Προγραμματισμός, οργάνωση, μεθοδικότητα

Βιβλιογραφία: Γιαννακοπούλου, Γ. (2008). Η μικροδιδασκαλία στην εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων. Εκπαίδευση Ενηλίκων, τ.14, σ.11-16 Assude, T. (2005). Time Management in the Work Economy of a Class, a Case Study: Integration of Cabri in Primary School Mathematics Teaching. Campbell, R., Kyriakides, L., & Muijs, R. & Robinson, W. (2003). Differential Teacher Effectiveness: towards a model for research and teacher appraisal. Oxford Review of Education, 29(3), 347-362 Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Βαλάκας, (1999). Είδη και Λειτουργία Εποπτικών Μέσων. Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. ΕΑΠ Koutsoukos, M., Fragoulis, I. & Valkanos, E. (2015). Connection of Environmental Education with application of Experiential Teaching Methods. A case study from Greece. International Education Studies 8(4), 23-28