Η διεθνής σύμβαση (STCW ) ΕΥΔΟΚΙΑ ΛΕΙΒΑΔΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΜΑΪΟΣ 2017.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
OHSAS – ΕΛΟΤ 1801.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Συνέδριο Κοπενχάγης 7 – 18 Δεκεμβρίου 2009.
Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στη ναυτιλιακή Rees Διεθνές Κέντρο Ερευνών για Ναυτικούς (SIRC) Πανεπιστήμιο Cardiff, Αγγλία
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
Η σημασία της ποιότητας στη γεωργική επιχείρηση
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
Επιμέλεια Εργασίας: Χαράλαμπος Ζέππος, Βασίλης Αλλοίμονος.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Ο ρόλος του Ε.ΣΥ.Δ. στην εποπτεία της αγοράς Γιώργος Αναστασόπουλος Πρόεδρος ΕΣΥΔ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗ αριθ. 768/2008/ΕΚ
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (LOGISTICS) Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΟΙ ΕΥΡΩΠΑIΚΟΙ ΛΙΜΕΝΕΣ & ΤΟ ΛΙΜAΝΙ.
Ιανουάριος 2016 Ευκαιρίες απασχόλησης στην Ποντοπόρο Ναυτιλία ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ FOUNDATION FOR ECONOMIC & INDUSTRIAL RESEARCH.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ Ενότητα 11: ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Διαδικτυακή πώληση φαρμάκων Η γαλλική νομοθεσία Διάσκεψη των Προέδρων των Μελών της PGEU – 5 Σεπτεμβρίου 2014 Isabelle ADENOT Πρόεδρος του Γαλλικού Φαρμακευτικού.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Μεθοδολογία και Κριτήρια Επιλογής Πράξεων Ενημερωτική ημερίδα δυνητικών δικαιούχων Χανιά 26 Ιανουαρίου 2016.
Διεθνής Κινητικότητα: Νέα Δράση και Οδηγίες Διαχείρισης Γιαννούλη Βάσω Συντονίστρια Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Erasmus+, EM/IKΥ Erasmus+/Τομέας Ανώτατης.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Εισαγωγή N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Παν. Αιγαίου Γ.ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ μεταδιδακτορικός υπότροφος Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
EE : Διαχείριση κινδύνων Ενσωμάτωση σε διάφορες πολιτικές –Πολιτική συνοχής –Μεταφορές & ενέργεια –περιβάλλον –Προστασία Κρίσιμων υποδομών –ΒΑΜΕ –Διαχείριση.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I. Θεσσαλίας.
Ναυτική Ακαδημία Κύπρου "Λάρνακα-Γαλάζια Πόλη" Δρ. Στυλιανός Μαυρομούστακος Εκτελεστικός Διευθυντής 20/9/2016.
Η διεθνής σύμβαση (STCW ) ΕΥΔΟΚΙΑ ΛΕΙΒΑΔΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΜΑΪΟΣ 2017.
Μετακίνηση και μεταφορά ασθενούς
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Κανόνες πυρκαγιάς και ασφάλειας.
Ενημερωτική εκδήλωση ΤΕΕ για το ΕΛΟΤ ΕΝ
“Προοπτικές για τα Ναυτιλιακά Επαγγέλματα στην Κύπρο”
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Συνέδριο Κοπενχάγης 7 – 18 Δεκεμβρίου 2009.
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ αΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Ελεγκτική Δημοσίου Τομέα: Οι πυλώνες της διεθνούς μεθοδολογίας
Ιωάννης Ευστρατίου Αναπληρωτής Διευθυντής Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Παντείου Πανεπιστημίου
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Εισαγωγή στην έννοια της ποιότητας
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
ΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΩΝ ΚΙΝΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ 2005 ΚΑΙ 2009 Χρίστος Χρίστου Λειτουργός Εργασιακών.
ΩΡΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ / ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η διεθνής σύμβαση (STCW ) ΕΥΔΟΚΙΑ ΛΕΙΒΑΔΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΜΑΪΟΣ 2017

Οι Τρεις βασικοί πυλώνες της ναυτιλίας πλοίο ναυτικοί λιμάνια

Πληρώματα - SAFETY FIRST Ο χαρακτήρας της ναυτιλιακής βιομηχανίας εκτός από συναρπαστικός είναι και διεθνής. Η διεθνικότητα αγγίζει και τα πληρώματα που υπηρετούν στο ίδιο πλοίο. Αυτό σημαίνει ότι έχουν εκπαιδευτεί σε διαφορετικές χώρες και με διαφορετικά συστήματα. Καθώς το κύριο ζητούμενο μιας εμπορικής μεταφοράς είναι να μεταφερθεί το φορτίο με ασφάλεια, η ανάγκη για ασφαλή και αξιόπλοα πλοία ήταν, είναι και θα είναι ο βασικός στόχος όλων όσων είναι μέρος της θαλάσσιας βιομηχανίας. Για την εξασφάλιση του ''SAFETY FIRST'', είναι πάρα πολύ σημαντικό να έχουν όλα τα μέλη του πληρώματος τις ικανότητες που απαιτούνται για να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους με ασφαλή τρόπο.

Ατυχήματα μέσα στο πλοίο Η ασφάλεια στη ναυτιλία παρακολουθείται μέσα από μια σειρά συμβάσεων και κανόνων, οι οποίοι θεσμοθετήθηκαν από Διεθνείς Ναυτιλιακούς Οργανισμούς, υπογράφτηκαν από τα Ναυτικά κράτη, παρακολουθούνται, αξιολογούνται και αναθεωρούνται συνεχώς. Μέσα σε ένα πλοίο, συμβαίνουν πολλά ατυχήματα, από μικρά έως πολύ σοβαρά, που πολλές φορές έχουν στοιχίσει σε ανθρώπινες ζωές. Βασικό μέλημα μιας ναυτιλιακής εταιρείας είναι η μείωση του αριθμού των ατυχημάτων στο ελάχιστο. Είναι αποδεδειγμένο ότι οι αιτίες της πλειονότητας των ατυχημάτων, οφείλονται συχνά και κυρίως στον ανθρώπινο παράγοντα, που σημαίνει ότι είναι παραβιάσεις των ορθών κανόνων, που ο ναυτικός, αρκετές φορές, δεν έχει την επίγνωση ότι παραβιάζει.

STCW Convention Για το λόγο αυτό συνήφθη το 1978 μεταξύ των κρατών μερών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ/ΙΜΟ), η διεθνής σύμβαση για πρότυπα εκπαίδευσης, έκδοσης πιστοποιητικών και τήρησης φυλακών των ναυτικών (η σύμβαση STCW, (International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers – STCW Convention).

STCW Convention Τα μέλη του ΙΜΟ θέσπισαν τη σύμβαση STCW, προκειμένου να «προάγουν την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα και να προστατεύσουν το θαλάσσιο περιβάλλον ορίζοντας από κοινού διεθνή πρότυπα σχετικά με την εκπαίδευση, την έκδοση πιστοποιητικών και την τήρηση φυλακών των ναυτικών». Η συγκεκριμένη σύμβαση τέθηκε σε ισχύ το 1984 και μετά από τροποποιήσεις, που υιοθετήθηκαν από την Διπλωματική Διάσκεψη της Μανίλας των Φιλιππίνων (21- 25/6/2010), η ναυτική εκπαίδευση θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις. )

STCW 1978 Η STCW (Standards of Training, Certification and Watch-keeping for Seafarers) στην πρώτη της έκδοση το 1978, έθεσε τις βάσεις για την ανάπτυξη μιας κουλτούρας ασφάλειας στο θαλάσσιο περιβάλλον, προσδιορίζοντας τις ελάχιστες χρονικές περιόδους seagoing και τις ελάχιστες απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες, που πρέπει να έχει το ναυτικό προσωπικό για τη χορήγηση πιστοποιητικών.

STCW/78 και ανθρώπινος παράγοντας «Ασχολείται με ζητήματα προσδιορισμού και επιβεβαίωσης των προσόντων των αξιωματικών, έχοντας ως απώτερο στόχο, τον περιορισμό της εκτεταμένης πλαστογραφίας ναυτικών διπλωμάτων, που εκείνη την εποχή ήταν σε άνθιση». Η STCW/78 δικαιολογημένα μπορεί να λεχθεί ότι επικεντρώνεται στον ανθρώπινο παράγοντα.

STCW Convention Η σύμβαση STCW ενσωματώθηκε στο κοινοτικό δίκαιο μέσω της οδηγίας σχετικά με το ελάχιστο επίπεδο εκπαίδευσης των ναυτικών προκειμένου να αναπτυχθεί και να βελτιωθεί ένα σύστημα αναγνώρισης των ναυτικών που εκπαιδεύονται και καταρτίζονται εκτός της ΕΕ. Λόγω του παγκοσμιοποιημένου χαρακτήρα της ναυτιλίας, τα πληρώματα που υπηρετούν στο ίδιο πλοίο έχουν εκπαιδευτεί σε διαφορετικές χώρες και με διαφορετικά συστήματα. Από αυτήν την άποψη, είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχουν όλα αυτά τα μέλη πληρώματος τις ικανότητες που απαιτούνται για την εκτέλεση των καθηκόντων τους με ασφαλή τρόπο.

Based Behavior Safety του ΙΜΟ H SOLAS 74 convention, για την ασφάλεια την ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, Η MARPOL Convention, για την Πρόληψη της Θαλάσσιας Ρύπανσης από τα Πλοία, Η STCW Convention για τα Πρότυπα Εκπαίδευσης, Έκδοσης Πιστοποιητικών και Τήρησης Φυλακών Ναυτικών, MLC 2006, Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (είναι σύμβαση του I.L.O)

Μηχανικοί εμπορικού ναυτικού

Περιεχόμενο της σύμβασης Το τεχνικό παράρτημά της STCW— που αποτελείται από «κανονισμούς» — περιέχει τις απαιτήσεις σχετικά με την εκπαίδευση, τα προσόντα και την πιστοποίηση για διάφορες θέσεις σε πλοία (λόγου χάρη για τον «πλοίαρχο», τον «υποπλοίαρχο», κλπ.). Ένα άλλο παράρτημα της σύμβασης — ο «Κώδικας» — περιέχει στο πρώτο Μέρος λεπτομερείς πίνακες που περιγράφουν επακριβώς τις ουσιώδεις ικανότητες (π.χ. τοποθέτηση, ελιγμοί πλοίου, χειρισμός φορτίου) που πρέπει να μάθουν οι υποψήφιοι για τις διάφορες θέσεις στο πλοίο και για τις οποίες πρέπει να υποβληθούν σε δοκιμές από τους αρμόδιους φορείς.

Στον EMSA ο έλεγχος του εάν τρίτες χώρες συμμορφώνονται με την STCW Μετά τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) ανατέθηκε σε Επιτροπή η ευθύνη αξιολόγησης, με την υποστήριξη του EMSA, ( τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα), του εάν τρίτες χώρες συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της σύμβασης STCW. Στόχος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) είναι η διασφάλιση υψηλού, ομοιόμορφου και αποτελεσματικού επιπέδου ασφάλειας στη θάλασσα και της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Επίσης, επιδιώκει την πρόληψη της ρύπανσης και την αντιμετώπιση της ρύπανσης από πλοία ή από εγκαταστάσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Διαδικασία Ελέγχου συμμόρφωσης μιας τρίτης χώρας Αν η αρμόδια Επιτροπή αποφασίσει ότι η συγκεκριμένη χώρα συμμορφώθηκε με τις απαιτήσεις της STCW, αυτό συνεπάγεται ότι τα κράτη μέλη μπορούν να αναγνωρίζουν τα πιστοποιητικά που εκδίδει η αναγνωρισμένη χώρα και ότι οι ναυτικοί από αυτήν τη χώρα έχουν το δικαίωμα να εργάζονται στα πλοία που φέρουν τη σημαία του κράτους μέλους.

Διαδικασία Ελέγχου συμμόρφωσης μιας τρίτης χώρας Ωστόσο, τα κράτη μέλη δεν είναι υποχρεωμένα να αναγνωρίζουν τα πιστοποιητικά αυτών των χωρών, παρά την αναγνώριση της Επιτροπής. Αντιθέτως, οι ναυτικοί από μη αναγνωρισμένες χώρες δεν επιτρέπεται να εργάζονται σε πλοία που φέρουν τη σημαία κράτους μέλους της ΕΕ.

Συμπληρωματική εκπαίδευση στο πλήρωμα Ηχώρα μας υπέγραψε την σύμβαση STCW, Και οι πλοιοκτήτες ήταν υποχρεωμένοι να γνωρίζουν ότι κατά το διάστημα από 1 Ιουλίου 2013 και έως την 1η Ιανουαρίου 2017 όλοι οι ναυτικοί πρέπει λάβουν συμπληρωματική εκπαίδευση σύμφωνα με τις διατάξεις της τροποποίησης της Μανίλα 2010 της Διεθνούς σύμβασης STCW.

Έλεγχοι πλοίων από το Port State Control Σε αντίθετη περίπτωση, θα υπάρξει πρόβλημα κατά τους ελέγχους των πλοίων από τα κράτη λιμένων (Port State Control – PCS. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (International Maritime Organization – IMO) μέσω της Επιτροπής Ασφαλείας (Maritime Safety Committee -MSC) εξέδωσε την εγκύκλιο MSC.1/Circ.1560 σύμφωνα με την οποία ζητείται από τους Αξιωματικούς των Κρατών Λιμένα (PSC) να πραγματοποιούν ελέγχους στα πιστοποιητικά των ναυτικών θεωρώντας την 1η Ιουλίου 2017 ως την πλέον ρεαλιστική καταληκτική ημερομηνία για την συμμόρφωση ναυτικών και κρατών σημαίας προς την τροποποίηση της Μανίλα Σε περίπτωση που το πλήρωμα δεν διαθέτει τα κατάλληλα πιστοποιητικά, υπάρχει το ενδεχόμενο κρατήσεων των πλοίων η οποιασδήποτε άλλης ενέργειας από τους αξιωματικούς των PSC

΄Ελεγχος πληρώματος για σωστή εκτέλεση καθηκόντων

Έλεγχος πιστοποιητικών ναυτικών Σε περίπτωση που το πλήρωμα δεν διαθέτει τα κατάλληλα πιστοποιητικά, υπάρχει το ενδεχόμενο κρατήσεων των πλοίων η οποιασδήποτε άλλης ενέργειας από τους αξιωματικούς των PSC.

STCW 2010 Οι τροποποιήσεις, που αποκαλούνται «Τροποποιήσεις της Μανίλας στην Σύμβαση και Κώδικα STCW», υιοθετήθηκαν τελικά την 25η Ιουνίου 2010 για να γίνει επικαιροποίηση των δύο κειμένων σύμφωνα με τις εξελίξεις από την υιοθέτηση της Σύμβασης το 1978 και την αναθεώρησή της το Αυτό έγινε για να αντιμετωπισθούν θέματα που αναμένεται να προκύψουν στο ορατό μέλλον. Οι τροποποιήσεις τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2012 από όλα τα Κράτη - Μέλη της STCW. Η νέα σύμβαση αποτελείται πλέον από 8 Κεφάλαια και 43 κανονισμούς. Οι τροποποιήσεις της Μανίλας, δίνουν ακόμα πιο αυξημένη βαρύτητα στην εκπαίδευση και την πιστοποίηση των γνώσεων του θαλάσσιου προσωπικού.

Οι τροποποιήσεις του 2010 στον κώδικα περιλαμβάνουν : 1. βελτιωμένα μέτρα για την πρόληψη πρακτικών πλαστών πιστοποιητικών ικανότητας και την ενίσχυση των διαδικασιών αξιολόγησης και παρακολούθησης συμμόρφωσης των με τις απαιτήσεις της σύμβασης, 2. αναθεωρημένες απαιτήσεις για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης και νέες απαιτήσεις για την πρόληψη κατάχρησης οινοπνεύματος και ναρκωτικών, καθώς και επικαιροποιημένα ιατρικά πρότυπα ικανότητας ναυτικών, 3. νέες απαιτήσεις για το κατώτερο προσωπικό (ableseafarers), 4. νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης στην σύγχρονη τεχνολογία, όπως συστήματα ηλεκτρονικών χαρτών και πληροφόρησης (electronicchartsandinformationsystems- ECDIS), καθώς και νέες οδηγίες εκπαίδευσης προσωπικού πλοίων που δραστηριοποιούνται σε πολικά ύδατα και προσωπικού που χειρίζονται DynamicPositioningSystems. 5. νέες απαιτήσεις για εκπαίδευση και πιστοποίηση ηλεκτρολόγων αξιωματικών,

Οι τροποποιήσεις του 2010 στον κώδικα περιλαμβάνουν τα εξής: 6. επικαιροποίηση των απαιτήσεων για το προσωπικό που υπηρετεί σε όλους τους τύπους των πετρελαιοφόρων, περιλαμβανομένων των απαιτήσεων για προσωπικό που υπηρετεί σε υγραεριοφόρα, 7. νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης σε θέματα ασφαλείας, και διατάξεις για να διασφαλισθεί ότι οι ναυτικοί έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση πειρατικής επίθεσης κατά του πλοίου τους, καθώς και επικαιροποιημένες απαιτήσεις για το προσωπικό ορισμένων ειδών πλοίων. 8. Επίσης νέες απαιτήσεις για την εκπαίδευση σε θέματα περιβαλλοντικής γνώσης σε ηγετικά καθήκοντα και ομαδική εργασία, και οδηγίες για την εισαγωγή σύγχρονης τεχνολογίας εκπαίδευσης, περιλαμβανομένης της εκπαίδευσης εξ αποστάσεως και μέσω του διαδικτύου.

Ώρες ανάπαυσης Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις σε όλα τα άτομα στα οποία ανατίθενται καθήκοντα αξιωματικού φυλακής ή κατώτερου μέλους πληρώματος που συμμετέχουν σε φυλακές και των οποίων τα καθήκοντα περιλαμβάνουν καθορισμένα καθήκοντα ναυτικής ασφάλειας, πρόληψης ρύπανσης και ασφαλείας θα παρέχονται περίοδοι ανάπαυσης που δεν θα είναι μικρότερες από: –κατ’ ελάχιστον 10 ώρες κατά τη διάρκεια οποιαδήποτε 24ωρης χρονικής περιόδου, και –77 ώρες κατά τη διάρκεια οποιαδήποτε 7ήμερης περιόδου.

Ώρες ανάπαυσης Οι ώρες ανάπαυσης μπορούν να διαιρούνται σε μέχρι δύο περιόδους εκ των οποίων η μία πρέπει να είναι τουλάχιστον 6ωρης διάρκειας και τα διαλείμματα μεταξύ δύο διαδοχικών περιόδων ανάπαυσης δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις 14 ώρες. Ωστόσο, για να εξασφαλισθεί η συνέχιση ασφαλούς λειτουργίας των πλοίων σε εξαιρετικές συνθήκες επιτρέπονται ορισμένες εξαιρέσεις από τις ανωτέρω απαιτήσεις. Ειδικότερα, μπορούν να επιτραπούν εξαιρέσεις από τις απαιτούμενες ώρες ανάπαυσης υπό τον όρο ότι ή περίοδος ανάπαυσης δεν είναι μικρότερη των 70ωρών κατά την διάρκεια οποιουδήποτε 7ήμερου και υπό ορισμένες προϋποθέσεις, δηλαδή:

Ώρες ανάπαυσης -η επιτρεπόμενη εξαίρεση δεν θα επεκτείνεται πέραν των δύο διαδοχικών εβδομάδων, -τα διαλείμματα μεταξύ των περιόδων εξαίρεσης δεν θα είναι μικρότερα από το διπλάσιο της διάρκειας τη εξαίρεσης, -οι ώρες ανάπαυσης μπορούν να διαιρούνται σε μέχρι τρεις περιόδους, μία εκ των οποίων θα είναι τουλάχιστον 6ωρη και καμία από τις άλλες δύο περιόδους δεν θα είναι μικρότερη της μιας ώρας, -τα διαλείμματα μεταξύ διαδοχικών περιόδων ανάπαυσης δεν θα υπερβαίνουν τις 14 ώρες, -οι εξαιρέσεις δεν θα επεκτείνονται πέραν των δύο 24ωρων περιόδων κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε 7ήμερης περιόδου. Πηγή:

Ματσακόνι χωρίς προφυλάξεις

Ευχαριστώ για την προσοχή σας Ερωτήσεις;