Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισαγωγή στην έννοια της ποιότητας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισαγωγή στην έννοια της ποιότητας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισαγωγή στην έννοια της ποιότητας
Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Διαπίστευση εργαστηρίων Εισαγωγή στην έννοια της ποιότητας Βασικοί ορισμοί Πέτρου Καρκαλούσου

2 Τι είναι ποιότητα (1 από 6)
Υπάρχουν πολλοί ορισμοί ανάλογα με την ιδιαίτερη τοποθέτηση του καθενός. Κοινότερος ορισμός: «Η παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών που ικανοποιούν τις ανάγκες του πελάτη»

3 Τι είναι ποιότητα (2 από 6)
Σύμφωνα με τον Juran (1951) Ποιότητα είναι η καταλληλότητα για χρήση. Σύμφωνα με τον Crosby (1979) Ποιότητα είναι η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις.

4 Τι είναι ποιότητα (3 από 6)
Σύμφωνα με τον Deming (1986) Ποιότητα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας σημαίνει ένα προβλέψιμο επίπεδο ομοιομορφίας και αξιοπιστίας με ένα κατάλληλο ποιοτικό πρότυπο για τον πελάτη.

5 Τι είναι ποιότητα (4 από 6)
Σύμφωνα με τον Ishikawa (1985) Ποιότητα είναι ένα σύστημα μεθόδων για την παραγωγή προϊόντων ή παροχή υπηρεσιών που να συνδυάζουν την προσιτή τιμή με την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών.

6 Τι είναι ποιότητα (5 από 6)
Σύμφωνα με τον Oakland (1989) Ποιότητα είναι η ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών η οποία μπορεί να ταυτιστεί με την ευχαρίστηση των πελατών.

7 Τι είναι ποιότητα (6 από 6)
Σύμφωνα με τον Feigenbaum (1991) Ποιότητα είναι το σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών της διαφήμισης, των μηχανολογικών και κατασκευαστικών χαρακτηριστικών, μέσω των οποίων το προϊόν και η υπηρεσία θα ικανοποιήσουν τις προσδοκίες του πελάτη.

8 Πότε προέκυψε η έννοια της ποιότητας;
Υπήρχε πάντα. Αυτό που δεν υπήρχε είναι η έννοια της πιστοποίησης και της διαπίστευσης. Η πιστοποίηση/διαπίστευση προέκυψαν για την ανάγκες της βιομηχανικής εποχής και του διεθνούς εμπορίου.

9 Πρότυπο (standard) Τα πρότυπα είναι κείμενα που περιγράφουν τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας διαφόρων διαδικασιών και λειτουργιών σαφώς ορισμένων οργανισμών.

10 Τι πρότυπα υπάρχουν; (1 από 2)
Διεθνή, ISO … Ευρωπαϊκά, EN …, CEN …. Εθνικά, ΕΛΟΤ … Εταιρικά, αφορούν μεγάλες εταιρείες

11 Τα οφέλη της διαπίστευσης/πιστοποιίησης
Εξασφαλίζει η διοίκηση του οργανισμού τον έλεγχο των επιμέρους τμημάτων. Εξασφαλίζεται η συνεχή συμμόρφωση του οργανισμού με την τρέχουσα νομοθεσία. Ο οργανισμός αποκτά ένα πιστοποιητικό με διεθνή ισχύ. Ο οργανισμός αποκτά εθνική και διεθνή προβολή. Στα εργαστήρια εξασφαλίζεται η αξιοπιστία και η εγκυρότητα των αποτελεσμάτων.

12 Tα οφέλη της διαπίστευσης από το ISO 17025

13 Το σχήμα της ποιότητας (Deming)

14 Τι πρότυπα υπάρχουν; (2 από 2)
Εθνικό πρότυπο αναγνωρισμένο με εθνική απόφαση, για να χρησιμοποιείται σε εθνικό επίπεδο ως βάση τιμών σε άλλα πρότυπα συγκεκριμένου μεγέθους. Διεθνές Πρότυπο αναγνωρισμένο με διεθνή συμφωνία, προκειμένου να χρησιμοποιείται από όλες τις χώρες ως βάση τιμών για άλλα πρότυπα συγκεκριμένου μεγέθους. Πολλές φορές είναι δυνατόν να παρατηρηθεί η εξέλιξη ενός εθνικού προτύπου σε διεθνές, όπως επίσης είναι συνήθης και η αντίστροφη διαδικασία, δηλαδή η προσαρμογή ενός διεθνούς προτύπου στο εθνικό πλαίσιο μιας χώρας και η υιοθέτησή του ως εθνικό πρότυπο.

15 Ευχαριστώ


Κατέβασμα ppt "Εισαγωγή στην έννοια της ποιότητας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google