Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Ειρήνη Παππά Η αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο μάθημα των Θρησκευτικών.
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Νέο Λύκειο / μέθοδος Project
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια…
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
“Καλλιέργεια δεξιοτήτων προσέγγισης αγοράς εργασίας”
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική

Τα κομβικά ερωτήματα στη διδασκαλία Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Τι θέλω να διδάξω Ποιο είναι το επίπεδο των μαθητών Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να το διδάξω στους συγκεκριμένους μαθητές Σε ποιο χώρο θα διδάξω Τι μέσα έχω στη διάθεση μου Πως θα αξιολογήσω τους μαθητές 2

Παρουσίαση του μαθήματος από τον εκπαιδευτικό Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Ξεκάθαρη δομή και στόχοι Εξήγηση των βασικών σημείων Χρήση ερωτήσεων και διαλόγου  Αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη, οποιαδήποτε μαθησιακή δραστηριότητα και αν επιλέξει ο εκπαιδευτικός. 3

Σε αυτή την παρουσίαση θα επιχειρήσουμε μια διαφοροποίηση. Αντί να παρουσιάσουμε το σχέδιο δράσης σαν μέθοδο διδασκαλίας, θα το παρουσιάσουμε ως δραστηριότητα που διευκολύνει τη μάθηση. Για τις μεθόδους διδασκαλίας

Επιλέξαμε αυτή τη διαφοροποίηση, διότι δεν υπάρχει σχέδιο δράσης έξω από κάποιο γνωστικό αντικείμενο ή συνδυασμό γνωστικών αντικειμένων. Το σχέδιο δράσης είναι για να μάθουν κάτι οι μαθητές. Δεν είναι αυτοσκοπός. Η εφαρμογή μιας μεθόδου δεν είναι ο στόχος. Στόχος είναι η μάθηση μέσω έρευνας. Για τις μεθόδους διδασκαλίας

Δραστηριότητες που διευκολύνουν τη μάθηση Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Εργασίες γραφής και μελέτης Επίλυση προβλήματος Σχέδιο δράσης – project Πείραμα Δραματοποίηση – παίξιμο ρόλων Παρακολούθηση φιλμ – επισκέπτες στο σχολείο Επισκέψεις σε μουσεία, χώρους κ. λπ. 6

Επίλυση προβλήματος Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Διατύπωση του προβλήματος Ενδεχόμενη υπόδειξη πηγών για τη λύση του Ατομική / ομαδική εργασία μαθητών Παρουσίαση της λύσης ή των λύσεων Συζήτηση ανατροφοδότησης πάνω στις λύσεις 7

Σχέδιο δράσης ( project) Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Επιλογή θέματος από εκπαιδευτικό / μαθητές Σχεδιασμός, χρονοδιάγραμμα Καθορισμός ομάδων εργασίας – κατανομή εργασιών Προσδιορισμός πηγών και υλικού εργασίας Ταξινόμηση – ανάλυση πληροφοριών Συγγραφή τελικής εργασίας Παρουσίαση του project 8

Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Κάθε διδασκαλία όπου οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες, οι οποίες είτε ερευνούν ένα θέμα είτε συγκροτούν επιχειρήματα για ένα θέμα Απαιτεί χρόνο και δεν μπορεί να γίνει άνετα σε διδακτικές ώρες των 25 και 30 λεπτών Καλό είναι οι ομάδες να είναι μικτών επιδόσεων και να αλλάζουν σύνθεση 9

Παράδειγμα σχεδίου δράσης Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Θέμα : ζήτηση κάποιου επαγγέλματος στην αγορά εργασίας Σχεδιασμός, χρονοδιάγραμμα : 1 μήνας Το αναλαμβάνουν 4 μαθητές. Προσδιορισμός πηγών και υλικού εργασίας : αγγελίες, στοιχεία από έγκυρες πηγές στο διαδίκτυο Ταξινόμηση – ανάλυση πληροφοριών : τι προσόντα απαιτούνται για την άσκηση του επαγγέλματος Συγγραφή τελικής εργασίας Παρουσίαση του project 10

Κομβικές πληροφορίες για κριτική σκέψη Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Η εύρεση κάποιας εργασίας εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από το κοινωνικό κεφάλαιο της οικογένειας του μαθητή. Η κατοχή πτυχίου έχει αποσυνδεθεί από την άσκηση κάποιου επαγγέλματος. Αρκετά ελεύθερα επαγγέλματα είναι όλο και δυσκολότερο να ασκηθούν στις σύγχρονες συνθήκες, καθώς ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων ασκείται από εταιρείες. Υπάρχει γενική τάση μείωσης των αποδοχών. Απεύθυνση στη διεθνή αγορά εργασίας. Γενικές πρώτες σπουδές – αποφυγή της πρόωρης ειδίκευσης. 11

Ζητήματα που πρέπει να έχει υπόψη του ο εκπαιδευτικός Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Κοινωνική προέλευση των μαθητών. Μορφωτικό / οικονομικό / κοινωνικό κεφάλαιο της οικογένειας είναι καθοριστικό για την επίδοση. Ύπαρξη κρυφού αναλυτικού προγράμματος. Αξίες, στάσεις που διαδίδονται μέσω καθημερινών πρακτικών και οι οποίες είτε ενισχύουν είτε εμποδίζουν τα μηνύματα της διδασκαλίας. 12

Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Σας ευχαριστώ για την π ροσοχή σας !