Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΞΗΜΕΡΩΝΕΙ Πολύβιος, Ἱ στορίαι 4.20.4-21.1 Δημιουργία παρουσίασης: Αλεξάνδρα Γερακίνη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Achilles Tatius Leucippé et Clitophon Dominique Augé.
Advertisements

Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Greek Prepositions προθ έ σεις By Josh Parsley
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
Θα διασχίσεις ένα πρωινό τον κόσμο…
Η Κέρκυρα.
Ο Έρωτας στις Τέχνες Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος Καβούνη Σωσσάνα
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
Αλίκη Αποστολάκη. Ω, Μούσα των δασόπυκνων βουνών! Στα ματόκλαδά σου πάνω οι κερασιές δένουν τον πρώιμο εύχημο καρπό για το φιλί των εραστών. Αφήνοντας.
Ἀληθής Ἱστορία Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας Τμήμα Α’4
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Αν μ’αγαπάς κι ειν’ όνειρο
Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς
Κάντε ‘κλικ’ για να μετακινηθείτε ανάμεσα στις διαφάνειες
Εαρινο εξαμηνο η παραδοση ( )
LA PRIMERA DECLINACIÓN. CLASIFICACIÓN  Femeninos  En α pura  En α impura  En η  Masculinos  Εn α  En η ἡ χ ώ ρα, ας ἡ θ ά λαττα, ης ἡ μ ά χη, ης.
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ Γ΄2 28/11/14 Θ.Ε.: 1 Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ Βατικανή σύνοδος.
Βακχυλίδης ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ (20/5/2014)
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( ) ( ) ( )
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
Αρχαίο κείμενο ● Ἐ ν Ἀ θ ή ναις το ὺ ς πα ῖ δας μετ’ ἐ πιμελε ί ας διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. Νέα Ελληνικά ● Στην.
Εργασία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚ Α ΟΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Τι λένε οι Τρεις Ιεράρχες για τον πλούτο
Αναστασία Κώτσα Α’ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά {μάθημα 16}
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Θανάσης Θεοφιλόπουλος
Croy—Lesson 22 Liquid Verbs Verbs ending in λ μ ν ρ CLASS REPRESENTATIVES!!!!
Κωνσταντινίδης Ίβο Μπαλάφα Δήμητρα - Δηώ
Α Ρ Χ ΑΙ Ο Κ ΕΙ Μ Ε Ν Ο Τ Ο Υ Σ Ο Λ Ω Ν Α Ε ἰ μέλλουσιν ἡ μ ῖ ν ἐ νθένδε ε ἴ τε ἀ ποδιδράσκειν, ε ἴ θ’ ὅ πως δε ῖ ὀ νομάσαι το ῦ το, ἐ λθόντες ο ἱ νόμοι.
AΩ Fall Greek 2003 Croy Lesson 17. GENDERNUMBERCASE masculine feminine neuter singular plural Nominative Genitive Dative Accusative Vocative Greek Nouns.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Στο νησί του Αιόλου Γλώσσα Γ΄ δημοτικού «Τα απίθανα μολύβια»
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς
Capítulo 10: Ejercicios de Lectura ἡ Παν ή γυρις Ariadna: Recursos para Athenaze, de John Gruber Miller Traducción de Ángel Luis Gallego Real.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Η ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ Ἡ ρόδοτος Ἡ ρόδοτος, Ἱ στορίη (διασκευή) Δημιουργία παρουσίασης: Αλεξάνδρα Γερακίνη.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
BONSAI Η ΑΡΜΟΝΙΑ Η καλη συμπεριφορα συνισταται στο να εισαι ειλικρινης σε ολα και να ενωσεις την ψυχη σου με την θεληση του συμπαντος δηλαδη να κανουμε.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΑΤΑΛΟΤΑΤΑ ΠΑΙΖΕΙ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ Γυμνασίου Ενότητα 6 Ελένη Αδαμοπούλου 3 ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 Η εκπαίδευση των παιδιών στην αρχαία Αθήνα Το Φύλλο Εργασίας προέρχεται από το εκπαιδευτικό υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου Πειραματικό.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Φιλοσοφία για τα γερατειά.
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΜΕ ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Η παράδοση της Αθήνας. ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος περιεχε ῖ το πολ ύ ς, φοβο ύ μενοι μ ὴ ἄ πρακτοι ἥ κοιεν· ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος.
για να σχηματίσω τη λέξη
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΞΗΜΕΡΩΝΕΙ Πολύβιος, Ἱ στορίαι Δημιουργία παρουσίασης: Αλεξάνδρα Γερακίνη

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΞΗΜΕΡΩΝΕΙ Π ᾶ σι μ ὲ ν ἀ νθρώποις ὂ φελος ἀ σκε ῖ ν ( τι; ) Ἀ ρκάσι δ ὲ (τι είναι; ). Παρ ὰ μόνοις γ ὰ ρ Ἀ ρκάσι πρ ῶ τον μ ὲ ν ο ἱ πα ῖ δες (τι κάνουν;). Ο ἷ ς ἑ καστοι (σύμφωνα με τι;) ὑ μνο ῦ σι (τι;). Μετ ὰ δ ὲ τα ῦ τα(πώς;) ( τι κάνουν ;) (που;) Μουσικήν κα ὶ ἀ ναγκα ῖ ον ἐ κ νηπίων ᾄ δειν ἐ θίζονται κατ ὰ νόμους το ὺ ς ὓ μνους κα ὶ παι ᾶ νας, κατ ὰ τ ὰ πάτρια το ὺ ς ἐ πιχωρίους ἣ ρωας κα ὶ θεο ὺ ς. χορεύουσι κατ’ ἐ νιαυτ ὸ ν το ῖ ς Διονυσιακο ῖ ς α ὐ λητα ῖ ς ἐ ν το ῖ ς θεάτροις. πολλ ῇ φιλοτιμί ᾳ

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΞΗΜΕΡΩΝΕΙ Κα ὶ (από τι;) ο ὐ δ ὲ ν α ἰ σχρ ὸ ν ἡ γο ῦ νται(τι;) τήν γε μ ὴ ν ᾠ δ ὴ ν ο ὒ τε δύνανται (τι;) ( γιατί ;) ο ὒ θ’ ὁ μολογο ῦ ντες ( μπορούν τι;) (γιατί; ) (που;) τ ῶ ν μ ὲ ν ἂ λλων μαθημάτων ἀ ρνηθ ῆ ναι τι μ ὴ γιγνώσκειν ἀ ρνηθ ῆ ναι δι ὰ τ ὸ κατ’ ἀ νάγκην πάντας μανθάνειν, ἀ ποτρίβεσθαι δι ὰ τ ὸ τ ῶ ν α ἰ σχρ ῶ ν νομίζεσθαι το ῦ το παρ’ α ὐ το ῖ ς.

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΞΗΜΕΡΩΝΕΙ Τέ μοι δοκο ῦ σιν (οτι ;) (ποιοι;) (με ποιο σκοπό;), αλλά (για ποιο λόγο;) (και για ποιο άλλο λόγο;) (η οποία κάνει τι;) παρεισαγαγε ῖ ν τα ῦ τα ο ἱ πάλαι ο ὐ τρυφ ῆ ς κα ὶ περιουσίας χάριν θεωρο ῦ ντες μ ὲ ν τ ὴ ν ἑ κάστων α ὐ τουργίαν κα ὶ συλλήβδην τ ὸ τ ῶ ν βίων ἐ πίπονον κα ὶ σκληρόν, θεωρο ῦ ντες δ ὲ τ ὴ ν τ ῶ ν ἠ θ ῶ ν α ὐ στηρίαν, ἣ τις α ὐ το ῖ ς παρέπεται δι ὰ τ ὴ ν το ῦ περιέχοντος ψυχρότητα κα ὶ στυγνότητα τ ὴ ν κατ ὰ τ ὸ πλε ῖ στον ἐ ν το ῖ ς τόποις ὑ πάρχουσαν.

Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΑΡΚΑΔΩΝ ΜΕ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Η στενή σχέση των Αρκάδων με τη μουσική Τα παιδιά από μικρή ηλικία τραγουδούν τους ύμνους και τους παιάνες. Συμμετέχουν σε χορούς και κάθε χρόνο στα θέατρα ψάλλουν άσμα προς τιμή του θεού με συνοδεία των αυλητών του Διονύσου. Το τραγούδι είναι υποχρεωτικό μάθημα των παιδιών. Θεωρούν ντροπή να σταματήσουν να τραγουδούν.

Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Στόχοι της καλλιέργειας της μουσικής Η απαλλαγή των Αρκάδων από την καθημερινή κούραση και από τη σκληρή ζωή τους. Η καλλιέργεια μιας λεπτής αισθητικής. Η εξευγένιση των ηθών και ο εκπολιτισμός τους.

Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΒΙΟΥ Ο Πολύβιος πιστεύει ότι το φυσικό περιβάλλον επηρεάζει το χαρακτήρα του ανθρώπου και αναγνωρίζει τη στενή σχέση ανάμεσα στη γεωγραφική θέση και το κλίμα ενός τόπου και στις συνήθειες των κατοίκων του. Πρόκειται για αντιλήψεις που και σήμερα είναι αποδεκτές.

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Ηλεκτρονικές διευθύνσεις /wiki/%CE%A0%CF%8 D%CE%BB%CE%B7:% CE%9A%CF%8D%CF% 81%CE%B9%CE%B1 /wiki/%CE%A0%CF%8 D%CE%BB%CE%B7:% CE%9A%CF%8D%CF% 81%CE%B9%CE%B1 /ancient-greek- music.asp /ancient-greek- music.asp r/frontoffice/portal.asp ?cpage=resource&cresr c=1308&cnode=55&cla ng=0 r/frontoffice/portal.asp ?cpage=resource&cresr c=1308&cnode=55&cla ng=0

ΠΡΩΤΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Ὅ μηρος, Ἰ λιάς, Ι Μυρμιδόνων δ' ἐ πί τε κλισίας κα ὶ ν ῆ ας ἱ κέσθην, τ ὸ ν δ' ε ὗ ρον φρένα τερπόμενον φόρμιγγι λιγεί ῃ καλ ῇ δαιδαλέ ῃ, ἐ π ὶ δ' ἀ ργύρεον ζυγ ὸ ν ἦ εν, τ ὴ ν ἄ ρετ' ἐ ξ ἐ νάρων πόλιν Ἠ ετίωνος ὀ λέσσας· τ ῇ ὅ γε θυμ ὸ ν ἔ τερπεν, ἄ ειδε δ' ἄ ρα κλέα ἀ νδρ ῶ ν. Μετάφραση Ν. Καζαντζάκη - Ι..Θ. Κακριδή Κι ως τέλος στα καλύβια κι άρμενα των Μυρμιδόνων φτάσαν, να φραίνεται τον βρήκαν με όμορφη, πολύπλουμη κιθάρα, γλυκόφωνη, που ο καβαλάρης της ξεχώριζε ασημένιος— κουρσός δικό του, του Ηετίωνα σαν πάτησε το κάστρο. Με αύτη φραινόταν τώρα κι έψελνε παλικαριές μεγάλες. Πηγή: htmhttp://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Yliko%20arx.. htm

ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Πίνδαρος, Α' Πυθιόνικος 1-6 Χρυσέα φόρμιγξ, Ἀ πόλλωνος κα ὶ ἰ οπλοκάμων σύνδικον Μοισ ᾶ ν κτέανον· τ ᾶ ς ἀ κούει μ ὲ ν βάσις, ἀ γλαΐας ἀ ρχά, πείθονται δ' ἀ οιδο ὶ σάμασιν, ἁ γησιχόρων ὁ πόταν προοιμίων ἀ μβολ ὰ ς τεύχ ῃ ς ἐ λελιζομένα. Μετάφραση Θρασύβουλος Σταύρου Φόρμιγγα χρυσή! Ο Απόλλωνας σε ορίζει, Μα κι οι Μούσες, θεές μενεξεδομαλλούσες. Ο δικός σου αχός τα βήματα ρυθμίζει Τα χορευτικά που ανοίγουν το γιορτάσι· Οι τραγουδιστές τα σήματά σου ακούνε, Όταν προανακρούσματα των προοιμίων, Που οδηγούν χορούς, τρεμάμενη εσύ δίνεις. Πηγή:

ΤΡΙΤΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Α ἰ λιανός, Ποικίλη Ἱ στορία, 7.15 Ἡ ν ί κα τ ῆ ς θαλ ά ττης ἦ ρξαν Μυτιληνα ῖ οι, το ῖ ς ἀ φισταμ έ νοις τ ῶ ν συμμ ά χων τιμωρ ί αν ἐ κε ί νην ἐ π ή ρτησαν, γρ ά μματα μ ὴ μανθ ά νειν το ὺ ς πα ῖ δας α ὐ τ ῶ ν μηδ ὲ μουσικ ὴ ν διδ ά σκεσθαι, πασ ῶ ν κολ ά σεων ἡ γησ ά μενοι βαρυτ ά την ε ἶ ναι τα ύ την, ἐ ν ἀ μουσ ίᾳ κα ὶ ἀ μαθ ίᾳ καταβι ῶ ναι. Μετάφραση Όταν οι Μυτιληναίοι εξουσίαζαν στη θάλασσα, επέβαλαν σε αυτούς από τους συμμάχους που επαναστατούσαν αυτήν την τιμωρία, να μη μαθαίνουν, δηλαδή, τα παιδιά τους γράμματα και να μη διδάσκονται μουσική, επειδή θεώρησαν ότι είναι αυτή η πιο βαριά από όλες τις ποινές, να περνάει, δηλαδή, κανείς τη ζωή του χωρίς αρμονία και γνώσεις. Πηγή: 20arx..htmhttp://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Yliko% 20arx..htm

ΚΟΙΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ Η μουσική είχε μεγάλη αξία για τους αρχαίους Έλληνες για τους εξής λόγους : Ανέπτυσσε τις τέχνες και τον πολιτισμό. Ήταν μέσο διαπαιδαγώγησης και διάπλασης χαρακτήρα. Ήταν απαραίτητο στοιχείο των εορταστικών εκδηλώσεων και αναπόσπαστο κομμάτι της ψυχαγωγίας τους. Εξέφραζε την αγάπη την αγάπη και το θαυμασμό τους για τους ήρωες και τη λατρεία τους για τους θεούς. Αποτελούσε τρόπο για να εκτονωθούν και να ξεχάσουν τις δυσκολίες της καθημερινότητας. Ήταν δείγμα εκλεπτυσμένου χαρακτήρα, υψηλού πολιτισμού και εξευγενισμένων ηθών.

ΓΝΩΜΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Η μουσική ξεπλύνει από την ψυχή τη σκόνη της καθημερινότητας. Berthold Auerbach, , Γερμανός συγγραφέας. Ένα βιβλίο είναι μια ιστορία για το μυαλό. Ένα τραγούδι είναι μια ιστορία για την ψυχή.Eric Pio, Αμερικανός ηθοποιός Η μουσική είναι η πιο δυνατή μορφή μαγείας.Marilyn Manson, 1969-, Αμερικανός μουσικός. Μουσική είναι η ηδονή που αισθάνεται η ανθρώπινη ψυχή όταν μετράει, χωρίς να έχει συναίσθηση ότι μετράει.Gottfried Leibnitz, , Γερμανός φιλόσοφος & μαθηματικός. Η μουσική είναι το φεγγαρόφωτο στη σκοτεινή νύχτα της ζωής.Jean-Paul Richter, , Γερμανός συγγραφέας.

ΓΝΩΜΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Χωρίς Μουσική Η ζωή θα ήταν λάθος. Friedrich Nietzsche (Γερμανός Φιλόσοφος ). Η μουσική είναι ο καλύτερος τρόπος που έχουμε για να χωνεύουμε το χρόνο. W.H. Auden (Βρετανός ποιητής ). Ενώ ετοίμαζαν το κώνειο, ο Σωκράτης μάθαινε μια μελωδία στον πλαγίαυλο. "Σε τι θα σου χρησιμεύσει;" τον ρώτησαν. "Μα να μάθω αυτή τη μελωδία πριν πεθάνω".Italo Calvino (Ιταλός συγγραφέας). Το πρόβλημα με τη ζωή είναι ότι δεν έχει μουσική υπόκρουση. Aνώνυμος

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1.Να αναζητήσετε πληροφορίες για τη σημασία της μουσικής και του τραγουδιού για τους αρχαίους Έλληνες. 2.Να βρείτε ιστορίες σχετικές με τη δύναμη της μουσικής από τη μυθολογία ή τη δημοτική μας παράδοση.