Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΘΗΝΑ ΠΛΕΣΣΑ – ΠΑΠΑΔΑΚΗ Προϊσταμένη Δ/νσης Ευρωπαϊκής Ένωσης Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
Advertisements

Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
«Erasmus για όλους» το νέο πρόγραμμα
‘’Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την Κατάρτιση και Εκπαίδευση Ενηλίκων’’ ( Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 2011/ C372 / 01 ) Αθήνα,8 και 9 Ιουλίου 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Region of Western Macedonia Intermediate Managing Authority ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ενδιάμεση.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Απασχόληση και Διεύρυνση εμπειρίες από διασυνοριακές περιοχές
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF): Προκλήσεις και προοπτικές
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος.
1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Ερωτήματα αναφορικά με την Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
Δρ Στυλιανός Μαυρομούστακος Εκτελεστικός Διευθυντής, Intercollege Λευκωσίας Αντιπρόεδρος EfVET Χτίζοντας Γέφυρες: Διασύνδεση της Εκπαίδευσης με την Αγορά.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Από το LLP στο Erasmus+ θΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Μαίρη Νικητάκη Προϊσταμένη Διεύθυνσης Ειδικών προγραμμάτων Διεθνών Υποτροφιών ΙΚΥ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
Ημερίδα ενημέρωσης και διάδοσης αποτελεσμάτων για το Πρόγραμμα ERASMUS 29 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, “Athens Park Hotel” «Το Πρόγραμμα ERASMUS μετά το 2013»
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Η Στρατηγική και Διαρθρωτική Πολιτική της Ε.Ε
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
28 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, ξενοδοχείο Παρκ
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Προγραμματική Περίοδος
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Από το LLP στο Erasmus+ ΑΘΗΝΑ, Μαίρη Νικητάκη
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Best practices - Benchmarking
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΘΗΝΑ ΠΛΕΣΣΑ – ΠΑΠΑΔΑΚΗ Προϊσταμένη Δ/νσης Ευρωπαϊκής Ένωσης Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ΑΘΗΝΑ, Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013 Radisson Blu Park Hotel

1 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ 2020 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ «ΕΤ 2020»«ΕΤ 2020» 3 ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 2 ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ

Άρθρο 165 Η Ένωση συμβάλλει στην ανάπτυξη παιδείας υψηλού επιπέδου, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία μεταξύ κρατών μελών και, αν αυτό απαιτείται, υποστηρίζοντας και συμπληρώνοντας τη δράση τους, σεβόμενη ταυτόχρονα πλήρως την αρμοδιότητα των κρατών μελών για το περιεχόμενο της διδασκαλίας και την οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς και την πολιτιστική και γλωσσική τους πολυμορφία. Η Ένωση συμβάλλει στην προώθηση των ευρωπαϊκών επιδιώξεων στον χώρο του αθλητισμού, λαμβάνοντας υπόψη παράλληλα τις ιδιαιτερότητές του, τις δομές του που βασίζονται στον εθελοντισμό καθώς και τον κοινωνικό και εκπαιδευτικό του ρόλο. 3 Συνθήκη της Λισαβόνας

Ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης της Ευρώπης είναι διαρθρωτικά χαμηλότερος από τον αντίστοιχο των βασικών οικονομικών μας εταίρων, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο χάσμα παραγωγικότητας το οποίο διευρύνθηκε κατά την τελευταία δεκαετία Τα ποσοστά ανεργίας στην Ευρώπη – κατά μέσο όρο πάνω από 25% για άτομα ηλικίας ετών – εξακολουθούν να είναι σημαντικά υψηλότερα απ’ ότι σε άλλα μέρη του κόσμου Η δημογραφική γήρανση επιταχύνεται Οι οικονομίες μας είναι όλο και πιο αλληλένδετες σε παγκόσμιο επίπεδο 4 ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Οι οικονομίες της ΕΕ των 27 είναι σε μεγάλο βαθμό αλληλένδετες Το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα εξακολουθεί να έχει ανάγκη ρύθμισης Οι προκλήσεις όσον αφορά το κλίμα και τους πόρους απαιτούν δραστικές ενέργειες Ο συντονισμός εντός της ΕΕ αποδίδει, όπου αυτός επιτυγχάνεται Η ΕΕ ως σύνολο προσφέρει προστιθέμενη αξία στον παγκόσμιο στίβο

ΣΤΟΧΟΣ της Στρατηγικής ΕΥΡΩΠΗ 2020 είναι η μετατροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε μια έξυπνη, διατηρήσιμη και χωρίς αποκλεισμούς οικονομία ΣΚΟΠΟΣ υψηλά επίπεδα απασχόλησης, παραγωγικότητας και κοινωνικής συνοχής ΣΤΟΧΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ να καταστεί η Ευρώπη «η πλέον δυναμική και ανταγωνιστική οικονομία με βάση τη γνώση» 5 EUROPE 2020

Έξυπνη ανάπτυξη: ανάπτυξη μιας οικονομίας βασισμένης στη γνώση και την καινοτομία Διατηρήσιμη ανάπτυξη: προώθηση μιας πιο αποδοτικής στη χρήση πόρων, πιο πράσινης και πιο ανταγωνιστικής οικονομίας Ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς: μια οικονομία με υψηλή απασχόληση που θα επιτυγχάνει κοινωνική και εδαφική συνοχή 6 ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ

1 75% του πληθυσμού μεταξύ ετών πρέπει να έχει απασχόληση 2 3% του ΑΕΠ της ΕΕ πρέπει να επενδύεται σε E&A 3 Το ποσοστό των ατόμων που εγκαταλείπουν πρόωρα την σχολική εκπαίδευση πρέπει να είναι μικρότερο από 10% (υφιστάμενο 15%) και τουλάχιστον 40% (υφιστάμενο 31%) των νέων ηλικίας ετών πρέπει να έχουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης 7 ΣΤΟΧΟΙ [1]

4 Ο αριθμός των ατόμων που κινδυνεύουν από φτώχεια πρέπει να μειωθεί κατά 20 εκατομμύρια* * Τα εθνικά όρια φτώχειας καθορίζονται ως το 60% του μέσου διαθέσιμου εισοδήματος σε κάθε κράτος μέλος 5 Μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 20% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 ή κατά 30%, εάν πληρούνται οι όροι, αύξηση του ποσοστού των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην τελική μας κατανάλωση ενέργειας σε 20% και αύξηση κατά 20% της ενεργειακής απόδοσης 8 ΣΤΟΧΟΙ [2]

Ένωση καινοτομίας Νεολαία σε κίνηση Ψηφιακό θεματολόγιο για την Ευρώπη Μια Ευρώπη που χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τους πόρους Μια βιομηχανική πολιτική για την εποχή της παγκοσμιοποίησης Ατζέντα για νέες δεξιότητες και θέσεις εργασίας Ευρωπαϊκή πλατφόρμα για την καταπολέμηση της φτώχειας 9 ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να ενισχυθούν οι επιδόσεις και η ελκυστικότητα των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ευρώπης σε διεθνές επίπεδο και να βελτιωθεί η συνολική ποιότητα σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και κατάρτισης στην ΕΕ, συνδυάζοντας αριστεία και ισότητα μέσα από την προώθηση της κινητικότητας των σπουδαστών και των εκπαιδευομένων και τη βελτίωση της κατάστασης των νέων στον τομέα της απασχόλησης 10 ΝΕΟΛΑΙΑ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ [1]

 Στο επίπεδο της ΕΕ η Επιτροπή θα εργαστεί με σκοπό: Να ολοκληρώσει και να ενισχύσει τα προγράμματα της ΕΕ για την κινητικότητα, τα πανεπιστήμια και τους ερευνητές (όπως τα Erasmus, Erasmus Mundus, Tempus και Marie Curie) και να τα συνδέσει με εθνικά προγράμματα και πόρους (ERASMUS FOR ALL) Να επιταχύνει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (προγράμματα σπουδών, διοίκηση και χρηματοδότηση) ιδίως με την αξιολόγηση των επιδόσεων των πανεπιστημίων και των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων σε ένα συνολικό πλαίσιο (Multirank System) 11 ΝΕΟΛΑΙΑ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ [2]

Να διερευνήσει τρόπους προώθησης της επιχειρηματικότητας μέσω προγραμμάτων κινητικότητας για νέους επαγγελματίες. Να προωθήσει την αναγνώριση της άτυπης και μη τυπικής μάθησης. Να δρομολογήσει ένα πλαίσιο για την απασχόληση των νέων που θα παρουσιάζει τις πολιτικές που αποβλέπουν στη μείωση του ποσοστού ανεργίας στους νέους. 12 ΝΕΟΛΑΙΑ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ [3]

 Στόχος είναι να δημιουργηθούν οι συνθήκες για τον εκσυγχρονισμό των αγορών εργασίας ούτως ώστε να αυξηθούν τα επίπεδα απασχόλησης και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των κοινωνικών μας μοντέλων.  Τούτο σημαίνει παροχή δυνατότητας στους πολίτες να αποκτήσουν νέες δεξιότητες, ώστε να μπορέσει το σημερινό και μελλοντικό εργατικό μας δυναμικό να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και στις ενδεχόμενες αλλαγές σταδιοδρομίας, να μειωθεί η ανεργία και να αυξηθεί η παραγωγικότητα της εργασίας 13 ΑΤΖΕΝΤΑ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σημαντικές επενδύσεις στο ανθρώπινο κεφάλαιο Ενίσχυση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης Έμφαση στην σύνδεση μεταξύ της εκπαίδευσης και των επιχειρήσεων Ουσιαστική σύνδεση με την αγορά εργασίας 14 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ: Διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης

Στρατηγικό πλαίσιο για την ευρωπαϊκή συνεργασία στην εκπαίδευση και την κατάρτιση («ΕΤ 2020») 15.

Συμπεράσματα του Συμβουλίου της 12 ης Μάιου 2009 για το «Στρατηγικό Πλαίσιο Συνεργασίας στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση 2020» 16 Νέο Στρατηγικό Πλαίσιο Συνεργασίας για την Ευρωπαϊκή Συνεργασία στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση («ΕΤ 2020») Κύριοι στόχοι

Δια βίου μάθηση και κινητικότητα Συγκεκριμένα, πρέπει να αναληφθούν ενέργειες για να εξασφαλιστούν τόσο η εκπόνηση εθνικών πλαισίων προσόντων τα οποία να βασίζονται σε χρήσιμα αποτελέσματα μάθησης όσο και η σύνδεσή τους με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων, η δημιουργία πλέον ευέλικτων οδών μάθησης - στις οποίες περιλαμβάνονται η καλύτερη μετάβαση μεταξύ των διαφόρων τομέων εκπαίδευσης και κατάρτισης, το μεγαλύτερο άνοιγμα προς τη μη τυπική και την άτυπη μάθηση, και μεγαλύτερη διαφάνεια και αναγνώριση της μαθησιακών αποτελεσμάτων 17 Κύριοι στρατηγικοί στόχοι και προκλήσεις για τη μελλοντική συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την δεκαετία

Βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας Η κυριότερη πρόκληση έγκειται στην εξασφάλιση της απόκτησης βασικών ικανοτήτων από όλους, με παράλληλη ανάπτυξη της αριστείας και της ελκυστικότητας σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και κατάρτισης που θα παράσχουν στην Ευρώπη τη δυνατότητα να διατηρήσει ισχυρό παγκόσμιο ρόλο 18

Ισότιμη πρόσβαση και ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής Οι εκπαιδευτικές ανισότητες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης και στοχοθετημένης στήριξης στα πρώτα σχολικά χρόνια, καθώς και με την προώθηση εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς. 19

Προώθηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης Η δημιουργικότητα και η καινοτομία έχουν ζωτική σημασία γα την ανάπτυξη επιχειρήσεων και για τη δυνατότητα της Ευρώπης να ανταγωνίζεται σε διεθνές επίπεδο. Ένα πρώτο μέλημα είναι να προαχθεί η απόκτηση, από όλους τους πολίτες, εγκάρσιων βασικών ικανοτήτων, εκτός των βασικών γνώσεων, όπως η ψηφιακή ικανότητα, το πνεύμα πρωτοβουλίας και το επιχειρηματικό πνεύμα, και η πολιτιστική συνείδηση 20

Συμμετοχή ενηλίκων στη Δια Βίου Μάθηση στο 15% μέχρι το 2020 Μείωση των 15χρονων που υστερούν σε βασικούς τομείς (κατανόηση γραπτού λόγου-μαθηματικά-επιστήμες) σε ποσοστό κάτω του 15% μέχρι το 2020 Επιτυχής ολοκλήρωση τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (30-34 ετών) σε ποσοστό τουλάχιστον 40% μέχρι το 2020 Πρόωρη εγκατάλειψη της εκπαίδευσης (18-24 ετών απόφοιτοι κατώτερης δευτεροβάθμιας και εκτός συμμετοχής σε οποιαδήποτε πλατφόρμα εκπαίδευσης ή κατάρτισης) σε ποσοστό χαμηλότερο του 10% Τουλάχιστον το 95% των παιδιών ηλικίας μεταξύ των 4 ετών και της ηλικίας έναρξης της υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να συμμετέχουν στην προσχολική εκπαίδευση 21 ΚΡΙΤΗΡΙΑ / ΣΤΟΧΟΙ ΑΝΑΦΟΡΑΣ (BENCHMARKS)

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υστερεί σε σχέση με τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και τις αναδυόμενες οικονομίες στο ποσοστό των ατόμων με ανώτατη εκπαίδευση: 26% ΕΕ, 43% Καναδάς, 38% ΗΠΑ και 36% Ιαπωνία Πάρα πολλοί εγγεγραμμένοι φοιτητές εγκαταλείπουν τα πανεπιστήμια της Ευρώπης χωρίς την απόκτηση πτυχίου – το ποσοστό αποφοίτησης στην Ευρώπη είναι συγκρίσιμο με αυτό των ΗΠΑ (66%) αλλά χαμηλότερο από αυτό του ΟΟΣΑ (70%), της Κορέας (79%) ή της Ιαπωνίας (94%) 22 ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ

Η αρχή της αμοιβαίας εμπιστοσύνης Κοινοτική πίστη Η σύγκλιση οδηγεί στην κινητικότητα Εναρμόνιση Η αρχή της επικουρικότητας Ήπιο δίκαιο (Soft Law) Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού Αρχή της αυτονομίας και της λογοδοσίας 23 Νομική προσέγγιση

Προγράμματα ERASMUS TEMPUS, που άρχισε το 1990 ως τμήμα της αρχικής δραστηριότητας Phare, αλλά τώρα συμπεριλαμβάνει την Ανατολική Ευρώπη, τον Καύκασο, την Κεντρική Ασία και τα Δυτικά Βαλκάνια. Το πρόγραμμα ALFA, με το οποίο επιδιώκεται η ανάπτυξη της ανώτατης εκπαίδευσης στην Λατινική Αμερική ERASMUS MUNDUS Συμφωνίες με  ΗΠΑ  Καναδά  Βραζιλία  Μεξικό  Κίνα 24 Διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης

Οι αποφάσεις του Συμβουλίου για τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (ΕΣΕ 2007) και του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας (ΕΙΚΤ 2008) είναι πολύ σημαντικές. Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η Πράσινη Βίβλος «Ευρωπαϊκός Χώρος Έρευνας: Νέες προοπτικές». Τα πανεπιστήμια, με τον τριπλό τους ρόλο ως πάροχοι των υψηλότερων επιπέδων εκπαίδευσης, χώροι προηγμένης έρευνας, πρωτοτυπίας και καινοτομίας, βρίσκονται στον πυρήνα του τριγώνου της γνώσης στην Ευρώπη. 25 Ανώτατη εκπαίδευση, Έρευνα και Καινοτομία, Σύσταση για την Επιχειρηματικότητα [1]

Στην ανακοίνωση «Επίτευξη της ατζέντας εκσυγχρονισμού για πανεπιστήμια: εκπαίδευση, έρευνα και καινοτομία», που εξέδωσε η Επιτροπή το Μάιο του 2006, προσδιορίζονται εννέα τομείς δράσης, όπως: Διασφάλιση ποιότητας Νέα προγράμματα σπουδών συνδεδεμένα με την απασχολησιμότητα Ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας Μετάδοση γνώσεων και εφαρμογή των γνώσεων στην πράξη Πρακτική άσκηση, προγράμματα έρευνας και κινητικότητας Άνοιγμα των πανεπιστημίων για τη διά βίου μάθηση Διεθνοποίηση 26 Ανώτατη εκπαίδευση, Έρευνα και Καινοτομία, Σύσταση για την Επιχειρηματικότητα [2]

Σύσταση 98/561/ΕΚ του Συμβουλίου, της 24ης Σεπτεμβρίου 1998, για την ευρωπαϊκή συνεργασία με σκοπό τη διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση Στο ανωτέρω πλαίσιο και η χώρα μας ανέπτυξε την Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ). Η Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση (ENQA) δημιουργήθηκε το 2000 και τα μέλη της, που είναι οργανισμοί διασφάλισης της ποιότητας και διαπίστευσης από όλα τα κράτη μέλη, αυξάνονται διαρκώς 27 Διασφάλιση ποιότητας [1]

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Βαρκελώνης, το Μάρτιο του 2002, υπογράμμισε στα συμπεράσματά του ότι τα ευρωπαϊκά συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης πρέπει να καταστούν "ποιοτικό σημείο αναφοράς παγκοσμίως". Τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Μαρτίου 2005 για την ενδιάμεση αξιολόγηση της στρατηγικής της Λισαβόνας ζητούν να δοθεί έμφαση στη γνώση, την καινοτομία και την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού 28 Διασφάλιση ποιότητας [2]

Με πανεπιστήμια, άνω των 17 εκατομμυρίων φοιτητών και 1,5 εκατομμύρια προσωπικό, από τους οποίους οι είναι ερευνητές - τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια έχουν τεράστιο δυναμικό, αλλά αυτό το δυναμικό δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως ώστε να εργάζεται αποδοτικά για την υποστήριξη της προσπάθειας της Ευρώπης για περισσότερη οικονομική ανάπτυξη και περισσότερες θέσεις εργασίας. Η κατά μέσο όρο διαφορά των οικονομικών πόρων τόσο για δραστηριότητες έρευνας όσο και εκπαίδευσης σε σύγκριση με τις αντίστοιχες στις ΗΠΑ ανέρχεται σε ευρώ ανά φοιτητή και ανά έτος. 29 Συμπεράσματα και Σύνοψη των Θεμάτων Πολιτικής

Τη μεγαλύτερη ελκυστικότητα των πανεπιστημίων για ενδιαφερόμενους από διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα Την ικανοποίηση των αναγκών των φοιτητών, της αγοράς εργασίας και της οικονομίας χωρίς απώλεια παραδοσιακών αξιών και καλών πρακτικών Τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης, όπως απαιτείται από τη στρατηγική «ΕΥΡΩΠΗ 2020» Την προσέλκυση χαρισματικών επαγγελματιών στην ακαδημαϊκή κοινότητα 30 Τα σημαντικότερα θέματα πολιτικής που σχετίζονται με τη μελλοντική ελκυστικότητα των ευρωπαϊκών συστημάτων ανωτάτης εκπαίδευσης περιλαμβάνουν τα εξής [1]

Τη διατήρηση της παραδοσιακής ενότητας και ισορροπίας μεταξύ ακαδημαϊκής διδασκαλίας και έρευνας. Τον ευρύτερο αντίκτυπο των μεταβαλλόμενων δημόσιων και πολιτικών απόψεων για την κάλυψη των φοιτητικών εξόδων. Την στάση των κυβερνήσεων απέναντι στην αυξανόμενη διαφοροποίηση του φοιτητικού πληθυσμού. Τον βαθμό που η παγκοσμιοποίηση και οι δημογραφικές αλλαγές επηρεάζουν την πολιτική που ακολουθείται σε άλλους τομείς, θα επηρεάσει την πολιτική που ακολουθείται στην ανώτατη εκπαίδευση Το πώς μπορεί η ευρωπαϊκή διάσταση να διατηρηθεί ως βασικό στοιχείο της ελκυστικότητας. 31 Τα σημαντικότερα θέματα πολιτικής που σχετίζονται με τη μελλοντική ελκυστικότητα των ευρωπαϊκών συστημάτων ανωτάτης εκπαίδευσης περιλαμβάνουν τα εξής [2]

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.