Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Δράσεις για Ενεργ ό Κοινωνική Συνεισφορά
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Τι σημαίνει Κοινωνική Υπευθυνότητα Περιβάλλον Υγιεινή & ασφάλεια εργαζομένων & συναλλασσομένων Διαφάνεια στη λειτουργία, στην ενημέρωση, στις συναλλαγές Ποιότητα ζωής των συνανθρώπων μας. Σε κάθε δραστηριότητά μας σκεφτόμαστε την κοινωνία & το περιβάλλον Τι μπορούμε - όχι τι πρέπει να κάνουμε Ευκαιρία – όχι υποχρέωση
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Πλεονεκτήματα Κοινωνικής Υπευθυνότητας Στο ειδικό περιβάλλον: Σχέση εμπιστοσύνης & κατανόησης με τον πολίτη Ικανοποιημένο & παραγωγικό ανθρώπινο δυναμικό Βελτίωση παρεχομένων υπηρεσιών & λειτουργιών Στο γενικό περιβάλλον: Αλλαγή στάσης & συμπεριφοράς του κοινωνικού συνόλου Ανάπτυξη δικτύου αλληλεγγύης προς το συνάνθρωπο.
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Οι στόχοι μας στο ΥΜΕ Η Δημιουργία ενός νέου πλαισίου που περιλαμβάνει: Κοινωνική συμβολή του ΥΜΕ Ανταπόκριση των εποπτευόμενων φορέων, των επιχειρήσεων & των πολιτών Εναρμόνιση με τη νέα πολιτική της Ε. Ε. (i2010- eInclusion: θετική συμβολή της ΚτΠ στην κοινωνία & την ποιότητα ζωής) Βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων του Δ΄ ΚΠΣ Ολοκληρωμένη προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις μεταφορές & τις επικοινωνίες.
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Γιατί ΥΜΕ ; Άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας σε μεταφορές & επικοινωνίες (υπηρεσίες κοινής ωφέλειας) από τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Ευρεία επίδραση της δραστηριότητάς μας στο περιβάλλον & την κοινωνία.
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Θεμελιώνουμε τις οργανωτικές Θεμελιώνουμε τις οργανωτικές και οικονομικές βάσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της κοινωνικής υπευθυνότητας
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Προωθούμε μια κοινή πλατφόρμα δράσης Μια συμμαχία αξιών
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Εσωτερική Οργάνωση Δύο Άξονες Δράσης Εσωτερικό Περιβάλλον Δράσεις για τον πολίτη ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 1 ος Άξονας Δράσης: Εσωτερικό Περιβάλλον 1. Εναρμόνιση ΥΜΕ με κατευθυντήριες οδηγίες του προτύπου ISO (νέο διεθνές πρότυπο για την κοινωνική υπευθυνότητα) Παραδείγματα: Επίπεδα ακτινοβολίας στο χώρο εργασίας Αιωρούμενα σωματίδια Επίπεδα φωτός Ενεργειακό ισοζύγιο (απώλειες, μονώσεις) Περιβάλλον Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο Κόστος:
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 1 ος Άξονας Δράσης: Εσωτερικό Περιβάλλον 2. Εμπλουτισμός ιστοτόπου ΥΜΕ με ιστοσελίδες που αφορούν την Κοινωνική Υπευθυνότητα- οδηγός δράσης για επιχειρήσεις και πολίτες που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν, πληροφορίες, checklists για αυτοαξιολόγηση, κλπ. Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο Κόστος: Ετήσιος Απολογισμός Κοινωνικής Υπευθυνότητας: λεπτομερής περιγραφή δράσεων, παρουσίαση ποιοτικών δεικτών, κλπ. Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο Κόστος:
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 1 ος Άξονας Δράσης: Εσωτερικό Περιβάλλον 4.Διοργάνωση εκπαιδευτικού προγράμματος Κοινωνικής Υπευθυνότητας στο ανθρώπινο δυναμικό του ΥΜΕ & επιδότησή του στους εποπτευόμενους φορείς κατάρτιση & ευαισθητοποίηση στα θέματα Κοινωνικής Υπευθυνότητας Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο Κόστος: Ενεργός συμμετοχή ανθρώπινου δυναμικού σε τομείς Κοινωνικής Υπευθυνότητας ενθάρρυνση συμμετοχής με παροχή κινήτρων (τιμητική άδεια, εισιτήρια απεριορίστων διαδρομών με ΜΜΜ, οικιακό internet) Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 1 ος Άξονας Δράσης: Εσωτερικό Περιβάλλον Οφέλη: Βελτίωση οργανωτικής λειτουργίας Συστηματική θεώρηση διαδικασιών: εργασία περιβάλλον κοινωνική προσφορά Βελτίωση υγιεινής & ασφάλειας Οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ ΥΜΕ & εξωτερικού περιβάλλοντος.
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 2 ος Άξονας Δράσης: Για τον πολίτη Τομείς Δράσης 1.Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες 2.Παιδί 3.Περιβάλλον 4.Κοινωνικό σύνολο.
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 1. Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες (1/3) Επιδότηση τερματικού εξοπλισμού & λογισμικού για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες Στόχοι: αύξηση χρήσης Η/Υ από ΑμεΑ βελτίωση προσβασιμότητας των ΑμεΑ σε νέες τεχνολογίες συμβολή στην αυτόνομη μετακίνηση ατόμων με προβλήματα όρασης παροχή πλήρως αυτοματοποιημένου περιβάλλοντος εκπαίδευσης στον Η/Υ για παιδιά με αυτισμό. Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο Χρηματοδ.: ΕΣΠΑ
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 1. Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες (2/3) Επιδότηση για την προσαρμογή δημόσιων και ιδιωτικών ιστοτόπων (συμπεριλαμβανομένων συλλόγων ΑΜΕΑ) με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές για την Προσβασιμότητα στο περιεχόμενο του Παγκόσμιου Ιστού (W3C) Στόχοι: ευκολότερη πρόσβαση ηλικιωμένων και ΑμεΑ σε ιστοσελίδες διάχυση πληροφορίας & γνώσης σε όλους. Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο Χρηματοδ.: ΕΣΠΑ
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 1. Ευπαθείς Κοινωνικά Ομάδες (3/3) Συνεχής εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού ΜΜΜ στην εξυπηρέτηση των ΑμεΑ εξοικείωση & σταδιακή αυτονομία ΑμεΑ Διοργάνωση Ημερίδας για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες οριοθέτηση αναγκών στις Μεταφορές & τις Επικοινωνίες 4ψήφια τηλεφωνική γραμμή ΑμεΑ για καταγραφή προβλημάτων άμεση αντιμετώπιση Ανάγλυφη κάτοψη οχημάτων ΜΜΜ - διανομή από σημεία πώλησης εισιτηρίων αυτόνομη μετακίνηση ατόμων με προβλήματα όρασης. Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 2. Παιδί «Έλα στη θέση του οδηγού» Ηλεκτρονικό παιχνίδι κυκλοφοριακής αγωγής για παιδιά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στόχο ι : κυκλοφοριακή αγωγή στην παιδική & εφηβική ηλικία εξοικείωση των παιδιών στη χρήση Η/Υ συνδυασμός γνώσης & διασκέδασης για την προάσπιση της οδικής ασφάλειας. Το ηλεκτρονικό παιχνίδι θα διανέμεται ως ένθετο σε επιλεγμένα παιδικά και νεανικά έντυπα. Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 3. Περιβάλλον (1/3) Ανακύκλωση Η/Υ – δημιουργία δικτύου ΥΜΕ & ιδιωτικού τομέα Πρόγραμμα για τη διάθεση μεταχειρισμένων H/Y ΥΜΕ & εποπτευόμενων φορέων σε Ιδρύματα και ΜΚΟ. Στόχος: λειτουργική ανακύκλωση εξοικονόμηση πόρων μεγαλύτερη πληθυσμιακή διείσδυση στην πληροφορική. Χρόνος Υλοποίησης: B’εξάμηνο
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 3. Περιβάλλον (2/3) Περιβαλλοντικά κριτήρια για την επιλογή προμηθευτών (αναλώσιμα γραφείου, καθαριστικά, κλπ) Πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια του ΥΜΕ & των εποπτευόμενων φορέων (π.χ. τοποθέτηση ειδικών λαμπτήρων) Ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης εγγράφων - περιορισμός κατανάλωσης χαρτιού (paperless office). Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο Κόστος:
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 3. Περιβάλλον (3/3) Μόνιμη Επιτροπή για τις «Πράσινες Μεταφορές» Επίτευξη της «πράσινης κινητικότητας» Ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του ΥΜΕ και των εποπτευόμενων φορέων του Ενημέρωση του πολίτη σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και τις μεταφορές Παροχή κινήτρων στους πολίτες για τη χρήση ΜΜΜ Διασύνδεση ευρυζωνικότητας με τα ΜΜΜ - Ενίσχυση οικιακών συνδέσεων ADSL σε συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ (Στρατηγική για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και τις νέες τεχνολογίες) Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο Χρηματοδ.: ΕΣΠΑ
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών (1/4) 4. Κοινωνικό σύνολο (1/4) «Οδηγός για τη σωστή συμπεριφορά & χρήση κινητού τηλεφώνου» Ενημερωτικό έντυπο για τον καταναλωτή - διανομή από παρόχους κινητής τηλεφωνίας με κάθε νέα σύνδεση: ασφάλεια κατά τη χρήση κινητό και οδήγηση χρήση κινητού από παιδιά κινητό και κοινωνική συμπεριφορά. Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο Κόστος:
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών (2/4) 4. Κοινωνικό σύνολο (2/4) Ειδικό Σήμα Κοινωνικού Χορηγού Απονομή σε επιχειρήσεις & φορείς που στηρίζουν τις πρωτοβουλίες του ΥΜΕ για την Κοινωνική Υπευθυνότητα – Δικαίωμα χρήσης για συγκεκριμένο διάστημα Αυστηρά κριτήρια επιλογής: ύψος οικονομικής δαπάνης, επίδραση παρέμβασης, εμπλοκή κοινωνικών εταίρων, εφαρμογή διαδικασιών αξιολόγησης & ελέγχου. Στόχος: ενεργοποίηση ιδιωτικής πρωτοβουλίας ανάπτυξη συμμαχιών για την επίτευξη του κοινού στόχου (η ισχύς εν τη ενώσει). Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών (3/4) 4. Κοινωνικό σύνολο (3/4) Παροχή κινήτρων στις εταιρίες του κλάδου μεταφορών & επικοινωνιών για την εφαρμογή δράσεων Κοινωνικής Υπευθυνότητας Ετήσια βράβευση εταιριών του κλάδου που υλοποιούν ολοκληρωμένα προγράμματα κοινωνικής υπευθυνότητας Δικαίωμα χρήσης του brand «Σήμα Κοινωνικού Χορηγού» ως αναγνώριση. Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών (4/4) 4. Κοινωνικό σύνολο (4/4) Κινητοποίηση εποπτευόμενων φορέων ώστε να συμπεριληφθούν δράσεις Κοινωνικής Υπευθυνότητας στα Επιχειρησιακά Σχέδια να δοθεί έμφαση στην Κοινωνική Υπευθυνότητα μέσα από το τρίπτυχο «Όραμα – Αξίες – Αποστολή» να θεσπιστούν ετήσιοι μετρήσιμοι στόχοι (π.χ. δείκτες ανακύκλωσης πρώτων υλών & νερού, ποσοστό μείωσης στην κατανάλωση ενέργειας, κλπ.) να εκδοθεί υποχρεωτικά Ετήσιος Κοινωνικός Απολογισμός Ανάπτυξη συστήματος ποιοτικών δεικτών για την κοινωνική υπευθυνότητα. Χρόνος Υλοποίησης: Β’ εξάμηνο Κόστος:
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Ένα σχέδιο δράσης Για την Ελλάδα Για τον Πολίτη
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Δράσεις για Ενεργό Κοινωνική Συνεισφορά