Διερευνητικό Μοντέλο Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΔΙΔΑΣΚΩΝ Δρ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
Διερευνητική Μέθοδος Διδασκαλίας
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Διδακτικές προσεγγίσεις στις Φ.Ε.
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Επιστημολογική Επάρκεια
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Δημιουργία σεναρίου.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Μέθοδοι και εργαλεία της Διδασκαλίας
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Μέση και Στιγμιαία ταχύτητα κινούμενων σωμάτων   Μιλτιάδης Συμεωνίδης Φυσική Β’ Γυμνασίου Μ. Συμεωνίδης.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Από τη μεταφορά της γνώσης στην οικοδόμηση των ιδεών
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διερευνητικό Μοντέλο Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας

«An old adage states: ‘Tell me and I forget, show me and I remember, involve me and I understand’. The last part of this statement is the essence of student-active learning, which encourages students to learn science by doing science and taking part in the processes of scientific thinking.» «An old adage states: ‘Tell me and I forget, show me and I remember, involve me and I understand’. The last part of this statement is the essence of student-active learning, which encourages students to learn science by doing science and taking part in the processes of scientific thinking.»

Ανακάλυψη Guided inquiry labs Applied Hypothetical inquiry Applied Hypothetical inquiry … … Free inquiry labs Free inquiry labs … Ερώτηση από το μ. Διερευνητική μέθοδος από το μ. Ερώτηση από το μ. Διερευνητική μέθοδος από το μ. Πρόβλημα από τον τεχνολογικό κόσμο Διαμόρφωση υποθέσεων Προτάσεις αποτελεσματικές – λειτουργικές Logical argumentation Πρόβλημα από τον τεχνολογικό κόσμο Διαμόρφωση υποθέσεων Προτάσεις αποτελεσματικές – λειτουργικές Logical argumentation Εδώ είμαστε

Επίδειξη Καθοδηγούμενη Ανακάλυψη

ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Ο/Η ε. βοηθά τους/τις μ. να ανακαλύψουν τη νέα γνώση Ο/Η ε. βοηθά τους/τις μ. να ανακαλύψουν τη νέα γνώση Ο/η μ. διαμορφώνει τις γνώσεις του με τρόπο ενεργητικό Ο/η μ. διαμορφώνει τις γνώσεις του με τρόπο ενεργητικό Ο/Η μ. μικρός/ή επιστήμονας

Επεξεργασία δεδομένων ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Εφαρμογή της νέας γνώσης Δεδομένα: πληροφορίες από τα διδακτικά υλικά Κινητές/Ακίνητες εικόνες, φύλλα εργασίας, τρισδιάστατα αντικείμενα, Η.Υ Η γνώση είτε ανακαλύπτεται Είτε εξάγεται συμπερασματικά Δεδομένα: πληροφορίες από τα διδακτικά υλικά Κινητές/Ακίνητες εικόνες, φύλλα εργασίας, τρισδιάστατα αντικείμενα, Η.Υ Η γνώση είτε ανακαλύπτεται Είτε εξάγεται συμπερασματικά Επανάληψη νόμων/ορισμών Να περιγράψουν ποιο παράδειγμα τους έκανε εντύπωση Να εξηγήσουν τη λειτουργία μιας μηχανής Να εξηγήσουν μια σχέση Επανάληψη νόμων/ορισμών Να περιγράψουν ποιο παράδειγμα τους έκανε εντύπωση Να εξηγήσουν τη λειτουργία μιας μηχανής Να εξηγήσουν μια σχέση

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Δεξιότητες Παρατηρούν Προβλέπουν Ελέγχουν τις προβλέψεις τους Κάνουν μετρήσεις Καταγράφουν Συγκρίνουν Συσχετίζουν δεδομένα Βγάζουν συμπεράσματα Παρατηρούν Προβλέπουν Ελέγχουν τις προβλέψεις τους Κάνουν μετρήσεις Καταγράφουν Συγκρίνουν Συσχετίζουν δεδομένα Βγάζουν συμπεράσματα Τι νομίζετε ότι θα γίνει η θερμοκρασία της λάμπας αν είναι αναμμένη για μερικά λεπτά; Τι νομίζετε ότι θα γίνει η θερμοκρασία της λάμπας αν είναι αναμμένη για μερικά λεπτά; Τι κοινό αποτέλεσμα επιφέρουν στα σώματα ο ήλιος και ο άνεμος; Τι κοινό αποτέλεσμα επιφέρουν στα σώματα ο ήλιος και ο άνεμος; Τι τιμές παίρνει το ελατήριο; Διαβάστε τις οδηγίες στο φύλλο εργασίας και πείτε μου εάν δεν καταλαβαίνετε κάτι Διαβάστε τις οδηγίες στο φύλλο εργασίας και πείτε μου εάν δεν καταλαβαίνετε κάτι Υπάρχει κανένα παιδί που μέτρησε κάποια άλλη θερμοκρασία; Υπάρχει κανένα παιδί που μέτρησε κάποια άλλη θερμοκρασία;

Εκμάθηση Δεξιοτήτων Να παρατηρούν, περιγράφουν, συγκεντρώνουν δεδομένα, συγκρίνουν, κατηγοριοποιούν, αναλύουν δεδομένα, μετρούν, θέτουν ερωτήσεις, απεικονίζουν με διαφορετικούς τρόπους, διακρίνουν σχέσεις, διευκρινίζουν, σχεδιάζουν πειράματα, εμπλέκονται σε συζητήσεις….. Να παρατηρούν, περιγράφουν, συγκεντρώνουν δεδομένα, συγκρίνουν, κατηγοριοποιούν, αναλύουν δεδομένα, μετρούν, θέτουν ερωτήσεις, απεικονίζουν με διαφορετικούς τρόπους, διακρίνουν σχέσεις, διευκρινίζουν, σχεδιάζουν πειράματα, εμπλέκονται σε συζητήσεις…..

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Διερεύνηση Wondering Collecting data Studying data Making Connections Exploring, Sustaining Curiosity, Noting Discrepant Events, Planning Investigations, Challenging Ideas, ….. Observing, Naming, Identifying Measuring, Recording, Representing Seeking Information, ….. Predicting, Analyzing, Testing Classifying, Graphing, Identifying Errors Evaluating Alternative Solutions, ……. Deciding, Summarizing, Communicating Demonstrating, Revising, Developing models, Offering Evidence, …….

ΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Στις απαντήσεις των μ., ο/η εκ. ζητά εξηγήσεις Όταν οι μ. δίνουν λανθασμένη απάντηση ή έχουν απορίες, ο/η εκ. προσπαθεί να αναδείξει τη σωστή Ο/Η εκ. κρατά ουδέτερη στάση σε όλες τις απαντήσεις των μ. Ο/Η εκ. εκφράζει τη συμφωνία του/της, με τις σωστές απαντήσεις των μ. Στις απαντήσεις των μ., ο/η εκ. ζητά εξηγήσεις Όταν οι μ. δίνουν λανθασμένη απάντηση ή έχουν απορίες, ο/η εκ. προσπαθεί να αναδείξει τη σωστή Ο/Η εκ. κρατά ουδέτερη στάση σε όλες τις απαντήσεις των μ. Ο/Η εκ. εκφράζει τη συμφωνία του/της, με τις σωστές απαντήσεις των μ.

ΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Κατανόηση Ιδιοτήτων Σχέσεων Χαρακτηριστικών Εφαρμογών Εκμάθηση Δεξιοτήτων Κατανόηση Ιδιοτήτων Σχέσεων Χαρακτηριστικών Εφαρμογών Εκμάθηση Δεξιοτήτων

Μαγνήτης, Ε’, 123 Παράγοντες που επηρεάζουν την τριβή, Ε’, 181 Google Earth Αιολική ενέργεια Αιολική Πάρκο

Ο διακόπτης, Ε’, 116 Αγωγοί & Μονωτές, Ε’, 112

Χαρακτηριστικά & αιτίες τρόπου δόμησης των νησιωτικών πόλεων Κατασκευή Ανεμόμετρου Ιδιότητες των μειγμάτων Πετρώματα/Ορυκτά/Ιδιότητες Διάκριση οξέων-βάσεων Εντοπισμός Αιολικού Πάρκου Φλώρινας Χαρακτηριστικά & αιτίες τρόπου δόμησης των νησιωτικών πόλεων Κατασκευή Ανεμόμετρου Ιδιότητες των μειγμάτων Πετρώματα/Ορυκτά/Ιδιότητες Διάκριση οξέων-βάσεων Εντοπισμός Αιολικού Πάρκου Φλώρινας Γνωστικά Περιεχόμενα της Φυσικής

Πυκνότητα & Πλεύση Βύθιση 1 st level 2 nd level

Αξιολόγηση στη διερευνητική μάθηση Προ-πειραματικών δραστηριοτήτων Οι μ. αναφέρουν εμπειρίες τους πάνω στις οποίες σχεδιάζουν τις υποθέσεις τους? Οι μ. διαμορφώνουν ερωτήσεις που θα τους βοηθήσουν στην εκτέλεση των πειραμάτων τους? Οι μ. μπορούν να προβλέψουν τις διαδικασίες εκείνες που θα τους βοηθήσουν για να συγκεντρώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες από τη δραστηριότητά τους? Κατά τις πειραματικές δραστηριότητες Βοήθησαν οι μ. στην προετοιμασία των πειραματικών υλικών? Προέβλεψαν οι μαθητές την εξέλιξη & το αποτέλεσμα της δραστηριότητας (φαινόμενο)? Φάνηκε οι μ. να καταλαβαίνουν το περιεχόμενο καθώς εκτελούν τις δραστηριότητες? Συγκέντρωσαν οι μ. τα δεδομένα που χρειάζονται για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων? Συνεργάστηκαν ως μέλη μιας εργαστηριακής ομάδας? Οι μ. δημιούργησαν ένα σωστό γράφημα,….? Έμαθαν οι μ. να μετατρέπουν δεδομένα από μια μορφή σε άλλη? (πίνακας, γράφημα…) Αναγνώρισαν αντιφάσεις, ανωμαλίες? Μπόρεσαν να δώσουν εξηγήσεις για απρόσμενες εξελίξεις/δεδομένα? Μετά τις πειραματικές δραστηριότητες Συμμετείχαν ενεργά στη διατύπωση/κατασκευή αναφορών, πόστερ? Μπορούν να γράψουν με ακρίβεια και σαφήνεια τα ευρήματά τους?

Ερευνώ & Ανακαλύπτω ΣΤ ’ Δημοτικού Ανάκλαση & Διάχυση του φωτός Διδακτικά Επεισόδια Σχολικό ΕγχειρίδιοΔιδασκαλία Ανάκλαση Διάχυση Λεία επιφάνεια Ανάκλαση Πώς σχεδιάζουμε το φως Νόμος της ανάκλασης Ανάκλαση Διάχυση

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΩΡΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Το σκεπτικό στηρίζεται στις ακόλουθες τρεις παραδοχές: [1] Βάση της διδασκαλίας των ΦΕ/ΤΧ αποτελούν: (α) οι προϋπάρχουσες γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρίες των μαθητών (β) η διερεύνηση των φαινομένων, των υλικών και των τεχνολογικών καινοτομιών. [2] Το πλαίσιο, μέσα στο οποίο οι μαθητές κατανοούν τις θεμελιώδεις έννοιες, τις διαδικασίες και τις αρχές των ΦΕ/ΤΧ, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους, αποτελείται από το σχολείο, το φυσικό περιβάλλον, το τεχνολογικά κατασκευασμένο περιβάλλον και την κοινωνία. [3] Μέσα στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές καθίστανται ικανοί/ές να διαχειριστούν κοινωνικά θέματα, που έχουν σχέση με τις ΦΕ/ΤΧ, και αφορούν την καθημερινή ζωή και τον τόπο τους. Το σκεπτικό στηρίζεται στις ακόλουθες τρεις παραδοχές: [1] Βάση της διδασκαλίας των ΦΕ/ΤΧ αποτελούν: (α) οι προϋπάρχουσες γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρίες των μαθητών (β) η διερεύνηση των φαινομένων, των υλικών και των τεχνολογικών καινοτομιών. [2] Το πλαίσιο, μέσα στο οποίο οι μαθητές κατανοούν τις θεμελιώδεις έννοιες, τις διαδικασίες και τις αρχές των ΦΕ/ΤΧ, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους, αποτελείται από το σχολείο, το φυσικό περιβάλλον, το τεχνολογικά κατασκευασμένο περιβάλλον και την κοινωνία. [3] Μέσα στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές καθίστανται ικανοί/ές να διαχειριστούν κοινωνικά θέματα, που έχουν σχέση με τις ΦΕ/ΤΧ, και αφορούν την καθημερινή ζωή και τον τόπο τους.