Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

2 Θέματα Το περιεχόμενο των ΦΕ Διδακτική Πορεία Αξιολόγηση
Πως γράφω μια εξήγηση Πως γράφω ένα πείραμα Οργάνωση του μαθήματος σε δραστηριότητες Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

3 Δομικοί Λίθοι Οι δομικοί λίθοι των Φυσικών Επιστημών
Έννοιες , φ. Μεγέθη, Γενικεύσεις, Διαδικασίες Ανάκλαση, Ταχύτητα, Διαστολή Ε. Μεθοδολογία με θέρμανση, Πείραμα Τα υγρά, αέρια Μικροσκόπιο ασκούν δυνάμεις Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

4 Οι φάσεις της Διερευνητικής και έννοιες
Τα φαινόμενα (video, εργαστήριο, εικόνες, προσομοιώσεις) Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός (πραγματικός ή νοητικός ή προσομοίωση) Συμπέρασμα Γενίκευση Επέκταση Ανάκλαση, Διάθλαση Τι θα συμβεί σε μια ακτίνα φωτός αν συναντήσει τη διαχωριστική επιφάνεια…. Παρατήρηση: αλλάζει πορεία στο ίδιο υλικό Συμπ:Ορισμός: Ανάκλαση ονομάζεται……… Γενικά Συγκεκριμένα Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

5 Ανάκλαση (Φαινόμενα) Να περιγράψετε.. Κωνσταντίνος Στεφανίδης
23/2/2016

6 Οι φάσεις της Διερευνητικής και τα φυσικά μεγέθη
Τα φαινόμενα (video, εργαστήριο, εικόνες, προσομοιώσεις) Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός (πραγματικός ή νοητικός ή προσομοίωση) Συμπέρασμα Γενίκευση Επέκταση Δύναμη Τι παρατηρείτε; Ορισμός από αναγκαιότητα για περιγραφή Εφαρμογή σε άλλα φαινόμενα Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

7 Η Δύναμη Δραστηριότητα 1
Τι παρατηρείτε; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Παραμόρφωση, Αλλαγή στην κινητική κατάσταση = Δύναμη Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

8 Η Δύναμη (Σύνταξη) Δραστηριότητα 2
Ποιο σώμα ασκεί δύναμη; Ποιο σώμα δέχεται τη δύναμη ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Το …… ασκεί δύναμη στο …… Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

9 Άνωση Ατμοσφαιρική - Υδροστατική
Τι παρατηρείτε; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Υπάρχει δύναμη προς τα πάνω, από ...στο...

10 Οι φάσεις της Διερευνητικής και οι γενικεύσεις (νόμοι)
Τα φαινόμενα (video, εργαστήριο, εικόνες, προσομοιώσεις) Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός (πραγματικός ή νοητικός ή προσομοίωση) Συμπέρασμα Γενίκευση Επέκταση Άνωση Ποια η σχέση Άνωσης –υγρού – όγκος σώματος στο υγρό Εξαρτάται από το υγρό, ... Υλικά, έλεγχος μεταβλητών, μετρήσεις, οργάνωση, επεξεργασία Η άνωση στο νερό εξαρτάται από ... Η άνωση στα υγρά… Γενικά Συγκεκριμένα Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

11 Επέκταση - Άνωση Οι δύτες δέχονται μεγαλύτερη άνωση σε μικρό ή σε μεγάλο βάθος; Ποιος από τους δύο δύτες δέχεται μεγαλύτερη άνωση; Α. ο λιγότερο ογκώδης Β. ο περισσότερο ογκώδης

12 Οι φάσεις της Διερευνητικής και τα φυσικά μεγέθη
Τα φαινόμενα (video, εργαστήριο, εικόνες, προσομοιώσεις) Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός (πραγματικός ή νοητικός ή προσομοίωση) Συμπέρασμα Γενίκευση Επέκταση Πίεση Τι παρατηρείτε; Ορισμός από αναγκαιότητα για περιγραφή Εφαρμογή σε άλλα φαινόμενα Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

13 Η Πίεση μεταξύ επιφανειών Δραστηριότητα 1
Τι παρατηρείτε; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: ΟΡΙΣΜΟΣ: Πίεση …. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

14 Η Πίεση μεταξύ επιφανειών Δραστηριότητα 2 (Σύνταξη)
Η πίεση που ασκείται στο χιόνι Η πίεση που ασκείται στα πέδιλα Η πίεση που υπάρχει ανάμεσα στις επιφάνειες ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: ΟΡΙΣΜΟΣ: Πίεση …. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

15 Η Πίεση στα υγρά Δραστηριότητα 1
Ασκούν δυνάμεις τα υγρά; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: …. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

16 Η Πίεση στα υγρά Δραστηριότητα 2 (Σύνταξη)
Η πίεση που ασκείται στα αυτιά …. Η πίεση στο νερό Η πίεση σε ένα σημείο του υγρού ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: …. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

17 Οι φάσεις της Διερευνητικής και οι γενικεύσεις (νόμοι)
Τα φαινόμενα (video, εργαστήριο, εικόνες, προσομοιώσεις) Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός (πραγματικός ή νοητικός ή προσομοίωση) Συμπέρασμα Γενίκευση Επέκταση Θέρμανση νερού Ποια η σχέση θ, t Θα αυξάνεται συνέχεια Υλικά, έλεγχος μεταβλητών, μετρήσεις, οργάνωση, επεξεργασία Το νερό …. Τα υγρά … Γενικά Συγκεκριμένα Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

18 Βρασμός Περιγράψτε Τι θα συμβεί; Υποθέσεις: Πειραματισμός: Συμπέρασμα:
Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

19 Αξιολόγηση Ερωτήσεις – Απαντήσεις - Βαθμολογηση
Συνήθεις ερωτήσεις Τι παρατηρείτε; – Τι συμπεραίνετε; Να εξηγήσετε (γιατί;) Να προβλέψετε (Τι θα συμβεί ….) Να περιγράψετε ένα πείραμα ….. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

20 Αξιολόγηση Ερωτήσεις – Απαντήσεις - Βαθμολόγηση
Συνήθεις ερωτήσεις Γιατί το καλοκαίρι τα καλώδια της ΔΕΗ εμφανίζουν κοιλότητα; Απάντηση: Γιατί το καλοκαίρι κάνει ζέστη Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

21 Αξιολόγηση Ερωτήσεις – Απαντήσεις - Βαθμολόγηση
Συνήθεις ερωτήσεις Τι θα συμβεί αν θερμαίνουμε νερό σε ένα ποτήρι; Απάντηση: Το νερό θα εξατμισθεί Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

22 Αξιολόγηση Ερωτήσεις – Απαντήσεις - Βαθμολόγηση
Συνήθεις ερωτήσεις Να εξηγήσετε γιατί τα φράγματα είναι παχύτερα στο βυθό. Απάντηση: Γιατί είναι πιο βαθιά και έχει περισσότερο νερό επάνω Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

23 Αξιολόγηση Ερωτήσεις – Απαντήσεις - Βαθμολόγηση
Συνήθεις ερωτήσεις Γιατί στο χιόνι βυθιζόμαστε λιγότερο αν φοράμε πέδιλα; Απάντηση: Γιατί τα πέδιλα έχουν μεγαλύτερο εμβαδόν Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

24 Η δομή μιας εξήγησης Φαινόμενο (Φ) Βάση εξήγησης
Ικανοποίηση συστήματος Ικανοποίηση συνθηκών Άλλοι Συλλογισμοί Νόμος Παράδειγμα Το καλοκαίρι εμφανίζεται κοιλότητα στα καλώδια της ΔΕΗ. Τα καλώδια είναι μεταλλικά και το καλοκαίρι η θερμοκρασία αυξάνε­ται. Βάσει του νόμου που λέει ότι σε όλα τα μέταλλα, όταν αυξηθεί η θερμοκρασία τους αυξάνονται και οι διαστάσεις τους, το μήκος των καλωδίων θα αυξηθεί και κατά συνέπεια θα εμφανισ­θεί κοιλότητα. Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

25 Η δομή ενός πειράματος Σκοπός Συσκευές Διαδικασία μετρήσεων Οργάνωση Επεξεργασία Συμπέρασμα Γενίκευση Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

26 Τι είναι η δραστηριότητα; φως
Τι είναι η δραστηριότητα; φως Φαντασθείτε ένα δρόμο στον οποίο κυκλοφορεί ένα σκουρόχρωμο αυτοκίνητο χωρίς φώτα. Όλα τα φανάρια του δρόμου είναι σβηστά. Δεν υπάρχει ούτε ανταύγεια φωτός από σπίτια ούτε φως από βιτρίνες. Ξαφνικά ένας μαύρος γάτος περνάει μπροστά από το αυτοκίνητο, όμως ο οδηγός φρενάρει έγκαιρα και δεν τον πατάει. Πως κατάφερε να τον δει; (Ομάδες, πλαίσιο) Ερώτηση Εποπτεία Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

27 Είναι δραστηριότητα; Ερώτηση Εποπτεία
Είναι δραστηριότητα; Στο πλαίσιο του μαθήματος ο εκπαιδευτικός λέει: «Χθες κατάφερα να σβήσω το φως του δωματίου μου και να χωθώ στο κρεβάτι μου πριν το δωμάτιο μείνει στο σκοτάδι. Το κρεβάτι απέχει 3 μέτρα από το διακόπτη του φωτός» Ερώτηση Εποπτεία Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

28 Οι φάσεις και η αλληλεπίδραση
Τα φαινόμενα Ερωτήματα Υποθέσεις Πειραματισμός Συμπέρασμα Γενίκευση Συζήτηση Ομάδες Ατομικά Καθοδήγηση Γενικά Αλληλεπίδραση Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016

29 https://www.youtube.com/watch?v=- sk3fhCryiY
Βρασμός sk3fhCryiY CE%B5%CE%BC%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CF%81 %CE%B9%CE%B1/ Κωνσταντίνος Στεφανίδης 23/2/2016


Κατέβασμα ppt "Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google