Η εκπαιδευτική πολιτική στην ΕΚ/ΕΕ: Πεδίο μελέτης και πλαίσιο ερμηνείας Σ.Ηλιάδου-Τάχου Επίκουρη Καθηγήτρια Παν/μίου Δυτικής Μακεδονίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
LOGO Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος.
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος Καλτσάς.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
Κωνσταντίνος Φρουζής, Πρόεδρος ΣΦΕΕ Το Όραμα της Φαρμακοβιομηχανίας για την Ανάπτυξη για την Ανάπτυξη
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ως γέφυρα μεταξύ εκπαίδευσης και απασχόλησης
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Το μέλλον της ΤΕΕ ενόψει της Συνόδου της Λισσαβόνας Στ. Παλαιοκρασάς, Αντιπρόεδρος της Δ. Ε. Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΩΣ ΤΟ 1984 Κετικίδου Ευθυμία (3146)
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «Οι κοινωνικές διαστάσεις της ανώτατης εκπαίδευσης: η περίπτωση της Μπολόνια.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
2η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Προγραμματική Περίοδος
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
DS Label - Ένας Εφικτός Στόχος Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2011
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου Επίκουρη Καθηγήτρια Παν/μίου Δυτικής Μακεδονίας
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Best practices - Benchmarking
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εκπαιδευτική πολιτική στην ΕΚ/ΕΕ: Πεδίο μελέτης και πλαίσιο ερμηνείας Σ.Ηλιάδου-Τάχου Επίκουρη Καθηγήτρια Παν/μίου Δυτικής Μακεδονίας

Η ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική Συνάντηση Υπουργών παιδείας (1976) Εκπόνηση α προγράμματος δράσης Συνάντηση Υπουργών παιδείας (1976) Εκπόνηση α προγράμματος δράσης Στόχοι-άξονες: Στόχοι-άξονες: Πολιτιστική-επαγγελματική κατάρτιση πολιτών Πολιτιστική-επαγγελματική κατάρτιση πολιτών Επαφές εκ/κών ιδρυμάτων Επαφές εκ/κών ιδρυμάτων Συστηματοποίηση στατιστικών δεδομένων Συστηματοποίηση στατιστικών δεδομένων Συνεργασία ΑΕΙ Συνεργασία ΑΕΙ Ενίσχυση ξένων γλωσσών Ενίσχυση ξένων γλωσσών Ισότητα ευκαιριών Ισότητα ευκαιριών

Η ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική Ευελιξία στην αναγνώριση τίτλων σπουδών από χώρες-μέλη Ευελιξία στην αναγνώριση τίτλων σπουδών από χώρες-μέλη 1986: Ενιαία ευρ. Πράξη: μια Ευρώπη χωρίς σύνορα 1986: Ενιαία ευρ. Πράξη: μια Ευρώπη χωρίς σύνορα 1987:Erasmus για την κινητικότητα 1987:Erasmus για την κινητικότητα 1990: Ευρυδίκη για την αμοιβαία κατανόηση των συστημάτων εκ/σης των χωρών/μελών 1990: Ευρυδίκη για την αμοιβαία κατανόηση των συστημάτων εκ/σης των χωρών/μελών

Η θεσμοθέτηση της Ενιαίας Εκπαιδευτικής πολιτικής 1992 Η μεταβολή των συνθηκών Η μεταβολή των συνθηκών α) οι τεχν. εξελίξεις επηρεάζουν τις σχέσεις παραγωγής α) οι τεχν. εξελίξεις επηρεάζουν τις σχέσεις παραγωγής β) η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας β) η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας γ) ανάγκη για αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού γ) ανάγκη για αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού δ) διαμόρφωση ευρωπαϊκού εκ/κού χώρου δ) διαμόρφωση ευρωπαϊκού εκ/κού χώρου ε) διαμόρφωση ευρωπαϊκού χώρου έρευνας ε) διαμόρφωση ευρωπαϊκού χώρου έρευνας

Μάαστριχτ 1992 α) η εκ/ση θεωρείται τομέας πολιτικής της ΕΕ α) η εκ/ση θεωρείται τομέας πολιτικής της ΕΕ β)Τυπική ΈΠ: απευθύνεται σε επίσημους αναγνωρισμένους φορείς (Σωκράτης,Comenius: α/β/θμια, Erasmus: γ/θμια) β)Τυπική ΈΠ: απευθύνεται σε επίσημους αναγνωρισμένους φορείς (Σωκράτης,Comenius: α/β/θμια, Erasmus: γ/θμια) Γ) Άτυπη ΕΠ:έχει διορθωτικό χαρακτήρα, αποσκοπεί στην πρόληψη ή την άρση ανισοτήτων (μειονεκτούσες ομάδες) Γ) Άτυπη ΕΠ:έχει διορθωτικό χαρακτήρα, αποσκοπεί στην πρόληψη ή την άρση ανισοτήτων (μειονεκτούσες ομάδες)

΄Αξονες ΕΠ (Μάαστριχτ) 1. Προώθηση μαθητικής/φοιτητικής κινητικότητας 1. Προώθηση μαθητικής/φοιτητικής κινητικότητας 2.Προώθηση συνεργασίας ιδρυμάτων 2.Προώθηση συνεργασίας ιδρυμάτων 3. Σύνδεση ιδρυμάτων-αγοράς εργασίας 3. Σύνδεση ιδρυμάτων-αγοράς εργασίας 4. διαμόρφωση δομών ένταξης/επανένταξης στην αγορά εργασίας 4. διαμόρφωση δομών ένταξης/επανένταξης στην αγορά εργασίας 5. Σύγκλιση ευρωπαϊκών εκπ/κών συστημάτων 5. Σύγκλιση ευρωπαϊκών εκπ/κών συστημάτων

Ευρωπαϊκός χώρος εκπαίδευσης Αποσκοπεί στα: Αποσκοπεί στα: 1. να προσφέρει μέσα για τη μόνιμη ενημέρωση των γνώσεών τους 1. να προσφέρει μέσα για τη μόνιμη ενημέρωση των γνώσεών τους 2. να τους καταστήσει ευέλικτους για να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες εργασίας 2. να τους καταστήσει ευέλικτους για να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες εργασίας 3. να λειτουργήσει ως πλαίσιο για τον εμπλουτισμό των γνώσεων των πολιτών 3. να λειτουργήσει ως πλαίσιο για τον εμπλουτισμό των γνώσεων των πολιτών

Υποχρεωτική/ μεταυποχρεωτική εκπαίδευση α) υψηλό επίπεδο α) υψηλό επίπεδο β) Θέσπιση ενιαίων κριτηρίων για την αξιολόγηση της ποιότητας β) Θέσπιση ενιαίων κριτηρίων για την αξιολόγηση της ποιότητας γ) Προώθηση των τεχνολογιών της πληροφορίας γ) Προώθηση των τεχνολογιών της πληροφορίας δ) προώθηση της δια βίου εκπαίδευσης δ) προώθηση της δια βίου εκπαίδευσης

Ευρωπαϊκός χώρος έρευνας Συντονισμός στις επενδύσεις για την έρευνα Συντονισμός στις επενδύσεις για την έρευνα Κοινό πλαίσιο εφαρμογής ερευνητικών πολιτικών Κοινό πλαίσιο εφαρμογής ερευνητικών πολιτικών Προστασία πνευματικής ιδιοκτησίας Προστασία πνευματικής ιδιοκτησίας Οργάνωση δομών και ανβάθμιση υποδομών Οργάνωση δομών και ανβάθμιση υποδομών Κινητικότητα επ. προσωπικού Κινητικότητα επ. προσωπικού Προσέλκυση ξένων ερευνητών Προσέλκυση ξένων ερευνητών

Δράσεις αναγνώρισης διπλωμάτων Τα κράτη αρείχαν ακαδημαϊκή αναγνώριση (τίτλους) & η Ευρώπη καθόριζε επαγγελματικά δικαιώματα Τα κράτη αρείχαν ακαδημαϊκή αναγνώριση (τίτλους) & η Ευρώπη καθόριζε επαγγελματικά δικαιώματα Θέσπιση Θέσπιση 1.ευρωπαϊκού χώρου κατάρτισης & δεξιοτήτων 1.ευρωπαϊκού χώρου κατάρτισης & δεξιοτήτων 2.Ευρωπαϊκού χώρου επαγγελμάτων 2.Ευρωπαϊκού χώρου επαγγελμάτων 3. Ευρωπαϊκού χώρου ειδικοτήτων 3. Ευρωπαϊκού χώρου ειδικοτήτων

Ενδιαφέρον για την ποιότητα Ανάπτυξη μεθόδων αξιολόγησης για την ποιότητα των προγραμμάτων Ανάπτυξη μεθόδων αξιολόγησης για την ποιότητα των προγραμμάτων Ομάδα 26 ειδικών για την ανάπτυξη δεικτών & αξιολόγηση σχολικής εκ/σης Ομάδα 26 ειδικών για την ανάπτυξη δεικτών & αξιολόγηση σχολικής εκ/σης 16 δείκτες με κριτήρια α) την πολιτική σχέση με την περιοχή β) τη συγκρισιμότητα γ) την αξιοπιστία των στοιχείων 16 δείκτες με κριτήρια α) την πολιτική σχέση με την περιοχή β) τη συγκρισιμότητα γ) την αξιοπιστία των στοιχείων

Περιοχές των 16 δεικτών Επίδοση σε γνωστικά αντικείμενα Επίδοση σε γνωστικά αντικείμενα Επιτυχία & μετάβαση (μαθητικές ροές, ολοκλήρωση ΥΕ, συμμετοχή στη Γ/θμια) Επιτυχία & μετάβαση (μαθητικές ροές, ολοκλήρωση ΥΕ, συμμετοχή στη Γ/θμια) Παρακολούθηση & έλεγχος σχολικής εκ/σης (συμμετοχή γονέων) Παρακολούθηση & έλεγχος σχολικής εκ/σης (συμμετοχή γονέων) Πόροι & δομές (μαθητής/ΗΥ, εκ/ση εκ/κών, έξοδα) Πόροι & δομές (μαθητής/ΗΥ, εκ/ση εκ/κών, έξοδα)

6 ποσοτικοί δείκτες Αύξηση στο 90% της αποφοίτησης από ΥΕ Αύξηση στο 90% της αποφοίτησης από ΥΕ Αύξηση κατά 15% των φοιτητων στα Μαθηματικά & Νέες τεχνολογίες Αύξηση κατά 15% των φοιτητων στα Μαθηματικά & Νέες τεχνολογίες Βελτίωση αναλογίας φοιτητών/φύλο Βελτίωση αναλογίας φοιτητών/φύλο 85% απόφοιτοι Λυκείου 85% απόφοιτοι Λυκείου 12,5% ενηλίκων σε προγράμματα δια βίου 12,5% ενηλίκων σε προγράμματα δια βίου Μείωση μαθητών με χαμηλέ επιδόσεις κατά 20% Μείωση μαθητών με χαμηλέ επιδόσεις κατά 20%

Ευρωπαϊκός χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης Περιλαμβάνει α) τη διαπάλη ανάμεσα στο έθνος κράτος & τις εκ/κές του αρμοδιότητες β) το ρόλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενεργοποίηση στην υπόθεση του ECTS) γ) τις αρμοδιότητες των πανεπιστημίων (διακριτός ο ρόλος τους Περιλαμβάνει α) τη διαπάλη ανάμεσα στο έθνος κράτος & τις εκ/κές του αρμοδιότητες β) το ρόλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενεργοποίηση στην υπόθεση του ECTS) γ) τις αρμοδιότητες των πανεπιστημίων (διακριτός ο ρόλος τους

Διαδικασία της Μπολόνια 1998 Σορβόνη: συνάντηση Υπουργών Παιδείας (Γαλλίας, Γερμανίας, Ιταλίας Αγγλίας): εναρμόνιση πτυχίων 1998 Σορβόνη: συνάντηση Υπουργών Παιδείας (Γαλλίας, Γερμανίας, Ιταλίας Αγγλίας): εναρμόνιση πτυχίων Bachelor: 3 έτη Bachelor: 3 έτη Master: 2 έτη Master: 2 έτη PHD: 3 έτη PHD: 3 έτη 1999 (15 ΕΕ+14) συνάντηση Μπολόνια 1999 (15 ΕΕ+14) συνάντηση Μπολόνια

Διακήρυξη της Μπολόνια (1999) Ευρωπαϊκό σύστημα πτυχίων ως το 2010 Ευρωπαϊκό σύστημα πτυχίων ως το 2010 Στόχος α) η συγκρισιμότητα Β) η διασφάλιση ποιότητας γ) η κινητικότητα Στόχος α) η συγκρισιμότητα Β) η διασφάλιση ποιότητας γ) η κινητικότητα Αίτια Αίτια Τα εθνικά εκπ/κά συστήματα δε διευκολύνουν τη συνεννόηση αφού συνδέπνται με τη διάχυση της εθνικής ταυτότητας, τη δημιουργία εθνικής ελίτ και εθνικής αγοράς εργασίας Τα εθνικά εκπ/κά συστήματα δε διευκολύνουν τη συνεννόηση αφού συνδέπνται με τη διάχυση της εθνικής ταυτότητας, τη δημιουργία εθνικής ελίτ και εθνικής αγοράς εργασίας

Τα πολιτικά διακυβεύματα της Μπολόνια Ποιος πήρε την πρωτοβουλία, τι γίνεται με την αυτονομία των παν/μίων; Ποιος πήρε την πρωτοβουλία, τι γίνεται με την αυτονομία των παν/μίων; Αντιβαίνει η Μπολόνια στη μέχρι τότε πολιτική της αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων & όχι ακαδημαϊκών τίτλων; Αντιβαίνει η Μπολόνια στη μέχρι τότε πολιτική της αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων & όχι ακαδημαϊκών τίτλων; Τα Πανεπιστήμια βάλλονται ως προς την αυτονομία τους και τη δυνατότητά τους να προσαρμόζονται στην εξέλιξη των αναγκών; Τα Πανεπιστήμια βάλλονται ως προς την αυτονομία τους και τη δυνατότητά τους να προσαρμόζονται στην εξέλιξη των αναγκών; Εκφράζει η Μπολόνια μια πολιτική βούληση συνεργασίας που ξεπερνά την ΕΕ; Εκφράζει η Μπολόνια μια πολιτική βούληση συνεργασίας που ξεπερνά την ΕΕ;

Άξονες της διακήρυξης της Μπολόνια Στο όνομα της συγκρισιμότητας, της συνάφειας & του διεθνούς ανταγωνισμού Στο όνομα της συγκρισιμότητας, της συνάφειας & του διεθνούς ανταγωνισμού 1. Προωθεί τους 2 κύκλους σπουδών 1. Προωθεί τους 2 κύκλους σπουδών 2. Τις μεταφερόμενες διδακτικές μονάδες ECTS 2. Τις μεταφερόμενες διδακτικές μονάδες ECTS Την Ευρ. συνεργασία για την ποιότητα Την Ευρ. συνεργασία για την ποιότητα Την ανάπτυξη συγκρίσιμων κριτηρίων& μεθόδων Την ανάπτυξη συγκρίσιμων κριτηρίων& μεθόδων Την ευρωπαϊκή διάσταση στα προγράμματα σπουδών με σεβασμό της διαφορετικής κουλτούρας Την ευρωπαϊκή διάσταση στα προγράμματα σπουδών με σεβασμό της διαφορετικής κουλτούρας

Διαφορές Σορβόνης-Μπολόνια Σορβόνη: α) αναφορά στην αγορά εργασίας & διεθνή ανταγωνισμό β) 4 κράτη Σορβόνη: α) αναφορά στην αγορά εργασίας & διεθνή ανταγωνισμό β) 4 κράτη Μπολόνια: α) 29 κράτη β) ανθρώπινη ανάπτυξη γ)ευρωπαϊκή ιθαγένεια δ) κοινό πολιτισμικό χώρο ε) σταθερότητα ειρήνη, δημοκρατία Μπολόνια: α) 29 κράτη β) ανθρώπινη ανάπτυξη γ)ευρωπαϊκή ιθαγένεια δ) κοινό πολιτισμικό χώρο ε) σταθερότητα ειρήνη, δημοκρατία

Κριτική θεώρηση της Διακήρυξης της Μπολόνια (1) 1. Κυρίαρχο το οικονομικό μοντέλο 1. Κυρίαρχο το οικονομικό μοντέλο 2. Κατάλυση του ιστορικού μοντέλου του universitas 2. Κατάλυση του ιστορικού μοντέλου του universitas Δεν εκφράζει την ευρωπαϊκή κουλτούρα για την επιστήμη & έρευνα Δεν εκφράζει την ευρωπαϊκή κουλτούρα για την επιστήμη & έρευνα Αναπαράγει την αμερικανική εκδοχή Πανεπιστημίου δε σέβεται όμως τα 4 χρόνια του α κύκλου Αναπαράγει την αμερικανική εκδοχή Πανεπιστημίου δε σέβεται όμως τα 4 χρόνια του α κύκλου Εκλαμβάνει το παν/μιο ως όργανο της αγοράς Εκλαμβάνει το παν/μιο ως όργανο της αγοράς

Κριτική θεώρηση της Διακήρυξης της Μπολόνια (2) 1. Δεν ενδιαφέρεται για την ελεύθερη ανάπτυξη της έρευνας-διδασκαλίας αλλά την υποτάσσει σε οικονομικούς-πολιτικούς στόχους. 1. Δεν ενδιαφέρεται για την ελεύθερη ανάπτυξη της έρευνας-διδασκαλίας αλλά την υποτάσσει σε οικονομικούς-πολιτικούς στόχους. 2. Πρεσβεύει για τον α κύκλο την αύξηση των φοιτητών για να φτάσουν τους ανταγωνιστές της Ευρώπης (αβέβαιη ποιότητα, μάζα απασχολήσιμων) 2. Πρεσβεύει για τον α κύκλο την αύξηση των φοιτητών για να φτάσουν τους ανταγωνιστές της Ευρώπης (αβέβαιη ποιότητα, μάζα απασχολήσιμων) 3. Κατασκευάζει για τους κύκλους β & γ ένα ελιτίστικο παν/μιο 3. Κατασκευάζει για τους κύκλους β & γ ένα ελιτίστικο παν/μιο

Κριτική θεώρηση της Διακήρυξης της Μπολόνια (3) Εκφυλίζει τη σημασία των πτυχίων του α & β κύκλου Εκφυλίζει τη σημασία των πτυχίων του α & β κύκλου Σύγχυση με τη γενίκευση των ECTS, που παρακάμπτει την ασυμβατότητα της διάρκειας των σπουδών Σύγχυση με τη γενίκευση των ECTS, που παρακάμπτει την ασυμβατότητα της διάρκειας των σπουδών Προωθούνται υπερκρατικά εκ/κά προγράμματα τύπου franchising. Προωθούνται υπερκρατικά εκ/κά προγράμματα τύπου franchising. Ειδικά στην Ελλάδα αυτές είναι εκτός ελέγχου & πρέπει να θεσπιστούν κανόνες ποιότητας Ειδικά στην Ελλάδα αυτές είναι εκτός ελέγχου & πρέπει να θεσπιστούν κανόνες ποιότητας Δε ρθμίζονται οι κανόνες του e-learning Δε ρθμίζονται οι κανόνες του e-learning

Κριτική θεώρηση της Διακήρυξης της Μπολόνια (4) H εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή διάσταση α) είναι πιο εύκολη στις θετικές επιστήμες H εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή διάσταση α) είναι πιο εύκολη στις θετικές επιστήμες β) δεν είναι εφικτή στην εκ/ση εκ/κών που κοινωνικοποιεί στα πλαίσια του έθνους- κράτους β) δεν είναι εφικτή στην εκ/ση εκ/κών που κοινωνικοποιεί στα πλαίσια του έθνους- κράτους γ) η εξάρτηση από την αγορά και τα μονοπώλια μπορεί να οδηγήσει σε παρεμβάσεις στην ακαδημαϊκή ελυθερία γ) η εξάρτηση από την αγορά και τα μονοπώλια μπορεί να οδηγήσει σε παρεμβάσεις στην ακαδημαϊκή ελυθερία

Η πορεία για τον ΕΧΑΕ Η Ελλάδα δεν υιοθέτησε τα 3 χρόνια του α κύκλου λόγω ισορροπιών με τα ΤΕΙ. Ενδέχεται όμως να εξισωθούν τα 3 ευρωπαϊκά με τα 4 ελληνικά έτη Η Ελλάδα δεν υιοθέτησε τα 3 χρόνια του α κύκλου λόγω ισορροπιών με τα ΤΕΙ. Ενδέχεται όμως να εξισωθούν τα 3 ευρωπαϊκά με τα 4 ελληνικά έτη Προωθείται η διάδραση ΑΕ-Οικονομίας Προωθείται η διάδραση ΑΕ-Οικονομίας Η οικ. καταλληλότητα των προγραμμάτων ΑΕ Η οικ. καταλληλότητα των προγραμμάτων ΑΕ Η ποιότητα με δείκτες Η ποιότητα με δείκτες Η δια βίου μάθηση Η δια βίου μάθηση Οι διδακτικές μονάδες Οι διδακτικές μονάδες ΟΙ διακριτοί κύκλοι σπουδών ΟΙ διακριτοί κύκλοι σπουδών

Η Σύνοδος της Πράγας (2001) Αναφορά στο χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκ/σης ως δημόσιου αγαθού Αναφορά στο χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκ/σης ως δημόσιου αγαθού Αναφορά στην ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων Αναφορά στην ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων Κριτική του βαθμού επίτευξης των στόχων της Μπολόνια Κριτική του βαθμού επίτευξης των στόχων της Μπολόνια Ενίσχυση των θεσμών στήριξης της δια βίου μάθησης Ενίσχυση των θεσμών στήριξης της δια βίου μάθησης Ενδυνάμωση των σχέσεων των ιδρυμάτων 3/θμιας εκ/σης Ενδυνάμωση των σχέσεων των ιδρυμάτων 3/θμιας εκ/σης Προώθηση της ελκυστικότητας του ΕΧΑΕ Προώθηση της ελκυστικότητας του ΕΧΑΕ

Η διαδικασία της Κοπεγχάγης (2002) Αφορά στη συνεργασία για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και μάλιστα: α) τη σύγκλιση των συστημάτων κατάρτισης β) επιμόρφωση γ) πιστοποίησης δ) μεταβίβασης επ. προσόντων Αφορά στη συνεργασία για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και μάλιστα: α) τη σύγκλιση των συστημάτων κατάρτισης β) επιμόρφωση γ) πιστοποίησης δ) μεταβίβασης επ. προσόντων

Η δήλωση της Κοπεγχάγης (2002) Συνδέτεια με τους στόχους της Λισαβόνας Συνδέτεια με τους στόχους της Λισαβόνας Συνδέεται με μια αγορά εργασίας ανοιχτή Συνδέεται με μια αγορά εργασίας ανοιχτή Υποστηρίζει μια συνεργασία των εκ/κών συστημάτων στην επαγγελματική κατάρτιση Υποστηρίζει μια συνεργασία των εκ/κών συστημάτων στην επαγγελματική κατάρτιση Ο ρόλος των εταίρων που επικυρώνουν πιστοποιούν και αναγνωίζουν προσόντα και εππ. Δικαιώματα θεωρείται σημαντικός Ο ρόλος των εταίρων που επικυρώνουν πιστοποιούν και αναγνωίζουν προσόντα και εππ. Δικαιώματα θεωρείται σημαντικός

Ο ρόλος των Πανεπιστημίων στην Ευρώπη της γνώσης (2003) Ανακοίνωση της Επιτροπής Φεβρ Ανακοίνωση της Επιτροπής Φεβρ Ο ρόλος των ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων στην κοινωνία και οικονομία της γνώσης Ο ρόλος των ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων στην κοινωνία και οικονομία της γνώσης Το Διακύβευμα για την Ευρώπη (Το Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής προοπτικής) Το Διακύβευμα για την Ευρώπη (Το Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής προοπτικής) Τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια σημείο αναφοράς σε διεθνές επίπεδο Τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια σημείο αναφοράς σε διεθνές επίπεδο

Το ανακοινωθέν του Βερολίνου (2003) Εμβάθυνση της Μπολόνια για Εμβάθυνση της Μπολόνια για Κοινά κριτήρια ποιότητας (Εθν. Συστ. Διασφ. Ποιότητας)επικύρωση/πιστοποίηση συγκρίσιμων διαδικασιών, ορισμός ευθυνών φορέων/ιδρυμάτων, αξιολόγηση, Κοινά κριτήρια ποιότητας (Εθν. Συστ. Διασφ. Ποιότητας)επικύρωση/πιστοποίηση συγκρίσιμων διαδικασιών, ορισμός ευθυνών φορέων/ιδρυμάτων, αξιολόγηση, Διεθνής συμμετοχή, δικτύωση Διεθνής συμμετοχή, δικτύωση Ως το 2005: κύκλοι και πλαίσιο συγκρίσιμων & συμβατών προσότων με κριτήρια α) επίπεδο, β) φόρτος εργασίας, γ) μαθησιακά αποτελέσματα δ) δεξιότητες ε) προφίλ για να κατοχυρώνουν τα πτυχία διαφορετικά προσόντα Ως το 2005: κύκλοι και πλαίσιο συγκρίσιμων & συμβατών προσότων με κριτήρια α) επίπεδο, β) φόρτος εργασίας, γ) μαθησιακά αποτελέσματα δ) δεξιότητες ε) προφίλ για να κατοχυρώνουν τα πτυχία διαφορετικά προσόντα

Europass (2004) Πρόκειται για θέσπιση με απόφαση Κοινοβουλίου/Επιτροπής ενός ενιαίου συτήματος διαφάνειας των επαγγελματικών προσόντων και ικανοτήτων που περιλαμβάνει: Πρόκειται για θέσπιση με απόφαση Κοινοβουλίου/Επιτροπής ενός ενιαίου συτήματος διαφάνειας των επαγγελματικών προσόντων και ικανοτήτων που περιλαμβάνει: Υπόδειγμα βιογραφικού Υπόδειγμα βιογραφικού Συμπλήρωμα διπλώματος Συμπλήρωμα διπλώματος Ευρωπαϊκό βιβλιάριοκατάρτισης Ευρωπαϊκό βιβλιάριοκατάρτισης Ευρωπαϊκό χαρτοφυλάκιο γλωσσομάθειας Ευρωπαϊκό χαρτοφυλάκιο γλωσσομάθειας

EQF (2005) Πρόκειται για τη διαμόρφωση ενός πλαισίου προσόντων από την Επιτροπή. Πρόκειται για τη διαμόρφωση ενός πλαισίου προσόντων από την Επιτροπή.

Η Σύνοδος Bergen (2005) Αξιολογήθηκε η πρόοδος που συντελέστηκε Αξιολογήθηκε η πρόοδος που συντελέστηκε Αποφασίστηκαν από 45 κράτη: α) η εφαρμογή των προτύπων & οδηγιών Αποφασίστηκαν από 45 κράτη: α) η εφαρμογή των προτύπων & οδηγιών (ENQAQ European Asocciation for Quality Assurance in Higher Education) (ENQAQ European Asocciation for Quality Assurance in Higher Education) Η εφαρμογή εθνικών πλαισίων για τα προσόντα Η εφαρμογή εθνικών πλαισίων για τα προσόντα Αναγνώριση κοινών πτυχίων Αναγνώριση κοινών πτυχίων Εφαρμογή ευέλικτων διαδικασιών μάθησης στην 3/θμια Εφαρμογή ευέλικτων διαδικασιών μάθησης στην 3/θμια

Η κινητοποίηση των Πανεπιστημίων στην στρατηγική της Λισαβόνας (2005 ) Στόχοι Ευρωπαϊκής Επιτροπής: 21% ενεργού πληθυσμού ΕΕ φτάνει στο Πανεπιστήμιο (38% ΗΠΑ, 36% Ιαπωνία) Στόχοι Ευρωπαϊκής Επιτροπής: 21% ενεργού πληθυσμού ΕΕ φτάνει στο Πανεπιστήμιο (38% ΗΠΑ, 36% Ιαπωνία) Η βελτίωση της εικόνας των ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων για να προσελκύσουν φοιτητές Η βελτίωση της εικόνας των ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων για να προσελκύσουν φοιτητές Η βελτίωση της διοίκησης των συστημάτων τους Η βελτίωση της διοίκησης των συστημάτων τους Η αύξηση και διαφοροποίηση των πηγών χρηματοδότησής τους Η αύξηση και διαφοροποίηση των πηγών χρηματοδότησής τους Πρόταση: Η αύξηση των επενδύσεων Πρόταση: Η αύξηση των επενδύσεων